Ömür Çelik San. ve Tic. Ltd. Şti.

Ömür Çelik San. ve Tic. Ltd. Şti.

Ömür Çelik, 2001 yılında İstanbul'da kurulmuştur. Otomotiv, beyaz eşya, makine ve inşaat sektörüne yönelik toptan ve perakende olarak kaliteli çelik malzeme satışı yapmaktadır. Kapasitesi yüksek ve son teknoloji kesim tesisine sahip olan firma müşteri ihtiyaçlarını en kısa zamanda karşılayan, uygun fiyatlı ve yüksek kalitede hizmet anlayışını ilke edinmiştir.Devamı

Web sitesi olmadan iş yapmak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 28.09.2015


İletişimde dijital dünyanın önemi her geçen gün artıyor. Bugün web sitesi bir zorunluluk haline gelse de gelmese de kaygan rekabet zemini internette var olmayı KOBİ'ler için zorunlu hale getirdi bile. Bir sonbahar günü, genç adam akıllı telefonunu kullanarak sevgilisine hediye almak için eşarp satan bir dükkân arıyor.

Arama sonucu sitenizi buluyor ve eşarp örneklerinizi incelemek veya yakınlardaki mağazanızı bulup bir tane eşarp almak üzere site adresinin üzerine tıklıyor. Fakat o da ne! Sitenizin üzerine tıkladıktan sonra sorunlar silsilesi başlıyor -site tam olarak yüklenmiyor, fotoğraflar yarım yamalak yükleniyor ve genç adam eşarplara bakmak için harcayacağı zamanı tüm bu sorunlarla uğraşarak tüketiyor!  Canı sıkılmış bir şekilde vazgeçiyor ve başka bir eşarp dükkanı bulmaya karar veriyor. Böylece siz potansiyel bir müşterinizi kaybediyorsunuz.  Bu olay her gün yüzlerce ve hatta binlerce defa tekrarlanıyor. Sorun web sitesi... Var ama aslında yok. Bugün 1.7 milyon KOBİ'nin internetle imtihanı olarak adlandırabileceğimiz bu sorun her gün büyüyor ve çoğu zaman iletişim krizlerine yol açıyor.

Türk Ticaret Kanunu artık KOBİ'lerin internetle uyumunu zorunlu kılıyor. Yani web sitesi kurmak ve e-mail almaktan kaçış yok.  Ancak sadece yasalar dayatıyor diye değil, rekabetin kaygan zemininde ayakta kalmak için bir mecburiyet bu.  Kabul... Dükkanının kapısından giren müşteri için 20 yıldır rayihalar tüttüren, ilk izlenim için kendi taktiklerini başarıyla uygulayan,  evinde kalın sarı sayfalar ciltleri biriktiren bir neslin teknoloji ile imtihanı kolay değil.  Ama artık müşterinin sağ ayakla girip çevresine bakarak edindiği intiba, web siteleri sayesinde bir tık ile ediniliyor.

Küresel köyde  varsınız

Hala nedenini mi sorguluyorsunuz? Küresel köye dönüşen dünya ile tanışmanız bir web sitesi sayesinde oluyor, sitenizi sizi küresel çapta erişilebilir kılıyor. Rüyalarında bile göremeyeceğiniz sayıda, dünyanın hayal bile edemeyeceğiniz yerlerindeki potansiyel müşterilere, ucuz hammadde kaynaklarına, tedarikçilere ulaşmanız ve onların size erişmesi mümkün hale geliyor. Öte yandan, internet üzerinden iş yapmayacak, sipariş almayacak, müşteri bulmayacak bile olsanız, bir internet sitesine yine de ihtiyacınız var. İnternet sayfası, var olan müşterilerinizin size olan güvenini pekiştirecek en önemli unsur konumunda. Artık kartvizitinin üzerinde e-mail yazmayan, bir web sitesi olmayan şirketin güvenilirliği sorgulanıyor.  İletişimin en temel kurallarından olan mesaj alışverişi için daha uygun bir olabilir mi? Birebir müşterinizle karşı karşıya kaldığınız, onun isteklerini taleplerini en iyi biçimde duyduğunuz kısaca gözünüz kulağınızdan öte 6. Duyunuz olan web siteniz.

3 klik kuralarını ihmal etmeyin

Peki nelere dikkat etmeli? Web sitenizi şirketinizin broşürü gibi düşünmenizde sakınca yok.  Verdiğiniz hizmetleri iyi anlatmalı,  giren kişiler şirketin faaliyet alanını anlamakta güçlük çekmemeli diye uzmanlar.  Tasarım, göz zevkine hitap etmeli. Öte yandan etkileşimli olması yani sosyal ağlarla bağlı olması yine olmazsa olmazlardan sayılıyor. Siteniz '3 klik' kuralını ihlal etmemeli.  Bir sayfada gezen müşteri ortalama 3 tık ile ulaşmak istediği yere gidebilmeli. Çünkü bugün bankaları aradığınızda saatlerce telefonda bekletilmeye nasıl sinir oluyorsanız, tüketici da aradığını bir web sayfasında bulamayınca aynı şekilde sinirleniyor. Sayfa kurgusu da bir başka önemli konu. Özellikle insan kullanımı sayfayı kişiselleştiren bir unsur, gözün baktığı yerde olmak diye bir şey var artık.. sizin için öncelikli olan içeriklerin sayfanın en fazla bakılan yerinde olmasına özen gösterin... Son olarak paylaşımı unutmayın! Sosyal medyalarınıza yönlendirme yapacak butonlar sitenizin yayılımı için hayati... 



PAZARLAMA VE İLETİŞİM KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

İnternette 'reklam' yapmayın

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 06.06.2017

İnternette tüketiciye ulaşmak zoraki reklamla değil, çevresinde örülecek ve insana dokunan bir fikirle oluyor. İnternet reklamcılığı uygulamalarında... Devamı

Sosyal dünyada özrünüz kabahatinizden büyük olmasın

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 11.04.2017

Sosyal medyanın gürültülü arenasında özür dilemek de bir incelikli bir strateji gerektiriyor. "Özür dilemek ya da dilemeyip kulağının üstüne... Devamı

Şirket içi iletişimin önemini göz ardı etmeyin

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 21.03.2017

Şirketler, müşterilerine ya da kamuoyuna mesaj verirken çok özenli davranır ve her aşamada dikkatli hareket ederken, her nedense çalışanlarına mesaj... Devamı

2017'ye damgasını vuracak 11 pazarlama iletişim trendi

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 03.01.2017

 Yeni bir yıl kapıda...Teknolojinin inanılmaz hızlandığı bir çağda her yıl bir öncekinden daha fazla şey getiriyor ve eskiler hızla tarihe karışıyor.... Devamı

Tüketicinin yenilik iştahı fırsat kapısı olabilir mi?

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 07.11.2016

Tüketicinin yeniye olan iştahı doymak bilmezken, 'yenilik' şirketler için bir statü meselesine dönüştü bile Her yıl güncellenen telefonlar, yeni... Devamı