08.09.2020

E-Ticaret Siteleri İçin Youtube Kullanım Rehberi

#eticaret

Sosyal medya üzerinden üretilen içeriklerin fazlalığı, markalar arasındaki rekabete yeni bir boyut kazandırmış durumda. Zira tek tip içeriklerden çok kullanıcıların ihtiyaçlarını baz alarak hazırlanan birçok fikir mevcut. E-ticaret siteleri de buradan yola çıkarak satış stratejilerini sadece yaptıkları reklam ve kampanyalarla güçlendirmek yerine kullanıcılara ilham veren, onlara yardımcı olan içerikleri üretme yoluna gidiyor. 

 

Youtube, özellikle son dönemlerde kullanıcılarla buluşma noktasında birçok avantaj sunduğu için markaların markajında. Peki, bir marka olarak Youtube’da yer almanın diğer avantajları nelerdir, biliyor musunuz? Bu sorunun cevabını eğitimin devamında bulabilirsiniz. 

 

E-Ticaret Siteleri İçin Youtube’da İçerik Üretmenin Önemi

 

We Are Social ve Hootsuite’nin birlikte yayımladığı 2020 Türkiye İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri raporuna göre aylık 2.2 milyar trafikle Türkiye’de en çok kullanılan platform Google iken onu ayda 720 milyonu aşan trafikle Youtube takip ediyor. İnternet kullanıcılarının davranışlarına bakıldığında ise %93’ünün online video izleyerek vakit geçirdiği görülüyor. Ayrıca Youtube, Google’dan sonra da en büyük ikinci arama motoru olma özelliğini de taşıyor. 

 

Tüm bu veriler gösteriyor ki bir e-ticaret sitesi ya da marka, Youtube üzerinden içerik oluşturduğunda marka bilinirliğine ve trafiğine ciddi anlamda katkı sağlamış olur. Yani e-ticaret siteleri, blog ya da kategori/ürün içerikleriyle Google’da daha görünür olmaya çalıştıkları gibi Youtube üzerinden de çeşitli içerikler üretebilirler. Youtube içerikleri, Google üzerinden yapılan sorgulamalarda da çıktığı için bu durum, e-ticaret siteleri için oldukça avantajlı bir seçim olur. Hem Google hem de Youtube üzerinden organik trafik akışı bu şekilde sağlanabilir. 

 

Youtube platformunun markalara sunduğu başka önemli faydalar da vardır: 

 

  • Video içeriklerin etkileşimi diğerlerine göre her zaman için daha yüksektir. Çünkü yeni dönem tüketici alışkanlıklarına göre görsel ağırlıklı ya da video içeriklere yönelim daha fazladır. 
  • Youtube kanalı açmanın artı özelliklerinden biri de bu videoları web sitesinde, ürün ya da kategori sayfalarında kullanabilmektir. Youtube’da yerleştirme kodunu kullanarak rahatlıkla kendi platformunuzda bu videoları paylaşabilirsiniz. 
  • E-ticaret sitelerinin işine yarayacak bir diğer konu da Youtube üzerinden satın almaya yönlendirme yapabilmektir. Youtube videosunun içine satın alma linkleri eklendiğinde kullanıcı rahatlıkla ilgili sayfalara ulaşarak alışveriş yapabilir. 
  • E-ticaret siteleri yine Youtube reklamları üzerinden tanıtımlarını yapabilir ve daha geniş kitlelere ulaşabilir. 
  • Youtube içerikleri uzun vadeli yatırımlardır. İçerikler daima orada kalacağından doğru SEO çalışmalarıyla Youtube videosundan organik trafik sağlanabilir. 

 

SEO konusunda ayrıntılı bilgi almak için “E-Ticaret Siteniz İçin SEO Rehberi”  eğitimine göz atabilirsiniz. 

