Develioğlu Tarım Başarı Hikayesi

Develioğlu Tarım Ürünleri

Hububat alım-satımı konusunda faaliyette bulunmak üzere 1995 yılında Kayseri'de kurulan firma, kurulduğu günden bugüne attığı emin adımlarla büyüyerek gelmiştir...Devamı

Türkiye İhracatta Yeni Rotayı Çizdi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.03.2010 Perşembe - ANKARA

Çağlayan, 2015'te dünya mal ticaretinden yüzde 1 pay alarak ihracatı 170 milyar dolara, çıkaracaklarını açıkladı.

 

Türkiye'nin yeni ihracat stratejisi ve dış ticaret yol haritası açıklandı. 

Stratejik hedeflerinin Türkiye'nin dünya mal ticaretinden aldığı yüzde 0,8'lik payı artırmak olduğunu belirten Devlet Bakanı Zafer Çağlayan,  bunun için çalışmaları artırarak devam ettiklerini belirterek, "Dünya mal ticaretinden 2015 yılında yüzde 1 pay alarak ihracatımızı 170 milyar dolara, 2023 yılında da yüzde 1,6 pay alarak 500 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyoruz. Eğer çok büyük aksilik olmazsa, 2023 yılına geldiğimiz zaman 500 milyar dolar ihracatı bal gibi yakalarız" diye konuştu.

Çağlayan, strateji olmaksızın dış pazarlara açılmak yerine planlı şekilde dünya pazarlarına girmeyi içeren bir program hazırladıklarını bildirerek, tüm ülkeleri, yaşanan gelişmeleri ve ülkelerin aldığı ekonomik kararları, öngörülerini, hedeflerini, dış ticaret stratejilerini birebir izlediklerini anlattı.

Çin, Hindistan, Brezilya, Rusya ekonomilerinin, büyüdüğü sürece Türkiye için yeni ihraç pazarları olacağına dikkati çeken Çağlayan, Türkiye'nin bu ülkelerin ithalatından ne kadar pay alacağının, dünya ticaretini etkileyecek temel unsurları, teknolojik gelişmeleri ve nüfus yapılarını incelediklerini söyledi.

Çağlayan, ihracata dönük üretim stratejisi oluşturmanın çalışmalarını yaptıklarını kaydederek, bunun araçlarından bazılarını, düşük teknolojili sektörlerden katma değeri yüksek üretime geçmek, orta düşük teknolojili sektörlerde üretimin artırılması şeklinde sıraladı.

Devlet yardımları yeniden yapılandırılacak

Çağlayan, belirledikleri strateji kapsamında; İhracata Dönük Üretim Stratejisi Değerlendirme Kurulu oluşturacaklarını, girdi tedarik stratejisinin önem kazanacağını, DTM tarafından verilen devlet yardımlarının yeniden yapılandırılacağını vurguladı.

33 ülke masası oluşturuldu

Bakan Çağlayan, öncelikle ihracat, ticaret yapılacak ülkeleri iyi tanımak gerektiğine işaret ederek, bunun için ülke masaları çalışması yaptıklarını, 33 ülke masası oluşturduklarını, bu ülkelere ilişkin detaylı bilgilere "www.igeme.gov.tr" internet sitesinden ulaşılabileceğini bildirdi.

Buradan hangi ülkenin, hangi ülkeden, hangi ürünü aldığının yanı sıra ülkeye dair tüm bilgilere ulaşılacağı, Türkiye'nin ülkedeki konumu ile hangi alanlara yoğunlaşması gerektiğinin görüleceğini vurgulayan Çağlayan, ülke masalarındaki uzmanlardan her türlü bilginin alınabileceğini söyledi.

Çağlayan, bugün ülke masalarının resmi açılışının gerçekleştirildiğini belirterek, Avrupa, Asya-Pasifik, Orta Doğu-Körfez, Amerika ve Afrika olmak üzere 5 kıta üzerinde masaların kurulduğunu, ülkelere ilişkin verilerin her zaman güncelleneceğini ve masalara sürekli bilgi akışı olacağını anlattı.

KOBİ'lere her türlü eğitim verilecek

İhracatçı envanteri ile ihracatçı bilgi sistemini oluşturduklarını bildiren Çağlayan, bu çalışmaları çok kısa bir sürede bitireceklerini ve 7 Mart itibarıyla da e-bilgi çalışmasını sonlandıracaklarını, ihracat koçluğu programı getirdiklerini, programla KOBİ'lere her türlü eğitimi vereceklerini dile getirdi.

Stratejik adımlar

- İhracatçı envanteri çıkartılacak.
- İhracat koçluğu projesi gerçekleştirilecek.
- Pazar giriş komitesi kurulacak. Bu çerçevede pazara giriş engelleri ve pazara giriş konusunda iki ayrı komite oluşturulacak.
- Fuarlar konusunda etkinlik artırılacak.
- Dahilde işleme rejimi yeniden yapılandırılacak.
- DTM tarafından verilen yardımlar yeniden düzenlenecek.
- Ortak satın alma organizasyonu oluşturulacak.
- İhracata dönük üretim stratejisi kurulu kurulacak.
- Girdi tedarik stratejisi yapılacak.

2010 ve 2011 için hedef ülkeler

ABD
Çin
Rusya
Hindistan
Brezilya
Kanada
Polonya
Nijerya
Mısır
İran
Suudi Arabistan
Cezayir
Libya
Ürdün
Katar.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı

İhracatta, eylül ayında yüzde 8,9'luk artış var

02.10.2017 - ANTALYA

TİM, Eylül ayı verilerini açıkladı. İhracat, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,9 artışla 11 milyar 337 milyon dolar oldu. Son bir yıllık ihracat da yüzde 9 artışla 153 milyar 24 milyon dolara ulaştı.... Devamı