İzmir Çamlaraltı Koleji Başarı Hikayesi

İzmir Çamlaraltı Koleji

1954 yılında Mehmet Ali Sertatıl tarafından 14 öğrenciyle eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlayan, 1955-1956 öğretim yılında ortaokul ve lise kısımlarını bünyesine katan İzmir Özel Çamlaraltı Koleji, bugün ülkemizin farklı kademelerinde görev yapan 4.000'i aşkın mezunlarıyla gurur duymaktadır. Devamı

Türkiye, franchise zinciri sayısında Avrupa birincisi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.02.2017 Cuma - İSTANBUL

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor.

Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre, franchise zinciri sayısında bin 500'ün üzerinde markayla Avrupa birincisi olan Türkiye'yi, bin 375 ile Fransa, 960 ile Almanya izliyor. Franchise ile Türkiye'de açılan kafe, fast food ve restoran zincirlerinin sayısı 250'yi aşarken, son 10 yılda büyüyerek markalaşma yoluna giren Türk yemek sektörü ise artık dünyaya markalarını pazarlar hale geldi.

Tüm Restoranlar, Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, küresel ölçekte bir ülkenin gücünün artık sahip olduğu markalarla belirlendiğini ifade ederek, "Ne kadar büyük ve çok markanız varsa, gücünüz de o kadardır" diye konuştu.
Türk firmalarında markalaşmanın son zamanlarda arttığını ifade eden Bingöl, yemek sektöründe özellikle son 10 yılda markalaşma konusunda önemli seviyeye gelindiğini anlattı.

Bingöl, "Dünyaya baktığımızda otomobil, elektronik ve giyim sektöründe çok güçlü markalar var. Türkiye olarak, büyük markalarla yarışırken, farklı alanlarda da kendi büyük markalarımızı yaratmalıyız. Buradan hareketle baktığımızda, en kolay markalaşabileceğimiz noktanın gıda sektörü olduğunu görürüz. Çünkü, dünyanın en önemli mutfağına sahibiz. Sektörümüzdeki markalarla Pekin, Londra, Moskova ve New York gibi metropollerde mekanlar açmamız lazım. Bunu milli seferberlik haline getirmemiz gerekiyor. Sektörün piyasa değeri çok büyük. Her lokantamız aynı zamanda Türkiye'nin kültür ateşesidir. Çünkü yemek, kültürün en temel ögesidir" diye konuştu.

"Hedef markalaşmak"

Yurt dışında Türkiye'nin gerçek lezzetlerini yansıtacak mekanlar açılması ve marka haline getirilmesinin Türkiye için iyi bir reklam olacağını ifade eden Bingöl, "Oralara yemek yemeye büyükelçiler, sanatçılar ve büyük iş adamları gelir. Malum bir meslektaşımız (Nusret Gökçe) dünyada fenomen oldu. Bu, Türkiye için gurur verici bir şey. Bunların sayıları çoğalsın ki Türkiyemiz markalaşsın." diye konuştu.

Markalaşmada franchise'ın önemine işaret eden Bingöl "Firmalar, franchise sistemini kurmalıdır. Dünyada 40 bin şubesi bulunan markalar var. Bunun püf noktası franchisedan geçiyor. Türkiye'de bu sistemin anlaşılması ve yaygınlaşması lazım. Bu sistemi geliştiremezsek markalaşmayı unutmak gerek, çok zor. Bizim esnafımızın franchise anlamında eğitim alması, bilgilendirilmesi ve dünyaya açılması gerekiyor, bu zor bir şey değil"

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Marketlerde 'iyi tarım' belgeli ürünler satılmalı"

30.03.2017 - ADANA

Tohum Sanayicileri ve Üreticileri Alt Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Yıldırım, "Bazı marketler, özellikle yaş sebze ve meyvede iyi tarım belgeli ürünleri alıyor. Bunun tüm marketlerde uygulanması ve öneminin topluma anlatılması gerekiyor" dedi.... Devamı

Bangkok'un metro ağının 22 aracı Sincan'da üretiliyor

30.03.2017 - ANKARA

Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, Tayland'ın başkenti Bangkok'un metro ağında kullanılacak 22 adet 4 vagonlu aracın üretiminin Sincan OSB'de gerçekleştiğini ve 2018 yılında teslim edeceklerinin bilgisini verdi. ... Devamı

Arapkir RES'in yeri değişiyor

30.03.2017 - MALATYA

Ekşi Enerji, Malatya'da kurulacak Arapkir rüzgar enerji santrali sahasının değiştirilmesi için EPDK'ya başvurdu.... Devamı

ADM Elektrik'ten bir yılda 208 milyon TL'lik yatırım

30.03.2017 - DENİZLİ

Geçtiğimiz sene 208 milyon TL tutarında yatırım yapan ADM Elektrik her sene yaklaşık 200 milyon TL yatırım yapmayı hedefliyor.... Devamı

Haliç Mövenpick, Türk dizileriyle G.Amerikalıları otele çekti

30.03.2017 - İSTANBUL

Ortadoğu misafirlerin çoğunlukta olduğu otel, Türk dizileriyle Türkiye'ye ilgileri artan Güney Amerikalı misafirlerin sayısını artırdı.... Devamı