Dempar Ağaç Sanayi Başarı Hikayesi

Dempar Demircioğlu Ağaç San. ve Dış Tic. A.Ş.

Günümüzün sağlıklı ve dekoratif yer döşemesi olan “Cilalı Lamine Parke” nin üreticisi Dempar, Adapazarı Hanlıköy girişinde 30.000 m² açık, 10.000 m² kapalı alan üzerinde, kereste fabrikası, tam otomatik kurutma fırınları ve en son teknoloji cilalı ahşap lamine parke makineleri ile sektöründe saygın ve seçkin bir kuruluş olmanın gururunu yaşıyor... Devamı

Zeytinyağında ABD'ye ihracat 11 kat arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Zeytinyağı ihracatı Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde yüzde 231 arttı. Artışta en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

 

Türkiye'nin önemli tarımsal ihracat ürünleri arasında yer alan zeytinyağında Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde ihracat yüzde 231 artış gösterdi. Artıştan en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri tarafından hazırlanan Türkiye geneli zeytinyağı ihracatı verilerine göre, 1 Kasım'da başlayan yeni sezonda ihracat, ocak sonuna kadar geçen 3 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 231 artışla 37 milyon 176 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı dönemi̇nde 11 mi̇lyon 215 bi̇n dolarlık i̇hracat yapılmıştı.

İhracatta en büyük payı 10,2 milyon dolarla İspanya alırken, bu ülkeyi 9,4 milyon dolarla ABD, 3,7 milyon dolarla İtalya ve 3,3 milyon dolarla Suudi Arabistan pazarları izledi.

En yüksek artış ise geçen yıl aynı dönemde 876 bin dolarlık satışın yapıldığı ABD pazarında yaşandı. Bu pazara gönderilen zeytinyağından elde edilen gelir, neredeyse 11 kat artarak 9 milyon 394 bin dolara ulaştı.

Sektörün Suudi Arabistan'a yaptığı ihracattan elde ettiği gelir de söz konusu dönemler itibariyle yaklaşık yüzde 52 artışla 2 milyon 175 bin dolardan 3 milyon 300 bin dolara yükseldi.

Dolardaki artış ihracat için avantaj

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Davut Er, fiyatların yüksek olması ve yeterli miktarda ürün bulunmaması nedeniyle kötü geçirilen bir ihracat sezonunun ardından bu yıl dünya fiyatlarının yüksek seyretmesi ve dolardaki değer artışının ihracat için avantaj oluşturduğunu söyledi.

İspanya ile İtalya'ya yapılan ihracatta ve bu ülkelerin farklı pazarlara ihraç etmek üzere aldığı dökme yağ ihracatında belirgin artış olduğunu, ancak asıl sevindirici gelişmenin ABD ve Suudi Arabistan pazarlarında yaşandığına işaret eden Er, "ABD en önemli pazarımız, ancak bir süredir fiyat tutturmakta zorluk yaşamamız nedeniyle bu pazara istenilen miktarda ürün gitmiyordu. Sezon başında gelinen nokta sevindirici. Suudi Arabistan ise son yıllarda en yüksek artışı yakaladığımız pazar. Bu yıl fiyatların yüksek olması ve ihracatın artması nedeniyle hem üretici hem ihracatçı açısından tatmin edici bir sezon yaşıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracat temmuzun ilk iki haftasında yüzde 31 arttı

20.07.2018 -

Yılın ilk yarısında yüzde 7.4 artan ihracat, temmuz ayında ocak-haziran dönemine göre daha iyi bir performans gösterdi. ... Devamı

İhracatın yüzde 10'u makineden

09.07.2018 - İSTANBUL

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, "2023 hedefimiz toplam ihracat içinde makinenin payını yüzde 15-20 bandına yerleştirmek" dedi. ... Devamı

İstanbul'dan 6 ayda 34.8 milyar dolarlık ihracat

04.07.2018 - İSTANBUL

İstanbul'da bulunan ihracatçılar, 27 ayrı sektörde ürettiği 34.8 milyar dolarlık ürünü dünyanın 229 ihraç noktasına ulaştırdı.... Devamı

Doğu Karadeniz'den 564,5 milyon dolarlık ihracat

03.07.2018 - TRABZON

Doğu Karadeniz den ocak-haziran döneminde 564 milyon 525 bin 995 dolarlık ihracat yapıldı. ... Devamı

Dış ticaret açığı mayısta yüzde 6 arttı

29.06.2018 -

Mayıs ayında dış ticaret açığı yüzde 5,7 artarak 7 milyar 759 milyon dolara yükseldi. 5 aylık ticaret açığı 35.2 milyar dolar oldu.... Devamı