Atiker Metal Başarı Hikayesi

Atiker Metal İth. İhr. ve İmalat San. Tic. A.Ş.

Temiz ve güçlü bir ticaret mazisine sahip olan Atiker A.Ş, yılların üretim tecrübesiyle sürekli yeniliği ve güçlenmeyi hedeflemektedir. 42.000 m²’lik kapalı ve açık alan üretim tesisleri ve 500'e yakın çalışanı ile teknolojiyi ve yenilikleri yakından takip eden firma, sadece şirketleşme ve makine parkı artırımıyla kalmayıp, entegre tesisleşmeyi de ön plana taşımaktadır... Devamı

Tekstilciler, Çin ile Bağları Güçlendirmek İstiyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

12.06.2009 Cuma - İSTANBUL

Halit Narin, Asya ülkeleri arasında kurulacak ekonomik işbirliğine katılabileceklerinin sinyalini verdi.

 

Türk tekstil sanayicileri olarak Asya ülkelerinin gerçekleştireceği bir ekonomik işbirliğine katılmaktan çekinmeyeceklerine işaret eden Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası Yönetim Kurulu Başkanı Halit Narin, "Çin ile ortak iş modelleri geliştirerek Avrupa'nın ekonomik zenginliğini bölgemize çekmeye hazırız" dedi.

Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikasınca, Çin'in başkenti Pekin'e, sanayi ve ticareti geliştirme amaçlı bir inceleme gezisi düzenlendi. Gezi kapsamında gerçekleştirilen temaslara ilişkin yazılı bir açıklama yapan Narin, her iki toplumun da Asya kökenli olmasının önemine işaret ederek, Türkiye'nin, Çin ile Avrupa arasında köprü vazifesi görebilecek güvenilir bir ülke olduğunu kaydetti.

Narin, "Çin ile ortak iş modelleri geliştirerek Avrupa'nın ekonomik zenginliğini bölgemize çekmeye hazırız. Türkiye, Rusya ve Çin'i geleceğin parlayan yıldızı olarak gördüğümüzü yıllardır söylüyoruz. Türk tekstil sanayicileri olarak Asya ülkelerinin gerçekleştireceği bir ekonomik işbirliğine katılmaktan çekinmeyeceğiz" değerlendirmesinde bulundu.

Türk dış ticaret rakamlarının 17 milyar dolarını Çin'den yapılan ithalatın oluşturduğunu ve bunun Türkiye aleyhine 15 milyar dolarlık bir dış ticaret açığına neden olduğunu belirten Narin, Çin ile iş yapabilmek için Çin kültürünün özelliklerinin bilinmesi gerektiğini vurguladı.

Her yıl 50 milyon Çinli'nin yurt dışına turizm amaçlı olarak çıktığını ve bunun Türk turizm sektörü için büyük bir potansiyel taşıdığının da ikili görüşmelerde vurgulandığını bildiren Narin, şunları kaydetti:

"Bunların büyük bölümünün Çin'e yakın coğrafyaları tercih ettiği anlatıldı. Türkiye gibi uzak bölgeleri tercih edenler ise aynı anda iki farklı destinasyonu görmek istiyorlarmış. Türkiye-Mısır ve yeni gündeme gelen Dubai-Türkiye destinasyonları buna örnek olarak verildi. Ama bunun için sabırlı, detaylı ve kültürel farklılıklara önem veren bir çalışma gerekiyor."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Armada, Türkiye’den Nijerya’ya ilk yaş meyve-sebze ihracatını gerçekleştirdi

18.06.2018 - İZMİR

Armada şirketi ortaklarından Kenan Yalavaç, Nijerya’daki bir market zincirine Türkiye’den ilk defa yaş sebze-meyve gönderdiklerini söyledi. ... Devamı

30 milyon euroyla 6'ncı fabrikayı açıyor

18.06.2018 - İSTANBUL

Isı, ses yalıtımı, akustik konfor ve yangın güvenliği alanlarına yönelik yalıtım ürünleri üreten İzocam, Aksaray'da 30 milyon euroaya yeni bir tesis kuracak. Tesisin inşaat çalışmaları ikinci yarıda başlayacak. ... Devamı

Fiat, bireysel kiralama sektörüne iddialı girdi

18.06.2018 - İSTANBUL

Bireysel kiralamaya giriş yapan Fiat, 5 yılda perakende satışların yüzde 25'ini bu alandan sağlamayı planlıyor. Şirket, yıl sonuna kadar bin 500 müşteri hedefliyor.... Devamı

Otto Hermes ile EKOTEKS arasında işbirliği protokolü

18.06.2018 - İSTANBUL

İki laboratuvar arasında gerekli durumlarda müşteri paylaşımı yapılabilecek. ... Devamı

Ege Seramik, Türkiye'nin en değerli 100 markası arasında

18.06.2018 - İSTANBUL

Ege Seramik, Türkiye'nin en değerli 100 markası arasında yerini bir kez daha aldı. ... Devamı