Akdöküm Sanayi A.Ş.

Akdöküm Sanayi Anonim Şirketi

Akdöküm Sanayi A.Ş. 1958 yılında İzmir/Çamdibi`nde küçük bir dökümhane olarak kurulmuştur. Türkiye`de ilk kez beyaz temper ve sfero dökümü gerçekleştiren Akdöküm, bugün 550 kişinin çalıştığı, üretiminin % 95`ini ihraç eden, konusunda 10`un üzerinde kalite belgesine sahip bir firmadır.Devamı

Narenciye ihracatçıları 5 ülkeye çıkarma yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.01.2017 Salı - İSTANBUL

Narenciye Tanıtım Grubu son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan'da sektörü tanıttı. Sırada Suudi Arabistan ve ikinci Rusya ziyareti var.


Tanıtım gruplarının kapatılma ya da birleştirilmesinin tartışıldığı ortamda Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), yurtdışı tanıtım atağını hız kesmeden sürdürüyor. Uluslararası medya kuruluşu Global Connection (GC) ile birlikte yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan olmak üzere 5 ülkeye çıkarma yapıldı.

"İhracatı artıracak potansiyelimiz var"

NTG Başkanı Ali Kavak, söz konusu 5 ülkede düzenlenen tanıtım çalışmalarını değerlendirdi. Bu ülkelerle ticaret hacminin çok yüksek noktalara taşınması için yeterli potansiyelin olduğuna dikkat çeken Kavak, sürdürülen tanıtım faaliyetlerinin sonuçlarını da çok hızlı görmeye başladıklarını kaydetti. Narenciye ihracatının yükselen bir trend yakaladığına vurgu yapan Kavak, arkalarına aldıkları bu rüzgarı doğru değerlendirmek adına hızla diğer ülkelerde de tanıtıma ağırlık vereceklerini söyledi. Bu amaçla bu yılın ilk aylarında Suudi Arabistan'ın Cidde kentine ve en büyük pazarları olan Moskova'ya yine tanıtım amaçlı ziyaretler gerçekleştireceklerini söyledi.

Türkiye yaş meyve-sebze üretiminde dünya 5'incisi

NTG Başkanı Ali Kavak'ın verdiği bilgiye göre, Türkiye; dünya yaş meyve sebze üretiminden aldığı yüzde 2,4 pay ile 5'inci sırada bulunuyor. Türkiye narenciye üretiminde ise yüzde 2,7 pay ile 9'uncu sırada. Yaklaşık bir milyar dolarlık ihracata imza atan Türk narenciye sektörü, ürün çeşitliliği açısından da zenginlik gösteriyor. Türkiye'nin toplam narenciye ihracatının % 36'sını mandalina, % 35'ini limon, yüzde 20'sini portakal, %9'unu da greyfurt oluşturuyor."

Türk ihracatçıları ve üreticileri olarak, tanıtımın yanı sıra; üretim metotlarımızı ve teknolojilerimizi insan ve çevre sağlığı odaklı yaparak, ürün kalitesini artırarak büyümeyi hedefledik" diyen Kavak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sağlığa ve teknolojiye yaptığımız yatırımların karşılığını almaya başladığımızı, ürünlerimizin beğeniyle tüketildiğini görmekten mutluyuz. Son 15 yıl içerisinde Türkiye'de tarımın yeniden yapılandırılması noktasında bir devrim yaşandı ve biz bu konudaki duyarlılığımızı her zaman sürdüreceğiz."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Dış ticaret hacmi hedefi 100 milyar dolar"

18.08.2017 - İZMİR

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Özlü, Türkiye ile Rusya arasındaki dış ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkarılmasının hedeflendiğini belirtti.... Devamı

Batı Akdeniz'in ihracatı 1 milyar doları aştı

17.08.2017 - ANTALYA

Antalya, Burdur ve Isparta'yı kapsayan Batı Akdeniz'den 1 Ocak-16 Ağustos 2017'de gerçekleştirilen ihracat 1 milyar 34 milyon dolar oldu.... Devamı

Rusya'ya yaş meyve sebze ihracatı yüzde 118 arttı

16.08.2017 - İSTANBUL

Yılın ilk yedi ayında Rusya'ya olan yaş meyve sebze ihracatımız geçen seneye göre yüzde 118 artış göstererek 223 milyon dolar oldu. ... Devamı

TTG, Türk malı imajını güçlendirecek

14.08.2017 - İSTANBUL

Türkiye Tanıtım Grubu'nun kuruluş ve görevlerini belirleyen Türkiye Tanıtım Grubu'nun Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı. ... Devamı

'Güney Kore ile ticaret hacmi artacak'

09.08.2017 - İSTANBUL

TİM Güney Kore Ticaret Heyeti Başkanı Aymen, "İnanıyoruz ki Güney Kore ile ilişkilerimizi geliştirerek ve tecrübelerimizi paylaşarak ticaret döngümüze çok daha fazla ürün ekleyeceğiz ve ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmini artıracağız" dedi.... Devamı