Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

Patentlerin fuar görevi ve Teknolojik hibe

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 11.01.2016


Firmalar rakiplerinin ürünlerini ve yeniliklerini ; katalog, web sayfası veya ülkemizde yüzlerce firmanın katıldığı sektörel fuarları takip ederek veya yurt dışında binlerce firmanın katıldığı sektörel fuarları takip ederek izleyebilirler bazen de rakiplerinden ürün satın alarak ürünleri  parçalamak suretiyle nasıl yapıldığını inceler ve bu ürünlere alternatif ürünler geliştirme yoluna gidebilirler. Bu yolların en ucuz ve kolay yollarından biri de rakiplerin patentlerini takip etmektir. Aynı sektörde yurt içinde ve yurt dışında faaliyet gösteren yüzlerce firmanın tescillemiş olduğu binlerce patenti oturduğu yerde inceleyerek de bu mümkündür. Bu durumda patentler firmalar için aynı zamanda FUAR GÖREVİ görmektedir.

Her Patent sadece tescil edildiği ülkede korunmaktadır. Buna Patent tescilinde "ülkesellik ilkesi" denir. Bir patente başvuran şahıslar veya firmalar kendi ülkesinde başvuru yaptıktan sonra 12 ay içerisinde diğer ülkelerde de patent başvurusu yapması gerekmektedir. Aksi taktirde diğer ülkelerde patentini koruma hakkını kaybedecektir.(PCT yoluyla uluslar arası patent başvurusu yapılarak diğer ülkelerde başvuru süresi 33 aya kadar uzatılabilmektedir.) Bunun anlamı ve Türkiye Sanayicisinin buradan çıkartacağı fayda şudur; Kendi ülkesinde tescil edilen ancak diğer ülkelerde tescil edilmeyen patentler ve faydalı modeller, Türkiye'de tescil edilmediği zaman bu patentler ve faydalı modeller ve dolayısıyla teknolojiler TEKNOLOJİK HİBE niteliğindedir.

Başta Amerika, Avrupa ülkeleri, Çin ve Japonya gibi yılda yüzbinlerce patent ve faydalı modelin tescil edildiği ülkelerde tescil edilen ve Türkiye'de tescil edilmeyen patent ve faydalı modelleri Türk firmaları araştıracak bulacak ve Türkiye de serbestçe (hiçbir lisans ücreti ödemeden ) üretebilecek ve patentlerin tescil edilmediği diğer ülkelere bu ürünleri pazarlayabilecektir, ancak patentin tescilli olduğu ülkelere ürünlerini satamayacaktır. Tabiî ki burada Türk firmaları hiç araştırma geliştirme yapmasınlar, sadece diğer ülkelerdeki firmaların kendi ülkelerinde tescilleyip Türkiye'de tescillemedikleri patentleri kullansınlar sonucu çıkartılmamalıdır, hepimizin arzu ettiği sonuç tamamen Türk mühendisleri , bilim adamları ve işçileri tarafından yapılan buluşların tüm dünyada kullanılıyor olması sonucudur. Ancak yukarıda bahsedilen teknolojik hibe dünya buluşlarına gidilen yolda kullanılacak bir araçtır. Güney Kore, Tayvan, Çin' de özellikle Amerika ve Avrupa firmaları tarafından hibe edilen bu patentleri, her türlü teknolojik bilgileri üretime koyarak sanayi devrimini yaşamışlar ve şimdi tüm dünya ülkeleriyle rekabet edebilir duruma gelmişlerdir.

MARKA - PATENT KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

Sınai mülkiyet kanununda marka suçları ve cezaları

Yazan: Av. Ali Çavuşoğlu / Marka - Patent Uzmanı

Yayın Tarihi: 06.02.2017

Ülkemiz patent marka ve tasarımların etkin korunması için gerekli olan Sınai Mülkiyet Kanunu'na nihayet kavuştu. Sınai Mülkiyet Kanunun 7.maddesi... Devamı

Sınai Mülkiyet Kanunu'na merhaba

Yazan: Betül Yardımcı / Eğitim ve Teşvik Uzmanı / Marka Vekili

Yayın Tarihi: 23.01.2017

Sınai mülkiyet hakları kapsamında, Marka, Patent, Endüstriyel Tasarım ve Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında yayımlanan Kanun Hükmünde... Devamı

Yeni Sınai Mülkiyet Kanunu yürürlükte

Yazan: Gamze Coşkun Bakır / Marka Vekili

Yayın Tarihi: 17.01.2017

Sınai mülkiyet alanında Kanun Hükmünde Kararnamelerle (KHK) ve bu Kararnamelerin getirdiği sorunlarla boğuşan tüm sektörlerin sabırsızlıkla beklediği... Devamı

"Sınai Mülkiyet Kanunu" ile tasarım hukukunda yapılan değişiklikler

Yazan: Av. Ali Çavuşoğlu / Marka - Patent Uzmanı

Yayın Tarihi: 09.01.2017

Sınai Mülkiyet Kanunu 6 Nisan 2016 tarihinde TBMM'ne sunulmuş, komisyondan geçmiş ve TBMM'de kabul edilmiştir. Bu yazımızda yeni kanun ile tasarım... Devamı

Tanınmış marka olmak

Yazan: Betül Yardımcı / Eğitim ve Teşvik Uzmanı / Marka Vekili

Yayın Tarihi: 08.11.2016

Bir markanın gücü ve değeri onun tüketici nezdinde tanınmışlığına ve yaygınlığına bağlıdır. "Tanınmışlık" göreceli bir kavramdır. Bir duruma göre... Devamı