Solimpeks Enerji Başarı Hikayesi

Solimpeks Enerji Gıda Turizm San. Tic. A.Ş.

Solimpeks, güneş enerjisi sektöründeki 30 yılı aşkın tecrübe ve bilgi birikimini günümüz teknolojisiyle birleştirerek, Dünya standartlarında güneş enerjisi sistemleri üretmeyi başarmıştır...Devamı

TOBB Bu Kez "Kimse İşini Kaybetmesin" Dedi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.05.2009 Cuma - ANKARA

"Kriz Varsa Çare de Var" kampanyasının ikinci aşaması, "Kimse İşini Kaybetmesin" afişleriyle tanıtıldı.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde, sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla başlatılan "Kriz Varsa Çare de Var" kampanyasının ikinci aşaması, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile işçi, işveren örgütleri, sivil toplum kuruluşları başkanlarının katıldığı toplantıda, "Kimse İşini Kaybetmesin" afişleriyle tanıtıldı.

Hisarcıklıoğlu, hükümetin dar gelirli vatandaşların alım gücünü artırmaya yönelik harcama çeki ve benzeri tedbirleri hayata geçirmesini, işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini beklediklerini kaydetti.

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'ndeki toplantıda yaptığı konuşmada, TOBB ve Türkiye'nin en büyük sivil toplum kuruluşları olan Türk-İş, Hak-İş, TESK, TİSK, Kamu Sen, TÜSİAD, MÜSİAD ve TİM'in katılımıyla başlattıkları kampanyaya güzel geri dönüşler aldıklarını, özellikle Anadolu'dan bu çağrıya önemli bir cevap ve katılım geldiğini söyledi.

Türkiye iç pazarını canlandırmayı amaçlayan bir sivil girişim olan Üreten Türkiye Platformu'nun genişlediğini de belirten Hisarcıklıoğlu, TÜRKONFED, Ankara Giyim Sanayicileri Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Türkiye İş Kadınları Derneği'nin de platforma katıldığını ifade etti.

Hisarcıklıoğlu, başbakan, ana muhalefet ve muhalefet partisi genel başkanları ile Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'a da, kampanyaya verdikleri destek dolayısıyla teşekkür etti.

Üreten Türkiye Platformu'nun bütün katılımcılara açık olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "Biz bir kıvılcımı ateşledik. Bu kıvılcımı gür alevlere dönüştürmek isteyen herkesi burada görmek istiyoruz" dedi.

Kampanyayı başlattıklarından bu yana iç pazarı canlandırmak konusunda devam eden tartışmanın son derece faydalı olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, "Önemli olan nokta, öncelikle bu kriz ortamında pozitif olarak kullanabileceğimiz varlıklarımızı görerek gücümüze inanmamızdır ve çözümleri hep başkalarından ve dışardan beklemek yerine 'ben veya biz ne yapabiliriz?' sorusunu sorabilmektir" diye konuştu.

"Harcama çeki ve benzeri tedbirler hayata geçmeli"

Türkiye'nin 72 milyonluk iç pazarının en büyük güç olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, iç tüketimdeki yavaşlamanın giderilmesinin zorunlu olduğunu vurguladı. Bu yönde hükümetin atması gereken adımlar bulunduğunu kaydeden Hisarcıklıoğlu, "Dar gelirli vatandaşlarımızın alım gücünü artırmaya yönelik harcama çeki ve benzeri tedbirleri hayata geçirmelidir" dedi.

Krizin en vahim sonucunun işsizlik olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "3,8 milyon insanımız işsizdir, 2,5 milyon insanımız da umudunu kaybetmiş işsizdir. Dolayısıyla 6,3 milyon insanımız evine ekmek götürememektedir" diye konuştu.

Bütün göstergelerin işsizlik sorununun küresel krizle birlikte iyice büyüdüğüne işaret ettiğini, bunun gelip geçici bir sorun olmadığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, "Bu sorun hepimizin sorunu, bu sorun Türkiye'nin sorunudur" görüşünü ifade etti.

Başlattıkları kampanyanın farkındalık yaratmaya çalıştığı konunun, Türkiye'nin iç pazarının büyüklüğü olduğuna işaret eden Hisarcıklıoğlu, "Bu gücümüzün krizden çıkış yolunda kalkan olabileceğidir" dedi.

