Mes Metal Başarı Hikayesi

Mes Metal Ekstrüzyon San. ve Tic. A.Ş.

İstanbul/Beylikdüzü'nde toplam 7.000 m² alanda uzman personeli ve gelişmiş makine parkıyla üretimini sürdüren Mes Metal, müşterilerine birinci kalite pirinç çubuk ve bronz ürünleri sunmanın yanı sıra, güvenilir iş ortağı konumunda, pirinç ve bronz üzerindeki birikimini paylaşarak çözümler yaratan, yüksek kalite ürünleri ve günlük 70 tonluk üretim kapasitesi ile Türkiye'nin önde gelen bakır alaşımları üreticisidir...Devamı

Zeytinyağında ABD'ye ihracat 11 kat arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Zeytinyağı ihracatı Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde yüzde 231 arttı. Artışta en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

 

Türkiye'nin önemli tarımsal ihracat ürünleri arasında yer alan zeytinyağında Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde ihracat yüzde 231 artış gösterdi. Artıştan en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri tarafından hazırlanan Türkiye geneli zeytinyağı ihracatı verilerine göre, 1 Kasım'da başlayan yeni sezonda ihracat, ocak sonuna kadar geçen 3 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 231 artışla 37 milyon 176 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı dönemi̇nde 11 mi̇lyon 215 bi̇n dolarlık i̇hracat yapılmıştı.

İhracatta en büyük payı 10,2 milyon dolarla İspanya alırken, bu ülkeyi 9,4 milyon dolarla ABD, 3,7 milyon dolarla İtalya ve 3,3 milyon dolarla Suudi Arabistan pazarları izledi.

En yüksek artış ise geçen yıl aynı dönemde 876 bin dolarlık satışın yapıldığı ABD pazarında yaşandı. Bu pazara gönderilen zeytinyağından elde edilen gelir, neredeyse 11 kat artarak 9 milyon 394 bin dolara ulaştı.

Sektörün Suudi Arabistan'a yaptığı ihracattan elde ettiği gelir de söz konusu dönemler itibariyle yaklaşık yüzde 52 artışla 2 milyon 175 bin dolardan 3 milyon 300 bin dolara yükseldi.

Dolardaki artış ihracat için avantaj

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Davut Er, fiyatların yüksek olması ve yeterli miktarda ürün bulunmaması nedeniyle kötü geçirilen bir ihracat sezonunun ardından bu yıl dünya fiyatlarının yüksek seyretmesi ve dolardaki değer artışının ihracat için avantaj oluşturduğunu söyledi.

İspanya ile İtalya'ya yapılan ihracatta ve bu ülkelerin farklı pazarlara ihraç etmek üzere aldığı dökme yağ ihracatında belirgin artış olduğunu, ancak asıl sevindirici gelişmenin ABD ve Suudi Arabistan pazarlarında yaşandığına işaret eden Er, "ABD en önemli pazarımız, ancak bir süredir fiyat tutturmakta zorluk yaşamamız nedeniyle bu pazara istenilen miktarda ürün gitmiyordu. Sezon başında gelinen nokta sevindirici. Suudi Arabistan ise son yıllarda en yüksek artışı yakaladığımız pazar. Bu yıl fiyatların yüksek olması ve ihracatın artması nedeniyle hem üretici hem ihracatçı açısından tatmin edici bir sezon yaşıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatı mega kent sırtladı

06.02.2018 - İSTANBUL

Türkiye'nin geçen ay gerçekleştirdiği 12,2 milyar dolarlık ihracatın yüzde 42'sini sırtlayan İstanbul, 5 milyar 137,2 milyon dolarlık dış satıma imza attı. 5 sektörün dış satımında ise geçen yıla kıyasla azalış gözlendi.... Devamı

Ege'nin mobilya ihracatı 120 milyon dolara ulaştı

06.02.2018 - İZMİR

Egeli mobilyacılar, geçen yıl 130 ülkeye 119 milyon 657 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi.... Devamı

Ocak ayında dış ticaret açığı yüzde 108 arttı

02.02.2018 - İSTANBUL

Gümrük Bakanlığının açıkladığı öncü verilere göre, ocakta dış ticaret açığı yüzde 108 artışla 9 milyar dolar oldu. ... Devamı

İhracat, ocak ayında 12.2 milyar dolar

01.02.2018 - İSTANBUL

TİM, 2018 yılının ilk ihracat rakamlarını, Toyota'nın Sakarya Fabrikası'nda açıkladı.... Devamı

102 ülkeye üzüm ihraç ediyoruz

30.01.2018 - İSTANBUL

Üzüm üretiminde 4 milyon tonla dünyada altıncı sırada bulunan Türkiye, dünya üretiminin yüzde 5,2'sini karşılıyor.... Devamı