Solimpeks Enerji Başarı Hikayesi

Solimpeks Enerji Gıda Turizm San. Tic. A.Ş.

Solimpeks, güneş enerjisi sektöründeki 30 yılı aşkın tecrübe ve bilgi birikimini günümüz teknolojisiyle birleştirerek, Dünya standartlarında güneş enerjisi sistemleri üretmeyi başarmıştır...Devamı

TİM Başkanı: Dibe Ulaştık, Kriz Sonrası Yönetim Tartışılmalı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.05.2009 Cuma - İSTANBUL

Büyükekşi, temel olarak krizde odaklandıkları 2 stratejiyi "bakir pazarlara yönelmek", "mevcut pazarlarda pazar payını arttırmak" şeklinde sıraladı.

 

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, krizlere alışkın bir ülke olarak Türkiye'nin kriz yönetiminin iyi yapıldığı ülkelerden biri sayılabileceğini bildirerek, "Global krizin dip noktasına ulaştığı konusunda açıklamaların geldiği şu günlerde artık kriz sonrası yönetimin tartışılması gereklidir" dedi.

Büyükekşi, Forum İstanbul 2009'un ikinci gününün açılışında yaptığı konuşmada, ekonomik krizi geride bırakmanın yolunun, finansal sistemin kredi olanaklarını genişletici politikalar uygulamak ve tüketimi canlandırıcı politikalar hayata geçirmekten geçtiğini belirtti.

Bu noktada IMF ve Dünya Bankası gibi kurumlara büyük iş düştüğünü vurgulayan Büyükekşi, bu kurumların kural koyarak kaynak sağlamadaki titizliklerini bir kenara bırakarak, her ülkenin kendi dinamiklerine özgü şartlarla finansman sağlaması gerektiğini söyledi.

Büyükekşi, bununla birlikte bölgesel kalkınma bankalarının da devreye girmeleri ve ülkeler için kredi, garanti, gayrimenkul teminatları gibi dış ticarette alıcı ve satıcı finansmanı paketleri hazırlamaları ve uygulamalı gerektiği görüşünü dile getirdi.

İhracat finansmanına 'ayar' ihtiyacı

Ülkelerin eximbanklarının ihracat finansmanındaki faiz oranları, alınan teminatlar, limitler, vadeler gibi sınırlamaları geçici olarak esnetmesi ve genel bankacılık kuralları dışında ayrıca düzenlemesi ve denetlemesi gerektiğini kaydeden Büyükekşi, "Türkiye'de de Eximbank'ın ülke kredilerini ve ihracat sigortalarını devreye alması gerekiyor" dedi.

Mehmet Büyükekşi, krizin ihracatçı tüm ülkeleri etkilediğine değinerek, şu bilgileri verdi:

"Japonya'nın ihracat gerilemesi yüzde 46 ile rekor düzeyde, Çin'in ihracat daralması yüzde 25, IMF'nin 2009 yılı dünya mal ticaretindeki miktar düşüş tahmini yüzde 11, değer düşüş tahmini yüzde 26. Türkiye de diğer serbest pazar ekonomileri gibi krizden olumsuz yönde etkilendi. İhracatımız hem emtia fiyatlarındaki düşüş hem de talep yetersizliğinden dolayı yüzde 33 oranında düşüyor. İhracatçılarımız da krizin etkilerini hissediyor. Çünkü büyük pazarlarımızın neredeyse tamamı resesyon altındalar."

Krizdeki iki strateji

İhracatçılar olarak krizde farklı stratejilere yönelerek krizin etkilerini minimuma indirmeye çalıştıklarını ifade eden Büyükekşi, temel olarak krizde odaklandıkları 2 stratejiyi "bakir pazarlara yönelmek", "mevcut pazarlarda pazar payını arttırmak" şeklinde sıraladı.

Büyükekşi, şirketler düzeyinde de global düzeyde de liderliğe ihtiyaç duyduklarına dikkati çekerek, ekonomik aktivitenin en önemli biriminin şirket olduğunu, burada değişimi ve dönüşümü sağlayacak liderler gerektiğini söyledi.

Aynı şekilde ülke düzeyinde de liderlik gerektiğini belirten Büyükekşi, "Biz TİM olarak, Dış Ticaret Müsteşarlığımızla beraber, Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan'ın himayesinde yeni bir dönüşüme öncülük ediyoruz. 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefimize daha sıkı sarılıyoruz. Bir taraftan şu anki durumu çözmek için kısa vadeli çözümler üretiyoruz. Aynı zamanda, kriz ortamının yarattığı koşullarda normal zamanlarda yapmaya fırsat bulamayacağımız açılımlar ve adımlarla Türkiye'mizin 2023 yılına kadar olan 14 yıllık ihracatına bir yol haritası çiziyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Armada, Türkiye’den Nijerya’ya ilk yaş meyve-sebze ihracatını gerçekleştirdi

18.06.2018 - İZMİR

Armada şirketi ortaklarından Kenan Yalavaç, Nijerya’daki bir market zincirine Türkiye’den ilk defa yaş sebze-meyve gönderdiklerini söyledi. ... Devamı

30 milyon euroyla 6'ncı fabrikayı açıyor

18.06.2018 - İSTANBUL

Isı, ses yalıtımı, akustik konfor ve yangın güvenliği alanlarına yönelik yalıtım ürünleri üreten İzocam, Aksaray'da 30 milyon euroaya yeni bir tesis kuracak. Tesisin inşaat çalışmaları ikinci yarıda başlayacak. ... Devamı

Fiat, bireysel kiralama sektörüne iddialı girdi

18.06.2018 - İSTANBUL

Bireysel kiralamaya giriş yapan Fiat, 5 yılda perakende satışların yüzde 25'ini bu alandan sağlamayı planlıyor. Şirket, yıl sonuna kadar bin 500 müşteri hedefliyor.... Devamı

Otto Hermes ile EKOTEKS arasında işbirliği protokolü

18.06.2018 - İSTANBUL

İki laboratuvar arasında gerekli durumlarda müşteri paylaşımı yapılabilecek. ... Devamı

Ege Seramik, Türkiye'nin en değerli 100 markası arasında

18.06.2018 - İSTANBUL

Ege Seramik, Türkiye'nin en değerli 100 markası arasında yerini bir kez daha aldı. ... Devamı