Güven-El Plastik Başarı Hikayesi

Güven-El Plastik ve Kalıp San. Tic. Ltd. Şti

1965 yılından bu yana plastik kalıbı imalatı sektöründe yer alan Güven Kalıp, 1976 yılında şirketleşmiştir. 1986 yılında faaliyet alanını genişleten firma, Güven-El Plastik ve Kalıp’ı da kurarak, plastik enjeksiyon üretimine başlamıştır...Devamı

Türkiye, franchise zinciri sayısında Avrupa birincisi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor.

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor. Franchise ile Türkiye'de açılan kafe, fast food ve restoran zincirlerinin sayısı 250'yi aşarken, son 10 yılda büyüyerek markalaşma yoluna giren Türk yemek sektörü ise artık dünyaya markalarını pazarlar hale geldi.

Tüm Restoranlar, Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, küresel ölçekte bir ülkenin gücünün artık sahip olduğu markalarla belirlendiğini ifade ederek, "Ne kadar büyük ve çok markanız varsa, gücünüz de o kadardır" diye konuştu.
Türk firmalarında markalaşmanın son zamanlarda arttığını ifade eden Bingöl, yemek sektöründe özellikle son 10 yılda markalaşma konusunda önemli seviyeye gelindiğini anlattı.

Bingöl, "Dünyaya baktığımızda otomobil, elektronik ve giyim sektöründe çok güçlü markalar var. Türkiye olarak, büyük markalarla yarışırken, farklı alanlarda da kendi büyük markalarımızı yaratmalıyız. Buradan hareketle baktığımızda, en kolay markalaşabileceğimiz noktanın gıda sektörü olduğunu görürüz. Çünkü, dünyanın en önemli mutfağına sahibiz. Sektörümüzdeki markalarla Pekin, Londra, Moskova ve New York gibi metropollerde mekanlar açmamız lazım. Bunu milli seferberlik haline getirmemiz gerekiyor. Sektörün piyasa değeri çok büyük. Her lokantamız aynı zamanda Türkiye'nin kültür ateşesidir. Çünkü yemek, kültürün en temel ögesidir" diye konuştu.

"Hedef markalaşmak"

Yurt dışında Türkiye'nin gerçek lezzetlerini yansıtacak mekanlar açılması ve marka haline getirilmesinin Türkiye için iyi bir reklam olacağını ifade eden Bingöl, "Oralara yemek yemeye büyükelçiler, sanatçılar ve büyük iş adamları gelir. Malum bir meslektaşımız (Nusret Gökçe) dünyada fenomen oldu. Bu, Türkiye için gurur verici bir şey. Bunların sayıları çoğalsın ki Türkiyemiz markalaşsın." diye konuştu.

Markalaşmada franchise'ın önemine işaret eden Bingöl "Firmalar, franchise sistemini kurmalıdır. Dünyada 40 bin şubesi bulunan markalar var. Bunun püf noktası franchisedan geçiyor. Türkiye'de bu sistemin anlaşılması ve yaygınlaşması lazım. Bu sistemi geliştiremezsek markalaşmayı unutmak gerek, çok zor. Bizim esnafımızın franchise anlamında eğitim alması, bilgilendirilmesi ve dünyaya açılması gerekiyor, bu zor bir şey değil"

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Piraziz elması tescillendi

23.02.2017 - GİRESUN

Piraziz elması, dört yılı bulan çalışmanın sonunda Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edildi... Devamı

Deri modasında Türk-Japon işbirliği güçleniyor

23.02.2017 - İZMİR

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ile Bunka Üniversitesi arasındaki işbirliği güçleniyor. ... Devamı

Beşler'de fabrika tamam, sıra besicilikte

23.02.2017 - İSTANBUL

Beşler Et Gıda Sanayi, son birkaç yıldır büyük bir yatırım hamlesi uyguluyor. Silivri'de, 40 milyon dolarlık yatırımla bölgenin en büyük fabrikalarından biri kuruldu. Paketli hazır ürünler için 5 milyon dolarlık yatırım yapıldı. ... Devamı

Şubatta perakende, inşaat ve hizmette güven yükselişte

23.02.2017 - İSTANBUL

Hizmet sektörü güven endeksi şubat ayında yüzde 6.1, inşaat sektörü ve perakende ticaret sektörü güven endeksleri de yüzde 2.1 arttı.... Devamı

Arçelik’in buzdolabı satışları ÖTV indirimi ile yüzde 60 arttı

23.02.2017 - İSTANBUL

ÖTV indirimi beyaz eşyada satışları canlandırdı. Arçelik, ilk 2.5 haftada buzdolabı satışlarının yüzde 60, çamaşır ve bulaşık makinesi satışlarının ise yüzde 30 arttığını açıkladı. ... Devamı