07.02.2020

E-Ticaret Siteniz İçin Doğal Reklamcılık Yöntemleri

#eticaret

Türkçe’ye “doğal reklam” olarak çevrilen “native advertising” yani “native reklam” son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz ve gittikçe popülerleşen bir tür haline geldi. Büyük küçük pek çok markanın ürün ya da hizmetlerini potansiyel müşterilerine tanıtma konusunda doğal reklamcılığı tercih etmesinin de bunda etkisi büyük. Peki; native advertising nedir, nasıl etkili bir şekilde kullanılır? Bu detayları birlikte keşfedelim. 


Doğal Reklamcılık (Native Advertising) Nedir? 


Doğal reklamcılık, bir markanın vermek istediği mesajı, doğallığı bozmayacak şekilde içeriğe entegre edip kullanıcılarla buluşturması anlamına gelir. Burada temel amaç, hedef kitleyi reklama boğmadan eğlenceli ve doğal bir şekilde istenilen mesajla buluşturmaktır. Yani kullanıcılara belli bir hikaye çerçevesinde hem eğitici hem eğlenceli içerikler sunulur. İlgili hikaye hazırlanırken de markanın hedef kitlesi ve iletişim stratejisi göz önünde bulundurulur. 


Bu yönden bakıldığında doğal reklamlar, içerik pazarlamasının bir ayağı olarak görülebilir. Fakat bu iki kavramı birbirinden ayıran belli başlı özellikler de mevcuttur. 


Doğal Reklamcılık ile İçerik Pazarlamasının Arasındaki Farklar


İki yöntem de verilmek istenen mesajı kullanıcıyı sıkmadan, reklamvari tavırlardan uzak durarak iletmesine rağmen içerik pazarlamasının temel amacı, SEO dinamiklerine katkı sağlayıp arama motorlarında markayı üst sıralara taşımaktır. Bunun yanında hedef kitleyi kaliteli içeriklerle markaya bağlamak için kullanılan bir pazarlama türüdür. Bu yönde hazırlanan içerikler, genellikle markaların kurumsal web sitelerinde ve sosyal medya hesaplarında kullanıcılarla buluşturulur. 


Doğal reklamcılıkta ise temel hedef, markayı daha geniş kitlelere tanıtmak ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak olur. Markalar mesajlarını, farklı mecralardaki içeriklerin içine entegre ederek hedef kitleleriyle buluştururlar. Buradaki amaç, kullanıcının sık sık ziyaret ettiği sayfalarda doğal akışı bozmadan onunla bir araya gelebilmek ve dikkatini çekmektir. 

















Ölçümleme ve Ücret Kriterleri


İkisi arasındaki ince ayrımı aslında ölçümleme biçimlerinin farklarından da anlayabiliriz. Örneğin bir içerik stratejisinin başarılı olup olmadığını anlamak için ölçülmesi gereken dinamikleri; içeriğin okunma derecesi, etkileşim alması, paylaşılması, ilgili iç ve dış linklere yer verilmesi olarak sıralayabiliriz. Doğal reklamcılıkta ise ölçümleme metrikleri; kullanıcıya ne kadar ulaştığı, siteye gelen trafik yoğunluğu ve etkileşimin niteliği çerçevesinde oluşuyor. 


Ayrıca doğal reklamcılık çalışmalarında doğal ve özgün içeriğin üretilmesinin yanında üretilen içeriğin en uygun mecralarda yayınlanması, uygun mecralarla ve kanallarla hedef kitleye ulaşması için anlaşma yapılan dijital reklam ajansına ücret ödenir. İçerik pazarlamasında da belli bir ücret karşılığında bu konudaki profesyonellerden yardım alınsa da bu içerikler genelde markanın kendi web sitesinde ya da sosyal medya hesaplarında paylaşıldığı için bu konuda ücret ödenmez. 


E-ticaret siteniz için içerik pazarlaması ile ilgili daha detaylı bilgi almak istiyorsanız “E-Ticaret Markaları İçerik Pazarlamasını Nasıl Kullanmalı?” adlı eğitimimize göz atabilirsiniz. 


