Talipsan Deri Başarı Hikayesi

Talipsan Deri Konfeksiyon Gıda ve Hediyelik Eşya Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

Deri sektörüne yönelik geçmişte çok küçük çapta başlanan ticari faaliyet, bugün Ülkemizin farklı illerine yönelik üretim ve pazarlama yapabilen, kendi markasını yaratmış Talipsan Deri firmasının başarı hikayesini ortaya çıkartmıştır... Devamı

Yurtdışında mağazaya 120 bin dolara kadar destek devletten

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

18.08.2010 Çarşamba - ANKARA

Bugün yürürlüğe giren tebliğe göre ürünlerini yurt dışında tanıtıp, ticaret yapmak isteyenlerin giderlerinin bir kısmını devlet karşılayacak.

 

Türkiye'de sınai ve/veya ticari faaliyet gösteren şirketler ile İşbirliği Kuruluşları üyelerinin, ürünlerinin yurt dışında gerçekleştirilen tanıtım, marka tescil giderleri ile yurt dışında mal ticareti yapmak amacıyla açılan birimlerle ilgili giderlerinin bir kısmı, Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu'ndan (DFİF) karşılanacak.

Para-Kredi ve Koordinasyon Kurulu'nun "Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliği" Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Türkiye'de sınai ve/veya ticari faaliyet gösteren şirketler ile İşbirliği Kuruluşları üyelerinin ürünlerinin pazarlama ve tanıtımının yapılmasını sağlamak amacıyla hazırlanan tebliğle, bu çerçevede yurt dışında gerçekleştirilen tanıtım, marka tescil giderleri ile yurt dışında mal ticareti yapmak amacıyla açılan birimlerle ilgili giderlerin bir kısmının Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu'ndan (DFİF) karşılanmasının önü açıldı. Tebliğe göre, destek ödemesi, yurt dışı ortaklık oranına göre hesaplanacak.

Kiranın yüzde 60'ı devletten

Sınai ve ticari şirketler veya bu şirketlerle aralarında organik bağ bulunan ve yurt dışında faaliyet gösteren şirket veya şubeleri ile işbirliği kuruluşları tarafından yurt dışında açılan birimlerinin kira giderleri (reyon olması halinde kira veya komisyon giderleri), her bir birim başına, açılan birimin mağaza olması halinde yüzde 60 oranında ve yıllık en fazla 120 bin dolara kadar, açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde yüzde 60 oranında ve yıllık en fazla 100 bin dolara kadar desteklenecek.

Ticari şirketler veya bu şirketlerle aralarında organik bağ bulunan ve yurt dışında faaliyet gösteren şirket veya şubeleri tarafından yurt dışında açılan birimlerinin kira giderleri (reyon olması halinde kira veya komisyon giderleri), her bir birim başına; açılan birimin mağaza olması halinde yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 100 bin dolara kadar, açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 75 bin dolara kadar desteklenecek.

Her bir birim kira giderleri desteğinden en fazla 4 (dört) yıl ve en fazla 15 (onbeş) birim için yararlandırılacak.

Fasoncuya destek yok

Tebliğin yayımlandığı tarihten önce açılmış olan yurt dışı birimler için de bu tebliğ kapsamındaki desteklerden yararlanılabilecek.

Tebliğ kapsamındaki desteklerden yararlanan birimlerde, Türkiye'de üretilen ürünlerin pazarlanması gerekiyor, yabancı markalar için yurt içinde fason olarak üretilen ürünlerin reklam, tanıtım, pazarlama ve kira giderleri bu tebliğ kapsamında yer almayacak.

Şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca yurt dışına yönelik olarak gerçekleştirilen görsel ve yazılı tanıtım, sponsorluk, yurt dışı birimlerinin internet sayfasına ilişkin tasarım, reklam panoları, yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları, broşürler, eşantiyon ve tanıtım malzemeleri, elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklam giderleri desteklenecek.

Yurt dışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri ile yurt dışında Türkçe yayın yapan televizyonlar, gazeteler ve basın yayın organlarında verilecek reklamlara ilişkin harcamalar ise destek kapsamında değerlendirilmeyecek.

