ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Talipsan Deri Başarı Hikayesi

Talipsan Deri Konfeksiyon Gıda ve Hediyelik Eşya Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

Deri sektörüne yönelik geçmişte çok küçük çapta başlanan ticari faaliyet, bugün Ülkemizin farklı illerine yönelik üretim ve pazarlama yapabilen, kendi markasını yaratmış Talipsan Deri firmasının başarı hikayesini ortaya çıkartmıştır... Devamı

Online tatil pazarında rekor büyüme

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.07.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Tatil seyahat sitesi sayısı son 4 yılda yüzde 57 azalmasına rağmen, pazar büyüklüğü yüzde 190 büyüdü.


Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018'de hazırladığı raporlara göre, Türkiye'de online alışveriş sitesi sayısı son 4 yıldır sürekli azalıyor.

Site sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799'a düştü. Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel mağazalardan satış yapan firmalara ait sitelerin sayısı 403'den 358'e, tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234'den 102'ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620'den 333'e geriledi.

Site sayısı 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5,1 milyar TL'den yüzde 190 artarak 14,8 milyar TL'ye ulaştı. Online tatil ve seyahatin e-ticaret pazarındaki payı yüzde 35 oldu. Türkiye'de online tatil ve seyahat harcamaları sadece 2017 yılında yüzde 47 artarak 14,8 milyar lira oldu. Dijital ortamda yapılan tatil ve seyahat harcamaları her yıl rekor seviyede artıyor.

Planlar 'online'a kaydı

Gelinen bu tabloyu değerlendiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Kullanım alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte bilgi alma ve işlem yapma kanalları da online dünyaya kaymış durumda. Türkiye'de tatil amaçlı seyahatlere çıkanların yüzde 90'ı, iş seyahatlerine çıkanların ise yüzde 80'e yaklaşan kesimi, planlarını online tatil siteleri üzerinden yapıyor. Tatil alışverişlerinin yüzde 90'lık kısmı da mesai saatleri içerisinde gerçekleştiriliyor. Bu nedenle turizm sektöründeki e-ticaret sitelerinin başarılı olmaları ve pazardan geniş bir pay kapmaları için bazı noktalara dikkat etmeleri gerekiyor" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Sanayi üretiminde düşüş

16.11.2018 - İSTANBUL

Sanayi üretimi eylülde hem geçen yılın aynı dönemine göre hem de bir önceki aya göre yüzde 2,7 oranında azaldı. ... Devamı

İklimlendirme sektörü, Tire OSB'de test ve analiz laboratuarı kuracak

16.11.2018 - İZMİR

EHİS LAB 2020'de Tire OSB'de iklimlendirme sanayicisine hizmet vermeye başlayacak. ... Devamı

Hollanda, konfeksyion ihracatında artış rekormeni oldu

16.11.2018 - İSTANBUL

Türkiye'nin 2018 yılı Ocak-Ekim döneminde Hollanda'ya konfeksiyon ürünleri ihracatının 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 19'luk artışla 828 milyon dolara ulaştı.... Devamı

Türkiye, enerjisinin yüzde 88'ini fosilden sağlıyor

16.11.2018 - İSTANBUL

Climate Transparency tarafından yayınlanan Brown to Green isimli rapora göre, Türkiye enerjisinin yüzde 88'ini fosil yakıtlardan temin ediyor.... Devamı

Dünya devleri Türk ev ve mutfak ürünleri için geldi

15.11.2018 - İSTANBUL

Binlerce mağazaları ile perakende sektöründe kendi ülkelerinde ve dünya çapında lider olan firmalar Türk ev ve mutfak sanayi ürünlerini satın almak için Türkiye'ye geldi.... Devamı