Ferah Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Ferah Konfeksiyon

Genç yaşlarda çalışmaya başlamak suretiyle ticari hayata atılan Saadettin Dirik, tekstil ve konfeksiyon sektörünün başarılı firmalarından Ferah Konfeksiyon'u bugünlere ulaştırmıştır... Devamı

Türkiye, franchise zinciri sayısında Avrupa birincisi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor.

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor. Franchise ile Türkiye'de açılan kafe, fast food ve restoran zincirlerinin sayısı 250'yi aşarken, son 10 yılda büyüyerek markalaşma yoluna giren Türk yemek sektörü ise artık dünyaya markalarını pazarlar hale geldi.

Tüm Restoranlar, Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, küresel ölçekte bir ülkenin gücünün artık sahip olduğu markalarla belirlendiğini ifade ederek, "Ne kadar büyük ve çok markanız varsa, gücünüz de o kadardır" diye konuştu.
Türk firmalarında markalaşmanın son zamanlarda arttığını ifade eden Bingöl, yemek sektöründe özellikle son 10 yılda markalaşma konusunda önemli seviyeye gelindiğini anlattı.

Bingöl, "Dünyaya baktığımızda otomobil, elektronik ve giyim sektöründe çok güçlü markalar var. Türkiye olarak, büyük markalarla yarışırken, farklı alanlarda da kendi büyük markalarımızı yaratmalıyız. Buradan hareketle baktığımızda, en kolay markalaşabileceğimiz noktanın gıda sektörü olduğunu görürüz. Çünkü, dünyanın en önemli mutfağına sahibiz. Sektörümüzdeki markalarla Pekin, Londra, Moskova ve New York gibi metropollerde mekanlar açmamız lazım. Bunu milli seferberlik haline getirmemiz gerekiyor. Sektörün piyasa değeri çok büyük. Her lokantamız aynı zamanda Türkiye'nin kültür ateşesidir. Çünkü yemek, kültürün en temel ögesidir" diye konuştu.

"Hedef markalaşmak"

Yurt dışında Türkiye'nin gerçek lezzetlerini yansıtacak mekanlar açılması ve marka haline getirilmesinin Türkiye için iyi bir reklam olacağını ifade eden Bingöl, "Oralara yemek yemeye büyükelçiler, sanatçılar ve büyük iş adamları gelir. Malum bir meslektaşımız (Nusret Gökçe) dünyada fenomen oldu. Bu, Türkiye için gurur verici bir şey. Bunların sayıları çoğalsın ki Türkiyemiz markalaşsın." diye konuştu.

Markalaşmada franchise'ın önemine işaret eden Bingöl "Firmalar, franchise sistemini kurmalıdır. Dünyada 40 bin şubesi bulunan markalar var. Bunun püf noktası franchisedan geçiyor. Türkiye'de bu sistemin anlaşılması ve yaygınlaşması lazım. Bu sistemi geliştiremezsek markalaşmayı unutmak gerek, çok zor. Bizim esnafımızın franchise anlamında eğitim alması, bilgilendirilmesi ve dünyaya açılması gerekiyor, bu zor bir şey değil"

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Yaş çay alım fiyatı açıklandı

26.05.2017 - İSTANBUL

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Çelik, 2017 yılında çay kilogram alım fiyatının, 2 lira artı 13 kuruş prim ile 2 lira 13 kuruş olarak belirlendiğini açıkladı.... Devamı

İki ramazan arası ete yüzde 12,6 zam

26.05.2017 - İSTANBUL

Geçen yıl ve bu yılki ramazan ayı öncesi fiyatlar karşılaştırıldığında domatesin market fiyatı yüzde 103,25 arttı. Söz konusu dönemde et fiyatları da yüzde 12,62 zamlandı.... Devamı

Deri ihracatında hedef 7,5 milyar dolar

26.05.2017 - BURSA

Bursa İhtisas Deri OSB Başkanı Aygüler, deri sektörüne gerçekten önem verilmesi halinde ihracatın 5 misli artacağı ve orta vadede 7,5 milyar dolar civarında olacağını açıkladı.... Devamı

Daikin, Türkiye’de 5 yılda 5 kat büyüdü

26.05.2017 - İZMİR

İzmir'de yeni döneme ilişkin hedeflerini açıklayan Daikin Türkiye CEO'su Önder, "Ciromuzu 2020 yılında 1.6 milyar liranın üzerine çıkarmayı, istihdamda bin 500 kişiye, ihracatta ise 300 milyon dolara ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. ... Devamı

Ticaret ve hizmette ciro yüzde 5 arttı

26.05.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre, Ocak-Mart döneminde ticaret ve hizmet ciro endeksi bir önceki döneme kıyasla yüzde 5,1 yükseldi.... Devamı