HAKKINDA

Aracıma park halinde çarptılar, aracı bulduk fakat aracı çaldığı için sigorta ödemedi ve ben kendi cebimden yaptırdım. Şuan sigorta 10120 hasar kaydı çıkarmış benim aracıma, bir ödeme yapmadığı halde acaba bu rakamın silinmesi için nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Tramer kaydı durabilir ama rakamın silinmesi için ne yapabilirim? Selçuk Ünsal

20.02.2019

Sayın Selçuk Bey, Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb.)tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Eksper raporuna göre sisteme aktarılan rakamın silinmesi söz konusu değildir. Bilgilerinize

Merhabalar Can Bey, Benim sorum şu şekilde. Babamın bir aracı vardı, motosiklet. 13/12/2011 tarihinde bu aracı noter satışıyla başka bir şahsa devrediyor. 24/12/2011 tarihinde yani aracın noter satışı gerçekleştikten 11 gün sonra aracın yeni sahibinin 15 yaşındaki çocuğu bir trafik kazasına karışıyor. Kazada kusurlu görünüyor, tüm masraflar kendisine yükleniyor. Ayrıca ehliyetsiz araç kullanmaktan araç sahibine ve oğluna ceza kesiliyor. Buraya kadar her şey normal. Poliçe sahibi sigorta şirketi masrafları aracın eski sahibi olan babamdan ve kazayı yapan çocuk şahıstan talep ediyor. Bizim bundan haberimizde olmuyor. Tebligat gönderilmiş ulaşmamış. Kocaeli 6. İcra'ya gidiyor dosya. Babamın sahip olduğu taşınır ve taşınmaz mallara şerh düşülüyor, haciz konuluyor. Normalde icraya itiraz süresi 7 gün. Yalnız haberi ve bilgisi dahili dışında olduğu için zamanında itiraz da edemiyor. Bir kaç ay sonra öğrendiğinde satış yaptığı noterden o satış hakkında düzenlenen evrakları temin edip, Düzce ilindeki icra dairesine dilekçe yazıyor. Olayın kendisiyle alakası olmadığına dair. Sonrasında olayın akibeti hakkında bilgimiz yok. Ve günümüzde evini satmaya kalkan babam malı üzerine haciz konduğunu öğreniyor. 2013 yılında tekrardan bu konu ile alakalı icraya verilmiş sigorta tarafından. Sigortanın Düzce ilindeki avukatı ile görüştüm. Hukuki olarak satıştan sonra 15 gün boyunca sigorta poliçesi devam ettiği için poliçe sahibinden hak talep ediliyor diyor. Yalnız burada babamın herhangi bir sorumluluğunun olmaması lazım. Kanunda geçen şu: satış gerçekleştikten sonra 15 gün boyunca poliçe devam eder, aracı alan kişi yeni sigorta satın alana kadar. Aracı satan poliçesini iptal etse dahi bu 15 günlük süreçte eski poliçenin devam ettiğini görüyoruz. Avukatın dediğine göre babam poliçeyi iptal ettirmediği için sorumlu. İcrada sadece babamın ve kaza yapan sürücünün ismi var. O tarihteki araç sahibinden bir şey talep edilmiyor. Asıl sorumluluk onda olması lazım. babamın burada herhangi bir sorumluluğu yok. Aracını satmış. Neden araç sahibinden tahsil edilmiyor da babama geliyor böyle bir şey? Sizden yardım istiyorum bu konuyla alakalı. Biz bu işten nasıl kurtuluruz, nasıl sorumluluğu üzerimizden atarız, sigorta şirketiyle de görüştüm, dilekçe yazın dediler. Avukatla yaptığım görüşmede bir sonuç çıkmadı. İsterseniz mahkemeye verebilirsiniz dedi. Biliyoruz mahkemeye verebileceğimizi ama bu mağduriyetimiz ne olacak? Adam evini satmak istiyor ama evi hacizli. Bana bir yol gösterirseniz çok müteşekkür olurum. Ben Hakkari ilindeyim memleketime aileme uzağım, dolayısıyla yakinen ilgilenemiyorum bu evrak işleriyle. Babam yaşlı. Bu işi bir şekilde çözmem lazım. Yardımlarınız için vereceğiniz fikirler için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı günler. Emir Korkmazoğlu

