02.04.2021

Çağrı Merkezi İstihdamı Salgında Yüzde 21 Arttı

Çağrı merkezleri, pandemi döneminde istihdamı artırdı. Yüz yüze hizmetlerin dijitale kaymasıyla, sektörün yarattığı istihdam yüzde 21 arttı. 

Evden çalışan müşteri temsilcisi sayısı ise 93 bini aştı.

Çağrı merkezleri, COVID-19 salgınında yüz yüze kanallardaki hizmetlerin dijital kanallara kaymasıyla birlikte büyüme trendine girdi. Türkiye genelinde çağrı merkezlerinde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı yüzde 21 artışla 123 bin 345 kişi olurken, yönetici ve destek kadrolarla birlikte toplamda sağlanan istihdam 135 bin 820 kişiye ulaştı. Türkiye’de çağrı merkezi pazarının büyüklüğü geçen yıla göre yüzde 46 artışla 10,9 milyar TL’ye yükseldi.


Evden çalışan sayısı 93 bini aştı


Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl yayınladığı Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı Araştırması 2020 verilerini, düzenlediği online basın toplantısıyla paylaştı. ÇMD ve GFK Türkiye iş birliği ile hazırlanan rapor kapsamında, çağrı merkezlerinde işlem hacminin yüzde 60’ını gelen aramalar, yüzde 27’sini ise giden aramalar oluşturdu. İstihdamın yüzde 67’sini telekomünikasyon, finans ve kamu sağlıyor. İstihdamın sektörel dağılımında ilk sırayı yüzde 38’lik payla telekomünikasyon alırken, ikinci sırada yüzde 15’lik payla finans sektörü bulunuyor. Kamu da yüzde 14’lük payla üçüncü sırada. Hizmet-taşımacılık-lojistik ve e-ticaret sektörlerinin payları ise yüzde 6’dan yüzde 8’e çıkmış durumda. Raporda, 2019’da 947 olan evden çalışan müşteri temsilcisi sayısının salgın döneminde 93 bin 288 gibi oldukça yüksek bir rakama ulaştığı paylaşıldı.


Artış Türkiye genelinde


ÇMD Başkanı Rengin Ağılönü, çağrı merkezlerindeki istihdamın, tüm Türkiye’de arttığını belirtti. Ağılönü raporda, 2021’e ilişkin toplam istihdam öngörüsünün ise 145 bin kişi olduğunu söyledi. Bu zorlu salgın döneminde evden ve esnek çalışma modellerine olan avantajların çağrı merkezi sektörünü bu yıl daha da güçlendirdiğini belirten Ağılönü, yasal mevzuatın evden ve esnek çalışma modellerini destekleyecek şekilde düzenlenmesinin ve hizmet ihracatına özel teşvikler verilmesinin öneminin altını çizdi.

X