ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Başarı Hikayesi

Oğuzbey Dayanıklı Tük. Mal. San. Tic. A.Ş.

BEYSAN Oturma Grupları, Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Malları San. ve Tic. A.Ş. tarafından, 1998 yılında Bolu 1.Organize Sanayi Bölgesi'nde üretilmeye başlanmıştır. 31.12.2000 tarihinde İstanbul, Beylikdüzü, Tüyap Fuarı yakınlarındaki tesislerine taşınan Oğuzbey, ürün yelpazesini sürekli genişleterek, yüksek kalite ve hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.Devamı

Ambalajda hedef 10 milyar dolar

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.05.2019 Çarşamba - İSTANBUL

ASD Başkanı Sarıbekir, sektörün ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladığı katkıyı artırarak sürdürdüğünü belirterek, "2023'te 10 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaşacağız." dedi.

Ambalaj sektörü profesyonelleri Ambalaj Sanayicileri Derneği'nin (ASD) her yıl düzenlediği geleneksel iftar davetinde buluştu.


Yaklaşık 350 kişinin ASD Başkanı Zeki Sarıbekir ev sahipliğinde buluştuğu iftar davetinde, Türkiye'nin önde gelen ekonomistleri Prof. Asaf Savaş Akat ve Prof. Taner Berksoy "Ambalaj Sektörü için Ekodiyalog" adlı paneli gerçekleştirdi.

İftar programının ardından bir konuşma yapan Sarıbekir, sektörün ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladığı katkıyı artırarak sürdürdüğünü belirterek, "Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlayacağımız 2023'te 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ve 10 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaşacağız." ifadelerini kullandı. 

Sarıbekir, ambalaj sektörünün Türkiye ekonomisi için önemine dikkat çekerken, sektörün cari fazla vererek yoluna devam ettiğini söyledi. Türkiye ambalaj sektörünün geçtiğimiz yıl 23 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaştığına işaret eden Zeki Sarıbekir, ihracatın da 2018 yılında bir önceki seneye göre miktar olarak yüzde 9 ve değer olarak yüzde 11 arttığını kaydetti.

Zeki Sarıbekir, şöyle devam etti:

"2018'de sektörümüz 180 ülkeye 2 milyon 325 bin ton ambalaj ihracatı gerçekleştirdi ve 4.6 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti. Dış ticaret fazlamız ise 1 milyar 320 milyon dolar oldu. Ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan dış ticaret açığının kapanmasına sağladığımız katkıyı artırarak sürdürdük. Bununla birlikte, ihracat birim fiyatımızla Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlayacağımız 2023'te 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ve 10 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaşacağız."

"Üretimin en az yarısı ihracat olmalı"

Ambalaj sektörünün bugünlere teknolojik gelişmeleri takip ederek geldiğini kaydeden Sarıbekir, bundan sonraki dönemde otomasyon ve Endüstri 4.0'ın daha çok önem kazanacağını kaydetti.

Sektör olarak teknolojiyi daha çok takip etmek zorunda olduklarını anlatan Sarıbekir, Türkiye Ambalaj Sanayinin geleceğe ve yeniliklere adapte olarak sürdürülebilir üretime devam edeceğini belirtti.

Sektör olarak pazar sayısını daha da artırmaya ve ambalaj üretiminin en az yarısını ihraç etmeye odaklandıklarını kaydeden Sarıbekir, "2019 yılında Sahraaltı Afrika ülkeleri ve Ortadoğu pazarlarında daha çok söz sahibi olmayı planlıyoruz. Afrika ülkeleri bizim için önemli hedef pazarlardan. Meksika, Brezilya, ABD, Hindistan ve Rusya gibi ülkeler doğrudan hedefimiz olacak. Avrupa'ya yaptığımız ihracatı da artıracağız." ifadelerini kullandı.

Uluslararası yarışmalardan Türkiye'ye ödül yağdı 

ASD'nin uluslararası arenada yetkinliğe ve geçerliliğe sahip ülkemizdeki tek ambalaj yarışması olan Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması'nı 2 yılda bir düzenlediğine işaret eden Zeki Sarıbekir, geçtiğimiz yıl yarışmaya toplam 209 başvuru geldiğini belirtti.


Sarıbekir, yarışmada kazananların Türkiye'yi Dünya Ambalaj Örgütü ve Asya Ambalaj Federasyonu'nun düzenlediği WorldStar ve AsiaStar yarışmalarına da katılabildiklerine dikkat çekti.

