07.02.2020

E-Ticaret Sitesinde Başarılı Bir Ürün Sayfası Oluşturmak İçin İzlenmesi Gereken Adımlar

#eticaret

2019 E-ticaret istatistiklerine göre bir e-ticaret sitesinde her 3 tamamlanan alışverişe karşılık olarak, alışveriş sepetinin terk edilmesiyle sonuçlanan 7 alışveriş var. Bu yarım kalan alışverişler yapılan istatistiklere göre her yıl yaklaşık 18 milyar dolarlık gelir kaybına neden oluyor. 


Bu bilgiden yola çıkarak kullanıcıların alışveriş sitelerinden çıkma ve sepet terk etme nedenlerine odaklanabiliriz. Bu nedenler, e-ticaret siteleri için birçok durumu ifade edebiliyor. Örneğin; e-ticaret sitelerinin satışlarının gerçekleştiği ürün sayfalarının yetersiz olmasının sepet terk etme oranını direkt olarak etkilediğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 


Sepet terk etme oranı elbette her zaman olacaktır. Ama bu oranı mümkün olduğunca azaltmak için özellikle ürün sayfalarına ekstra özen göstermeniz ve bu konudaki yenilikleri yakından takip etmeniz gerekir. Çünkü unutmamak gerekir ki, internette birçok alışveriş sitesi ve milyonlarca ürün var. Müşteriler ise ilgilendiği ürünü ya sizden ya da rakibinizden satın alacak. Karar verme sürecinde müşterinin zihninde ön plana çıkmak için ise yapılabilecek çalışmalara eğitimimizin devamında göz atmaya başlayabilirsiniz. 

 
































E-Ticaret Sitelerinde Ürün Sayfalarının Önemi


Ürün sayfalarının temel amacı; potansiyel müşterileri ürünleri satın almaya ikna etmektir. Bu yüzden de nasıl ki fiziksel mağazalar, gelen müşterileri ikna etmek için vitrinlerini, ürün raflarını özenli tutuyorsa e-ticaret siteleri de ürün sayfalarına aynı şekilde dikkat etmek zorundadır. Bunlara ek olarak, fiziksel mağazalarda, müşteriler ilgilendikleri ürünlere dokunabiliyor, tasarımlarını ya da özelliklerini canlı olarak görebiliyorlar. Online alışveriş sitelerinde böyle bir durum henüz mümkün olmadığı için ürün sayfaları, üzerinde titiz bir şekilde düşünülmüş ve kullanıcı dostu olmalıdır. 

Ürün sayfalarının e-ticaret siteleri için ne kadar önemli olduğundan bahsettik. Şimdi de ürün sayfalarını daha özenli hale getirirken nelere dikkat edilmeli ve hangi detaylar öne çıkarılmalı inceleyelim. 


Ürünlerin Görselliği Konusunda Dikkatli Olunmalı


Görselliğin birçok konuda kararlarımızı etkilediği bilinen bir gerçek. Buna bağlı olarak, ilk etapta, e-ticaret sitesinde yer alan ürün fotoğraflarının kalitesinin çok iyi olması gerektiğini anlayabiliriz. Hatta müşterilerin ürünün her detayını görebileceği farklı açılardaki fotoğrafların yanında, yakınlaştırıp uzaklaştırma ve 360 derece inceleyebilme özellikleriyle de kullanıcı dostu bir görsellik sunulmalı. 


Bunların yanında, ürünlerin farklı renk ve malzemeden üretilmiş olan çeşitleri varsa, sitede hepsinin görsellerine yer verdiğinizden emin olun. Unutmamak gerekir ki müşteriler alternatif görmeyi her zaman severler. 



Ürün Detaylarına Yer Verilmeli 


Herhangi bir mağazaya müşteri olarak girdiğiniz zaman satış danışmanın sorularınıza eksik cevap vermesi ya da hiç cevap vermemesi sizde o mağazaya karşı olumsuz bir intiba bırakırdı değil mi? E-ticaret sitesinde de aslında tam olarak böyle işliyor. Sadece burada satış danışmanı yerine açıklayıcı metinler var ve bu metinlerde müşterilerin aklına gelen belli başlı soruların cevaplanması şart. 


Örneğin ürünlerin; yüksekliği, genişliği, kumaş cinsi, özellikleri ve varsa ek bilgiler açıklama kısımlarında mutlaka yer alması gereken detaylar. Ek olarak, bu açıklamaları müşterilerinizle empati kurarak hazırlamak, satın alma konusunda onları irite etmeden çok daha ikna edici davranmanızı da sağlar. Çünkü sizin çok da önemsemediğiniz, bu yüzden de ürün açıklamasında yer almayan eksik bir bilgi bile müşterilerin ürünü almaktan vazgeçmesine neden olabilir. Bu açıklamaları hazırlarken dikkat etmeniz gereken unsurlar ise;


      Uzun cümlelerden genel olarak kaçının. Unutmamak gerekir ki uzun cümleler kullanıcıların dikkatini dağıtır. 

