ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Profen Başarı Hikayesi

Profen İletişim Teknolojileri ve Hiz. San. Tic. A.Ş.

Girişimci genç mühendislerin kurduğu Profen, uydu haberleşme teknolojileri alanında dünya çapında marka olma yolunda olanca hızıyla ilerlemektedir...Devamı

Anadolu Sigorta, 2018'de 5,7 milyar TL prim üretti

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.02.2019 Pazartesi - İSTANBUL

2018 yılında toplam prim üretimini yüzde 22 oranında artarak 5,7 milyar TL'ye çıkaran Anadolu Sigorta'nın pazar payı ise yüzde 11,76'dan yüzde 11,94'e çıktı.

Anadolu Sigorta 2018 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Güçlü büyüme performansını geçen yıl da sürdüren Anadolu Sigorta'nın toplam prim üretimi, yüzde 22 oranında artarak 5,7 milyar TL'ye ulaştı. Sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü İlhami Koç, "2018 yılı hem büyüme hem de karlılık açısından istediğimiz sonuçlara ulaştığımız bir yıl oldu. Pazar payımız yüzde 11,76'dan yüzde 11,94'e çıktı. Branş bazında ise yangın ve doğal afetler, kasko, tekne, nakliyat emtia, genel sorumluluk ve havacılık branşlarındaki liderliğimizi pekiştirdik" dedi.

2018 yılında toplam prim üretimini yüzde 22 oranında artarak 5,7 milyar TL'ye çıkaran Anadolu Sigorta'nın pazar payı ise yüzde 11,76'dan yüzde 11,94'e çıktı. Yangın ve doğal afetler, kasko, tekne, nakliyat emtia, genel sorumluluk ve havacılık branşlarındaki liderliğini pekiştiren şirket, net karını önceki yıla göre yüzde 67 artarak 307,6 milyon TL'ye, konsolide net karını ise yüzde 61 artışla 324,5 milyon TL'ye yükseltti. Bu sonuçlarla Anadolu Sigorta, solo mali tablolarında yüzde 19, konsolide mali tablolarında ise yüzde 25 özsermaye karlılığını yakalamış oldu.

Mali açıdan şirketlerin büyüme ve karlılık olmak üzere iki ana hedefi olduğunu hatırlatan Anadolu Sigorta Genel Müdürü İlhami Koç, "Genelde bu ikisi aynı anda gerçekleşmez ve şirketler stratejilerini belirlerken bu iki değişkenden birine ağırlık verirler. Ancak bizim için 2018 yılı hem büyüme hem de karlılık açısından istediğimiz sonuçlara ulaştığımız bir yıl oldu" dedi.

Sektör büyüme performansını da değerlendiren Koç şunları söyledi: "Sektörümüzün toplam prim üretimi bir önceki yıla göre yüzde 20,2 artarak 47,7 milyar TL'na ulaştı. 2018 yılının olumsuz makro-ekonomik koşullarına rağmen önceki yıllara göre ivme kaybetse de büyümeye devam edilmesini gelecek için olumlu gösterge olarak değerlendiriyoruz. Üstelik bu büyüme, otomotiv sektöründe satışların düşmüş olduğu bir ortamda gerçekleşti."

"Dijitalleşme yatırımlarımıza hızla devam etme kararlılığındayız"

Dijital dünyadaki gelişmelere paralel olarak, sigorta sektörünün de dönüştüğüne işaret eden İlhami Koç, "Anadolu Sigorta olarak bu alana ciddi bir kaynak ayırmış durumdayız. İnsan kaynaklarımızın ve bütçemizin çok önemli bir kısmı teknoloji ile ilgili faaliyetlerimize tahsis edilmiş durumda" dedi. Önümüzdeki dönem için ise üç yıllık bir strateji planı belirlediklerini anlatan Koç, sözlerini şöyle sürdürdü: "Anadolu Sigorta olarak büyüme ve karlılık dengesini gözeten yaklaşımımızı sürdüreceğiz.Öncü sigorta şirketi kimliğimizi güçlendirecek farklı ürün ve hizmetleri geliştirme; yapay zekâ projeleri başta olmak üzere dijitalleşme yatırımlarımıza da hızla devam etme kararlılığındayız. Öte yandan Anadolu Sigorta'nın marka değeri şüphesiz sürekli güçlenen güvenilirlik unsuru temelinde yükseliyor. Müşterilerimizin markamıza olan inancı ve güvenini göstermesinin bizler için pek çok rakamsal göstergeden çok daha değerli olduğunu düşünüyoruz. Bu güvenin karşılığını vermek için tüm enerjimizle çalışıyoruz. Sektördeki engin tecrübemiz ve güçlü vizyonumuzla, kurumsal ilke ve değerlerimizin önderliğinde başarılarımıza yenilerini ekleyeceğiz; sektörümüzü ve Şirketimizi geleceğe taşıyacağız."

Önceki Haber Sonraki Haber

İŞ BANKASI'NDAN HABERLER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İş Bankası’ndan katkı sermaye niteliğinde ikinci borçlanma aracı ihracı

20.06.2019 - İSTANBUL

Türkiye İş Bankası, yurtiçinde Türk Lirası cinsinden katkı sermaye niteliğindeki ikinci borçlanma aracı ihracını gerçekleştirdi.... Devamı

Workup Girişimcilik Programı 4. dönem mezunlarını verdi

13.06.2019 - İSTANBUL

Türkiye İş Bankası'nın ana destekçisi olduğu Workup Girişimcilik Programı'nın 4. dönem girişimleri mezun oldu. ... Devamı

İş Bankası'ndan enflasyona endeksli 2 yeni vadeli hesap

23.05.2019 - İSTANBUL

Türkiye İş Bankası'nın, TL yatırımlarının enflasyona karşı korunması için geliştirdiği 2 yeni ürün sayesinde, bireysel yatırımcıların TL'yi, yatırımlarında daha fazla tercih etmeleri amaçlanıyor.... Devamı

İş Bankası'nın aktif büyüklüğü 426 milyar TL'ye ulaştı

13.05.2019 - İSTANBUL

Türkiye İş Bankası yılın ilk çeyreğinde 1.4 milyar TL net kâr elde etti. Bankanın aktif büyüklüğü ise 426 milyar liraya ulaştı.... Devamı

Türk Eximbank'tan genç girişimcilere özel destek

06.05.2019 - ANKARA

Türk Eximbank, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı vesilesiyle ihracat sektöründe genç girişimcilere özel bir finansman imkanı geliştirdi. ... Devamı