15.01.2020

E-Ticaret Markaları İçerik Pazarlamasını Nasıl Kullanmalı?

#eticaret
#içerikpazarlaması
#dijitalpazarlama

E-ticaret firmaları için dijital pazarlama ile doğrudan ilişkili birçok konu gittikçe daha önemli bir hale gelmeye başlıyor. Bu konuların başında ise son zamanlarda oldukça sık duyduğumuz bir kavram var: İçerik Pazarlaması. 

İçerik pazarlaması, ürün ya da hizmet odaklı bir iletişim biçiminin değişmesiyle beraber dijital pazarlama dünyasında vazgeçilmez bir yere ulaşıyor. Çünkü dünya, sadece bir ürünün fiyatının ya da özelliklerinin göz önüne alındığı satış merkezli pazarlama anlayışından sıyrılıp tüketiciyle empati kurabilen ve hikayesi olan bir pazarlama biçimini benimsiyor. Bunu başarmanın en etkili yolu da içerik pazarlamasını efektif bir şekilde kullanmaktan geçiyor.

E-ticaret siteleri ve içerik pazarlaması arasındaki ilişkiyi incelemeden önce içerik pazarlamasının ne olduğunu detaylı bir şekilde inceleyelim. 

İçerik Pazarlaması Nedir? 

Bu soruyu cevaplamadan önce ilk olarak içeriğin ne olduğuna bakalım: İçerik; herhangi bir anlatımda alıcıya verilmek istenen fikir, anlam ve düşünceler bütünü anlamına gelir. Bu fikirler, düşünceler farklı kanallarından bize iletilir ve içerikler zihnimizde büyük bir anlam bütünü oluşturur.

İçerik pazarlaması ise; değişen pazarlama algısıyla beraber markaların hedef kitlesinin dikkatini çekebilecek yaratıcı ve orijinal içeriklerle tüketicinin zihninde belli bir marka konumlandırması yapan pazarlama sürecine verilen isimdir. Bu pazarlama süreci, kaliteli içeriklerle hedef kitleyi etkilemek ve marka sadakati oluşturmak konusunda size yardımcı olur. 

Şimdi de e-ticaret siteleri özelinde, içerik pazarlaması nasıl etkili bir şekilde kullanılır, nasıl uygulamalara yer verilmesi gerekir incelemeye başlayalım. 

E-Ticaret Siteleri İçerik Pazarlamasını Etkili Bir Şekilde Nasıl Kullanır?

E-ticaret siteleri genel olarak, ürünlerini öne çıkarıp daha çok satış yapmaya odaklı stratejilere sahiptirler. Fakat, bu aşamaya gelindiğinde değişen pazarlama algısıyla beraber satışı artırma stratejisini güçlendirecek ek uygulamalar önemli bir ihtiyaç haline geliyor. İçerik pazarlaması da doğru adımlar atıldığı takdirde, e-ticaret firmaları için müşterileriyle kurdukları bağı güçlendiren ve dolaylı yoldan onları firmalarla buluşturan önemli bir köprü görevi üstleniyor. 

Peki, e-ticaret siteniz için içerik pazarlamasını nasıl kullanmanız gerekiyor? İçerik stratejinizi oluştururken hangi temel adımlara dikkat etmelisiniz? Bu soruların cevabını eğitimimizin devamında inceleyelim. 

1. İçeriklerinizi Oluştururken Planlı İlerleyin 



















E-ticaret sitenizi güçlendirmek için içerik pazarlamasına başvurmak istiyorsanız adım adım nasıl ilerlemeniz gerektiğini önceden planlamak sizin için faydalı olacaktır. Böylelikle içerik pazarlamasında daha hızlı bir şekilde aksiyon alabilirsiniz. İzlemeniz gereken adımları ise;

  • Hedef kitle: Tüm pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi konu içerik pazarlaması olduğunda da hedef kitleyi doğru belirlemek fazlasıyla önemli. Bu sebeple hedef kitlenizin ya grubu, ilgi alanları, sosyo-ekonomik durumu içeriklerde kullanacağınız dilden üreteceğiniz içerik çeşitlerine kadar pek çok konuda belirleyici olacaktır.  

  • İçerik takvimi oluşturma: İçerik konusunda planlı hareket etmenin işleri büyük oranda kolaylaştıracağından bahsetmiştik. O halde bu planlama sürecine “içerik takvimi” oluşturma aşamasını da ekleyebilirsiniz. Dönemsel içerikler, özel gün içerikleri ya da halihazırda aklınızda olan yaratıcı fikirleri bu takvime dahil edin. Doğru ve etkili bir takvim, içerik stratejisinin devamlılığına katkı sağlar.

  • İçeriğin paylaşılacağı mecraları belirleme: İçeriğin kaliteli, özgün ve ilgi çekici olması elbette çok mühim. Fakat bunların yanında, içeriğin nerelerde görüneceği ve hedef kitleye hangi yollardan ulaşacağı konusunu da dikkatli bir şekilde belirlemeniz gerekir. Çünkü hedef kitlenizin olmadığı bir yerde bulunmanız size bir fayda sağlamayacaktır. 

