DRC Kauçuk Başarı Hikayesi

DRC Kauçuk San. Tic. A.Ş.

Bugün itibarıyla 7.000 m²'lik alanda üretim ve idari faaliyetlerini, lastik fabrikalarından sonra Türkiye'nin en büyük ve donanımlı hamur karışım merkezi olarak sürdüren, 2003 yılında ISO 9001/2000 kalite sertifikasını alan DRC Kauçuk, ağırlıklı olarak lastik firmalarına olmak üzere, fason kauçuk hamuru üretmektedir.Devamı

Perakendeciler, Yatırımları Sürdürme Eğiliminde

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

25.09.2009 Cuma - İSTANBUL

AMPD ile Deloitte'un birlikte hazırladığı 'Perakende Sektörü Güven Araştırması'nın sonuçları tüketicinin alım gücü azalsa da gelecekten umutlu olduklarını ortaya koydu

 

İSTANBUL - Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ile Deloitte'un birlikte hazırladığı "Perakende Sektörü Güven Araştırması"nda araştırmaya katılan sektör temsilcilerinin yüzde 90'ının tüketicinin alım gücünün düştüğünü belirttiği bildirildi.
AMPD'den yapılan yazılı açıklamaya göre, AMPD ile Deloitte'un birlikte hazırladığı "Perakende Sektörü Güven Araştırması"nda sektör temsilcilerinin yüzde 90'ı tüketicinin alım gücünün düştüğünü belirtirken, katılımcıların yüzde 53'ü gelecek 12 aylık dönemde tüketici alım gücünün aynı seviyede kalacağını ifade etti. Katılımcıların yüzde 36'sı ise alım gücünün daha da azalacağı görüşünü dile getirdi.

Araştırmaya göre, perakende sektörünün, kendi potansiyeline güven duyduğu, ancak hem mevcut duruma ilişkin, hem de kriz sonrası dönem için ekonominin genel gidişine dair bazı soru işaretleri taşıdığı belirtilen açıklamada, bu durumun enflasyon ve döviz kuru parite tahminlerinde kendisini gösterdiği vurgulandı.

Gelecek 12 ay içindeki beklentiler değerlendirildiğinde, katılımcıların yüzde 31'inin şirket satışlarında ve yüzde 24'ünün karlılıkta olumlu bir tablo çizdiği bildirilen açıklamada, 2009 yılındaki beklentilerde ise yatırım ortamının aynı kalacağı ve daha iyi olacağını belirtenlerin oranının yüzde 62 olduğu belirtildi.

Araştırma sonuçlarına göre, ankete katılanların yüzde 24'ünün bir önceki yıla göre istihdamını artırdığı, yüzde 36'sının ise istihdamını aynı seviyede korumayı başardığı ifade edilen açıklamada, yüzde 40 oranıyla verilen "istihdamın azaldığı" yanıtının ise yaşanmakta olan kriz ortamının istihdam gerçeğini ortaya koyduğu dile getirildi.

"Sektör yatırımlarını sürdürme eğiliminde"

Açıklamada görüşlerine yer verilen AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, ilki gerçekleştirilen ve yılın ilk yarısına ilişkin değerlendirmeleri içeren çalışmanın, sektörün mevcut ekonomik koşullarını ve bu koşulların iş ortamına etkisini değerlendirdiğini ve karamsarlıktan uzak olduğunu vurguladı.

Nane, organize perakende sektörünün, sağduyulu ve soğukkanlı algılayışıyla gerçekçi tespitler ortaya koyduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"Bu çalışmanın ortaya koyduğu en önemli göstergelerden biri sektörümüzün genel ekonomik ortamdan çok kendisine güven duyduğunu göstermesi olmuştur. Enflasyon ve hane halkı alım gücü tahminlerindeki olumsuzluğa rağmen, sektörümüz yatırımlarını sürdürme eğilimindedir. Organize perakende sektörü, yatırımlarını sürdürürken özellikle ekonomik ve politik istikrarın sağlanmasının gereğini vurgulamaktadır. Araştırmamızın sonuçları da gösteriyor ki, gelecek 12 aylık dönemde, yatırım kararları kadar, istihdam politikaları da planlı bir şekilde yürütülecek ve verimlilik vurgusu ön plana çıkacaktır.

Sonuçları genel olarak değerlendirdiğimizde organize perakende sektörünün, genel ekonomik ortamdan kaynaklanan kısa süreli sorunlara karşı uzun vadeli ve planlı çözümler bulma eğiliminde olduğunu görüyoruz. Hükümetin aldığı önlemler değerlendirildiğinde, organize perakende sektörünün bakış açısının hükümetle tam olarak örtüşmediği ve bu durumun özellikle güven ortamıyla ilgili soru işaretlerini artırdığı anlaşılıyor. AB ve IMF gibi kurumlarla olan ilişkiler uzun vadeli istikrarın temeli olarak anlaşılmakta, öte yandan önlem paketlerinin kapsamı yeterli görülmemektedir."

Deloitte Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortağı Sait Gözüm ise perakendecilik sektöründeki son bulgular hakkında "Değişimin kaçınılmaz olduğu ortamlarda, yaratıcı ve rekabetçi kurumlar rekabetçiliklerini sürdürebilme adına değişimi çok iyi gözlemlemeli ve bu gelişimi bir o kadar da iyi değerlendirmelidir" dedi.

Gözüm, her altı ayda bir tekrarlamayı hedefledikleri araştırmanın sektör açısından faydalı olacağına inandıklarını bildirdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

AKAMİB'den altı ayda 327 milyon liralık ihracat

19.07.2018 - İÇEL

AKAMİB, haziran ayında gerçekleştirdiği 39 milyon 868 bin liralık ihracatla birlikte 6 aylık toplam ihracatını 327 milyon 149 bin liraya yükseltti.... Devamı

Konut satışlarında yüzde 22 artış

19.07.2018 - İSTANBUL

Kampanyaların da etkisiyle haziran ayında 119 bin 413 konut satıldı. ... Devamı

IMF'nin Türkiye için 2018 büyüme tahmini yüzde 3,9

19.07.2018 - İSTANBUL

IMF Araştırma Departmanı Direktörü Gian Maria Milesi-Ferretti, IMF'nin Türkiye ekonomisinin bu yıl yüzde 4,2 ve gelecek yıl yüzde 3,9 büyümesini beklediğini belirtti.... Devamı

Kablo sektörüne bakış

19.07.2018 - İSTANBUL

İhracattaki durgunluk iç pazara yönelimi artırarak, arz fazlalığını tetikliyor.... Devamı

ATO, Senegal'i hedef pazar olarak belirledi

18.07.2018 - İSTANBUL

Senegal ile Ankara arasındaki ticaret hacminin 50 milyon dolar civarında olduğu belirtildi.... Devamı