Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Başarı Hikayesi

Oğuzbey Dayanıklı Tük. Mal. San. Tic. A.Ş.

BEYSAN Oturma Grupları, Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Malları San. ve Tic. A.Ş. tarafından, 1998 yılında Bolu 1.Organize Sanayi Bölgesi'nde üretilmeye başlanmıştır. 31.12.2000 tarihinde İstanbul, Beylikdüzü, Tüyap Fuarı yakınlarındaki tesislerine taşınan Oğuzbey, ürün yelpazesini sürekli genişleterek, yüksek kalite ve hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.Devamı

"Türkiye, Dış Ticaret Finansmanı Yönteminde Risk Üstlenen Ülke"

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

06.08.2009 Perşembe - ANKARA

TEPAV tarafından yürütülen Dünya Bankası'nın Dış Ticaretin Finansmanı Projesi'nin Türkiye aşaması tamamlandı.

TEPAV tarafından yürütülen Dünya Bankası'nın Dış Ticaretin Finansmanı Projesi'nin Türkiye aşaması tamamlandı.

Projenin Türkiye ayağının sonuç raporu, TEPAV Politika Analisti Ozan Acar tarafından hazırlandı.

Rapora göre, finansman yöntemleri açısından Türkiye'nin, dış ticaret operasyonlarında ağırlıklı olarak risk üstlenen ülke konumunda olduğu ortaya çıktı.

Türkiye'nin 2008'de gerçekleştirdiği ihracatın yaklaşık yüzde 60'ında, ihracatçı için en riskli yöntem olarak kabul edilen mal mukabili ödeme yöntemi kullanıldı.

Türkiye'nin 2008'de gerçekleştirdiği ithalatın yaklaşık yüzde 50'sinin finansmanında ise ithalatçı için en riskli yöntem olarak kabul edilen peşin ödeme yöntemi kullanıldı.

Peşin ödeme yönteminin benimsendiği ithalatın toplam içerisindeki payı 1998'de yüzde 33'ten, 2009'un ilk altı ayında yaklaşık yüzde 50'ye ulaştı.

Raporda, "Bir diğer dikkat çekici nokta ise ihracat alacaklarının tahsilinde çeşitli problemlerin ortaya çıkmaya başladığına dair sinyallerin belirmeye başlamış olmasıdır. Ankete katılan firmaların yüzde 35'i, vadesi geçmiş ihracat alacaklarının toplam içerisindeki payının arttığını belirtmiştir. Söz konusu artış ortalama yüzde 13,5 olarak gerçekleşmiştir" denildi.

Maliyet artışının nedenleri

TEPAV Raporu'nda dünya ticaretinin azalmasında, talep yetersizliğinin yanı sıra ticaretin finansman imkanlarındaki problemlerin de rolü olduğu açıklandı.
Finansal kuruluşların, dış ticaretin finansmanı için kredi kullandırma koşullarını sıkılaştırdıklarına dair önemli sinyallerin olduğuna dikkat çekilen raporda, "Bu durum dış ticaret operasyonlarının maliyetini önemli ölçüde artırırken, bazı durumlarda ticaretin gerçekleşmesini engellemektedir. Maliyet artışına sebep olan bir diğer unsur, karşılıklı güvensizlikten ötürü sigorta araçlarına olan talepteki ve krizden kaynaklı bir biçimde sigorta primlerinde yaşanan yükseliştir" denildi.

"Türkiye dış ticarette ciddi zorluk yaşıyor"

Raporda, küresel ekonominin önemli bir parçası olan Türkiye ekonomisinde de dış ticaret alanında gerek talep gerekse finansman imkanları açısından ciddi zorluklar yaşandığı belirtilerek, şu ifadelere yer verildi:

"Küresel krizin etkilerinin belirginleştiği Eylül 2008'den Ocak 2009'a kadar geçen sürede ithalat ve ihracattaki gerileme, sırasıyla, aylık ortalama yüzde 26 ve 16 düzeyinde gerçekleşmiştir. Türkiye'nin ihracatındaki düşüş dış ticaretin finansmanı problemlerinden ziyade dış talepteki daralmadan kaynaklanmaktadır.

Firma yöneticilerinin yüzde 60'ı, ihracattaki azalışta temel olarak yeni sipariş eksikliğinin rol oynadığını belirtmişlerdir. Alıcı tarafında finansman eksikliği, ankete katılan firmaların yüzde 40'ı tarafından ihracat artışını sınırlayıcı bir faktör olarak öne çıkarılmıştır.

Buna karşılık kendilerinden kaynaklanan finansman eksikliğiyse firmaların yüzde 10'u tarafından problem olarak ortaya konmuştur. Banka yöneticileriyle yapılan görüşmelerde de yabancı ülkelerdeki ithalatçıların finansman bulma konusunda yaşadığı sıkıntılar, Türkiye'deki ihracat artışını kısıtlayan bir faktör olarak öne çıkarılmıştır.

İhracatta pazar çeşitlenmesine doğru eğilim

Rapora göre, Türkiye'nin ihracatında pazar çeşitlenmesine doğru bir eğilim var. Proje kapsamında gerçekleştirilen anket çalışmasında yer alan firmaların yüzde 62,5'i yeni ihraç pazarlarına yöneleceklerini beyan etti.

2009 içerisinde ihracat pazarı olarak önemi artacak olan ülkeler arasında Azerbaycan, Cezayir, Çin, Fransa, Hollanda, İtalya, Katar, Kazakistan, Meksika, Mısır, Özbekistan, Rusya, Suudi Arabistan, Türkmenistan ve Ukrayna bulunuyor. Firmaların ihracatlarını azaltmayı düşündükleri ülkeler arasında ise Almanya, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, İngiltere, İspanya, İsrail ve İsviçre öne çıkıyor. Ancak, yeni pazarların geleneksel pazarların yerini alması mümkün görünmüyor.

Türkiye'nin toplam ihracatı içerisindeki payı 2009'un ilk beş ayında 2008'in aynı dönemine göre en çok artan ilk 10 ülkeye gerçekleştirilen ihracattaki artış, payı en çok azalan ilk 10 ülkeye gerçekleştirilen ihracattaki azalışın sadece yüzde 26'sını karşılamaya yetiyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Suriye'ye domates ihracatı yüzde 4431 arttı

20.06.2017 - ANTALYA

Türkiye'nin Suriye'ye yaş meyve sebze ihracatının 1 milyon 503 bin 606 dolardan, 5 milyon 230 bin 520 dolara yükseldi. Son 1.5 ayda Suriye, en fazla ihracat yapılan 8. ülke oldu.... Devamı

Ege ihracat şampiyonlarının sayısını artırdı

19.06.2017 - İZMİR

Türkiye İhracatçılar Meclisi listesindeki firma sayısı 140'tan 158'e yükseldi.... Devamı

2 milyar dolarlık savunma sanayii ürünü ihraç ettik

15.06.2017 - İSTANBUL

Savunma sanayisinin cirosu, iç pazardaki büyümenin etkisiyle geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 21.6 arttı.... Devamı

İhracatçıya yeni olanak

12.06.2017 - ANKARA

Ekonomi Bakanlığı, ihracatçıya, dahilde işleme izinlerine ilişkin ek süreden yararlanabilmek için 3 aylık yeni bir başvuru süresi tanıdı. ... Devamı

İhracatta miktar arttı, değer düştü

09.06.2017 - İSTANBUL

İhracat miktar nisanda bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,7 artarken, birim değeri yüzde 1,2 azaldı. İthalatta ise hem miktar bazında hem de değer bazında artış var.... Devamı