08.09.2020

İhracatta 8 Sektörün En Büyük Alıcısı Almanya

İSTANBUL (AA) - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Türkiye, ocak-ağustos döneminde 27 sektörde 239 noktaya ihracat gerçekleştirdi.

Avrupa'nın lokomotif ülkesi Almanya, yılın 8 ayında Türk ihracatçıların en çok ürün sattığı ülke konumunda yer alırken Almanya’ya ihracat, geçen yılın ocak-ağustos dönemine göre %10,3 azalarak 8 milyar 838 milyon 334 bin dolar oldu. Söz konusu azalışa karşın Almanya, Türkiye'nin ihracatında önde gelen ülke olma konumunu sürdürdü.

Türkiye'nin ihracatı; bu yılın ocak-ağustos döneminde Birleşik Krallık'a %16,9 azalarak 5 milyar 820 milyon 796 bin dolar, İtalya'ya %24,8 düşerek 4 milyar 464 milyon 534 bin dolar ve Irak'a %7,7 gerileme ile 4 milyar 327 milyon 533 bin dolar oldu. Buna karşın Türkiye’nin ihracatı ABD'ye %2,8 artarak 5 milyar 279 milyon 170 bin dolar olarak gerçekleşti. 

Almanya'ya İhracatta Öne Çıkan Sektörler

Sektörler bazında ülkelere göre dış satım rakamları incelendiğinde Almanya, Türkiye'deki 8 sektörün ürünlerine en çok talep gösteren ülke oldu.

Türk ihracatçılar; yılın ilk 8 ayında Almanya'ya 2 milyar 126 milyon 390 bin dolarlık otomotiv, 1 milyar 958 milyon 154 bin dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ile 614 milyon 509 bin dolarlık demir ve demir dışı metal ürünleri sattı. 

Almanya, Türkiye'den; 430 milyon 752 bin dolarlık makine aksamları, 330 milyon 251 bin dolarlık iklimlendirme sanayi, 274 milyon 377 bin dolarlık fındık ve mamulleri, 166 milyon 697 bin dolarlık meyve sebze mamulleri ile 74 milyon 239 bin dolarlık deri ve deri mamulleri ürünü satın alarak söz konusu sektörlerin bir numaralı alıcısı olarak kayıtlara geçti.

Elektrik-Elektronik, Mücevher, Kuru Meyve ve Mamullerine Birleşik Krallık Talebi

Yılın ilk 8 ayında Türkiye'nin en çok ihracat gerçekleştirdiği ikinci ülke konumunda olan Birleşik Krallık, 3 sektörün dış satımında en üst sırada yer aldı. Türk ihracatçılar bu ülkeye 840 milyon 618 bin dolarlık elektrik-elektronik, 760 milyon 278 bin dolarlık mücevher ve 118 milyon 270 bin dolarlık kuru meyve ve mamulleri sattı.

Türk ürünlerine en fazla talep gösteren 3. ülke olan ABD; çimento, cam, seramik ve toprak ürünleri, halı, savunma ve havacılık sanayi ile zeytin ve zeytinyağı sektörlerinin en önemli pazarı oldu. 

ABD'ye bu dönemde 292 milyon 367 bin dolarlık çimento, cam, seramik ve toprak ürünleri, 525 milyon 620 bin dolarlık halı, 469 milyon 47 bin dolarlık savunma ve havacılık sanayi ile 31 milyon 212 bin dolarlık zeytin ve zeytinyağı ihracatı gerçekleştirildi. 

İtalya'dan Tekstil ve Ham Maddelerine İlgi

İtalya ise Türkiye'deki tekstil ve ham maddeleri sektörünün ana pazarı oldu. Tekstil ve ham maddeleri sektörü, ocak-ağustos döneminde İtalya'ya 390 milyon 525 bin dolarlık dış satım gerçekleştirdi.

Söz konusu dönemde Irak; 831 milyon 877 bin dolar değerinde hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri, 524 milyon 764 bin dolar değerinde mobilya, kağıt ve orman ürünleri ve 284 milyon 513 bin dolar değerinde su ürünleri ve hayvansal mamuller satın alarak bu 3 sektörün ihracatında lider pazar oldu.

2020’nin ilk 8 ayında İsrail çelik, Fransa diğer sanayi ürünleri, Norveç gemi ve yat, Hollanda kimyevi maddeler ve mamulleri ile süs bitkileri ve mamulleri, Çin madencilik ürünleri, İran tütün, Rusya Federasyonu ise yaş meyve ve sebze sektörlerinde Türkiye'nin en büyük pazarları konumunda yer aldı.

X