Ömür Çelik San. ve Tic. Ltd. Şti.

Ömür Çelik San. ve Tic. Ltd. Şti.

Ömür Çelik, 2001 yılında İstanbul'da kurulmuştur. Otomotiv, beyaz eşya, makine ve inşaat sektörüne yönelik toptan ve perakende olarak kaliteli çelik malzeme satışı yapmaktadır. Kapasitesi yüksek ve son teknoloji kesim tesisine sahip olan firma müşteri ihtiyaçlarını en kısa zamanda karşılayan, uygun fiyatlı ve yüksek kalitede hizmet anlayışını ilke edinmiştir.Devamı

Türkiye, franchise zinciri sayısında Avrupa birincisi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor.

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor. Franchise ile Türkiye'de açılan kafe, fast food ve restoran zincirlerinin sayısı 250'yi aşarken, son 10 yılda büyüyerek markalaşma yoluna giren Türk yemek sektörü ise artık dünyaya markalarını pazarlar hale geldi.

Tüm Restoranlar, Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, küresel ölçekte bir ülkenin gücünün artık sahip olduğu markalarla belirlendiğini ifade ederek, "Ne kadar büyük ve çok markanız varsa, gücünüz de o kadardır" diye konuştu.
Türk firmalarında markalaşmanın son zamanlarda arttığını ifade eden Bingöl, yemek sektöründe özellikle son 10 yılda markalaşma konusunda önemli seviyeye gelindiğini anlattı.

Bingöl, "Dünyaya baktığımızda otomobil, elektronik ve giyim sektöründe çok güçlü markalar var. Türkiye olarak, büyük markalarla yarışırken, farklı alanlarda da kendi büyük markalarımızı yaratmalıyız. Buradan hareketle baktığımızda, en kolay markalaşabileceğimiz noktanın gıda sektörü olduğunu görürüz. Çünkü, dünyanın en önemli mutfağına sahibiz. Sektörümüzdeki markalarla Pekin, Londra, Moskova ve New York gibi metropollerde mekanlar açmamız lazım. Bunu milli seferberlik haline getirmemiz gerekiyor. Sektörün piyasa değeri çok büyük. Her lokantamız aynı zamanda Türkiye'nin kültür ateşesidir. Çünkü yemek, kültürün en temel ögesidir" diye konuştu.

"Hedef markalaşmak"

Yurt dışında Türkiye'nin gerçek lezzetlerini yansıtacak mekanlar açılması ve marka haline getirilmesinin Türkiye için iyi bir reklam olacağını ifade eden Bingöl, "Oralara yemek yemeye büyükelçiler, sanatçılar ve büyük iş adamları gelir. Malum bir meslektaşımız (Nusret Gökçe) dünyada fenomen oldu. Bu, Türkiye için gurur verici bir şey. Bunların sayıları çoğalsın ki Türkiyemiz markalaşsın." diye konuştu.

Markalaşmada franchise'ın önemine işaret eden Bingöl "Firmalar, franchise sistemini kurmalıdır. Dünyada 40 bin şubesi bulunan markalar var. Bunun püf noktası franchisedan geçiyor. Türkiye'de bu sistemin anlaşılması ve yaygınlaşması lazım. Bu sistemi geliştiremezsek markalaşmayı unutmak gerek, çok zor. Bizim esnafımızın franchise anlamında eğitim alması, bilgilendirilmesi ve dünyaya açılması gerekiyor, bu zor bir şey değil"

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Kocaer, Türkiye’de ödülü aldı, EMEA bölgesinde de yarışacak

17.11.2017 - İZMİR

Kocaer, EMEA bölgesinde düzenlenecek SAP Kalite Ödülü 2017’de kendi sektöründe Türkiye’yi temsil edecek.... Devamı

THY, gayrimenkul işine girdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Türk Hava Yolları, yeni bir gayrimenkul şirketi kurduğunu duyurdu.... Devamı

Net uluslararası yatırım pozisyonu, 440 milyar dolar açık verdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Net uluslararası yatırım pozisyonunda açık eylülde 440 milyar dolara çıktı. Açık, Yılın ilk 9 ayında açık 77 milyar dolar büyüdü.... Devamı

Ar-Ge bütçesi 24 milyar lirayı geçti

17.11.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre 2016'da Ar-Ge harcamaları yüzde 19,5 artışla 24.6 milyar lira oldu. Bu dönemde 136 bin 953 kişi Ar-Ge personeli olarak çalıştı.... Devamı

Ekimde otomobil satışları yüzde 5,9 arttı

17.11.2017 - İSTANBUL

ODD verilerine göre ekim ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,9 artarak 1.2 milyon adet seviyesine ulaştı.... Devamı