Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

Ramazan'da Market Harcamaları Yarı Yarıya Artıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artış gösteriyor.

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artarken, yüzde 6'sının harcamaları azalıyor, yüzde 47'sinin ise sabit kalıyor.

MasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde bin kişi üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına yer verilen açıklamaya göre, ramazan ayında süpermarket ve bakkal harcamalarında yüzde 51, giyim mağazalarındaki harcamalarda yüzde 22, akaryakıt ve ulaşım harcamalarında yüzde 11, lokanta ve restoranlarda yüzde 7 ve cep telefonunda yüzde 7 artış yaşanıyor.

Ramazan ayında düşüş yaşanan harcama kalemleri ise yüzde 9 ile beyaz eşya, elektronik eşya ve mobilya, yüzde 6 ile sinema, konser ve eğlence, yüzde 6 ile otel ve konaklama, yüzde 4 ile kitap ve kırtasiye, yüzde 3 ile hastane ve sağlık harcamaları olarak öne çıkıyor.

Araştırmaya katılan kadınların yüzde 51,7'si ramazan ayında harcamalarında bir değişiklik olmadığını, erkeklerin yüzde 49,1'i harcamalarının arttığını belirtiyor.

15–24 ve 65 üzeri yaş gruplarının ramazan ayında harcamaları diğer yaş gruplarına göre azalırken, bu ayda harcaması en fazla artan yaş grubu yüzde 54,3 ile 35–44 yaş grubu oluyor.

Sosyo-ekonomik seviyeye bakıldığında, A ve B sosyo-ekonomik seviyelerinde yer alanların harcamaları diğer gruplara göre azalıyor.

Araştırma sonuçları bölgesel olarak incelendiğinde ise, Ege ve Karadeniz Bölgesi halkının harcamaları ramazan ayında diğer bölgelere göre azalırken, yüzde 70,1 ile en fazla İç Anadolu Bölgesi halkının harcamaları artıyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"2017, Toyota için dönüm noktası oldu"

16.01.2018 - İSTANBUL

Toyota Türkiye Genel Müdürü Kato, şirket içerisinde Avrupa'daki en yüksek üretim hacmine sahip tesis olduklarını açıkladı. ... Devamı

Mersinli mobilyacılar KDV indiriminin devamını istiyor

16.01.2018 - İÇEL

2017'de KDV indirimiyle iyi bir dönem geçiren mobilya sektörü, vergi indiriminin bu yıl da devam etmesini istiyor.... Devamı

Sun Grup, 2018’de Ar-Ge ve Ür-Ge ile büyüyecek

16.01.2018 - İZMİR

Sun Grup Başkanı Sabri Ünlütürk, kârlılığı artırmanın yolunun da Ar-Ge ve tasarımdan geçtiğini belirterek, “Sun Tekstil, 2017’yi 140 milyon dolar ciroyla kapattı. Bu yıl yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Bunu da tasarımlarımızı artırarak yapacağız” dedi.... Devamı

Schott Orim, inovasyonla ürün portföyünü genişletecek

16.01.2018 - TEKİRDAĞ

Alman merkezli Schott Orim, Bolu ve Çerkezköy'deki fabrikalarına 2.5 milyon euroluk iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yaptı.... Devamı

Akdeniz Çivi, çelik çivide ithalatı sıfırladı

16.01.2018 - İÇEL

Son 3 yılda yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin en n hızlı büyüyen 100 00 şirketi arasına giren firma, yüzde 158'lik büyümeyle 89. sırada yer aldı.... Devamı