Marka tescili olana destek tavanı 250 bin dolar

Tebliğ kapsamında desteklenen yurt dışı birimi bulunan şirketler ve işbirliği kuruluşlarınca, Türkiye'de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklam, tanıtım ve pazarlama giderleri; yüzde 60 oranında ve her bir ülke için yıllık en fazla 150 bin dolara kadar desteklenecek.

Yurt dışı birimi bulunmayan ancak yurt içi ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip şirketlerce, Türkiye'de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklam, tanıtım ve pazarlama giderleri, yüzde 60 oranında ve yıllık en fazla 250 bin dolara kadar desteklenecek.

Şirketlerin yurt içi marka tescil belgesine sahip oldukları markalarının yurt dışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 50 bin dolara kadar desteklenecek.

Şirketlerin tebliğ kapsamındaki faaliyetlerinin, Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı (BROP) kapsamında coğrafi olarak kişi başına düşen milli geliri Türkiye ortalamasının yüzde 75'inin altında kalan ve 12 Düzey II bölgesinde merkezi bulunan şirketler ve işbirliği kuruluşları tarafından gerçekleştirilmesi durumunda destek oranı 20 (yirmi) baz puana kadar artırılabilecek.

Destek oranlarının kademelendirilmesi ve farklılaştırılmasına ilişkin hususlar Dış Ticaret Müsteşarlığı'nca belirlenecek.

Turquality'den destek alanlar kapsam dışı

İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında "Yurt Dışında Ofis-Mağaza Açma, İşletme ve Marka Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ" çerçevesinde destekten yararlandırılmış ve bu tebliğin yayımlandığı tarih itibarıyla destek süresi sona ermiş olan şirketler, aynı birimi için bu tebliğ hükümlerinden yararlanamayacak.

"Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turquality'nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ" çerçevesinde destek kapsamına alınmış olan şirketler de tebliğ hükümlerinden yararlanamayacak.

Para-Kredi ve Koordinasyon Kurulunun 26004 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "2005/4 sayılı Yurt Dışında Ofis-Mağaza Açma, İşletme ve Marka Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ" ise ek ve değişiklikleriyle birlikte yürürlükten kaldırıldı.

Bu tebliğin yayımlandığı tarih itibarıyla 26004 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "2005/4 sayılı Yurt Dışında Ofis-Mağaza Açma, İşletme ve Marka Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ" hükümleri çerçevesinde destekten yararlanmakta olan şirket, DTSŞ ve SDŞ'ler, yararlandıkları destek türü ve limitleri mahsup edilmek suretiyle, bu tebliğde belirtilen süre ve limitler dahilinde destekten yararlanacak.

 

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Dış ticaret hacmi hedefi 100 milyar dolar"

18.08.2017 - İZMİR

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Özlü, Türkiye ile Rusya arasındaki dış ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkarılmasının hedeflendiğini belirtti.... Devamı

Batı Akdeniz'in ihracatı 1 milyar doları aştı

17.08.2017 - ANTALYA

Antalya, Burdur ve Isparta'yı kapsayan Batı Akdeniz'den 1 Ocak-16 Ağustos 2017'de gerçekleştirilen ihracat 1 milyar 34 milyon dolar oldu.... Devamı

Rusya'ya yaş meyve sebze ihracatı yüzde 118 arttı

16.08.2017 - İSTANBUL

Yılın ilk yedi ayında Rusya'ya olan yaş meyve sebze ihracatımız geçen seneye göre yüzde 118 artış göstererek 223 milyon dolar oldu. ... Devamı

TTG, Türk malı imajını güçlendirecek

14.08.2017 - İSTANBUL

Türkiye Tanıtım Grubu'nun kuruluş ve görevlerini belirleyen Türkiye Tanıtım Grubu'nun Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı. ... Devamı

'Güney Kore ile ticaret hacmi artacak'

09.08.2017 - İSTANBUL

TİM Güney Kore Ticaret Heyeti Başkanı Aymen, "İnanıyoruz ki Güney Kore ile ilişkilerimizi geliştirerek ve tecrübelerimizi paylaşarak ticaret döngümüze çok daha fazla ürün ekleyeceğiz ve ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmini artıracağız" dedi.... Devamı