16.01.2020

E-Ticaret Siteleri İçin Google Ads'i Doğru Kullanma Rehberi

#googleadwords
#googleads
#eticaret
#seo

Amazon’un sahibi olduğu Alexa, dünya üzerinde en çok tıklanan sitelerin listesini kullanıcılar ile paylaşıyor. Hem global hem de Türkiye ölçeğinde en çok tıklanan siteler sıralamasında ise ilk sırayı Google alıyor. Bu nedenle de e-ticaret sitelerine kullanıcı çekebilmek için birçok şirket, Google aramalarında üst sıralara çıkmaya çalışıyor. Google Ads adı verilen ve herhangi bir kullanıcının yaptığı arama sonucunda çıkan sayfanın üst sıralarına ücretli ilanları ekleyen sistem ile uygun hedef kitlelere e-ticaret sitenizin reklamını yapmanız mümkün. Tabii ki bunu yapabilmek için öncelikle Google Ads’i kullanmayı bilmek gerekiyor.

Google Ads Nasıl Kullanılır?

Google Ads ya da eski ismi ile Google Adwords, web sitenize trafik çekebilmeniz için sizden ilk olarak üye olmanızı talep ediyor. Bundan sonra kullanıcıların yaptıkları aramalara ya da ilgilendikleri konulara göre karşılarına uygun bir reklamla çıkmanızı sağlıyor. Bunun için öncelikle reklam türünü seçmeniz gerekiyor. Bunlar arama ağı, görüntülü reklam ağı, video ve alışveriş gibi çeşitlere sahip. Kampanya çeşidine göre reklam verilebilecek mecralar şöyle: 

Kampanya Çeşidi

Nerede Çıkar?

Arama Ağı Kampanyası

Google aramalarında kullanıcıların karşısına çıkar.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası

Kullanıcının ziyaret ettiği internet sitesinde karşısına çıkar.

Video

YouTube reklamlarında kullanıcıların karşısına çıkar.

Alışveriş

Kullanıcıların Google üzerinden yaptıkları aramalarda karşısına çıkar ve ürünün satış link’ini gösterir.


Üyelik işlemini bitirip kampanya türü ya da türlerini seçtikten sonra e-ticaret sitesi ile ilgili 3 soruya cevap verilmesi gerekiyor. 

  • Ne kadar bütçe belirlenmeli?

  • Hangi kullanıcılara ulaşılmalı?

Gelen kullanıcılara ürün sağlayabilmek mümkün mü?

 Google Ads Bütçesi Nasıl Belirlenir?

Google Ads ile video, görsel ya da arama ağı reklamı gibi farklı alanlara ilan vermeniz mümkün. Tabii ki ödeme yöntemleri alanlara göre farklılık gösteriyor ve buna bağlı olarak bütçelerde de değişiklikler gözlemlenebiliyor. Video reklamlarında genellikle “Bin Gösterim Başına Maliyet” türünden ödeme yapılıyor. Reklamın gösterildiği 1000 kişi karşılığında bir ücret ödemeniz gerekiyor. Bu reklamdan reklama ve hangi kullanıcılara ulaşmaya çalıştığınıza göre değişiyor. 

Diğer reklam modellerinde ise Google, “Tık Başına Maliyet” yöntemini ödeme çözümü olarak kullanılıyor. Bu yöntemde reklamınıza tıklayan kişi sayısına göre ücret ödüyorsunuz. Seçilen hedef kitle ya da anahtar kelime grubu ile reklamın içeriğine göre tık başına maliyet değişiklik gösteriyor. 

Daha önce hiç Google Ads reklamı vermediyseniz, hedef kitleyi belirleyip bir günlük ilan verebilirsiniz. Bu yöntem ile kabaca tık başına ya da bin gösterim başına maliyeti görmeniz mümkün. Eğer eskiden aynı konuda reklam verdiyseniz, harcamaları kontrol edebilir ve tık başına maliyet ortalaması alabilirsiniz. Maliyet öğrenildikten sonra ulaşılmak istenen kullanıcı sayısı belirlenmelidir. Böylece ne kadar bir bütçeye ihtiyacınız olduğu kolayca anlaşılır. 

E-Ticaret Sitesi Hangi Kullanıcılara Hitap Ediyor?

Fidan satışı, ekstrem spor ürünleri ya da yemek gibi e-ticaret sitenizin spesifik konusuna uygun kullanıcılar ile Google Ads üzerinden bağlantı kurmanız gerekiyor. Bunun için kullanıcıların ne tür aramalar yaptığının bilinmesi önemli. Yazımızın bundan sonraki kısmına fidan satışı yaptığınızı varsayarak devam edeceğiz. 

 Hangi Anahtar Kelimeler ile Hedef Kitleye Ulaşılır?