E-Ticaret Siteleri İçin Doğal Reklamcılık ile İlgili Önemli İpuçları 


Reklamların eskisi kadar ilgi çekmemesi, dikkati dağılmış tüketicilerin artması ve reklam engelleyen yazılımların ortaya çıkmasıyla doğal reklamcılık, markalar için çok daha kullanışlı ve etkili bir yol oldu. Fakat elbette mesajınızı doğal reklamcılık yoluyla kullanıcılara iletmeye karar verdiyseniz bazı noktalara dikkat etmeniz gerekiyor.


Peki, native advertising (doğal reklamcılık) uygularken üzerinde durulması gereken noktalar nelerdir? İşte, tüm ipuçları: 


      Doğal reklamcılık çalışmalarına başlamadan önce markanın/ürünün hedef kitlesi belirlenir. 


      Uygun içeriğin hazırlanması için çalışmalara başlanır ve elde edilen veriler göz önünde bulundurulur. 


      Ürün ya da hizmet, doğallığı bozulmayacak şekilde içeriğin içine yerleştirilir. 


      Sonraki aşamada reklamın yayınlanacağı ve hedef kitleye ulaşacağı mecra seçimi yapılır. Bu noktada platform ile içeriğin birbirini tamamlamasına dikkat edilmelidir. 


      Bu reklam türünde en temel düşünce, kullanıcıyı rahatsız etmemek olmalı. Çünkü karşısına sürekli reklam çıkan kullanıcı, bir süre sonra o reklama karşı kayıtsızlaşır. Bu nedenle üzerinde titizlikle düşünülmüş bir doğal reklam, kullanıcının ihtiyacına cevap vermeli ve ilgili kişiye ulaşmalıdır. 


      Doğal reklamın kullanıcı üzerinde istenilen etkiyi yaratabilmesi için özgün ve kaliteli içerik kadar tasarımının da dikkat çekici olması şarttır. Bunun yanında tasarım ve içerik de birbiriyle uyumlu olmalıdır. 


Doğal Reklamların Kullanılabileceği Mecralar


Başarılı native advertising örneklerine bakıldığında içerik, platform ve tasarımın birbiriyle ne kadar uyumlu olduğunu görebiliriz. Örneğin bir mutfak aleti markasının, ünlü bir şefin Youtube kanalında kullanılması için yaptığı anlaşma kapsamında etkili bir doğal reklamcılık çalışması hazırlanabilir. Buradan yola çıkarak doğal reklamların hangi mecralarda amacına uygun olarak kullanabileceklerine açıklık getirelim. 


      Blog yazıları doğal reklamlar için etkili bir mecra olarak kullanılabilir. Blog yazısının içine göze batmayacak şekilde yerleştirilen ürün ya da hizmetler için kullanıcılardan daha çok dönüş alınabilir. 


      Advertorial içerikler de doğal reklamcılığı uygulamak için son derece kullanışlıdır. Öne çıkarmak istenilen ürün ya da hizmet hakkında, haber niteliği taşıyan bir içerik hazırlayarak alakalı yayınlarda yer almasını sağlayabilirsiniz. 


      Film ve dizilerde çeşitli ürün ya da hizmetlere yer verilmesi de doğal reklamcılığın bir örneği olarak karşımıza çıkıyor. Senaryoya doğal bir şekilde yedirilen “ürün yerleştirme” izleyicinin dikkati dağılmadan ürün veya hizmetten haberdar olmasını sağlıyor. 


      Tüm bunların yanında video içerikler ile bilgisayar oyunları ya da mobil oyunlar da doğal reklamcılığın istenilen kitleye ulaşması için tercih edilebilecek diğer mecralardır. 


Sonuç


Reklam çalışmalarında doğru reklam türünü seçmenin önemi çok açık. E-ticaret sitenizin bilinirliğini artırmak ve ürün ya da hizmetlerinizin daha geniş kitleler tarafından tercih edilmesini sağlamak istiyorsanız eğitimimizdeki püf noktalara dikkat ederek etkili reklam ve tanıtım çalışmalarıyla hedef kitlenizi yakalayabilirsiniz.




X