AgroBest Grup Başarı Hikayesi

AgroBest Grup Tarım İlaçları

AgroBest Grup, Tarım İlaçları Sektörü`nde 2002 yılından beri faaliyet göstermekte olup, üretim ve çalışma hayatının uzun geçmişi olmamasına rağmen, çok kısa zamanda önemli atılımları gerçekleştirmiştir.Devamı

Sosyal medyada markanızı koruma rehberi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 01.02.2016


Sürekli büyümekte olan sosyal medya, işletmeler ve işletmelerin markaları için gün geçtikçe daha da önemli hale gelmeye başlamıştır. Facebook, Twitter, İnstagram, Youtube gibi en çok üyesi olan ve tanınan sosyal ağ sitelerinde fikri mülkiyet hak ihlallerinin yanı sıra marka ve firma isimlerinin de tescilli haklarının ihlalleri her geçen gün artmaktadır.

Bir şirketin www.facebook.com/şirketismi, www.facebook.com/markaismi veya www.twitter.com/şirketismi, www.twitter.com/markaismi 'ni kayıt altına alarak sayfalar açması marka tescili ve domain tescili kadar önemli hale gelmiştir ve bu sayfalar mevcut web sitelerinde daha da önemli hale gelmektedir. Çünkü bu platformlarda şirketler çok kısa sürelerde milyonlarca tüketiciye ulaşıp markalarını tanıtabilmekte, kampanyalarını duyurabilmektedir. Bu şekilde çok az bir bütçeyle milyonlarca kişiye ulaşarak reklam bütçesinden tasarruf edilerek kazanç sağlanmaktadır.  Ayrıca hedef kitleyle sürekli iletişim halinde olunarak marka sadakati sağlanmaktadır.Birçok büyük firma ve holdingin yanı sıra binlerce kobi de sosyal medyada isim veya markalarını kendi adlarına kayıt ettirmişler ve kullanmaktadırlar. Ancak halen ülkemizde marka tescili ve domain tescilinin öneminin farkına varmayıp markasını ve alan adını başkalarına kaptıran binlerce firma olduğu gibi sosyal medya isimlerini de başkalarına kaptıran binlerce firma vardır ve bu sayı gün geçtikçe de artmaktadır.

Bir şirketin isminin veya markasının başkaları tarafından sosyal medya platformlarında kullanıcı adı olarak alınıp kullanılmasının, şirketin markasının başkaları tarafından tescil ettirilip kullanılmasından bir farkı bulunmamaktadır. Bir şirketin markasını sosyal medyada kullanıcı adı olarak bir başkasının kullanması o şirkete ve markaya zarar vermekte, müşteri kaybına neden olmakta ve haksız rekabete de yol açabilmektedir. Bu nedenle sosyal medyada ismini/markasını kaybeden bir şirket markasını kaybetmiş demektir. Aynı şekilde bir şirket veya marka hakkında itibar düşürücü bir iddia çok kısa süre içerisinde bu platformlarda milyonlarca kişiye ulaşabilmekte ve şirket veya marka itibarı kısa süre içerisinde yok olmaktadır. Sosyal medyada isminin veya markasının alındığını gören şirketler mutlaka hukuki yollara başvurarak kaybettikleri isim ve markalarını geri alma yoluna gitmelidirler. Aksi bir durumda ileride milyonlarca kişiye ulaşan sosyal medya ortamlarında markalarının başkaları tarafından kötü kullanılması durumunda, şirket ve marka itibarlarının yok olduğunu görecekler, ancak zamanında müdahale edilmediği için telafisi imkansız maddi ve manevi zarara uğramış olacaklardır.

Sosyal medyada markanızı korumak için ne yapmalısınız ?  İlk yapacağınız iş şirket isminizi ve markanızı sosyal medya platformlarında kullanıcı adı olarak kayıt ettirmektedir. En çok kullanılan Facebook, Twitter, İnstagram, Youtube gibi sosyal medya platformlarında şirket isminizi ve markanızı kontrol ettiğiniz eğer başkaları tarafından kullanıldığını tespit ederseniz, yukarıda bahsettiğimiz risklerle karşılaşmamak, maddi ve manevi zararlara uğramamak için,  hemen harekete geçmenizi tavsiye ederiz. Markanızı ve şirket isminizi geri almak ve başkaları tarafından haksız kullanımını önlemek için hukuki işlemlere başlayarak itibarınızı koruyabilirsiniz.

MARKA - PATENT KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

"Sınai Mülkiyet Kanunu" ile tasarım hukukunda yapılan değişiklikler

Yazan: Av. Ali Çavuşoğlu / Marka - Patent Uzmanı

Yayın Tarihi: 09.01.2017

Sınai Mülkiyet Kanunu 6 Nisan 2016 tarihinde TBMM'ne sunulmuş, komisyondan geçmiş ve TBMM'de kabul edilmiştir. Bu yazımızda yeni kanun ile tasarım... Devamı

Tanınmış marka olmak

Yazan: Betül Yardımcı / Eğitim ve Teşvik Uzmanı / Marka Vekili

Yayın Tarihi: 08.11.2016

Bir markanın gücü ve değeri onun tüketici nezdinde tanınmışlığına ve yaygınlığına bağlıdır. "Tanınmışlık" göreceli bir kavramdır. Bir duruma göre... Devamı

Patent başvurusu nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmek gerekir?

Yazan: Av. Ali Çavuşoğlu / Marka - Patent Uzmanı

Yayın Tarihi: 02.11.2016

Patent başvurusu nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmek gerekir? Patent Vekiliyle çalışmak zorunlu mudur? Patent başvurusunun mutlaka konusunda uzman... Devamı

Brexıt Avrupa Birliği Marka / Tasarım başvurularınızı etkiler mi?

Yazan: Gamze Coşkun Bakır / Marka Vekili

Yayın Tarihi: 29.08.2016

Birleşik Krallık'ın resmi olarak Avrupa Birliği'nden çıkması, halihazırda var olan ve bundan sonra yapılacak tüm Avrupa Birliği başvurularının... Devamı

Yazılımlara patent alınabilir mi?

Yazan: Av. Ali Çavuşoğlu / Marka - Patent Uzmanı

Yayın Tarihi: 15.08.2016

Bilgisayar programları, 551 sayılı KHK'nın 6.c) Maddesi uyarınca, buluş niteliğinde olmadığı için patent verilemeyecek konular arasında... Devamı