15.01.2020

E-Ticaret Sitelerinin Facebook ve Instagram Reklamlarını Kullanma Kılavuzu

e
mail
pazarlama
e
ticaret
eğitim
strateji

Önceki eğitimimizde sosyal medya reklamlarını nasıl etkin bir şekilde kullanabileceğinizi genel hatlarıyla anlatmıştık. Bu aşamalardan sonra e-ticaret siteniz için somut bir şeyler yapmak istiyorsanız sosyal medya reklamlarını nasıl kullanmanız gerektiği hakkında daha ayrıntılı bilgilere sahip olmalısınız. 

Sosyal medya reklamları konusunda özellikle Facebook ve Instagram, işletmeler tarafından fazlasıyla kullanılıyor. Çünkü kullanıcıların çoğu bu mecralar üzerinden istedikleri markaya ulaşmakla kalmayıp markaların satış oranlarının artmasına da fazlasıyla yardımcı. Örneğin; Dijital Türkiye 2019 Raporu’na göre ülkemizde 51 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı var. Bu rakamın içinde ise 43 milyon Facebook, 38 milyon da aktif Instagram kullanıcısı mevcut. Yani, bu verilere bakarak e-ticaret sitelerinin Facebook ve Instagram üzerinden hedef kitlelerine ulaşıp satış oranlarını artırma ve gelir elde etme isteğini rahatlıkla anlayabiliyoruz. O halde, Instagram ve Facebook’ta var olan bu potansiyel kitleye en hızlı yoldan en etkili bir şekilde ulaşmak için neler yapabileceğinizi eğitimimizin devamında ayrıntılı bir şekilde ele alalım. 

Facebook ve Instagram’da Reklam Verme 

Facebook ve Instagram, bünyesinde barındırdığı bireysel kullanıcılar ve büyük küçük birçok işletme ile etkileşim oranı fazlasıyla yüksek sosyal medya platformları olarak varlıklarına devam ediyor. Etkileşim oranları bu derece yüksek olunca haliyle işletmeler, Facebook ve Instagram üzerinden reklam vermenin inceliklerini araştırmaya başlıyor. Facebook ve Instagram aynı platform üzerinden yönetiliyor. Bu platformun adı da “Facebook Business Manager”. Yani, Instagram’dan reklam vermek için de bu paneli kullanmanız gerekiyor. Biz de eğitimimizde Facebook ve Instagram!a reklam verme sürecini ortak olarak ele alacağız. 

Elbette Facebook’tan reklam vermenin çeşitli incelikleri var. Bu inceliklere hakim olmak için Facebook reklam modellerini bilmeli ve birtakım detaylar hakkında fikir sahibi olmalısınız. 

Facebook Reklam Modelleri Neler? 

 

Facebook, hedeflerinize daha kolay bir şekilde ulaşmanız için size “bilinirlik”, “değerlendirme” ve “dönüşüm” olarak 3 farklı reklam kategorisi sunuyor. Bu reklam kategorileri ise kendi içinde işletmelerin/markaların farklı amaçlara hizmet edecek reklam modellerini içinde barındırıyor. Bu reklam modellerinden hangilerini veya hangisini kullanacağınıza reklam stratejinizi belirledikten sonra karar verebilirsiniz. Şimdi, Facebook’un bize sunduğu reklam kategorileri neler, nasıl modellere sahipler ve hangi amaca hizmet ediyorlar beraber inceleyelim. 

  1. Bilinirlik Reklamları 

İşletmenizin ya da markanızın bilinirliğini artırmak için bu reklam kategorisini tercih edebilirsiniz. Müşterilerinize sunduğunuz ürün ve hizmetlere dikkat çeken bu reklamlar, sizi hatırlaması yüksek kişilere gösterilir ve Facebook iki gün içinde kaç kişinin reklamınızı gördüğünün ve tahmini kaç kişinin hatırlayacağı bilgisini de verir. 

  1. Değerlendirme Reklamları 

İşletmeniz veya markanız hakkında belli bir bilinirlik seviyesi oluştuğunda, değerlendirme reklamlarından yararlanarak kullanıcıları, ürün ya da hizmetlerinizi satın almaya teşvik edebilirsiniz. Hatta sadece satın almadan da öte ürün ya da hizmetleriniz hakkında merak uyandırabilir kullanıcıların sizin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. 

  1. Dönüşüm Reklamları 

Facebook’ta, markanızla veya işletmenizle ilgilenen kişilere ürün ya da hizmetlerinizi somut olarak satabileceğiniz reklamlara dönüşüm reklamları denir. 

