Bağdat Baharat Başarı Hikayesi

Bağdat Baharatları Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti.

Yarım asır önce büyük bir ideal ve cesaretle yola çıkan ve bugün sektöründe lider kuruluşlardan biri olan Bağdat Baharat, 60`lı yılların başında Mustafa Danacı tarafından büyük bir azim ve kararlılıkla kurularak bugünlere geldi. Devamı

Türk narenciyesi Ortadoğu'ya açılıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.03.2011 Cuma - İÇEL

Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Kavak, Türk narenciyesini geniş keismlere duyurmak için Ortadoğu'ya yoğunlaşmaya karar verdiklerini açıkladı.

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Ali Kavak, Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Azerbaycan'da yaptıkları başarılı tanıtım ataklarının ardından, ürünlerini daha geniş kesimlere duyurmak amacıyla bu yıl Ortadoğu'ya yoğunlaşmaya karar verdiklerini bildirdi.

Kavak, yazılı açıklamasında, Narenciye Tanıtım Grubu olarak üzerlerine düşen görevi en iyi şekilde yerine getirebilmek için narenciye ürünlerinin yurt içinde tüketimini artırmak ve Türk narenciyesinin yurt dışında bir marka haline gelmesini sağlamak amacıyla yaptıkları çalışmaların sürdüğünü belirtti.

Uzun yıllar gerek üreticilerin, gerekse ihracatçıların en büyük sorununun, narenciyedeki marka sıkıntısı olduğuna işaret eden Kavak, şunları kaydetti:

"Günümüzde rekabetin iyice sertleştiği uluslararası pazarlarda ürünlerimizin kalitesini vurgulayan bir Türk ürünü markası ve imajı oluşturmak hayati bir önem kazandı. Yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi veren ihracatçılarımız için yaptığımız tanıtım çalışmaları çok büyük önem taşıyor. Ekonomimiz ve tarım ürünleri ihracatımız açısından yadsınamaz bir öneme sahip narenciye sektörünün daha iyi yerlere gelebilmesi, ülkemiz ekonomisine daha çok katkı sağlayabilmesi için tanıtım vazgeçilmez bir unsurdur."

Bu kapsamda Narenciye Tanıtım Grubunun,  Türk ürünlerinin uluslararası piyasada tanıtılmasına imkan sağlayacak koordinasyonu oluşturacak, denenmiş ve başarılı örnekleri olan bir oluşum olduğunu vurgulayan Kavak, şöyle devam etti:

"Rusya Federasyonu, Ukrayna ve Azerbaycan'da yapmış olduğumuz başarılı tanıtım ataklarının ardından, ürünlerimizi daha geniş kesimlere duyurmak amacıyla bu yıl Ortadoğu'ya ve özellikle Orta-Doğu Avrupa'ya yoğunlaşmaya karar verdik. Bundan sonra amacımız tanıtım kampanyalarımızı daha geniş kitlelere ulaşmaktır. Önümüzdeki dönemde, Ortadoğu ülkelerinde de yeni tanıtım faaliyetlerimize başlayacağız."

Narenciye sektörünün rekabet gücünü geliştirmeye çalışırken sadece yurt dışı tanıtım faaliyetlerinin yeterli olmayacağının da farkında olduklarını ifade eden Kavak, Ar-Ge faaliyetlerinin desteklenmesi amacı ile çeşitli araştırma enstitüleri ve kurumların bu konuda yaptığı çalışmalar ve projelere de destek vererek, uluslararası pazarlarda geliştirdikleri ve marka haline getirebilecekleri yeni çeşitlere kavuşmayı hedeflediklerini bildirdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatta miktar ve değer arttı

13.12.2017 - İSTANBUL

Ekim ayında ihracat birim değeri yüzde 2,9, ithalat birim değeri yüzde 8 arttı. Bu artışa paralel olarak ihracat miktar endeksi yüzde 5,8, ithalat 15,7 artış kaydetti. ... Devamı

UİB ihracatta rekora koşuyor

11.12.2017 - BURSA

Uludağ İhracatçı Birlikleri aracılığıyla kasım ayında yapılan ihracat 2 milyar 725 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Batı Akdeniz'de ihracat 1,5 milyar doları aştı

04.12.2017 - İSTANBUL

BAİB, ocak-kasım döneminde 1 milyar 535 milyon 668 bin dolarlık ihracat yaptı. Batı Akdeniz'de ilk 11 ayda en fazla ihracat 364 milyon 410 bin dolar ile madencilik sektöründe gerçekleştirildi.... Devamı

İhracatta yüzde 14,2 oranında artış

01.12.2017 - İSTANBUL

İhracat kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre 14,2 artışla 13.6 milyar dolar oldu. Bu rakam ihracat tarihindeki en iyi üçüncü kasım ayı olarak kaydedildi.... Devamı

Dış ticaret açığı ekimde 7.3 milyar dolar oldu

30.11.2017 - İSTANBUL

Ekim ayında dış ticaret açığı yüzde 74 artarak 7 milyar 324 milyon dolara yükseldi. ... Devamı