ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Develioğlu Tarım Başarı Hikayesi

Develioğlu Tarım Ürünleri

Hububat alım-satımı konusunda faaliyette bulunmak üzere 1995 yılında Kayseri'de kurulan firma, kurulduğu günden bugüne attığı emin adımlarla büyüyerek gelmiştir...Devamı

Narenciye ihracatçıları 5 ülkeye çıkarma yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.01.2017 Salı - İSTANBUL

Narenciye Tanıtım Grubu son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan'da sektörü tanıttı. Sırada Suudi Arabistan ve ikinci Rusya ziyareti var.


Tanıtım gruplarının kapatılma ya da birleştirilmesinin tartışıldığı ortamda Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), yurtdışı tanıtım atağını hız kesmeden sürdürüyor. Uluslararası medya kuruluşu Global Connection (GC) ile birlikte yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan olmak üzere 5 ülkeye çıkarma yapıldı.

"İhracatı artıracak potansiyelimiz var"

NTG Başkanı Ali Kavak, söz konusu 5 ülkede düzenlenen tanıtım çalışmalarını değerlendirdi. Bu ülkelerle ticaret hacminin çok yüksek noktalara taşınması için yeterli potansiyelin olduğuna dikkat çeken Kavak, sürdürülen tanıtım faaliyetlerinin sonuçlarını da çok hızlı görmeye başladıklarını kaydetti. Narenciye ihracatının yükselen bir trend yakaladığına vurgu yapan Kavak, arkalarına aldıkları bu rüzgarı doğru değerlendirmek adına hızla diğer ülkelerde de tanıtıma ağırlık vereceklerini söyledi. Bu amaçla bu yılın ilk aylarında Suudi Arabistan'ın Cidde kentine ve en büyük pazarları olan Moskova'ya yine tanıtım amaçlı ziyaretler gerçekleştireceklerini söyledi.

Türkiye yaş meyve-sebze üretiminde dünya 5'incisi

NTG Başkanı Ali Kavak'ın verdiği bilgiye göre, Türkiye; dünya yaş meyve sebze üretiminden aldığı yüzde 2,4 pay ile 5'inci sırada bulunuyor. Türkiye narenciye üretiminde ise yüzde 2,7 pay ile 9'uncu sırada. Yaklaşık bir milyar dolarlık ihracata imza atan Türk narenciye sektörü, ürün çeşitliliği açısından da zenginlik gösteriyor. Türkiye'nin toplam narenciye ihracatının % 36'sını mandalina, % 35'ini limon, yüzde 20'sini portakal, %9'unu da greyfurt oluşturuyor."

Türk ihracatçıları ve üreticileri olarak, tanıtımın yanı sıra; üretim metotlarımızı ve teknolojilerimizi insan ve çevre sağlığı odaklı yaparak, ürün kalitesini artırarak büyümeyi hedefledik" diyen Kavak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sağlığa ve teknolojiye yaptığımız yatırımların karşılığını almaya başladığımızı, ürünlerimizin beğeniyle tüketildiğini görmekten mutluyuz. Son 15 yıl içerisinde Türkiye'de tarımın yeniden yapılandırılması noktasında bir devrim yaşandı ve biz bu konudaki duyarlılığımızı her zaman sürdüreceğiz."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Yatırım ve hammadde malı ithalatı son 2 aydır geriliyor

11.09.2018 - ANKARA

TÜİK verilerine göre haziran ve temmuzda yatırım, hammadde ve tüketim mallarının tamamında ithalat azalışı oldu. Gerilemenin parasal tutarı ise 1 milyar 507 milyon TL.... Devamı

Dış ticaret açığı temmuzda 6 milyar dolar

29.08.2018 -

Temmuz ayında dış ticaret açığı yüzde 32,6 azalarak 5 milyar 982 milyon dolara geriledi. ... Devamı

Ağustos ayına hızlı başlayan ihracat son 3 günde hız kesti

14.08.2018 - ANKARA

1-9 Ağustos döneminde ihracat geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 21.1 artarak 3 milyar 391 milyon dolardan 4 milyar 106 milyon dolara yükselirken, 1-12 Ağustos döneminde artış oranı hız keserek yüzde 7.8'e geriledi.... Devamı

'Uludağ'dan 2.9 milyar dolar ihracat

02.08.2018 - BURSA

Türkiye'nin Genel Sekreterlik bazında en fazla ihracat yapan ikinci birliği olan Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) aracılığıyla temmuz ayında yapılan ihracat 2,9 milyar dolar oldu.... Devamı

İhracatta 'temmuz' rekoru!

01.08.2018 - İSTANBUL

İhracat temmuz ayında 14.1 milyar dolara yükseldi. 2018 yılı Temmuz ayı, bugüne kadar en çok ihracat gerçekleştirilen Temmuz ayı olarak kayıtlara geçti. ... Devamı