  • İçerikleri optimize etme: Elinizde halihazırda birtakım içerikler varsa onlardan istediğiniz etkiyi alabilmek için geliştirme yoluna gidebilirsiniz. İçerikleri zenginleştirebilir ve performanslarını artırabilirsiniz. 

  • Mevcut içerikleri değerlendirme: İçerikleri sıfırdan oluşturmak elbette ki daha fazla zaman ve maliyet gerektiriyor. Bu sebeple mevcutta tekrar kullanabileceğinizi düşündüğünüz içerikler varsa çeşitli hedeflemeler yaparak onları yeniden hedef kitleniz ile buluşturabilirsiniz.  

2. E-Ticaret Siteniz İçin Bir Hikaye Belirleyin 

E-ticaret siteniz için içerik stratejinizi oluştururken öncelikle e-ticaret kavramına uygun olup olmadığına dikkat etmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizi, fiyatlara ve ürünlere boğmadan hikayenizle ve yaratıcı fikirlerinizle beslerken bir yandan da genel pazarlama stratejinizi de göz önüne alıp bu konuyu bir bütün olarak düşünmelisiniz. 

E-ticaretin sadece ürün ve kampanyalardan ibaret olmadığının tekrar altını çizdikten sonra markanızı müşterilerinize daha çok sevdirmenizi sağlayacak ve onlarla güçlü bir bağ kurmanıza yardım edecek içerik üretmeye odaklanın. Böylelikle müşterilerinizle olan etkileşimler ve onların dönüşleri ile markanızın onların zihninde nasıl yer ettiğini göreceksiniz. 

3. İçeriklerin Paylaşım Zamanına Dikkat Edin 

İçerik paylaşım zamanı ve sıklığı söz konusu olduğunda özellikle çok özenli davranmanız gerekir. Müşterilerinizi içerik yoğunluğu ile bıktırmadan ama bir yandan da kendinizi unutturmadan dengeli bir içerik planı oluşturmanız e-ticaret sitenizin hem bilinmesinde hem de ürünlerinizin tanıtımında etkili bir rol oynar. 

 4. Farklı İçerik Türlerinden Yararlanın 

Konu içerik pazarlaması olunca özellikle blog metinleri fazlasıyla ön plana çıkıyor. Bloglar müşterilerle iletişim kurma konusunda son derece başarılıyken ürün ve kampanyaların tanıtılmasında da kullanışlı bir rol üstleniyor. 

Bloglar günümüzde de önemini korurken gelişen teknoloji ve davranış biçimleriyle de farklı içerik türleri de hızla yükselişe geçmeye başladı. Örneğin; video içerikler, son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz podcast’ler ve internet kullanıcılarının çok sevdiği test/anket içerikleri de vermek istediğiniz mesajı pekiştirmede size yardımcı olan son derece değerli içerik türleri. Kısacası, e-ticaret sitenizi farklı içerik türlerini kullanarak zenginleştirebilir, trafiğinizi ve etkileşim oranınızı artırabilirsiniz. 

5. Görsel Kullanımını Atlamayın 

Görsellerin dikkatimizi çekme gücü bir hayli yüksek. Bu yüzden de yaratıcı ve özgün içeriklerin ve içerik türlerinin yanında bunları destekleyecek nitelikte görsel kullanımı için içerik pazarlamasının olmazsa olmazı diyebiliriz. İçeriğinize uygun görseller sayesinde sadece müşterilerinizin dikkatini çekmekle kalmaz, doğru isimlendirmeler ile arama motorunda ön sıralara çıkabilirsiniz. 

6. E-Posta Yoluyla Müşterilerinize Ulaşın 

Hedef kitleye ulaşma konusunda önemini koruyan pazarlama araçlarından biri de e-postalar. Özellikle de kişiselleştirilmiş ve tasarımsal olarak üzerinde düşünülmüş e-postalar, direkt çöp kutusuna gönderilen otomatikleştirilmiş e-postaların önüne geçiyor. Çünkü bir sürü kişiye gittiği belli olan e-postalar, artık birçok müşteriler tarafından antipatik karşılanıyor. İlk bakışta göze hitap eden, kişiselleştirilmiş, yaratıcı bir e-posta ise satışı destekleyici nitelikte olup e-ticaret firmaları tarafından son derece işlevsel bir şekilde kullanılabilir. 

İçerik pazarlamasında e-posta içeriklerinin yeriyle ilgili detaylı bilgi için “E-Ticaret Sitesi Olarak E-Mail Pazarlama Stratejiniz Nasıl Olmalı?” adlı eğitimimizden de yardım alabilirsiniz. 

Sonuç

Kısacası, e-ticaret sitenizi pazarda iyi bir konuma getirmek için sadece ürünlerinizin ya da hizmetlerin çok iyi olması yetmez. Bunları destekleyici yaratıcı fikirlere, iyi bir içerik stratejisine ve planlı bir uygulama stiline sahip olmanız ve yolunuzda sağlam adımlarla devam etmeniz şart. 

X