Bony Tekstil Başarı Hikayesi

Bony Tekstil

Çorap sektörüne yönelik olarak, Hasan Gülkaya tarafından üretim ve satış amacıyla 1986 yılında kurulan, ülkemizde sektörünün öncüsü olan BONY, kurulduğundan bu yana planlı, programlı ve istikrarlı büyüyerek, mükemmelliyetçi bir tutumla, müşteri odaklı çalışma prensibi edinmiştir... Devamı

Zeytinyağında ABD'ye ihracat 11 kat arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Zeytinyağı ihracatı Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde yüzde 231 arttı. Artışta en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

 

Türkiye'nin önemli tarımsal ihracat ürünleri arasında yer alan zeytinyağında Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde ihracat yüzde 231 artış gösterdi. Artıştan en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri tarafından hazırlanan Türkiye geneli zeytinyağı ihracatı verilerine göre, 1 Kasım'da başlayan yeni sezonda ihracat, ocak sonuna kadar geçen 3 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 231 artışla 37 milyon 176 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı dönemi̇nde 11 mi̇lyon 215 bi̇n dolarlık i̇hracat yapılmıştı.

İhracatta en büyük payı 10,2 milyon dolarla İspanya alırken, bu ülkeyi 9,4 milyon dolarla ABD, 3,7 milyon dolarla İtalya ve 3,3 milyon dolarla Suudi Arabistan pazarları izledi.

En yüksek artış ise geçen yıl aynı dönemde 876 bin dolarlık satışın yapıldığı ABD pazarında yaşandı. Bu pazara gönderilen zeytinyağından elde edilen gelir, neredeyse 11 kat artarak 9 milyon 394 bin dolara ulaştı.

Sektörün Suudi Arabistan'a yaptığı ihracattan elde ettiği gelir de söz konusu dönemler itibariyle yaklaşık yüzde 52 artışla 2 milyon 175 bin dolardan 3 milyon 300 bin dolara yükseldi.

Dolardaki artış ihracat için avantaj

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Davut Er, fiyatların yüksek olması ve yeterli miktarda ürün bulunmaması nedeniyle kötü geçirilen bir ihracat sezonunun ardından bu yıl dünya fiyatlarının yüksek seyretmesi ve dolardaki değer artışının ihracat için avantaj oluşturduğunu söyledi.

İspanya ile İtalya'ya yapılan ihracatta ve bu ülkelerin farklı pazarlara ihraç etmek üzere aldığı dökme yağ ihracatında belirgin artış olduğunu, ancak asıl sevindirici gelişmenin ABD ve Suudi Arabistan pazarlarında yaşandığına işaret eden Er, "ABD en önemli pazarımız, ancak bir süredir fiyat tutturmakta zorluk yaşamamız nedeniyle bu pazara istenilen miktarda ürün gitmiyordu. Sezon başında gelinen nokta sevindirici. Suudi Arabistan ise son yıllarda en yüksek artışı yakaladığımız pazar. Bu yıl fiyatların yüksek olması ve ihracatın artması nedeniyle hem üretici hem ihracatçı açısından tatmin edici bir sezon yaşıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracata yeşil pasaport dopingi başladı

24.03.2017 - ANKARA

100 milyon doların üzerinde ihracat yapan şirkete 5 yeşil pasaport verilecek. ... Devamı

Türk otomotivinin 2017 ihracat hedefi 27 milyar dolar

24.03.2017 - İSTANBUL

2017 yılına tüm zamanların en yüksek ihracat hedefiyle başladıklarını belirten OSD Başkanı Önen, "2017 yılında 1 milyon 650 bin araç üretmeyi hedefliyoruz" dedi.... Devamı

Dış ticaret endekslerinde artış

17.03.2017 - İSTANBUL

İhracat birim değer endeksi ocakta, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,6, ithalat birim değer endeksi de yüzde 6,3 arttı.... Devamı

Kanatlı eti ihracatı yüzde 70 arttı

14.03.2017 - ANKARA

TZOB verilerine göre Ocak ayında yumurta ürünleri ihracatı yüzde 41, kanatlı eti ve ürünleri ihracatı ise yüzde 70 arttı. Artışta Irak'a yapılan ihracatta kaydedilen büyüme etkili oldu.... Devamı

Çorapçılar ABD'ye odaklandı

08.03.2017 - İSTANBUL

İhracatının yüzde 90'ını AB ülkelerine yapan yerli üretici, ilk kez katıldığı Şangay'daki dünyanın en büyük çorap fuarı olan CHPE'de, sadece Çin'den 1,3 milyar dolarlık ithalat yapan ABD'li alıcılardan büyük ilgi gördü.... Devamı