İzmir Çamlaraltı Koleji Başarı Hikayesi

İzmir Çamlaraltı Koleji

1954 yılında Mehmet Ali Sertatıl tarafından 14 öğrenciyle eğitim ve öğretim faaliyetlerine başlayan, 1955-1956 öğretim yılında ortaokul ve lise kısımlarını bünyesine katan İzmir Özel Çamlaraltı Koleji, bugün ülkemizin farklı kademelerinde görev yapan 4.000'i aşkın mezunlarıyla gurur duymaktadır. Devamı

Online tatil pazarında rekor büyüme

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.07.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Tatil seyahat sitesi sayısı son 4 yılda yüzde 57 azalmasına rağmen, pazar büyüklüğü yüzde 190 büyüdü.


Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018'de hazırladığı raporlara göre, Türkiye'de online alışveriş sitesi sayısı son 4 yıldır sürekli azalıyor.

Site sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799'a düştü. Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel mağazalardan satış yapan firmalara ait sitelerin sayısı 403'den 358'e, tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234'den 102'ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620'den 333'e geriledi.

Site sayısı 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5,1 milyar TL'den yüzde 190 artarak 14,8 milyar TL'ye ulaştı. Online tatil ve seyahatin e-ticaret pazarındaki payı yüzde 35 oldu. Türkiye'de online tatil ve seyahat harcamaları sadece 2017 yılında yüzde 47 artarak 14,8 milyar lira oldu. Dijital ortamda yapılan tatil ve seyahat harcamaları her yıl rekor seviyede artıyor.

Planlar 'online'a kaydı

Gelinen bu tabloyu değerlendiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Kullanım alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte bilgi alma ve işlem yapma kanalları da online dünyaya kaymış durumda. Türkiye'de tatil amaçlı seyahatlere çıkanların yüzde 90'ı, iş seyahatlerine çıkanların ise yüzde 80'e yaklaşan kesimi, planlarını online tatil siteleri üzerinden yapıyor. Tatil alışverişlerinin yüzde 90'lık kısmı da mesai saatleri içerisinde gerçekleştiriliyor. Bu nedenle turizm sektöründeki e-ticaret sitelerinin başarılı olmaları ve pazardan geniş bir pay kapmaları için bazı noktalara dikkat etmeleri gerekiyor" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

AKAMİB'den altı ayda 327 milyon liralık ihracat

19.07.2018 - İÇEL

AKAMİB, haziran ayında gerçekleştirdiği 39 milyon 868 bin liralık ihracatla birlikte 6 aylık toplam ihracatını 327 milyon 149 bin liraya yükseltti.... Devamı

Konut satışlarında yüzde 22 artış

19.07.2018 - İSTANBUL

Kampanyaların da etkisiyle haziran ayında 119 bin 413 konut satıldı. ... Devamı

IMF'nin Türkiye için 2018 büyüme tahmini yüzde 3,9

19.07.2018 - İSTANBUL

IMF Araştırma Departmanı Direktörü Gian Maria Milesi-Ferretti, IMF'nin Türkiye ekonomisinin bu yıl yüzde 4,2 ve gelecek yıl yüzde 3,9 büyümesini beklediğini belirtti.... Devamı

Kablo sektörüne bakış

19.07.2018 - İSTANBUL

İhracattaki durgunluk iç pazara yönelimi artırarak, arz fazlalığını tetikliyor.... Devamı

ATO, Senegal'i hedef pazar olarak belirledi

18.07.2018 - İSTANBUL

Senegal ile Ankara arasındaki ticaret hacminin 50 milyon dolar civarında olduğu belirtildi.... Devamı