Arama ağı reklamında anahtar kelime belirlenmesi gerekiyor. Anahtar kelime için Google Ads; “geniş eşleşme”, “geniş eşleşme düzenleyici”, “sıralı eşleşme” ve “tam eşleşme” şeklinde 4 farklı seçenek sunuyor. Seçeneklerden birini işaretleyip anahtar kelimeyi arayan kullanıcılara ulaşabiliyorsunuz. Tabii ki ulaşmak istediğiniz kullanıcıya göre eşleşmeyi değiştirmeniz gerekiyor. Vereceğiniz “fidan satışı” ilanı üzerinden gidelim. 

Eşleşme Şekli

Anahtar Kelime

Hangi Aramalarda Çıkar

Örnek Arama Sonuçları

Geniş Eşleşme

Fidan satışı

Fidan satışı ile ilgili tüm aramalarda kullanıcıların karşısına çıkarsınız.

fidan satışı, fidan al, şimşir fidanı, çam fidanı, çam fidanı al

Geniş Eşleşme Düzenleyici

Fidan satışı

“Fidan satışı”na ek olarak farklı eklemeler ile yapılan aramalar sırasında kullanıcıların karşısına çıkarsınız.

çam fidan satışı, internetten fidan satışı, nasıl fidan satışı yapılır

Sıralı Eşleşme

Fidan satışı

“Fidan satışı” ya da “fidan satışı”nın önüne ya da arkasına bir ekleme yapıldığı zaman kullanıcıların karşısına çıkarsınız.

Fidan satışı nasıl olur, Ankara fidan satışı

Tam Eşleşme

Fidan satışı

Siteniz sadece fidan satışı ile ilgili aramalarda kullanıcıların karşısına çıkar.

fidan satışı

 

Zaman zaman satış yapmadığınız ya da stokta bulunmayan ürünleri arayan kullanıcılara ulaşmak istemeyebilirsiniz. Böyle bir durumda kullanıcıya ulaşmak istemediğiniz anahtar kelimeyi negatif olarak işaretmeniz gerekiyor. Örneğin çam ağacı arayan bir kullanıcıya erişmek istemiyorsanız, çam ağacını işaretlemeniz yeterli. Geri kalan tüm işlemleri Google Ads sizin adınıza yapıyor. 

 Google Ads’te Hedef Kitle Seçimi Nasıl Yapılır?

Google Ads aracılığı ile video ya da görsel reklam kampanyası yapmanız durumunda hedef kitle belirlemeniz gerekiyor. Bu aşamada Google size yardımcı olmak için çeşitli hedef kitle çeşitleri sunuyor. Hedef kitlelerin açıklamalarına göre size en uygun olanı bulmanız gerekiyor. Örneğin fidan satışı yapmak için “Yeşil doğa meraklıları” kategorisi seçilebiliyor. İsterseniz özel olarak kitle belirlemeniz mümkün. Buraya “fidan satışı” yazdığınız zaman Google Ads sonuçları anlamlandırıp kitlenizi otomatik olarak belirleyebiliyor. 

Lokasyona Göre Hedefleme Nasıl Yapılır?

Google reklamları hakkında bilmeniz gereken bir diğer husus ise lokasyondur. E-ticaret sitenize bir hedef kitle belirleyip reklam kampanyası yapmaya başlamadan önce nereden kullanıcı istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Örneğin kendi dağıtım ağınız varsa ve İstanbul içinde fidan satışı gerçekleştiriyorsanız, reklamları sadece İstanbul’da yaşayan kullanıcılara göre hedeflemelisiniz. Ancak kargo ile tüm Türkiye’ye ürün gönderiyorsanız, özel bir hedefleme yapmanıza gerek yok.

Gelen Kullanıcılara Ürün Sağlamak Mümkün mü?

Google Ads ile ilan verildikten sonra dikkat edilmesi gereken en önemli konu stok takibidir. Çünkü reklam verenler genellikle büyük günlük bütçeler ile çok sayıda kullanıcıyı e-ticaret sitesine çekiyor. Fakat belli başlı ürünlerde hızla stok azalıyor ve yeni gelen kullanıcılara ürün sunulamıyor. Böyle bir durum siteden hızlı çıkışlara ve gereksiz para harcanmasına neden oluyor. Ayrıca kullanıcılar açısından e-ticaret sitesinin itibarı düşüyor ve kullanıcıların tekrar alışveriş yapma ya da sitenizi başkalarına önerme ihtimali azalıyor.

En Önemli Nokta: Değerlendirme

Google Ads ile verdiğiniz reklamların raporlarını panelden görmeniz mümkün. Raporlar içerisinde verimli ya da verimsiz tüm kitleler ve anahtar kelimeler bulunuyor. Böylece verimsiz olan anahtar kelimeleri çıkarıp verimli olan anahtar kelimelere daha fazla yatırım yapmanız mümkün hale geliyor. 

Sonuç

Bu eğitimimizde, Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar ile e-ticaret firmalarının nasıl kullanıcı kazanabileceğinden bahsettik. Google Ads reklamları dışında SEO çalışmalarıyla da Google sıralamalarında üst sıralarda yer almak ve e-ticaret sitesine müşteri çekmek mümkündür. Daha detaylı bilgi için “E-Ticaret Siteniz İçin SEO Rehberi” yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

X