 

 

E-Ticaret Siteleri İçin Youtube’da İçerik Oluşturma Önerileri

 

Bir e-ticaret sitesinin Youtube üzerinden içerik oluşturmasının avantajlarını yukarıda sıraladık. Peki, Youtube üzerinden istenilen verimi almak için dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? 

 

  • -        Öncelikle markaya ait bir Youtube hesabı açılmalı. 
  • -        Bu kanala markanın logosundan oluşan bir ikon eklenmeli. 
  • -        Kanalın üst kısmı için kapak fotoğrafı düzenlenmeli. Kapak fotoğrafı oluştururken markanın kurumsal kimliğini de mutlaka göz önüne alınmalı. 
  • -        Kanal açıklamaları kısmı oluşturularak bu kanalın ne ile ilgili olduğu belirtilmeli. E-ticaret siteleri, ürünleriyle ilgili sayfa linklerini de bu kısma ekleyebilir. 

 

Bu aşamaları tamamladıktan sonra e-ticaret siteleri Youtube üzerinden farklı içerikler paylaşarak müşterileri ve potansiyel müşterileriyle buluşabilirler. Peki, o içerikler nelerdir?

 

E-Ticaret Siteleri İçin Youtube İçerikleri 

 

E-ticaret sitelerinin Youtube platformunu daha etkili bir şekilde kullanmak için oluşturabileceği içerik çeşitleri aşağıdaki gibidir: 

 

  1. Ürün Tanıtımları 

 

En çok çekilen video türlerinden olan ürün tanıtım videoları, satışa sunulan ürünler hakkında bilgi verici ve yol göstericidir. Bu tarz içeriklerde markalar, ürünün nasıl kullanıldığını ya da nasıl kurulduğunu ayrıntılı bir şekilde anlatabilir. Bu videolar sayesinde müşteriler ürünlerin performansı hakkında fikir sahibi olur. 

 

  1. Ürün Karşılaştırma

 

E-ticaret sitelerinin kanallarında en çok izlenen içeriklerden biri de ürün karşılaştırma videolarıdır. Müşteriler bu videolar sayesinde arada kaldıkları ürünler hakkında bilgi sahibi olup satın alma kararlarına yön verebilir. Bu tarz videoları çeken markalar, aynı video içerisinde müşterilerin farklı ürünleri tanımasını sağlayarak işlerini kolaylaştırır. 

 

  1. Özel Gün İçerikleri

 

Anneler Günü, Babalar Günü ya da Sevgililer Günü gibi özel günlerde çekilen videolar, müşterilerle olan etkileşimi artırmaya yardımcıdır. E-ticaret siteleri, bugünlere özel olarak yaptıkları kampanyaları özel gün videolarında paylaşarak müşterilerinin kampanyalardan yararlanmasını sağlayabilir. 

 

  1. Sıkça Sorulan Sorular

 

Bir ürünü satın almadan ya da kullanmadan önce çoğu müşterinin kafasında birçok soru oluşur. E-ticaret siteleri en çok karşılaştıkları soruları derleyerek Youtube üzerinden cevap verebilir. Bu şekilde müşterilerine yardımcı olup müşteri memnuniyeti sağlayabilirler.

 

  1. Çalışma Ortamı Videoları 

 

Müşterinin güvenini kazanmak günümüzde çok zor ve değerlidir. Bu nedenle e-ticaret siteleri kendilerini ve ekiplerini daha iyi tanıtmak adına çalışma ortamlarını samimi bir şekilde paylaşabilirler. Bu tarz videolar da etkileşimin artmasına katkı sağlayacaktır. 

 

Sonuç 

 

Youtube, büyük ya da küçük tüm işletmeler için olduğu gibi e-ticaret siteleri için de değerli bir konuma sahiptir. E-ticaret siteleri Youtube platformunun dinamiklerini ve yapısını çözerek etkili işler gerçekleştirebilir, müşterilerinden ve potansiyel müşterilerden olumlu dönüşler alabilirler.


X