ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Yardımcı Beton Başarı Hikayesi

Yardımcı Beton San. Tic. Paz. A.Ş.

1992'de, Konya 2. O.S.B'deki ilk hazır beton tesisini kurarak Konya’da belli bir boşluğu dolduran Yardımcı Beton, çalışmalarıyla iyi hizmet ve güveni arayan Konyalı sanayicinin önünü açmıştır. Yardımcı Beton, Konya 2. O.S.B'de 51.600 m² alan üzerinde kurulu tesisinde faaliyetlerine devam ederken, 2007 yılında Selçuklu Konya'daki 6.000 m² alan üzerinde ikinci tesisinde de üretime başlamıştır. Devamı

Beyaz et sektörü Çin pazarının açılmasını bekliyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.02.2020 Salı - İSTANBUL

Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği Başkanı Sait Koca, sektör olarak Çin pazarına girmek için bürokratik işlemlerin tamamlanmasını beklediklerini ancak koronavirüs salgınının bu süreci ağırlaştırdığını bildirdi.


Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR) Başkanı Sait Koca, beyaz et üretimindeki gelişmeleri değerlendirdi.

Sektör olarak 2018 yılının ağustos ayındaki spekülatif kur atakları ve ekonomik gelişmelerin etkisini gecikmeli olarak hissettiklerini belirten Koca, eldeki stoklar nedeniyle ekonomik gelişmelerin kendilerine 2019'un ilk 6 ayında yansıdığını söyledi.

Koca, bu dönemde üretimde yüzde 6 düşüş yaşadıklarını dile getirerek, "Ardından sektör normal üretimini yaptı. Geçen yılın son aylarında ise üretimimizi artırarak ekonomik gelişmelerin etkisiyle yaşanan üretim düşüşlerini azalttık." dedi. 

Koca, ihracat ve iç tüketim rakamlarının sektör için stabil olduğunu ifade ederek, "Çok büyük artış da azalma da olmuyor, bu şekilde sürdürüyoruz. İç talep de artık belli bir noktaya geldi. Tavuk eti ve kanatlı eti, yurt içinde her zaman en fazla tüketilen et olarak önde olacak. Uygun fiyatı ve besin değeri nedeniyle gelecek yıllarda da bu böyle olacak." diye konuştu. 

Yeni pazarlara açılma çalışmalarının sürdüğünü belirten Koca, şöyle devam etti:

"Şu anda Çin ile ilgili çalışmalar sürüyor. Çin pazarına ilk defa girmek için bürokratik işlemlerin tamamlanmasını bekliyorduk ancak son olaylar bu işlemleri ağırlaştırdı. Beklentimiz bu pazarın açılması. Yasal işlemler sürüyor şu anda, resmi otoriteler arasındaki işlemler devam ediyordu. Aldığımız bilgilere göre şu ana kadar olumsuz gelişme yok ancak biraz ağır ilerliyor." 

Koca, beyaz et sektörünün bu yıl yüzde 3-5 civarında büyümesini öngördüklerini de sözlerine ekledi. 

Tavuk sayısı düştü

Öte yandan, TÜİK verilerinden yapılan derlemeye göre, kümes hayvanı sayısı geçen yıl 2018'e göre yüzde 2,9 düşüş gösterdi. 2018'de 359 milyon 218 bin olan kümes hayvanı sayısı 348 milyon 785 bine geriledi.

Tavuk sayısı da 2019'da bir önceki yıla göre yüzde 3,1 gerileyerek 342 milyon 567 bin oldu. Tavuk türleri içinde en büyük paya sahip et tavuğu üretimi yüzde 3,3'lük düşüşle 221 milyon 842 bine geriledi. Yumurta tavuğu sayısı da yüzde 2,7'lik düşüşle 120 milyon 725 bine indi.

Kümes hayvanları arasında en yüksek artış, yüzde 12,3 ile hindide görüldü. Hindi sayısı geçen yıl 4 milyon 541 bine yükseldi.

Kaz sayısı yüzde 7'lik artışla 1 milyon 157 bin oldu.

Ördek sayısı ise yüzde 2,4'lük düşüşle 520 bin olarak kayıtlara geçti.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tekstil firmaları ABD'de ürünlerini tanıttı

17.02.2020 - BURSA

ABD'de düzenlenen Premiere Vision Sport Fuarı'na 5 Türk tekstil firması katıldı.... Devamı

Türk domatesi Rusya vizesi bekliyor

14.02.2020 - İZMİR

Ocak ayında domates ihracatı 40 milyon 116 bin dolarla rekor kırdı, Rusya'ya kota doldu. İhracatçı, Rusya'nın uyguladığı kotanın kaldırılmasını istiyor. ... Devamı

Fransa'daki tekstil fuarlarına 290 firma katıldı

14.02.2020 - Yurtdışı

Paris'te eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Premiere Vision Paris ve Texworld Paris tekstil fuarlarına Türkiye'den 290 firma katıldı.... Devamı

Otomotiv ihracatı 2,5 milyar dolara yaklaştı

13.02.2020 - ANKARA

Otomotiv sektörünün ihracatı yılın ilk ayında 2,5 milyar dolara yaklaştı. ... Devamı

Mobilyacıların hedefi İtalya'dan marka almak

12.02.2020 - İSTANBUL

2020 yılına KDV indirimiyle giren Türk mobilya sektörü daralan İtalya pazarında marka satın almalar yoğunlaştı. Büyümeyi yurt dışında markalaşarak sürdürmeyi hedefleyen sektörün ilk hedefi daralan İtalya pazarından marka satın almak.... Devamı