Sarnıç Otel Başarı Hikayesi

Sarnıç Otel

1915 yılında konak olarak inşaa edilen, orjinal haline sadık kalınmak suretiyle otele çevrilerek, 1999'dan bu yana hizmet vermekte olan Sarnıç Hotel; "sarnıç" ismini altında bulunan ve Bizans İmparatorluğu tarafından 5.yy'da inşaa edilen sarnıçtan almaktadır...Devamı

Türk girişimi Adres Gezgini Almanya'ya yazılım satacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.04.2017 Perşembe - İZMİR

Aylık 300-500 TL ek gelir elde etme hedefiyle yola çıkan genç girişimciler tarafından kurulan Adres Gezgini, şimdi 20 milyon TL ciroya koşuyor.


Dijital pazarlama çözümleri ve web tabanlı yazılım geliştirme projeleri geliştiren Adres Gezgini, Google ile beraber Almanya'ya yazılım satacak.

10 yıl kadar önce işe eşi Nejla Mocan ile birlikte sektörel bir arama motoru kurarak adım attıklarını belirten firmanın kurucu ortağı Dr. Bora Mocan, "Hedefimiz aile bütçesine aylık 300-500 TL katkı sağlamaktı. Maddi birikimimiz yoktu. Ben üniversitede öğretim görevlisiydim. Akşamları teknik kısımlarla ilgileniyordum, Nejla da gündüz satış yapıyordu. Daha proje aşamasındayken Siemens, Bosch ve Profilo markalarına 3 yıllık üyelik sattı. Oradan aldığımız 300 TL ile alan adı aldık, yazılımı geliştirdik. Arkadaşlarımız Şükrü Ozan ve İlker Tanyer de bize katıldı. Firmalar projeyi beğeniyorlar ama aramalarını Google'dan yaptıkları için buna dair hizmet istiyorlardı. Ben de Google'ın partnerlik programı kapsamında sınava girdim ve sertifika aldım. Kendi şirketimiz yoktu, home ofis çalışıyorduk. Bizi internetten bulan bir forex firması 2 bin TL ödeme yapınca, onunla kendi şirketimizi kurduk" dedi.

Henüz ilk yılında Urla'da vergi rekortmeni oldu

Evleri dışındaki ilk yerlerinin Teknopark İzmir'deki 5-6 metrekarelik ofis olduğunu belirten Mocan, "Belli süre de olsa akademisyenlere teknoparklarda çalışma izni verildiği için burayı tercih ettik. İnternet reklamcılığı konusunda farklı yaklaşımlar geliştirdik. İyi hizmet verdiğiniz zaman referanslar çok çabuk yayılıyor. Google'ın kod altyapısını çözdük, insanların gerçek zamanlı olarak raporları, istatistikleri görebilecekleri sistemler, reklamların kendi kendini otomatik olarak performansa göre yönetebileceği bazı algoritmalar geliştirdik. Bu hem firmaların dijital reklam için harcadığı parayı azalttı, hem de geri dönüşleri artırdı. İlk yılımızda Urla'nın vergi rekortmeni olduk. Teknoparktaki vergisel avantajlara karşın bunu başarmamız maliyecileri bile şaşırtmıştı" diye konuştu.

