İzmir Çamlaraltı Koleji Başarı Hikayesi

İzmir Çamlaraltı Koleji

1954 yılında Mehmet Ali Sertatıl tarafından 14 öğrenciyle eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlayan, 1955-1956 öğretim yılında ortaokul ve lise kısımlarını bünyesine katan İzmir Özel Çamlaraltı Koleji, bugün ülkemizin farklı kademelerinde görev yapan 4.000'i aşkın mezunlarıyla gurur duymaktadır. Devamı

Üçüncü Köprüde İhale En Geç Eylül'de Yapılacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

10.07.2009 Cuma - İSTANBUL

Karayolları Genel Müdürü Turhan, köprüde 1 gidiş, 1 geliş demir yolu olacağını da açıkladı.

 

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprünün 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak yapılmasının öngörüldüğünü ve ihalenin en geç Eylül'de planlandığını söyledi.

Turhan, Adapazarı-Tekirdağ arasında trafik yoğunluğunun günden güne arttığına dikkati çekerek, bu güzergahta yüksek standartta bir yolun yanı sıra İstanbul Boğazı'na 3. bir köprü yapılması ihtiyacının ortaya çıktığını belirtti.

İstanbul Boğazı'na 3. bir köprünün yapılmasının yatırım programına 1993'te alındığını hatırlatan Turhan, "3. Boğaz Köprüsü ile Kuzey Marmara Geçişi Otoyolu Projesi" kapsamında belirlenen güzergahın İstanbul Büyükşehir Belediyesinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Turhan, "En geç Eylülde projeyi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale etmeyi planlıyoruz" diye konuştu.

Köprü'de demir yolu da olacak

Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul boğazına yapılacak 3. köprünün yaklaşık 1300 metre, otoyolun ise yaklaşık 300 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi.

Projenin toplam maliyetinin 4 milyar dolar olarak hesaplandığına dikkat çeken Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlıyoruz. Otoyol, İstanbul sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergaha yakın yerlerde zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray'a da bağlanması hedefleniyor."

Turhan, inşa edilecek otoyoldan araç geçişi için YİD modeliyle yapılacak ihalede garanti verileceğini ve garanti edilen rakamın altında kalınması durumunda farkın devlet bütçesinden ödenmesinin planlandığını da söyledi. Otoyol ve köprüyü kullanacak araçların ödeyeceği tavan fiyatların da belirleneceğini dile getiren Turhan, ihaleye katılacak firmalardan işletme yılı süresinin talep edileceğini vurguladı.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"2017, Toyota için dönüm noktası oldu"

16.01.2018 - İSTANBUL

Toyota Türkiye Genel Müdürü Kato, şirket içerisinde Avrupa'daki en yüksek üretim hacmine sahip tesis olduklarını açıkladı. ... Devamı

Mersinli mobilyacılar KDV indiriminin devamını istiyor

16.01.2018 - İÇEL

2017'de KDV indirimiyle iyi bir dönem geçiren mobilya sektörü, vergi indiriminin bu yıl da devam etmesini istiyor.... Devamı

Sun Grup, 2018’de Ar-Ge ve Ür-Ge ile büyüyecek

16.01.2018 - İZMİR

Sun Grup Başkanı Sabri Ünlütürk, kârlılığı artırmanın yolunun da Ar-Ge ve tasarımdan geçtiğini belirterek, “Sun Tekstil, 2017’yi 140 milyon dolar ciroyla kapattı. Bu yıl yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Bunu da tasarımlarımızı artırarak yapacağız” dedi.... Devamı

Schott Orim, inovasyonla ürün portföyünü genişletecek

16.01.2018 - TEKİRDAĞ

Alman merkezli Schott Orim, Bolu ve Çerkezköy'deki fabrikalarına 2.5 milyon euroluk iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yaptı.... Devamı

Akdeniz Çivi, çelik çivide ithalatı sıfırladı

16.01.2018 - İÇEL

Son 3 yılda yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin en n hızlı büyüyen 100 00 şirketi arasına giren firma, yüzde 158'lik büyümeyle 89. sırada yer aldı.... Devamı