DRC Kauçuk Başarı Hikayesi

DRC Kauçuk San. Tic. A.Ş.

Bugün itibarıyla 7.000 m²'lik alanda üretim ve idari faaliyetlerini, lastik fabrikalarından sonra Türkiye'nin en büyük ve donanımlı hamur karışım merkezi olarak sürdüren, 2003 yılında ISO 9001/2000 kalite sertifikasını alan DRC Kauçuk, ağırlıklı olarak lastik firmalarına olmak üzere, fason kauçuk hamuru üretmektedir.Devamı

TOBB Başkanı: Yeni Düzene Hazır Olmak Zorundayız

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.06.2009 Pazartesi - İSTANBUL

Hisarcıklıoğlu, yeni küresel rekabet haritasının şekillenmesine odaklanılması gerektiğine vurgu yaptı.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik kriz sonrası dönemde, zamanın hazırlık zamanı olduğunu belirterek, "Önemli olan, krizlerin ardından ortaya çıkan yeni koşullara uyum sağlayabilmek" dedi.

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ile Rekabet Kurumu, Pakistan Rekabet Kurumu çalışanları için, 29 Haziran-6 Temmuz tarihleri arasında bir kapasite artırımı eğitim programı düzenlendi.

Hisarcıklıoğlu, programın açılışında yaptığı konuşmada, kriz zamanlarının eskinin ölmekte olduğu, yeninin doğamadığı durumu kapsadığını belirterek, bugün yeni bir küresel düzenin şafağının söktüğünü söyledi.

Önemli olanın, krizlerin ardından ortaya çıkan yeni koşullara uyum sağlayabilmek olduğuna işaret eden Hisarcıklıoğlu, bu dönemleri iyi değerlendirerek, yeni oluşacak düzene hazır hale gelmek zorunda olunduğunu kaydetti.

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, yeni küresel rekabet haritasının şekillenmesine odaklanılması gerektiğini vurgularken, Çin-Hindistan gibi büyüme merkezleri ile Avrupa-Batı arasındaki bağlantının kurulmasının son derece önemli olduğunu söyledi ve şöyle devam etti:

"Bu merkezler arasındaki lojistik bağlantı hattı nasıl şekillenecek, değer zincirleri önümüzdeki dönemde nasıl şekillenecek soruları, tüm dünyanın öncelikli soruları arasında olacaktır. Çin ve Hindistan'daki büyüme oranları ve buna paralel olarak artan enerji ihtiyaçları, bu ülkelerin dikkatlerini karadan denize doğru yöneltmelerine neden olmuştur. Dolayısıyla, Hint Okyanusu'nun önemi artmıştır.

Dünya konteyner taşımacılığının yaklaşık olarak yarısı Hint Okyanusu üzerinden yapılmaktadır. Orta Doğu'dan Pasifik'e yolculuk eden petrol ürünlerinin yüzde 70'i Hint Okyanusu üzerinden taşınmaktadır. Dünya enerji ihtiyacının önümüzdeki 15 sene içerisinde en az iki katına çıkacağı, Çin'in bu büyüme oranları ile Suudi Arabistan'ın petrol üretiminin yaklaşık olarak yarısını ihraç edeceği tahminlerini dikkate almalıyız. Bu tahminlerle, Hint Okyanusu;nun yakın gelecekte daha da önemli bir konuma yerleşmesi kaçınılmazdır.

Bu kapsamda, kilit bir konumda yer alan Pakistan'ın öneminin artması da kaçınılmazdır. Bunun farkında olan Çin gibi ülkeler, Pakistan'a daha fazla önem vermeye başlamışlardır bile. Türkiye'de bölgeyle ilgili farkındalığın artırılması son derece önemlidir. Bizim burada yapmaya çalıştığımız aynı zamanda bu kapsamda da değerlendirilebilir."

Bölgesel güç olabilmek için bölgenin dinamiklerini iyi bilmek gerektiğine dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, "Bölgesinde olup bitenleri bilmeyen, bölge ekonomilerini incelemeyen bir ülke bölgesel güç olamaz. TOBB-ETÜ ve TEPAV bünyesinde inşa etmeye çalıştığımız kapasite aynı zamanda bu manaya da gelmektedir" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Reel kesim güveninde 2,5 puanlık artış

22.02.2018 - İSTANBUL

Şubat ayında Reel Kesim Güven Endeksi bir önceki aya göre 2,5 puan artarak 110,8 oldu.... Devamı

Kapasite kullanımı geriledi

22.02.2018 - İSTANBUL

Şubat ayında yüzde 77,8'e gerileyen kapasite kullanım oranı Aralık 2017'de başlayan düşüşünü sürdürdü.... Devamı

Limak, dışardaki en büyük işe Kuveyt’ten kredi aldı

22.02.2018 - İSTANBUL

Kuveyt Uluslararası Havalimanı'nın yapımını üstlenen Limak, iki Kuveyt bankasından 823 milyon dolarlık kredi aldı.... Devamı

Mercedes, Hoşdere'de yatırımı hızlandırıyor

22.02.2018 - İSTANBUL

Mercedes-Benz, otobüs üretiminde tek entegre tesisi olan Türkiye’de yeni yatırımlara hazırlanıyor. Hoşdere'de şu anda günde 14 araç üreten şirket, mayıs ayında bu rakamı 17’ye çıkaracak. ... Devamı

Uzmar Denizcilik, 20 yılda 150 gemi ihraç etti

22.02.2018 - İZMİR

Uzmar Denizcilik Yönetim Kurulu Üyesi Altuğ, "2018'de ise yine kendi yazılımımız olan data yönetim programımızı devreye alarak liman operasyonlarımızı anında ve her yerden online olarak denetleyebileceğiz" dedi.... Devamı