ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Mina Kozmetik Başarı Hikayesi

Mina Kozmetik Day. Tük. Mam. İnş. Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti

1994 yılından bu yana Diyarbakır’da toptan ve perakende kozmetik ürünlerinin ticareti konusunda faaliyet gösteren Mina Kozmetik; Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası ile Alman Kalkınma Bankası işbirliğiyle yürütülen SELP II Projesi kapsamında İş Bankası`ndan kredi kullanarak ikinci mağazasını açmıştır.Devamı

Online tatil pazarında rekor büyüme

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.07.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Tatil seyahat sitesi sayısı son 4 yılda yüzde 57 azalmasına rağmen, pazar büyüklüğü yüzde 190 büyüdü.


Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018'de hazırladığı raporlara göre, Türkiye'de online alışveriş sitesi sayısı son 4 yıldır sürekli azalıyor.

Site sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799'a düştü. Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel mağazalardan satış yapan firmalara ait sitelerin sayısı 403'den 358'e, tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234'den 102'ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620'den 333'e geriledi.

Site sayısı 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5,1 milyar TL'den yüzde 190 artarak 14,8 milyar TL'ye ulaştı. Online tatil ve seyahatin e-ticaret pazarındaki payı yüzde 35 oldu. Türkiye'de online tatil ve seyahat harcamaları sadece 2017 yılında yüzde 47 artarak 14,8 milyar lira oldu. Dijital ortamda yapılan tatil ve seyahat harcamaları her yıl rekor seviyede artıyor.

Planlar 'online'a kaydı

Gelinen bu tabloyu değerlendiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Kullanım alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte bilgi alma ve işlem yapma kanalları da online dünyaya kaymış durumda. Türkiye'de tatil amaçlı seyahatlere çıkanların yüzde 90'ı, iş seyahatlerine çıkanların ise yüzde 80'e yaklaşan kesimi, planlarını online tatil siteleri üzerinden yapıyor. Tatil alışverişlerinin yüzde 90'lık kısmı da mesai saatleri içerisinde gerçekleştiriliyor. Bu nedenle turizm sektöründeki e-ticaret sitelerinin başarılı olmaları ve pazardan geniş bir pay kapmaları için bazı noktalara dikkat etmeleri gerekiyor" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

'Yerli Üretim' logosu tanıtıldı

19.09.2018 - İSTANBUL

Ticaret Bakanı Pekcan'ın katılımıyla 'Yerli Üretim' logosunun tanıtımı yapıldı. Pekcan, logonun yabancı firmaların Türkiye'de ürettikleri ürünler de kullanabileceğini duyurdu.... Devamı

Başarılı sanayi kuruluşları ödüllendirilecek

19.09.2018 - KOCAELİ

KSO Başkanı Ayhan Zeytinoğu, "Bu yıl da Marmara Bölgesi'nden gelecek başvuruların artacağını ve tüm illerden firmaları Kocaeli'nde ağırlayacağımızı düşünüyoruz." dedi.... Devamı

Amazon Türkiye'deki faaliyetlerine resmen başladı

19.09.2018 - İSTANBUL

Amazon, Türkiye'deki faaliyetlerine resmen start verdi. Dünyanın en önemli ticaret siteleri arasında yer alan Amazon, Türkiye açılışına özel fırsatlar sunduğunu duyurdu.... Devamı

Merkez Bankası'na yeni yetki

19.09.2018 - İSTANBUL

Merkez Bankası, kendisine tanınan yeni yetki ile belediye, üniversite ve KİT'lerden döviz işlem bilgisi isteyebilecek.... Devamı

500 bin dolar yatırıma Türk vatandaşlığı verilecek

19.09.2018 - İSTANBUL

500 bin dolarlık yatırım yapan yabancılar Türk vatandaşı olabilecek.... Devamı