15.03.2019

Sayın Emir Bey, Öncelikle geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz, Zorunlu Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk sigorta poliçelerinde, araç satışlarından sonra, yeni araç sahibine belirlenen sürede teminat sağlanmaktadır, bu husus bir zorunlu uygulama olup toplumsal bir zararın açıkta bırakılmaması ilkesi ile uygulanmaktadır. Fakat yazınızda bahsettiğiniz husus artık tümü ile hukuki bir sürece dönüşmüş olup konusunda uzman bir Hukuk danışmanınca yanıtlanması gerekecek bir konudur. Sizin yaşadığınız olayda birde zamanında iptal edilmeyen bir poliçe durumu var ki bu da ayrıca bir konu başlığıdır. Sigorta uzmanı olarak olayın dönüştüğü hukuki süreçte vereceğimiz bilgiler maalesef sadece poliçe yapı ve formatlarına yönelik olabilecektir. Bilgilerinize Saygılarımızla

Merhaba, evimize hırsız girdi ve çekmecemde bulunan aracımızın anahtarını bularak aracımızı çaldı. 10 -15 gün sonra aracımız hasarsız olarak bulundu. Araç tramerinde çalınma -bulunma şeklinde bir ibare yer alıyor. Bu ibareden dolayı aracımı değerine satamıyorum ve insanlar haklı olarak almak istemiyor. Araç tramerindei bu yazıyı sildirme gibi bir durum söz konusu mudur? Gamze Kondur

14.05.2019

Öncelikle geçmiş olsun, Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb. )tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Bu yükümlülükten dolayı kaydın silinmesi mümkün değildir. Saygılarımla

Merhabalar nasılsınız? Yaklaşık 1 sene önce kaskolu aracım evimin önünde anahtar üzerinde çalındı ve 20 gün sonra aynı şekilde hasar verilmeden bulundu. Fakat tramer sorgusunda çalıntı-buluntu ibaresi çıkıyor ve şu an aracımı satmak istiyorum ancak bu tramer dosyası araç satışımı ciddi anlamda etkiliyor. Aracımda her hangi bir hasar olmadığı ve kaskodan herhangi bir ödeme almadığım için bu tramer kaydını düzeltme işlemi yaptırabilir miyiz? Sercan Yıldırım

15.05.2019

Öncelikle geçmiş olsun, Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb. )tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Bu yükümlülükten dolayı kaydın silinmesi mümkün değildir. Saygılarımla

Merhaba Can Bey, geçtiğimiz kasım ayında aracımla bir kaza yaşadım. Bu kaza sonucunda aracıma 13 bin küsür hasar işlendi, fakat bu hasar normalde 7500 tl civarında olması gerekiyor. Benim hesabıma parça parası da yatmış, 5000 tl fazladan sigorta şirketi de bunu aracımın plakasına yansıtmış. Silinmesi için fazla yatan tutarı geri sigorta şirketine yatırlması gerektiğini söylediler, bende yatırdım. Fakat şimdi de silinmeyeceğini söylediler, zamanı geçmiş dediler. Ne yapmam gerekiyor? Lütfen yardımcı olun, teşekkürler şimdiden. Cihat Meke

21.05.2019

Merhaba, İlgili sigorta şirketi hasar dosyasını Sigorta Bilgi Merkezi sistemine doğru hasar rakamı ile aktarması halinde hatalı ödenen tutar araç üzerinde görülmeyecektir. Bu konuda yine ilgili sigorta şirketi ile irtibata geçmelisiniz.

Sayın Duman, Cevaplarınız ve yardımlarınız için öncelikle teşekkür ederim. Araç sigorta hususuyla ilgili olarak, karıştığımız bir kazada aracımızın hasar kaydında ERP-Çarpışma bilgisi düşülmüş, bizim çarptığımız araçta ise park halinde çarpma kaydı düşülmüştür. Bu farklılık anormal değil midir? Düzeltilmesi gerekmez mi? Veyahut da bizim aracımızın kasko veya zorunlu sigortasına olumsuz etki yaratmaz mı? Saygılarımızla Can Ateş

10.09.2019

Sayın Ateş, Seyir halinde iken park halindeki bir araca çarpmanızdan kaynaklı olarak Sbm hasar nedeni kısmına çarpışma (bir araca çarpma anlamında) bir seçenek seçilmek zorundadır. Karşı araç park halinde olması nedeniyle Sbm hasar nedeni seçeneklerinden park halinde çarpılma seçilmelidir. Farklı hasar nedenleri seçilmesinin nedeni kazanın oluş şekline bağlı olmasıdır. Bu seçimler sonucu poliçelerinizde teknik bir problem teşkil etmemektedir. Bilgilerinize

