21.10.2021

‘Yeşil Mutabakat Bizim de Ana Gündemimiz Olmalı’

Ambalaj sektörünün güçlü bir altyapıya ve dünyadaki şirketlerle yarışacak yetkinliğe sahip olduğunu belirten ASD Başkanı Sarıbekir, “Ancak global pazarlarda da yoğun bir rekabet var. Bu noktada, tüm dünyanın gündeminde olan sürdürülebilir kalkınma hedefleri, döngüsel ekonomi ve Yeşil Mutabakat konuları bizim de ana gündemimiz olmalı.” dedi.


Ambalaj sektörünü İstanbul’da bir araya getiren Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı’nın 26’ncısı Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) ve Reed TÜYAP iş birliği ile Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. 1.000’in üzerinde katılımcının yer aldığı ve üç gün boyunca devam edecek fuarda 10 bini yabancı olmak üzere 60 bin ziyaretçinin olması bekleniyor. Yabancıların Türkiye’ye olan ilgisine dikkat çeken ASD Başkanı Zeki Sarıbekir, 100’ün üzerinde ülkeden 1.000’e yakın VIP ziyaretçinin alıcılarla bir araya geleceğini söyledi. Türkiye’nin ambalajda cazibe merkezi haline geldiğine vurgu yapan Sarıbekir, şu bilgileri verdi: “Türkiye’ye başta Asya ülkeleri olmak üzere ciddi yatırım talepleri olan ülkeler var. Çin’den bir konteyner 10 bin dolara gelirken, Türkiye’den 3 bin dolara gidiyor. Bu büyük bir avantaj. Kişi başı yıllık ambalaj tüketimimiz 272 dolara ulaştı. 120 dolar olan dünya ortalamasının çok üzerindeyiz. Potansiyelimizin yüksek olması yabancı yatırımcıları cezbeden bir diğer husus. İhracata dönük çalışan, cari fazla veren bir ülkeyiz. Geçen yıl 2 milyar dolardan fazla cari fazla verdik. Bugün yaklaşık 400 milyar dolarlık bir hareketi ambalajlarımızla mümkün kılıyoruz.” Fuarın, 26 yılda 40 kat büyüdüğüne dikkat çeken Sarıbekir, Avrasya’nın ve Avrupa’nın her yıl yapılan en büyük ambalaj fuarı haline geldiğini aktardı. 2021 yılında ambalaj sektörü olarak, en az 28 milyar dolar pazar büyüklüğü ve 5,5-6 milyar dolar ihracat hedefi belirlediklerini dile getiren Sarıbekir, “Türkiye ambalaj sektörü güçlü bir altyapıya ve dünyadaki şirketlerle yarışacak yetkinliğe sahip. Ancak global pazarlarda da yoğun bir rekabet var. Bu noktada, tüm dünyanın gündeminde olan sürdürülebilir kalkınma hedefleri, döngüsel ekonomi ve Yeşil Mutabakat konuları bizim de ana gündemimiz olmalı.” dedi.


“Geri Dönüşüm Sorumluluğunu Firmalar Almalı”


Ambalaj tasarımının ihracatı doğrudan etkilediğini kaydeden İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçılar (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki ise, şunları söyledi: “Dünyada lider olmak istiyorsak ambalajda katma değer seviyesini artırmaya, tasarım ve Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vermeliyiz. Ülkemiz ihracatında bir diğer önemli konu, Avrupa Yeşil Mutabakatı. Karbon salımını sınırlandırma ve döngüsel ekonomi yönünden ambalaj sektörümüzün yaratacağı fark tüm sektörlerimizi etkileyecek. Gelecek nesiller için üretilen ve dağıtılan ambalajların sorumluluğu firmalar tarafından alınmalı ve ambalajların geri toplanması yönünde düzenlemeler yapılmalı.” Ambalaj sektöründe yeşil ambalaj fırsatının oluştuğuna değinen İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Adil Pelister de, bu alanda ambalaj sektörüyle birlikte hareket etmeye hazır olduklarını belirtti.


X