Reklam Yöneticisinde Facebook Reklamı Oluşturma Süreci

  1. Hedef Kitlenizi  ve Amacınızı Doğru Belirleyin 

Hedef kitleyi net bir şekilde belirlemeniz, Facebook ve Instagram reklamlarınızın başarılı olmasını sağlayan önemli adımların başında geliyor. Reklamınızın amacı ne, kimleri ve neyi hedefliyor? Örneğin öncelikli amacınız ürünlerinizi öne çıkarıp satış gerçekleştirmek mi? Bu soruları cevapladıktan sonra Facebook’ta reklam vermenin inceliklerini keşfetmeye başlayabilirsiniz. “Reklam oluşturma akışı” sayesinde reklamlarınızı adım adım tasarlamanıza yardım eden Facebook ile erişmek istediğiniz kişilerin; yaş, cinsiyet, ilgi alanı ve konumu gibi demografik bilgilerini oldukça ayrıntılı bir şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu özellik sayesinde işiniz büyük ölçüde kolaylaşır. 

  1. Kampanya, Reklam Seti, Reklam Kısımlarını Doldurun 
  • Facebook’ta reklam oluştururken, yeni bir kampanya seçebilir ya da mevcut bir kampanyayı seçebilirsiniz. Üstelik bu kampanyanın amacını ve satın alma türünü de belirleyebilirsiniz. 

  • Yeni bir kampanya oluşturmayı seçtiyseniz isteğinize bağlı olarak yeni bir reklam seti oluşturabilirsiniz. Mevcut olan bir kampanyayı seçtiğinizde ise zaten var olan bir reklam seti seçme veya yenisini hazırlama şansınız var.

    “Taslağa kaydet” diyerek sonraki kampanya unsurlarını doldurmaya başlayabilirsiniz. 

  • Bu aşamada kampanya adınızı, reklam verme amacınızı ve satın alma türünü belirleyin. Dilerseniz kampanya harcama sınırı da koyabilirsiniz. 

  • Seçtiğiniz reklam setinin; bütçesini, hedef kitlesini, reklam alanını düzenleyin. 

  • Format kısmında ise reklamınızın nasıl görünmesini istediğinizi seçin. Tek görsel şeklinde mi yoksa tek video mu olacak, döngü ya da koleksiyon mu tercih edeceğinizi kararlaştırın. Bu noktada reklamınıza görsel, başlık ya da metin de ekleyebilirsiniz. Reklamınıza bir isim vermeyi de unutmayın. 

  • Bunlara ek olarak reklam alanını seçerken Facebook ve Instagram alanı birbirinden ayrılır. Bu aşamada panelden alan olarak Facebook ya da Instagram’ı seçebilir, detaylarda da Instagram Hikaye, Facebook Hikaye ya da Messenger Hikaye olarak belirleyebilirsiniz. . 

  • Bu adımdan sonra Facebook Görselde Yazı İçeriği Kontrolü aracı ile reklam görselinde kullanacağınız yazı oranının doğruluğunu kontrol edebilirsiniz. 

  • Daha sonra reklamınızı taslak olarak kaydedebilir ya da gözden geçirip hemen yayınlayabilirsiniz. 

  1. Reklamlarınızın Performansını İyi Değerlendirin 

Faaliyet gösterdiğiniz alana göre dikkat etmeniz gereken metrikler değişebilir. Örneğin, siz bir e-ticaret sitesi olarak sosyal medya reklamları aracılığıyla sitenize ziyaretçi çekmek istiyorsunuz. O halde, burada reklamlarınızı değerlendirirken dikkat etmeniz gereken kısım; erişim oranınız olmalı. Çünkü erişim oranınız ne kadar yüksek olursa potansiyel müşteriyi de o kadar sitenize çektiğiniz anlamına gelir.

Facebook ve Instagram Reklamlarında Teklif ve Bütçelendirme

Öncelikle, Facebook reklamlarını bir açık artırma ortamı gibi düşünebilirsiniz. Verdiğiniz teklif yüksek olsa dahi doğru hedef kitleyle buluştuğunda, birim mâliiyetiniz zaman içinde düşecektir. Bu da ilgili hedef kitlenin doğru içerik ile etkileşime girmesiyle maliyetinizi rakiplerinizin altına indirecektir. 

Bütçelendirme aşamasında ise öncelikle karar vermeniz gereken kısım, kampanya mı yoksa reklam seti bütçesi mi kullanacağınız konusu olmalı. Reklam seti bütçesi verdiğinizde, her bir hedef kitle ya da reklam alanı arasında paylaştırılan bütçeyi eşit şekilde dağıtıp ayrı ayrı kontrol etme imkanına sahip olursunuz. Kampanya bütçesinde ise Facebook, bütçenizi reklam setinin verimliliğine göre otomatik olarak dağıtacaktır. 

Bu seçeneklerin yanı sıra bütçenizi günlük harcanacak tutar ya da kampanya boyunca harcamak istediğiniz toplam tutar olarak da belirleyebilirsiniz. 

Sonuç 

Eğitimimizde, ortak platform üzerinden yönetilen ve süreç olarak aynı şekilde oluşturulan Facebook ve Instagram reklamlarıyla ilgili detaylı bilgiler yardımıyla e-ticaret sitenizi çok daha geniş kitlelere tanıtabilir ve satış oranını artırmayı başarabilirsiniz. 

X