Merhaba, motorumu 2017 yılında aldım, alırken sorgulattığımda herhangi bir kaza tramer vs kaydı yoktu.2019 yılında da satışa çıkardım ve alıcı ile anlaştık. Ancak alıcı sorgulattığında Nisan 2018 yılında motorumun 1 adet kazaya karıştığını ve 0 TL çarpma tramer kaydı olduğu yönünde mesaj geldi. Motoru kullandığım süre boyunca hiç bir kaza vs olay yaşamadım. Ayrıca belirtilen tarihte motor garajımdaydı. Böyle birşey nasıl mümkün olabilir? Girişi yapan sigorta şirketine ben motor sigortası yaptırmadım.Nasıl bir yol izleyebilirim? Kayıt düzeltilebilir mi? Kaza yapmayan, kazaya karışmayan bir araca nasıl tramer kaydı oluşturulabilir? Şimdiden teşekkürler... Hasan Aykın

12.09.2019

Sayın Aykın, İlgili kaydın düzeltilmesi/kontrolü için ; İtiraz dilekçesi, ruhsat ve SMS görseliyle birlikte ilgili sigorta şirketine başvuru yapılmasını öneririz. Bilgilerinize

2014 yılında aracım çalındı ve kazalı şekilde bulundu. Servise aracımı götürdüm ve hasar tespiti yapıldı. Servis aracın yapılamayacağını, anahtar üzerinde çalındığını beyan etti ve aracımı kazalı halde bana teslim etti. Şu an plaka sorgulamaya yaptığımda tramerde 16.000 TL hasar kaydı gözüküyor. Aracımda değer kaybın oluşturdu bu durum. Bu kayıt silinebilir mi veya sadece çarpma görünebilir mi? Sonuçta aracım yapılmadı ve bana iade edildi. Emine Kıran

19.09.2019

Sayın Kıran, Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın Tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb. )tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Bu yükümlülükten dolayı kaydın silinmesi mümkün değildir. Saygılarımla

Merhaba, 8. ayın 15 inde bir kaza yaptım. Tutulan tutanaklar ile aynı gün işlemleri başlattım. Sigorta firmaları mutabakat sağladı ve karşı taraf hatalı bulundu. Bunun üzerine servis tamirat işlemlerini başlattı. Karşı tarafın sigortası parça temini de sağladı ve gönderdi. Yaklaşık 25 gün sonra ödeme de yapıldı ve servise verdim. Aracım çıktı. Kaza tarihinden 45 gün sonra karşı tarafın sigortası dosyanız olumsuz sonuçlanmıştır diye mesaj gönderdi. SBM'den kontrol ettiğimde kusur durumu değişmiş ve bana yansıtılmış. Sigorta firmasından kontrol ettiğimize dosya kapanmıştır yazıyordu. Şimdi dosya kapanmıştır. Hasar dosyası reddedilmiştir yazıyor. Kapanmış dosya açılabilir mi? Ayrıca yine firmalar arasında mutabakat yazıyor. Bir sonuç bu kadar nasıl değişebilir aynı olayda? Ayrıca tarafıma parça gönderimi ve ödeme işlemi karşı firma tarafından yapıldı. İlk sonuçta bana çıksaydı belki çıkma parça kullanacaktım firmanın gönderdiği parça kullanıldı. Şimdi bu durumda benden yapılan masraf talep edilebilir mi? Ayrıca SBM'den baktığımda ihbar tarihi kaza tarihinden bir ay sonra görünüyor. İhbar tarihi ile son işlem arası ise 40 dakika civarı kısa bir süre. Bir ay sonra tüm işlemler bitmişken nasıl tekrar itiraz ediliyor ve sonuç değişebiliyor? Bu durumda izlemem gereken yol nedir? Bilgilendirirseniz sevinirim. İyi günler. Tugay Erdemir

02.10.2019

Öncelikle geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz, Elde edilen yeni belgeler ile şirketler arası mutabakatla kapanan dosyalara itiraz süreci başlatılabilir ve kusur durumu değiştirilebilir. Kusurlu olarak değerlendirilmeniz halinde sigorta şirketinin ödemiş olduğu parça ve işçilik tutarının iade edilmesi gereken durumlar ortaya çıkabilir. Bu ödemeler sizden talep edilebilir. Bilgilerinize