Türkiye'nin ambalaj sektörünün oskarları olan bu iki uluslararası yarışmada çok büyük başarılar elde ettiğini anlatan Sarıbekir, "WorldStar 2019'dan 22 ödülle dönerek Japonya'nın ardından ikinci sırayı aldık. AsiaStar Yarışması'ndan da 11 ödül kazanarak ambalaj sektörünün gücünü tüm dünyaya bir kez daha ispatladık." dedi.

Öte yandan derneğe son bir yılda üyeliğe kabul edilen firmalara plaketleri verilirken, ödülleri Türkiye'ye yeni ulaştığı için AsiaStar'da ödül kazanan 6 öğrenci ve 5 firmaya da ödülleri iftar programında takdim edildi.

Programda ayrıca ambalajlı gıda kullanımının sağlık ve hijyen sağladığına ve ambalajlı gıda sayesinde israfın önlendiğine dikkat çekildi. ASD'nin "Ambalajlı Gıdaları Tercih Et" mesajıyla yapılan kampanyasına değinilirken, sektörün gelişimine katkıda bulunmak hedefiyle yeni projeler üretmeye devam edileceği belirtildi.


Ambalaj sektörü için ekodiyalog

İftar programının sonunda Türkiye'nin önde gelen ekonomistleri Prof. Asaf Savaş Akat ve Prof. Taner Berksoy ile ASD Başkanı Zeki Sarıbekir'in moderatörlüğünde "Ambalaj Sektörü için Ekodiyalog" adlı panel gerçekleştirildi. Katılımcılar, güncel ekonomik veriler ve beklentileri hakkında düşüncelerini paylaştılar.

Öte yandan katma değerli üretim için ambalaj sektöründeki yeniliklerin ve sektörün geleceğinin birlikte değerlendirileceği ASD Uluslararası Ambalaj Sanayi Kongresi'nin 21- 22 Kasım tarihlerinde düzenleneceği hatırlatıldı ve tüm sektör paydaşları bu kongreye davet edildi.


Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) hakkında

Türkiye'deki önemli ambalaj sanayicilerini bünyesinde bir araya getiren ASD, 1992 yılında 39 ambalaj üreticisi tarafından kuruldu. Mayıs 2019 itibariyle 220'nin üzerinde üyesi bulunan ASD'nin amacı; Türkiye ambalaj sanayinin gelişmesine katkıda bulunmak, sektöre kimlik kazandırmak, ulusal ve uluslararası platformlarda sektörün temsil edilmesini sağlamak, üyeleri arasında birlik beraberlik ve dayanışmayı sağlamak, güçlendirmek ve daimi kılmaktır.
Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracat iklimindeki iyileşme yavaşlayarak devam ediyor

17.06.2019 - İSTANBUL

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen öncü gösterge olan İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İhracat İklimi Endeksi, geçen ay 51,9 seviyesinde gerçekleşti. Endeks nisan ayında 52,2 seviyesindeydi.... Devamı

İhracatçılara kambiyo vergisi muafiyeti

17.06.2019 - ANKARA

Sanayi sicil belgesi sahibi işletmeler ve ihracatçı birliklerine üye ihracatçılardan kambiyo vergisi alınmayacak. ... Devamı

Kırmızı et ithalatı yüzde 233 arttı

14.06.2019 - ANKARA

Et ve Süt Kurumu'nun raporuna göre, kırmızı et ithalatı 2018'de miktar bazında yüzde 233 artarken değer bakımında yüzde 106 oranında artış gösterdi.... Devamı

Müteahhitler yurtdışından 1.3 milyar dolarlık proje aldı

13.06.2019 - ANKARA

Ticaret Bakanlığı verilerine göre müteahhitlik hizmetlerinde 2019 ilk çeyreğinde üstlenilen projelerin toplam tutarı 1 milyar 287 milyon dolar oldu. ... Devamı

Ege İhracatçı Birlikleri'nden "dış ticaret 4.0" için 4 yeni adım

13.06.2019 - İZMİR

Eskinazi, "Bu hedefe ulaşmak adına yeni hizmetler devreye aldık. Tüm kurum ve kuruluşlar ihracatın kolaylaştırılması, ihracatçının desteklenmesi için seferber olmuşken biz de hizmetlerimizin kalite seviyesini yukarılara çıkarıyoruz." dedi. ... Devamı