      Açık, net ve anlaşılır olmaya özen gösterin. 

      Klişelerden kaçınarak özgün ve ürün kategorisine uygun ilgi çekici açıklama metinleri hazırlayın. 


Müşteriye Ürünün Kalitesi Hakkında Fikir Verilmeli 


İnternetten satış, çoğu konuda müşteriye birçok avantaj sunsa da ürün ya da hizmet kalitesinin anlaşılması açısından yanıltıcı olabiliyor. Bu nedenle rakiplerinden bir adım öne geçmek isteyen siteler, potansiyel müşterilerine ürünlerinin kalitesi hakkında fikir vermeli. Örneğin; ürünlerinin yapım malzemesinin bilgisini, kullanım alanlarını ve teknik özellikleri detaylı bir şekilde paylaşılmalı. 


SEO’ya Uygun Ürün Tanıtım Metni Oluşturulmalı 


Yukarıda ürün özelliklerinin detaylı bir şekilde verilmesi gerektiğinden bahsetmiştik. Ürün tanıtım yazısını detaylı bir şekilde yazarken sitenizi Google’da üst sıralara taşımak için SEO dinamiklerine hakim olmanız gerekiyor. Çünkü doğru bir şekilde yapılmış SEO çalışması, sizi diğer sitelerin arasında üst sıralara taşıyacaktır. 


“SEO nedir, ne işe yarar?” diye düşünüyorsanız “E-Ticaret Siteniz İçin SEO Rehberi” adlı eğitimimizi okuyabilir ve bu konu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. 

























Ürün, Fiyat ve Teslimat Bilgisi Görünür Olmalı


Ürün özelliklerini detaylı bir şekilde verdikten sonra sıra en önemli kısımlara geliyor: Fiyat ve teslimat. Fiyat ve teslimat bilgisinin görünür olması müşterinin kararını olumlu yönde etkileyebilir. Çünkü müşteri alacağı ürünün ne kadar olduğunu ve hangi kargo şirketiyle, ne kadar zamanda adresine geleceğini hızlıca görmek ister. Bu nedenle fiyat ve teslimat bilgisi, görünür bir şekilde ürün sayfasında tutulmalı. 


Sepete Ekle Butonunu Görünür Hale Getirin 


Ürün sayfalarının en temel amacı bilindiği üzere, kullanıcıları sepete ekle butonuna yönlendirmek. Bundan dolayı “sepete ekle” butonu ürün sayfasında oldukça belirgin bir şekilde yer almalı. Butonun renginin farklı ve boyutunun büyük olmasının yanında, kullanıcı alışkanlığı da dikkate alınarak yerinin doğru bir şekilde belirlenmesi de gerekir. Buna bağlı olarak e-ticaret sitelerinde sepete ekle butonu genellikle sağ üst köşede bulunur. 



Müşterilerin Güveni Kazanılmalı


Birçok işlemin “online” olarak yapıldığı müşteri güvenini kazanmak ve bu durumu devam ettirmek günümüzde fazlasıyla önemli bir hale geldi. Çünkü müşteri almak istediği ürünü sadece ekrandan görüp beğeniyor ve bir yerde satın aldığı e-ticaret sitesine güvenmek istiyor. Kargo müşterinin eline ulaştığında ise karşılaştığı manzara istediği gibi olmadığı takdirde size ulaşmaları zor olursa müşteri güveni kaybetmek de kaçınılmaz olur. 


Bundan dolayı, müşterilerle ürün ve hizmetler hakkında hızlı bir şekilde iletişim kurmak için telefon ve e-posta desteğinin yanı sıra “chatbot” teknolojisi ile canlı yardım desteği de oluşturabilirsiniz. Böylelikle size gelen şikayetler ve dönüşler konusunda hızlı bir şekilde bilgi sahibi olup müşteri memnuniyetini de artırırsınız. 


Sonuç 


E-ticarette başarılı olmanın birçok etkeni var. Ürün sayfalarının eksiksiz ve güncel olarak hazırlanması da bu etkenlerin başında geliyor. Eğitimimizde müşterilerin ilgisini çekecek aynı zamanda da güvenini kazanacak bir ürün sayfası nasıl oluşturulur sorusuna cevap verdik. Bu eğitimle beraber yeni açacağınız e-ticaret sitesinin ürün sayfaları için bilgi toplayabilir, mevcutta bir siteniz var ise bu bilgilere göre gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz. 



X