12.01.2021

2020’de Satılan Otomobillerin %71,5’i Otomatik Vitesli Oldu


2020’de Satılan Otomobillerin %71,5’i Otomatik Vitesli Oldu


Türkiye'de satışları geçen yıl 2019'a göre %69,4 artan otomatik vites otomobillerin, toplam satışlardan aldığı pay %71,5 oldu.


İSTANBUL (AA) - Günümüzde otomobil satın alırken, yakıt ve motor tipi önemli bir tercih sebebi oluyor. Aracın şanzıman tipi de otomobilseverlerin tercihlerinde önemli rol oynuyor.


Özellikle yoğun şehir içi trafikte konforlu bir sürüş sunan otomatik vites otomobillere ilgi dünya genelinde ve Türkiye'de artmaya devam ediyor. Yeni çıkan modellerdeki üst donanım paketlerin otomatik şanzıman seçeneğiyle sunulması da tercih nedeni oluyor.


Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2020'de bir önceki yıla göre %61,3 büyüyerek 772 bin 788 adet seviyesine çıktı.


Sadece otomobile bakıldığında satışlar, 2020'de bir önceki yıla göre %57,6 artarak 610 bin 109 oldu. Hafif ticari araç pazarı da %77,2 büyümeyle 162 bin 679 adede ulaştı.


Satılan Her 10 Otomobilden 7'si Otomatik Vites Oldu


2020 yılında otomatik vites otomobil satışlarındaki yükseliş de devam etti. Yıl sonunda otomatik şanzımanlı otomobiller 436 bin 208 adetle %71,5 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobillerin payı 173 bin 901 adetle %28,5 olarak belirlendi. Bir başka ifadeyle satılan her 10 otomobilden 7'si otomatik vites olarak kayıtlara geçti.


2019'da otomatik şanzımanlı otomobillerin satışlardaki payı %66,5, satış adedi de 257 bin 454 adet olmuştu. Böylece geçen yıl otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2019'a kıyasla %69,4 artış gösterdi.


E ve F Segmentin Tamamı Otomatik Vites


Segment bazında ele alındığında, kendi segmentinde en yüksek paya %100 ile ultra lüks segmenti (F) ve lüks segmenti (E) sahip oldu.


Bu segmentleri, %99,8 ile üst ve orta segment (D), %94 ile en küçük şehir otomobilleri olarak bilinen A segment, %69,8 ile kompakt sınıf ya da alt orta sınıf olarak adlandırılan C segment ve %61 ile de küçük araç sınıfı olarak bilinen B segment takip etti. Söz konusu dönemde en fazla pay artışı %277,7 ile A segmentinde gerçekleşti.


Pazardan En Çok Payı C Segmenti Otomobiller Aldı


Öte yandan, otomobil pazarında segmentlere göre bakıldığında, pazarın %87,6'sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 384 bin 457 adetle %63, B segmenti otomobiller de 146 bin 821 adetle %24,1 pay aldı.

X