CAKO Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Cako Konfeksiyon

80'li yıllarda Diyarbakır'da küçük esnaf olarak ticari faaliyete başlayan Cemal Yıldız, sahibi olduğu Cako Konfeksiyon ile bugün şehirdeki şıklığın ve modernliğin adresi olmanın gururu ve sevincini yaşıyor...Devamı

Zeytinyağında ABD'ye ihracat 11 kat arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Zeytinyağı ihracatı Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde yüzde 231 arttı. Artışta en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

 

Türkiye'nin önemli tarımsal ihracat ürünleri arasında yer alan zeytinyağında Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde ihracat yüzde 231 artış gösterdi. Artıştan en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri tarafından hazırlanan Türkiye geneli zeytinyağı ihracatı verilerine göre, 1 Kasım'da başlayan yeni sezonda ihracat, ocak sonuna kadar geçen 3 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 231 artışla 37 milyon 176 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı dönemi̇nde 11 mi̇lyon 215 bi̇n dolarlık i̇hracat yapılmıştı.

İhracatta en büyük payı 10,2 milyon dolarla İspanya alırken, bu ülkeyi 9,4 milyon dolarla ABD, 3,7 milyon dolarla İtalya ve 3,3 milyon dolarla Suudi Arabistan pazarları izledi.

En yüksek artış ise geçen yıl aynı dönemde 876 bin dolarlık satışın yapıldığı ABD pazarında yaşandı. Bu pazara gönderilen zeytinyağından elde edilen gelir, neredeyse 11 kat artarak 9 milyon 394 bin dolara ulaştı.

Sektörün Suudi Arabistan'a yaptığı ihracattan elde ettiği gelir de söz konusu dönemler itibariyle yaklaşık yüzde 52 artışla 2 milyon 175 bin dolardan 3 milyon 300 bin dolara yükseldi.

Dolardaki artış ihracat için avantaj

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Davut Er, fiyatların yüksek olması ve yeterli miktarda ürün bulunmaması nedeniyle kötü geçirilen bir ihracat sezonunun ardından bu yıl dünya fiyatlarının yüksek seyretmesi ve dolardaki değer artışının ihracat için avantaj oluşturduğunu söyledi.

İspanya ile İtalya'ya yapılan ihracatta ve bu ülkelerin farklı pazarlara ihraç etmek üzere aldığı dökme yağ ihracatında belirgin artış olduğunu, ancak asıl sevindirici gelişmenin ABD ve Suudi Arabistan pazarlarında yaşandığına işaret eden Er, "ABD en önemli pazarımız, ancak bir süredir fiyat tutturmakta zorluk yaşamamız nedeniyle bu pazara istenilen miktarda ürün gitmiyordu. Sezon başında gelinen nokta sevindirici. Suudi Arabistan ise son yıllarda en yüksek artışı yakaladığımız pazar. Bu yıl fiyatların yüksek olması ve ihracatın artması nedeniyle hem üretici hem ihracatçı açısından tatmin edici bir sezon yaşıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatta e-fatura dönemi başlıyor

25.05.2017 - İSTANBUL

Vergi Usul Kanunu çerçevesinde e-fatura tanzim etmek zorunda olan mükellefler, artık ihracatta da e-fatura düzenlemek zorunda olacak. ... Devamı

Doğu ve Güneydoğu'dan 600 milyon dolarlık ihracat

22.05.2017 - İSTANBUL

Doğu Anadolu İhracatçılar Birliğinin sorumluluk alanındaki 17 ilde, ocak-nisan döneminde 600 milyon dolarlık ihracat yapıldı.... Devamı

Zeytin ağacındaki çiçekler ihracatta rekor için umut oldu

18.05.2017 - İZMİR

Sezonun ortasında olunmasına karşın bu yıl bir önceki yılın toplamının 3 katına yakın ihracat gerçekleştiren zeytinyağı sektörü, bu yıl da çiçeklenmenin daha iyi olması nedeniyle önümüzdeki sezonda ihracatta 2-3 katlık artış bekliyor.... Devamı

Sebze-meyveci THY desteğiyle Medine'den bölgeye açılacak

17.05.2017 - İZMİR

Turkish Cargo'dan yüzde 50'ye yakın fiyat indirimi sağlayan yaş sebze-meyve ihracatçısı Medine'yi bir HUB olarak yapılandırmak için burada soğuk hava depoları ve lojistik altyapı oluşturmanın yollarını aramaya başladı.... Devamı

Beyaz et ihracatı yüzde 24 arttı

16.05.2017 - İSTANBUL

Beyaz et sektörünün ihracatı miktar olarak ilk dört ayda yüzde 24 artarken, değer artışı yüzde 44'ü buldu.... Devamı