BT Isı Sistemleri Başarı Hikayesi

BT Isı Sistemleri Isı Endüstrisi

BT, 1991 yılında kurulan BT ISI SİSTEMLERİ ile yola çıkmış ve 1974'ten bugüne ısı sektöründe yer alan tecrübeli personeli ile hızla gelişimini sürdürerek, günümüzde anahtar teslimi ısı santralleri kuran bir grup şirket olmuştur... Devamı

Türk girişimi Adres Gezgini Almanya'ya yazılım satacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.04.2017 Perşembe - İZMİR

Aylık 300-500 TL ek gelir elde etme hedefiyle yola çıkan genç girişimciler tarafından kurulan Adres Gezgini, şimdi 20 milyon TL ciroya koşuyor.


Dijital pazarlama çözümleri ve web tabanlı yazılım geliştirme projeleri geliştiren Adres Gezgini, Google ile beraber Almanya'ya yazılım satacak.

10 yıl kadar önce işe eşi Nejla Mocan ile birlikte sektörel bir arama motoru kurarak adım attıklarını belirten firmanın kurucu ortağı Dr. Bora Mocan, "Hedefimiz aile bütçesine aylık 300-500 TL katkı sağlamaktı. Maddi birikimimiz yoktu. Ben üniversitede öğretim görevlisiydim. Akşamları teknik kısımlarla ilgileniyordum, Nejla da gündüz satış yapıyordu. Daha proje aşamasındayken Siemens, Bosch ve Profilo markalarına 3 yıllık üyelik sattı. Oradan aldığımız 300 TL ile alan adı aldık, yazılımı geliştirdik. Arkadaşlarımız Şükrü Ozan ve İlker Tanyer de bize katıldı. Firmalar projeyi beğeniyorlar ama aramalarını Google'dan yaptıkları için buna dair hizmet istiyorlardı. Ben de Google'ın partnerlik programı kapsamında sınava girdim ve sertifika aldım. Kendi şirketimiz yoktu, home ofis çalışıyorduk. Bizi internetten bulan bir forex firması 2 bin TL ödeme yapınca, onunla kendi şirketimizi kurduk" dedi.

Henüz ilk yılında Urla'da vergi rekortmeni oldu

Evleri dışındaki ilk yerlerinin Teknopark İzmir'deki 5-6 metrekarelik ofis olduğunu belirten Mocan, "Belli süre de olsa akademisyenlere teknoparklarda çalışma izni verildiği için burayı tercih ettik. İnternet reklamcılığı konusunda farklı yaklaşımlar geliştirdik. İyi hizmet verdiğiniz zaman referanslar çok çabuk yayılıyor. Google'ın kod altyapısını çözdük, insanların gerçek zamanlı olarak raporları, istatistikleri görebilecekleri sistemler, reklamların kendi kendini otomatik olarak performansa göre yönetebileceği bazı algoritmalar geliştirdik. Bu hem firmaların dijital reklam için harcadığı parayı azalttı, hem de geri dönüşleri artırdı. İlk yılımızda Urla'nın vergi rekortmeni olduk. Teknoparktaki vergisel avantajlara karşın bunu başarmamız maliyecileri bile şaşırtmıştı" diye konuştu.

