Mes Metal Başarı Hikayesi

Mes Metal Ekstrüzyon San. ve Tic. A.Ş.

İstanbul/Beylikdüzü'nde toplam 7.000 m² alanda uzman personeli ve gelişmiş makine parkıyla üretimini sürdüren Mes Metal, müşterilerine birinci kalite pirinç çubuk ve bronz ürünleri sunmanın yanı sıra, güvenilir iş ortağı konumunda, pirinç ve bronz üzerindeki birikimini paylaşarak çözümler yaratan, yüksek kalite ürünleri ve günlük 70 tonluk üretim kapasitesi ile Türkiye'nin önde gelen bakır alaşımları üreticisidir...Devamı

Tonaj Sınırının Aşılmasının Karayollarına Yıllık Maliyeti 2 Milyar TL

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

26.05.2009 Salı - İSTANBUL

Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Araçların tonaj sınırını aşmasının karayollarının zarar görmesine neden olduğunu belirten Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın, karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcandığını belirterek, tonaj ayarlarının yapılması durumunda bu rakamın 300 milyon TL'ye kadar düşeceğini kaydetti.
Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Talat Aydın, sabit ve mobil istasyonlar ile seyyar kantarlarda yük ve yolcu taşıyan araçların ağırlık ve boyut ölçümlerinin yapıldığını belirtti.
Araç kapasitesinin aşılmasının trafik güvenliği, aracın yayacağı karbonmonoksit miktarı ve araç ömrü açısından olumsuz etki yarattığını ifade eden Aydın, şunları kaydetti:

"Diğer taraftan karayolunun alt yapısı belirli bir standarda sahip. Araçların tonaj sınırını aşması, karayollarının zarar görmesine neden oluyor. Ağırlık sınırı yüzde 10 fazlası olursa yolun ömrü yüzde 30 azalıyor. Karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcanıyor. Eğer tonaj ayarları yapılırsa bu rakam 300 milyon TL'ye kadar düşer. Bu yüzden Türkiye'de yollar 2 yılda değil 20 yılda bir yenileniyor. Araçların tonaj ayarları çok önemli."

Ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarının son bir kaç yılda bakımlı ve konforlu mekanlara dönüştürüldüğünü ifade eden Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün "Reform Paketi" ile pek çok birimde de önemli değişikliklere imza atıldığını kaydetti.
Taşımacılığının yüzde 90'ını karayolu ile yapan Türkiye'de özellikle AB'ye uyum kapsamında kara ulaştırması alanında mesleki yeterlilik çalışmaları yapıldığını anlatan Aydın, sektörde 300 bin lisanslı firmaya bağlı 800 bin aracın bulunduğunu belirtti.
Aydın, reform sürecinde oluşturulan lisans sisteminden elde edilen gelirle de hurda araçların trafikten çekilmesinin finanse edildiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"2017, Toyota için dönüm noktası oldu"

16.01.2018 - İSTANBUL

Toyota Türkiye Genel Müdürü Kato, şirket içerisinde Avrupa'daki en yüksek üretim hacmine sahip tesis olduklarını açıkladı. ... Devamı

Mersinli mobilyacılar KDV indiriminin devamını istiyor

16.01.2018 - İÇEL

2017'de KDV indirimiyle iyi bir dönem geçiren mobilya sektörü, vergi indiriminin bu yıl da devam etmesini istiyor.... Devamı

Sun Grup, 2018’de Ar-Ge ve Ür-Ge ile büyüyecek

16.01.2018 - İZMİR

Sun Grup Başkanı Sabri Ünlütürk, kârlılığı artırmanın yolunun da Ar-Ge ve tasarımdan geçtiğini belirterek, “Sun Tekstil, 2017’yi 140 milyon dolar ciroyla kapattı. Bu yıl yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Bunu da tasarımlarımızı artırarak yapacağız” dedi.... Devamı

Schott Orim, inovasyonla ürün portföyünü genişletecek

16.01.2018 - TEKİRDAĞ

Alman merkezli Schott Orim, Bolu ve Çerkezköy'deki fabrikalarına 2.5 milyon euroluk iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yaptı.... Devamı

Akdeniz Çivi, çelik çivide ithalatı sıfırladı

16.01.2018 - İÇEL

Son 3 yılda yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin en n hızlı büyüyen 100 00 şirketi arasına giren firma, yüzde 158'lik büyümeyle 89. sırada yer aldı.... Devamı