İyi günler. 5664'e sorgulama yaptığımda yaptığım1 kaza tramere 2 kaza olarak işlenmiş. Kaza tarihi ve ekspertiz tarihi ayrı ayrı kazalar olarak çıkıyor. Sigorta şirketinde 1 kaza görünüyor. Sbm düzeltme yapmadı. Sigorta şirketi düzeltme yapacak ded,. düzeltme için şirket ile görüşün dedi, düzeltme yapılamadı... Nasıl bir yol izlemem gerekiyor? İyi çalışmalar. Sinan Clk

02.10.2019

Merhaba, İlgili kaydın düzeltilmesi/kontrolü için; İtiraz dilekçesi, ruhsat ve SMS görseliyle birlikte ilgili sigorta şirketine başvuru yapılması gerekmektedir. Bilgilerinize

Öncelikle merhabalar, yeni aracıma 5664'e hasar sorgusu yaptım. Aracım 1.5 dizel olmasına rağmen sorguda 1.2 benzinli çıkmaktadır bu neden kaynaklanır ve bunu düzeltmek için ne yapmam lazım? Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler. Fırat Uzundere

10.10.2019

Sayın Uzundere , Bu durum poliçenizi yapan Sigorta Şirketinin araç tip seçimi kısmında hatalı seçim yaptığını gösterir.Sigorta poliçenizi yapan ilgili sigorta şirketine ruhsat örneginiz ile başvurarak araç tipinin değiştirilmesini talep edebilirsiniz Bilgilerinize

2017 yılında aracım ile kaza yaptım, karşı tarafın sigortasına başvuru yaptım ve ret yanıtı geldi.Aracın bütün masrafını cebimden karşılayıp yaptırdım.Şimdi aracım üzerinde hasar sorgulamasında hasar kaydı çıkıyor.Çıkan hasar kaydında ise değişmeyen parçaların değiştiği yazıyor.Bu kaydın düzeltilmesi mümkün müdür,nasıl bir yol izlemeliyim.Teşekkürler. Mevlüt Özden

14.11.2019

Sayın Özden, Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb. )Tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Bu yükümlülükten dolayı kaydın silinmesi mümkün değildir. Fakat eksper raporunda bir hata var ise bu kayda itiraz edebilir kaydın düzeltilmesini talep edebilirsiniz. Bu konuda Tramer aktarımını yapan ilgili sigorta şirketi hangisi ise o şirket ile iletişime geçmenizi öneririz. Saygılarımla

Satın aldığım otomobilin tramer hasar kayıtlarının birine km bilgisi hatalı girilmiş. Hatalı girişi yapan sigorta şirketini bilmiyorum ve bulamayacağım da. Ancak elimde otomobilin yetkili servis periyodik bakımlarına ait km bilgileri var. Bu kayıtlara bağlı olarak tramerdeki hatalı km bilgisi değiştirilebilir mi? Teşekkür ederim. İlker Tercan

15.01.2020

Kayıtların hangi şirketler tarafından aktarıldığı hakkında Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezine başvuru yaparak hasar dosyalarının ve km bilgilerinin hangi şirketten gönderildiği konusunda bilgi alabilir ve süreçleri ilgili şirketlerde sürdürebilirsiniz.

Merhaba, 05.09.2019 tarihinde aracıma çarpıldı ve karşı taraf %100 kusurlu bulundu ve onların sigorta şirketinden karşılandı her şey. Bugün hasar kaydı sorgulaması yaptığımda 11.800 TL gördüğümde şok geçirdim resmen, çünkü benim hasarım 5.900 TL idi, ve sigorta şirketinin sitesine girip baktığımda aracı yapan tamirciye de ödenen 5.900 TL. Bu yanlışlığı ben nasıl düzelttirebilirim? Yardımcı olursanız sevinirim. Gizem Yılmaz

25.02.2020

Hasar tutarı ödensin/ödenmesin, onarım yapılsın/yapılmasın Tüm sigorta şirketleri açılan ihbar doğrultusunda yasal mevzuat gereği sigortalı araç üzerindeki tüm bilgileri eksper raporuna bağlı olarak (hasar tutarı, sürücü bilgisi, araç modeli vb. )Tramer sistemine aktarmakla yükümlüdür. Bu yükümlülükten dolayı kaydın silinmesi mümkün değildir. Fakat eksper raporunda bir hata var ise bu kayda itiraz edebilir kaydın düzeltilmesini talep edebilirsiniz. Bu konuda Tramer aktarımını yapan ilgili sigorta şirketi hangisi ise o şirket ile iletişime geçmenizi öneririz.

X