Google'ın tavsiyesiyle Avrupa'ya açılıyor

İşler ve eleman ihtiyacı artında önce Teknopark İzmir'de daha büyük bir ofise taşındıklarını, ardından İzmir'de de bir ofis kiraladıklarını anlatan Mocan, "Şu an Bayraklı'daki kendimize ait ofiste hizmet sunuyoruz. Geçen yıl İstanbul ofisimizi açtık" dedi. Her yıl yüzde 20 dolayında büyüdüklerini ifade eden Bora Mocan, "Geçen yıl ciromuz 16 milyon TL dolayındaydı. Bu yıl 20 milyon TL'yi aşacağını tahmin ediyoruz. Ar-Ge'ye yönelik yaptığımız çalışmalarının meyvesini geçtiğimiz ay Ar-Ge Merkezi olarak tescillenerek aldık. Katma değeri yüksek servisler sunmak istiyoruz. Geliştirdiğimiz yazılımlar ve sistemimizin Türkiye ya da Avrupa'da benzeri yok. Bu kapsamda Google'ın bize bir tavsiyesi oldu. Bunları kendi lisansımızla satmamızı ya da kiralamamızı önerdiler. Destek sunacaklarını, Almanya'nın bu iş için uygun olduğunu söylediler. Geliştirdiğimiz optimizasyon ürünlerini, kendi kendine reklamları yöneten akıllı karar sistemlerini bir ürün haline getirerek diğer ajansların kullanımına sunmak istiyoruz. Bu kapsamda Almanya'da bir ofis açmayı düşünüyoruz. Google'ın desteğiyle bu sistemleri evrensel ürün haline getirip dünyaya sunacağız" dedi.

İhracatçı firmalara reklam desteği ve danışmanlığı veriyor

Çok sayıda ihracatçı firma ile çalıştıklarına dikkat çeken Bora Mocan, firmaların yurtdışı proje reklamlarını yapmak için kendileriyle bağlantı kurduklarını söyledi. Mocan, şöyle devam etti:

"Onlara danışmanlık yapıyoruz. İbranice'den Rusça'ya, Arapça'dan Fransızca'ya kadar değişik dillerden hizmet veriyoruz. Fakat şimdiye kadar direkt ihracatımız olmadı. Amacımız bu işi satış işinden çıkarıp, teknoloji üreten bir şirket haline gelmekti. Dünyada farklı sektörlerde optimizasyon sistemleri yapan birkaç büyük şirket var. Amacımız bunlardan biri olmak. Akıllı karar sistemlerinin geliştirmek için önemli teknolojik bilgiye ve mühendisliğe ihtiyaç var. Ar-Ge merkezi bu anlamda bize destek olacak. Şu an yürüttüğümüz 5 proje var. Amacımız ülkeye katma değer sağlayacak ürünler çıkarmak."

 

Önceki Haber Sonraki Haber

FİRMA HABERLERİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Akademika Ambalaj, mayısta yeni fabrikasını devreye alacak

28.04.2017 - BURSA

Akademika Ambalaj Genel Müdürü Ramazan Kaya, mayıs ayı itibari ile devreye alacakları yeni fabrika yatırımıyla aylık üretimi 500 tondan bin tona çıkaracaklarını söyledi.... Devamı

Yüksel Tohum, 300 ürününü 70 ülkeye ihraç ediyor

28.04.2017 - ANTALYA

Yüksel Tohum Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yüksel, "Türkiye'deki toplam hibrit sebze tohum pazarının yüzde 30'unu ve serbest tohum pazarının yüzde 75'ini karşılıyoruz" dedi.... Devamı

Hollywood'un şerifleri Antalya'nın silahını kullanıyor

28.04.2017 - ANTALYA

İki yıl önce Konya Beyşehir'den Antalya OSB'ye taşınan ve yılda 40 bin silah ihraç eden Utaş ABD, Umman, Ürdün, Kanada, Kazakistan ve Tayland polisine silah satıyor. Utaş'ın silahları Hollywood filmlerinde de kullanılıyor.... Devamı

Bun Design 25 mağaza açacak

27.04.2017 - İSTANBUL

Türkiye'de 47 mağazası bulunan marka, bu yıl yurtiçinde 20, yurt dışında ise 5 mağaza açmayı planlıyor.... Devamı

Clariant'tan Balıkesir'e ağartma toprağı üretim tesisi

25.04.2017 - BALIKESİR

Clariant, Türkiye'deki mevcut üretim kapasitesini arttırmak amacıyla Balıkesir'de yeni ağartma toprağı üretim tesisini açtı. ... Devamı