ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

SUDEKS İnşaat Başarı Hikayesi

SUDEKS İnşaat Turizm Taahhüt Tic. Ltd. Şti.

SUDEKS İnşaat, başarılarını yapımını gerçekleştirdiği konut projeleriyle kanıtlayan, sektöründe önemli yer edinebilmiş inşaat firmaları arasında yer almaktadır...Devamı

Zeytinyağında ABD'ye ihracat 11 kat arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Zeytinyağı ihracatı Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde yüzde 231 arttı. Artışta en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

 

Türkiye'nin önemli tarımsal ihracat ürünleri arasında yer alan zeytinyağında Kasım 2016-Ocak 2017 döneminde ihracat yüzde 231 artış gösterdi. Artıştan en çok, satışların neredeyse 11 kat arttığı ABD ve yüzde 52 büyüyen Suudi Arabistan pazarları etkili oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri tarafından hazırlanan Türkiye geneli zeytinyağı ihracatı verilerine göre, 1 Kasım'da başlayan yeni sezonda ihracat, ocak sonuna kadar geçen 3 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 231 artışla 37 milyon 176 bin dolara ulaştı. Geçen yılın aynı dönemi̇nde 11 mi̇lyon 215 bi̇n dolarlık i̇hracat yapılmıştı.

İhracatta en büyük payı 10,2 milyon dolarla İspanya alırken, bu ülkeyi 9,4 milyon dolarla ABD, 3,7 milyon dolarla İtalya ve 3,3 milyon dolarla Suudi Arabistan pazarları izledi.

En yüksek artış ise geçen yıl aynı dönemde 876 bin dolarlık satışın yapıldığı ABD pazarında yaşandı. Bu pazara gönderilen zeytinyağından elde edilen gelir, neredeyse 11 kat artarak 9 milyon 394 bin dolara ulaştı.

Sektörün Suudi Arabistan'a yaptığı ihracattan elde ettiği gelir de söz konusu dönemler itibariyle yaklaşık yüzde 52 artışla 2 milyon 175 bin dolardan 3 milyon 300 bin dolara yükseldi.

Dolardaki artış ihracat için avantaj

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Davut Er, fiyatların yüksek olması ve yeterli miktarda ürün bulunmaması nedeniyle kötü geçirilen bir ihracat sezonunun ardından bu yıl dünya fiyatlarının yüksek seyretmesi ve dolardaki değer artışının ihracat için avantaj oluşturduğunu söyledi.

İspanya ile İtalya'ya yapılan ihracatta ve bu ülkelerin farklı pazarlara ihraç etmek üzere aldığı dökme yağ ihracatında belirgin artış olduğunu, ancak asıl sevindirici gelişmenin ABD ve Suudi Arabistan pazarlarında yaşandığına işaret eden Er, "ABD en önemli pazarımız, ancak bir süredir fiyat tutturmakta zorluk yaşamamız nedeniyle bu pazara istenilen miktarda ürün gitmiyordu. Sezon başında gelinen nokta sevindirici. Suudi Arabistan ise son yıllarda en yüksek artışı yakaladığımız pazar. Bu yıl fiyatların yüksek olması ve ihracatın artması nedeniyle hem üretici hem ihracatçı açısından tatmin edici bir sezon yaşıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatta hem değer hem de miktar düştü

10.10.2018 - İSTANBUL

İhracat birim değer endeksi yüzde 0,6 azalırken, miktar endeksinde düşüş yüzde 6'yı buldu. Diğer taraftan İthalat birim değer endeksi yüzde 4,3 artarken, miktarı yüzde 26 azaldı.... Devamı

Kimya sektörü ihracatta ikinciliğe yükseldi

03.10.2018 - İSTANBUL

Kimya sektörünün eylül ayında ihracatı 1 milyar 534 milyon dolarla Türkiye ihracatında ikinci sıraya yerleşirken, dokuz aylık kimya ihracatı 12 milyar 821 milyon dolara ulaştı.... Devamı

İhracatta rekor kırıldı

01.10.2018 - İSTANBUL

Eylül ayı ihracatı yüzde 22,6 artışla 14,5 milyar dolara ulaştı.... Devamı

Dış ticaret açığı yüzde 59 düştü

28.09.2018 - İSTANBUL

Ağustos ayında dış ticaret açığı yüzde 59 azalarak 2 milyar 422 milyon dolara geriledi. ... Devamı

Yatırım ve hammadde malı ithalatı son 2 aydır geriliyor

11.09.2018 - ANKARA

TÜİK verilerine göre haziran ve temmuzda yatırım, hammadde ve tüketim mallarının tamamında ithalat azalışı oldu. Gerilemenin parasal tutarı ise 1 milyar 507 milyon TL.... Devamı