Sarnıç Otel Başarı Hikayesi

Sarnıç Otel

1915 yılında konak olarak inşaa edilen, orjinal haline sadık kalınmak suretiyle otele çevrilerek, 1999'dan bu yana hizmet vermekte olan Sarnıç Hotel; "sarnıç" ismini altında bulunan ve Bizans İmparatorluğu tarafından 5.yy'da inşaa edilen sarnıçtan almaktadır...Devamı

Ramazan'da Market Harcamaları Yarı Yarıya Artıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artış gösteriyor.

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artarken, yüzde 6'sının harcamaları azalıyor, yüzde 47'sinin ise sabit kalıyor.

MasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde bin kişi üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına yer verilen açıklamaya göre, ramazan ayında süpermarket ve bakkal harcamalarında yüzde 51, giyim mağazalarındaki harcamalarda yüzde 22, akaryakıt ve ulaşım harcamalarında yüzde 11, lokanta ve restoranlarda yüzde 7 ve cep telefonunda yüzde 7 artış yaşanıyor.

Ramazan ayında düşüş yaşanan harcama kalemleri ise yüzde 9 ile beyaz eşya, elektronik eşya ve mobilya, yüzde 6 ile sinema, konser ve eğlence, yüzde 6 ile otel ve konaklama, yüzde 4 ile kitap ve kırtasiye, yüzde 3 ile hastane ve sağlık harcamaları olarak öne çıkıyor.

Araştırmaya katılan kadınların yüzde 51,7'si ramazan ayında harcamalarında bir değişiklik olmadığını, erkeklerin yüzde 49,1'i harcamalarının arttığını belirtiyor.

15–24 ve 65 üzeri yaş gruplarının ramazan ayında harcamaları diğer yaş gruplarına göre azalırken, bu ayda harcaması en fazla artan yaş grubu yüzde 54,3 ile 35–44 yaş grubu oluyor.

Sosyo-ekonomik seviyeye bakıldığında, A ve B sosyo-ekonomik seviyelerinde yer alanların harcamaları diğer gruplara göre azalıyor.

Araştırma sonuçları bölgesel olarak incelendiğinde ise, Ege ve Karadeniz Bölgesi halkının harcamaları ramazan ayında diğer bölgelere göre azalırken, yüzde 70,1 ile en fazla İç Anadolu Bölgesi halkının harcamaları artıyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türkiye'nin en değerli 87. markası Kütahya Porselen oldu

22.06.2018 - İSTANBUL

Kütahya Porselen, 1990'lı yıllarda başladığı yurtdışı atılımı ile bugün 52 ülkede müşterilerine ulaşıyor. ... Devamı

Alfemo bir haftada altı yeni mağaza açtı

22.06.2018 - İSTANBUL

Bir hafta içinde Muğla-Fethiye, Antalya-Finike, Edremit-Balıkesir, İstanbul-Sancaktepe, Tekirdağ-Çorlu ve İstanbul-Levent'e 6 farklı mağaza açıldı. ... Devamı

Ant Yapı, Londra'da 45 milyon poundluk 4'üncü projeye başladı

22.06.2018 - Yurtdışı

Londra'nın Oxford Street ve Mayfair'in yakınında yer alan, Kral Edward dönemine ait, 45 milyon pound değerindeki konut projesinin 19 ayda teslim edilmesi planlanıyor. ... Devamı

Hırvatistan’dan sökülerek taşınan tesis ihracata başladı

22.06.2018 - ADANA

Hırvatistan'da atıl duran petrokimya tesisini Adana'da yeniden kuran 2 Türk girişimci, ihracata da başladı. Dioki firması yeni bir tesis daha kurarak kapasitesini 2 katına çıkarmayı planlıyor.... Devamı

TBB'den güvenlik uyarısı

22.06.2018 - İSTANBUL

Dolandırıcılık amaçlı bazı vaatlere dikkat çeken Türkiye Bankalar Birliği, yönlendirme veya arama motorları üzerinden giriş yapılan banka sitelerinin doğruluğundan emin olunması gerektiğini vurguladı. ... Devamı