Google'ın tavsiyesiyle Avrupa'ya açılıyor

İşler ve eleman ihtiyacı artında önce Teknopark İzmir'de daha büyük bir ofise taşındıklarını, ardından İzmir'de de bir ofis kiraladıklarını anlatan Mocan, "Şu an Bayraklı'daki kendimize ait ofiste hizmet sunuyoruz. Geçen yıl İstanbul ofisimizi açtık" dedi. Her yıl yüzde 20 dolayında büyüdüklerini ifade eden Bora Mocan, "Geçen yıl ciromuz 16 milyon TL dolayındaydı. Bu yıl 20 milyon TL'yi aşacağını tahmin ediyoruz. Ar-Ge'ye yönelik yaptığımız çalışmalarının meyvesini geçtiğimiz ay Ar-Ge Merkezi olarak tescillenerek aldık. Katma değeri yüksek servisler sunmak istiyoruz. Geliştirdiğimiz yazılımlar ve sistemimizin Türkiye ya da Avrupa'da benzeri yok. Bu kapsamda Google'ın bize bir tavsiyesi oldu. Bunları kendi lisansımızla satmamızı ya da kiralamamızı önerdiler. Destek sunacaklarını, Almanya'nın bu iş için uygun olduğunu söylediler. Geliştirdiğimiz optimizasyon ürünlerini, kendi kendine reklamları yöneten akıllı karar sistemlerini bir ürün haline getirerek diğer ajansların kullanımına sunmak istiyoruz. Bu kapsamda Almanya'da bir ofis açmayı düşünüyoruz. Google'ın desteğiyle bu sistemleri evrensel ürün haline getirip dünyaya sunacağız" dedi.

İhracatçı firmalara reklam desteği ve danışmanlığı veriyor

Çok sayıda ihracatçı firma ile çalıştıklarına dikkat çeken Bora Mocan, firmaların yurtdışı proje reklamlarını yapmak için kendileriyle bağlantı kurduklarını söyledi. Mocan, şöyle devam etti:

"Onlara danışmanlık yapıyoruz. İbranice'den Rusça'ya, Arapça'dan Fransızca'ya kadar değişik dillerden hizmet veriyoruz. Fakat şimdiye kadar direkt ihracatımız olmadı. Amacımız bu işi satış işinden çıkarıp, teknoloji üreten bir şirket haline gelmekti. Dünyada farklı sektörlerde optimizasyon sistemleri yapan birkaç büyük şirket var. Amacımız bunlardan biri olmak. Akıllı karar sistemlerinin geliştirmek için önemli teknolojik bilgiye ve mühendisliğe ihtiyaç var. Ar-Ge merkezi bu anlamda bize destek olacak. Şu an yürüttüğümüz 5 proje var. Amacımız ülkeye katma değer sağlayacak ürünler çıkarmak."

 

Önceki Haber Sonraki Haber

FİRMA HABERLERİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Islak mendilin gizli lideri

18.08.2017 - İSTANBUL

Sapro, ürettiği "private label" ürünlerle 60 ülkeye ıslak mendil ihraç ediyor. Avrupa'nın en büyük tedarikçilerinden olan Sapro, sektör dışında pek tanınmasa da Türkiye’de de yüzde 25'lik pazar payı ile açık ara birinci.... Devamı

Adgager 800 binden fazla yanıt topladı

17.08.2017 - İSTANBUL

Pazar araştırmalarını dijitalleştiren, markalara gerçek zamanlı veri aktarabilen Adgager 800 binden fazla yanıt topladı.... Devamı

DOGO Tasarım, Türkiye'nin 75'inci tasarım merkezi oldu

16.08.2017 - İSTANBUL

Ayakkabıya baskıyı dünyada ilk kez uygulayan tasarım ürünler markası Dogo Tasarım Sanayi ve Ticaret A.Ş., Türkiye'nin 75., İzmir'in 3. Tasarım Merkezi oldu.... Devamı

Balıkesir Uludağ Turizm, bu yıl 2,5 milyon yolcu taşıma hedefinde

15.08.2017 - İSTANBUL

100'ü özmal olmak üzere toplamda 140 otobüsten oluşan filosuyla hizmet veren firma, bu yıl 2,5 milyon yolcu taşımayı hedefliyor.... Devamı

Tempo Gross Diyarbakır'da perakendeye yeni soluk getirecek

14.08.2017 - DİYARBAKIR

Flaş Tempo, Tempo Gross olarak Diyarbakır ile çevre il ve ilçelerindeki bakkal, büfe, market, cafe, lokanta, otel ve benzeri işletmelere yaklaşık 10 bin ürün çeşidi ile hizmet verecek.... Devamı