Meydan Grup Başarı Hikayesi

Meydan Otomotiv Endüstri Nakliye ve Gıda Sanayi İç Dış Tic. Ltd. Şti.

1969 yılında otomotiv sektörüne yönelik faaliyet gösteren bir firmada çalışan olarak iş hayatına başlayan Ömer Faruk Meydan, 1991yılında Konya için bir ilki gerçekleştirerek; Japon otomobillerinin yedek parça ticaretini yapan firmayı kurmuştur...Devamı

Narenciye ihracatçıları 5 ülkeye çıkarma yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.01.2017 Salı - İSTANBUL

Narenciye Tanıtım Grubu son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan'da sektörü tanıttı. Sırada Suudi Arabistan ve ikinci Rusya ziyareti var.


Tanıtım gruplarının kapatılma ya da birleştirilmesinin tartışıldığı ortamda Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), yurtdışı tanıtım atağını hız kesmeden sürdürüyor. Uluslararası medya kuruluşu Global Connection (GC) ile birlikte yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan olmak üzere 5 ülkeye çıkarma yapıldı.

"İhracatı artıracak potansiyelimiz var"

NTG Başkanı Ali Kavak, söz konusu 5 ülkede düzenlenen tanıtım çalışmalarını değerlendirdi. Bu ülkelerle ticaret hacminin çok yüksek noktalara taşınması için yeterli potansiyelin olduğuna dikkat çeken Kavak, sürdürülen tanıtım faaliyetlerinin sonuçlarını da çok hızlı görmeye başladıklarını kaydetti. Narenciye ihracatının yükselen bir trend yakaladığına vurgu yapan Kavak, arkalarına aldıkları bu rüzgarı doğru değerlendirmek adına hızla diğer ülkelerde de tanıtıma ağırlık vereceklerini söyledi. Bu amaçla bu yılın ilk aylarında Suudi Arabistan'ın Cidde kentine ve en büyük pazarları olan Moskova'ya yine tanıtım amaçlı ziyaretler gerçekleştireceklerini söyledi.

Türkiye yaş meyve-sebze üretiminde dünya 5'incisi

NTG Başkanı Ali Kavak'ın verdiği bilgiye göre, Türkiye; dünya yaş meyve sebze üretiminden aldığı yüzde 2,4 pay ile 5'inci sırada bulunuyor. Türkiye narenciye üretiminde ise yüzde 2,7 pay ile 9'uncu sırada. Yaklaşık bir milyar dolarlık ihracata imza atan Türk narenciye sektörü, ürün çeşitliliği açısından da zenginlik gösteriyor. Türkiye'nin toplam narenciye ihracatının % 36'sını mandalina, % 35'ini limon, yüzde 20'sini portakal, %9'unu da greyfurt oluşturuyor."

Türk ihracatçıları ve üreticileri olarak, tanıtımın yanı sıra; üretim metotlarımızı ve teknolojilerimizi insan ve çevre sağlığı odaklı yaparak, ürün kalitesini artırarak büyümeyi hedefledik" diyen Kavak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sağlığa ve teknolojiye yaptığımız yatırımların karşılığını almaya başladığımızı, ürünlerimizin beğeniyle tüketildiğini görmekten mutluyuz. Son 15 yıl içerisinde Türkiye'de tarımın yeniden yapılandırılması noktasında bir devrim yaşandı ve biz bu konudaki duyarlılığımızı her zaman sürdüreceğiz."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatta miktar ve değer arttı

13.12.2017 - İSTANBUL

Ekim ayında ihracat birim değeri yüzde 2,9, ithalat birim değeri yüzde 8 arttı. Bu artışa paralel olarak ihracat miktar endeksi yüzde 5,8, ithalat 15,7 artış kaydetti. ... Devamı

UİB ihracatta rekora koşuyor

11.12.2017 - BURSA

Uludağ İhracatçı Birlikleri aracılığıyla kasım ayında yapılan ihracat 2 milyar 725 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Batı Akdeniz'de ihracat 1,5 milyar doları aştı

04.12.2017 - İSTANBUL

BAİB, ocak-kasım döneminde 1 milyar 535 milyon 668 bin dolarlık ihracat yaptı. Batı Akdeniz'de ilk 11 ayda en fazla ihracat 364 milyon 410 bin dolar ile madencilik sektöründe gerçekleştirildi.... Devamı

İhracatta yüzde 14,2 oranında artış

01.12.2017 - İSTANBUL

İhracat kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre 14,2 artışla 13.6 milyar dolar oldu. Bu rakam ihracat tarihindeki en iyi üçüncü kasım ayı olarak kaydedildi.... Devamı

Dış ticaret açığı ekimde 7.3 milyar dolar oldu

30.11.2017 - İSTANBUL

Ekim ayında dış ticaret açığı yüzde 74 artarak 7 milyar 324 milyon dolara yükseldi. ... Devamı