Güven-El Plastik Başarı Hikayesi

Güven-El Plastik ve Kalıp San. Tic. Ltd. Şti

1965 yılından bu yana plastik kalıbı imalatı sektöründe yer alan Güven Kalıp, 1976 yılında şirketleşmiştir. 1986 yılında faaliyet alanını genişleten firma, Güven-El Plastik ve Kalıp’ı da kurarak, plastik enjeksiyon üretimine başlamıştır...Devamı

Türk narenciyesi Ortadoğu'ya açılıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.03.2011 Cuma - İÇEL

Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Kavak, Türk narenciyesini geniş keismlere duyurmak için Ortadoğu'ya yoğunlaşmaya karar verdiklerini açıkladı.

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Ali Kavak, Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Azerbaycan'da yaptıkları başarılı tanıtım ataklarının ardından, ürünlerini daha geniş kesimlere duyurmak amacıyla bu yıl Ortadoğu'ya yoğunlaşmaya karar verdiklerini bildirdi.

Kavak, yazılı açıklamasında, Narenciye Tanıtım Grubu olarak üzerlerine düşen görevi en iyi şekilde yerine getirebilmek için narenciye ürünlerinin yurt içinde tüketimini artırmak ve Türk narenciyesinin yurt dışında bir marka haline gelmesini sağlamak amacıyla yaptıkları çalışmaların sürdüğünü belirtti.

Uzun yıllar gerek üreticilerin, gerekse ihracatçıların en büyük sorununun, narenciyedeki marka sıkıntısı olduğuna işaret eden Kavak, şunları kaydetti:

"Günümüzde rekabetin iyice sertleştiği uluslararası pazarlarda ürünlerimizin kalitesini vurgulayan bir Türk ürünü markası ve imajı oluşturmak hayati bir önem kazandı. Yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi veren ihracatçılarımız için yaptığımız tanıtım çalışmaları çok büyük önem taşıyor. Ekonomimiz ve tarım ürünleri ihracatımız açısından yadsınamaz bir öneme sahip narenciye sektörünün daha iyi yerlere gelebilmesi, ülkemiz ekonomisine daha çok katkı sağlayabilmesi için tanıtım vazgeçilmez bir unsurdur."

Bu kapsamda Narenciye Tanıtım Grubunun,  Türk ürünlerinin uluslararası piyasada tanıtılmasına imkan sağlayacak koordinasyonu oluşturacak, denenmiş ve başarılı örnekleri olan bir oluşum olduğunu vurgulayan Kavak, şöyle devam etti:

"Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Azerbaycan'da yapmış olduğumuz başarılı tanıtım ataklarının ardından, ürünlerimizi daha geniş kesimlere duyurmak amacıyla bu yıl Ortadoğu'ya ve özellikle Orta-Doğu Avrupa'ya yoğunlaşmaya karar verdik. Bundan sonra amacımız tanıtım kampanyalarımızı daha geniş kitlelere ulaşmaktır. Önümüzdeki dönemde, Ortadoğu ülkelerinde de yeni tanıtım faaliyetlerimize başlayacağız."

Narenciye sektörünün rekabet gücünü geliştirmeye çalışırken sadece yurt dışı tanıtım faaliyetlerinin yeterli olmayacağının da farkında olduklarını ifade eden Kavak, Ar-Ge faaliyetlerinin desteklenmesi amacı ile çeşitli araştırma enstitüleri ve kurumların bu konuda yaptığı çalışmalar ve projelere de destek vererek, uluslararası pazarlarda geliştirdikleri ve marka haline getirebilecekleri yeni çeşitlere kavuşmayı hedeflediklerini bildirdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"İhracat rekorlarla büyüyor"

08.05.2018 - KAYSERİ

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatın son bir buçuk yıldır sürekli arttığını söyledi. Büyükekşi, son 7 aydan beri de ihracatta çift haneli artış açıkladıklarını belirtti. ... Devamı

Parite etkisi ihracatı yukarı çekti

07.05.2018 - İSTANBUL

Parite etkisi ilk dört ayda ihracatı 3.8 milyar dolar yukarı çekti.... Devamı

12 aylık dış ticaret açığı 87 milyar dolara yükseldi

03.05.2018 - İSTANBUL

Bakanlığın gümrük kayıtlarına göre, nisan ayında ihracat geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 8.6 artışla 13.9 milyar dolara, ithalat ise yüzde 15.4 artışla 20.5 milyar dolara yükseldi.... Devamı

İhracat nisanda rekor kırdı, artışın yarısı pariteden kaynaklandı

02.05.2018 - KAYSERİ

Türkiye'nin ihracatı nisan ayında yüzde 15 artışla 13.5 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Yükselişin yüzde 49'u pariteden kaynaklanırken, buradan 876 milyon dolarlık katkı sağlandı. ... Devamı

Dış ticaret açığı martta 5.9 milyar dolar

30.04.2018 - İSTANBUL

Mart ayında dış ticaret açığı yüzde 28,8 artarak 5 milyar 855 milyon dolara yükseldi.... Devamı