Bağdat Baharat Başarı Hikayesi

Bağdat Baharatları Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti.

Yarım asır önce büyük bir ideal ve cesaretle yola çıkan ve bugün sektöründe lider kuruluşlardan biri olan Bağdat Baharat, 60`lı yılların başında Mustafa Danacı tarafından büyük bir azim ve kararlılıkla kurularak bugünlere geldi. Devamı

Tüketim Yurtiçinde Azaldı, Dışarıda Arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

30.06.2009 Salı - ANKARA

Türkiye'de yerleşik hanehalklarının ilk çeyrekteki yurtiçi tüketim harcamaları yüzde 9.2 oranında düştü, yurtdışı tüketim harcamaları yüzde 26,5 oranında arttı.

 

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK), bu yılın ilk 3 ayına ilişkin harcamalar yöntemiyle açıkladığı Gayrı Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) verilerine göre, geçen yılın ilk üç ayında yüzde 6,1 oranında artan yurtiçinde yerleşik hanehalklarının tüketimi, bu yıl yüzde 9,2 oranında azaldı. Ancak, yurtiçinde yerleşik hane halklarının yurtdışı tüketim harcamaları, geçen yıl yüzde 1,2 oranında azalmışken, bu yıl yüzde 26,5 oranında arttı.

Türkiye'de yerleşik hanehalklarının ilk çeyrekteki yurtiçi tüketim harcamaları, sabit fiyatlarla 17,4 milyar TL'den 15,8 milyar TL'ye düşerken, yurtdışı tüketim harcamaları 119,1 milyon TL'den, 150,7 milyon TL'ye çıktı.

Bu dönemde, Türkiye'de yerleşik olmayan hanehalklarının (turistlerin) yurtiçi tüketiminde de yüzde 1,2 oranında azalma göstermesi dikkati çekti. Bu gruptakilerin geçen yılın ilk çeyreğindeki harcamaları, önceki yıla göre yüzde 0,3 oranında artmıştı.

Bu yılın ilk çeyreğinde Devletin nihai tüketim harcaması, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 5,7 oranında artarken, özel sektörün harcamalarının yüzde 35,8 oranında düştüğü görüldü. Bu dönemde devletin maaş ve ücret harcamaları yüzde 0,9 oranında, mal ve hizmet alımları yüzde 12,3 oranında arttı.

Konut ile otel ve lokanta harcamaları arttı

Türkiye'de yaşayanların yılın ilk çeyreğindeki harcamaları detaylı olarak incelendiğinde, bu dönemde, gıda, içki, tütün, giyim, ayakkabı, mobilya, ev aletleri, sağlık, ulaştırma, haberleşme, eğlence, eğitim harcamaları azaltılırken, lokanta ve otel harcamaları ile konut ve konut giderleri (su, elektrik, gaz ve diğer yakıtlar) harcamalarının arttığı belirlendi.

Sabit fiyatlarla, Türkiye'de yaşayanların gıda ve içki harcaması 4 milyar 560 milyon TL'den 4 milyar 525 milyon TL'ye, giyim harcaması 1,4 milyar TL'den 1,2 milyar TL'ye, mobilya ve ev aletleri harcamaları 2 milyar TL'den 1,6 milyar TL'ye, ulaştırma-haberleşme harcamaları 3 milyar TL'den 2,3 milyar TL'ye, sağlık harcamaları 923,8 milyon TL'den 915,4 milyon TL'ye, eğlence ve kültür harcamaları 1 milyar TL'den 803,9 milyon TL'ye, eğitim harcamaları 231,7 milyon TL'den 221,2 milyon TL'ye düştü.

Ancak, lokanta ve oteller harcaması yüzde 2,7 oranında artışla 622,1 milyon TL'den 639,4 milyon TL'ye, konut, su, elektrik, gaz ve diğer yakıtlar harcamaları yüzde 1,3 artışla 1 milyar 972 milyon TL'den 1 milyar 999 milyon TL'ye çıktı.

Bu dönemde, eğitim harcamaları yüzde 4,6 oranında, eğlence ve kültür harcamaları yüzde 20,2 oranında, sağlık harcamaları yaklaşık yüzde 1 oranında, mobilya, ev aletleri harcamaları yüzde 20,3 oranında, ulaştırma ve haberleşme masrafları yüzde 22,6 oranında, gıda harcamaları yüzde 0,8 oranında, giyim harcamaları ise yüzde 15,9 oranında azaldı.

Makine-teçhizat harcamalarında düşüş

Yılın ilk üç ayında, sabit sermaye oluşumunda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29,7 oranında azalma oldu. Bu, tamamen  özel sektörün harcamalarındaki azalmadan kaynaklandı.

Bu dönemde, sabit sermaye oluşumu açısından kamu sektörünün, makina ve teçhizat alımları yüzde 26,4 oranında, inşaat harcamaları yüzde 24,4 oranında artarken, özel sektör harcamalarını yüzde 35,8 oranında azalttı. Özel sektörün harcamaları, geçen yılın ilk çeyreğinde yüzde 8,6 oranında artmıştı.

Yatırımlardaki duraklamanın etkisiyle, özel sektörün makina-teçhizat harcamalarında yüzde 39,4 oranında, inşaat sektörü harcamalarında yüzde 28,8 oranında azalma oldu.

İlk yarıda, mal ve hizmet ithalatında yüzde 31,9 oranında, ihracatında ise yüzde 11,3 oranında azalma kaydedildi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türkiye'nin en değerli 87. markası Kütahya Porselen oldu

22.06.2018 - İSTANBUL

Kütahya Porselen, 1990'lı yıllarda başladığı yurtdışı atılımı ile bugün 52 ülkede müşterilerine ulaşıyor. ... Devamı

Alfemo bir haftada altı yeni mağaza açtı

22.06.2018 - İSTANBUL

Bir hafta içinde Muğla-Fethiye, Antalya-Finike, Edremit-Balıkesir, İstanbul-Sancaktepe, Tekirdağ-Çorlu ve İstanbul-Levent'e 6 farklı mağaza açıldı. ... Devamı

Ant Yapı, Londra'da 45 milyon poundluk 4'üncü projeye başladı

22.06.2018 - Yurtdışı

Londra'nın Oxford Street ve Mayfair'in yakınında yer alan, Kral Edward dönemine ait, 45 milyon pound değerindeki konut projesinin 19 ayda teslim edilmesi planlanıyor. ... Devamı

Hırvatistan’dan sökülerek taşınan tesis ihracata başladı

22.06.2018 - ADANA

Hırvatistan'da atıl duran petrokimya tesisini Adana'da yeniden kuran 2 Türk girişimci, ihracata da başladı. Dioki firması yeni bir tesis daha kurarak kapasitesini 2 katına çıkarmayı planlıyor.... Devamı

TBB'den güvenlik uyarısı

22.06.2018 - İSTANBUL

Dolandırıcılık amaçlı bazı vaatlere dikkat çeken Türkiye Bankalar Birliği, yönlendirme veya arama motorları üzerinden giriş yapılan banka sitelerinin doğruluğundan emin olunması gerektiğini vurguladı. ... Devamı