Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

Tüketici Teknolojisi Pazarı Yüzde 1,8 Büyüdü

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

31.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ikinci çeyrekte, geçen dönem açıklanan ekonomik önlem paketlerinin etkisiyle pozitif eğilim gösterdi.


 
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1,8 büyüyerek 3,8 milyar lira ciro elde etti.

GfK Araştırma Grubu'nun iş birimi GfK Retail and Technology (GfK TEMAX), "tüketici elektroniği (LCD TV, MP3 çalar vs.), görüntüleme (fotoğraf makinesi, kamera vs.), büyük beyaz eşya (bulaşık mak., buzdolabı vs.), küçük ev aletleri (fritöz, blender, süpürge vs.) , bilgi teknolojileri (bilgisayar vs.), telekom (cep telefonu vs.), ofis ekipmanlarından (yazıcı vs.) olmak üzere 7 gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünlerini pazarının 2009 ilk yarı sonuçlarını açıkladı.

Araştırmaya göre, son iki çeyrekte art arda keskin düşüşler yaşayarak, 2009'un ilk çeyreğinde en düşük seviyesine ulaşan Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ikinci çeyrekte, geçen dönem açıklanan ekonomik önlem paketlerinin etkisiyle pozitif bir eğilim gösterdi.

Beyaz eşya, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları gibi lider sektörlerde vergi indirimlerini kapsayan paket etkisini artış yönlü gösterirken, ikinci çeyrekte toplam tüketici pazarı geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1,8 büyüyerek 3,8 milyar liralık değer elde etti.
Bu yılın ilk yarısında ise pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,2 düşüşle 6,8 milyar lira ciro kaydetti.

Beyaz eşyada yüzde 27,2 büyüme

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarında ilk dikkat çekici iyileşme, ikinci çeyrekte görülürken, yükseliş trendini yüzde 27,2 büyüme sergileyen büyük beyaz eşya sektörü tetikledi. Diğer pozitif performans ise 2008 yılının aynı dönemine göre yüzde 2,1 artış gösteren ofis ekipmanlarından geldi. Küçük elektrikli ev aletleri, bilgi teknolojileri ve telekom sektörleri sırasıyla yüzde 1,5, yüzde 4,4 ve yüzde 7,9 düşüşlere rağmen son iki çeyrek döneme göre daha iyi bir performans sergiledi.
Tüketici elektroniği ve görüntüleme pazarı ise yüzde 19,7 ve yüzde 28,6 düşüş kaydetti.

Küçük elektrikli ev aletleri

Küçük elektrikli ev aletleri de ikinci çeyrekte tüm tüketici teknolojileri sektörleri arasında yüzde 1,5 oranıyla en az küçülmeyi sergileyen sektör oldu ve 340 milyon lira ciro elde etti. Anneler Günü etkisinin en fazla hissedildiği bu sektör, bütün gıda ve içecek hazırlayıcı ürün gruplarında (fritözler, el blenderi, el mikseri, doğrayıcılar, mutfak robotları ve sıcak içecek hazırlama makineleri) iki haneli büyümeler sergiledi. Sektörün üçte birini oluşturan elektrik süpürgeleri ise yüzde 6 büyüme gösterdi.

Vergi indirimleri, bilgi teknolojilerine de yaradı

Masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar gibi bilgi teknolojileri sektöründe de vergi indirimlerinin pozitif etkileri gözlendi.

Bu çeyrekte, okulların kapanması ve Haziran ayı sonuna kadar geçerli olan KDV indirimi uygulaması bilgi teknolojileri satışlarının düşüşünü biraz frenledi ve sektör geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 4,4 küçülerek 665 milyon lira elde etti. Yarıyıl bazında karşılaştırma yapıldığında ise sektör yüzde 14.8 küçülerek 1,3 milyar lira ciro elde etti. İlk altı ayda iki haneli düşüşe rağmen bilgi teknolojileri sektörü, tüketici teknolojisi ürünleri pazarında yüzde 19,7 ile ikinci büyük segment oldu.

Telekomda iyileşme sinyalleri

Son dört çeyrek dönem boyunca keskin düşüşler sergileyen telekom sektörü bu yılın ikinci çeyreğinde, geçen yılın aynı çeyreğine oranla tek haneli bir düşüş oranı (yüzde 7,9) ile nispi denebilecek bir iyileşme gösterdi ve 710 milyar lira ciro elde etti.

Sektörün 2009 yarı yıl performansı, geçen yarı yıl gösterdiği performans ile kıyaslandığında yüzde 21,5 düşüşle 1,3 milyar lira değerine ulaştı.

Akıllı telefonların pazarındaki yükseliş trendi bu çeyrekte de devam etti. Dokunmatik ekranlı modeller, popülaritesini arttırdı ve bu dönemdeki akıllı telefon satışlarının yarısından fazlasını oluşturdu. Öte yandan 3G teknolojisiyle bu payın artması bekleniyor.

Dijital kameralarda düşüş var

2008 performansının tam aksine görüntüleme pazarı da 2009'un ikinci çeyreğinde en kötü performansını sergiledi. Buna göre ikinci çeyrekte pazar geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28,6 düşüşle 68 milyar lira elde etti ve 2009 yarı yılını geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 26,9 düşerek 120 milyar lira ile tamamladı.

Sektörün ana ürün grubu olan dijital fotoğraf makineleri düşüş trendini sürdürdü.Görüntüleme pazarında olduğu gibi, tüketici elektroniği pazarı da zayıf bir ikinci çeyrek geçirdi ve yüzde 19,7'lik bir düşüşle 509 milyar lira ciroya ulaştı.

Sektör, 2009 yarı yılında geçen senenin aynı dönemine göre, yüzde 21,1 düşüşle 991 milyar lira ciro kazandı. Sektörün lokomotif ürünü LCD TV adetsel bazda iki haneli büyüme oranları göstermeye devam ederken, "fiyat erozyonu" sebebiyle aynı performansı cirosal olarak gösteremedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Kocaer, Türkiye’de ödülü aldı, EMEA bölgesinde de yarışacak

17.11.2017 - İZMİR

Kocaer, EMEA bölgesinde düzenlenecek SAP Kalite Ödülü 2017’de kendi sektöründe Türkiye’yi temsil edecek.... Devamı

THY, gayrimenkul işine girdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Türk Hava Yolları, yeni bir gayrimenkul şirketi kurduğunu duyurdu.... Devamı

Net uluslararası yatırım pozisyonu, 440 milyar dolar açık verdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Net uluslararası yatırım pozisyonunda açık eylülde 440 milyar dolara çıktı. Açık, Yılın ilk 9 ayında açık 77 milyar dolar büyüdü.... Devamı

Ar-Ge bütçesi 24 milyar lirayı geçti

17.11.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre 2016'da Ar-Ge harcamaları yüzde 19,5 artışla 24.6 milyar lira oldu. Bu dönemde 136 bin 953 kişi Ar-Ge personeli olarak çalıştı.... Devamı

Ekimde otomobil satışları yüzde 5,9 arttı

17.11.2017 - İSTANBUL

ODD verilerine göre ekim ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,9 artarak 1.2 milyon adet seviyesine ulaştı.... Devamı