"İşsizlik Fonu'ndan yararlanma şartları genişletilmeli"

Önemli olanın, çareler üzerinde tartışma ortamı oluşturmak ve ekonomiyi bütün Türkiye'nin meselesi haline getirmek olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:

"Elbette pazara çıkmak tek başına krizi çözmez, işsizliği azaltmaz ama tedbirlerin bütüncül biçimde alındığı bir ortamda kendimize güveniyor olmak, krizden korkmamak, alışverişi kesmemek, ülkemize çok şeyler kazandırabilir. Şimdi çareler üzerine yoğunlaşmış bir kriz tartışması yapabilmek için çok doğru bir zamandayız. Bu tartışmayı alıp ileriye götürebilmek mümkündür.

Bir taraftan işsizlik sorununun sosyal etkilerini azaltırken, diğer taraftan işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini bekliyoruz.

Mesleksizlik probleminin çözümü için iş gücüne beceri kazandırma kurslarının sayısı ve niteliği artırılmalıdır. İşsizlerimizin hem morallerinin yükseltilmesi hem de kriz ertesi dönemde daha yüksek verimle çalışmaları için bu gereklidir.

Bu platformda oturan sivil toplum örgütleri bugüne kadar yaptıkları taleplerden vazgeçmiş değildir. İstihdamın teşviki amacıyla, istihdam yüklerindeki indirimin devamını elbette beklemeye devam ediyoruz."

"Kimse İşini Kaybetmesin"

Beş hafta sürecek iletişim kampanyasında ikinci haftaya girerken, yeni ilanlarının yurt genelinde yerini alacağını belirten Hisarcıklıoğlu, "Bu hafta ülkemize 'Kimse İşini Kaybetmesin' diyoruz" dedi.

Özel sektörün 2001 sonrasında yaklaşık 3 milyon insana iş sağladığını, Anadolu'da her bir müteşebbisin, yanında çalışanların sayısı ile övündüğünü anlatan Hisarcıklıoğlu, "Platform olarak şunu söylüyoruz; canlandırılacak iç pazar özel sektörün istihdam kapasitesini mutlaka artıracaktır. Bir tek kişinin bile işsiz kalmasını hiç birimiz istemiyoruz" diye konuştu.

İşsizlerin iş bulmasını, işini kaybedenlerin işe geri dönmesini, kepenklerin kapanmamasını istediklerini dile getiren Hisarcıklıoğlu, konuşmasını, "Kaybetmek kolay, kazanmak zordur. Ülkemizde çözümsüzlük psikolojisi bulaşıcıdır. Biz bunu ortadan kaldırmak için herkese çağrı yapıyoruz. Bu ülkeyi ihtiraslarından fazla seven herkes elini taşın altına koysun ve yaşadığımız sorunlara çözüm üretmeye katkı versin. Herkesi koşulların esiri olmamaya ve bunun için mücadele etmeye davet ediyoruz. Türkiye'nin yüzü gülsün diye" sözleriyle tamamladı.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İntertek Türkiye, 2017'de hedefinin iki katı büyüdü

20.04.2018 - İSTANBUL

İntertek, Türkiye'de geçen yıl belirlediği hedeflerin üzerinde iki katlık bir büyüme gerçekleştirdi. ... Devamı

Bursa Eldiven Sanayi ihracata odaklanacak

20.04.2018 - BURSA

Bursa Eldiven Sanayi, Bursa Karma OSB'de 5 milyon lira yatırımla tesis kurdu.... Devamı

Şirket olarak AB'ye girdi, sektörü de AB ile yarıştıracak

20.04.2018 - Yurtdışı

Çelik tel ve halat sektörünün ilk Ar-Ge merkezini de kuran şirket, sektörün katma değerinin Avrupa seviyesine ulaşmasını bekliyor. ... Devamı

İngiliz YOTEL, 3'üncü havalimanına 451 odalı otel açacak

20.04.2018 - İSTANBUL

Ulaşım ve turizmi buluşturan İngiliz devi YO! Company, otelcilik markası YOTEL'i yeni havalimanı ile Türkiye'ye getiriyor.... Devamı

Şenpiliç'ten 400 milyon liralık yatırım

20.04.2018 - İSTANBUL

Şirket, Osmaniye Kadirli'de ilk etapta günlük kapasitesi 450 bin adet olan kesimhane ve yıllık 579 bin 500 ton olan yem fabrikasının yatırımına hazırlanıyor.... Devamı