Kayadağ Gıda Başarı Hikayesi

Kayadağ Gıda San. Ve Tic. Ltd. Şti.

Bilgi birikimi ve tecrübesiyle yakın çevresine adeta bir ticaret okulu olan Maksut Kaya, ticaret hayatına 1963 yılında Ağrı'da başlamıştır. Bugün Kaya Ailesi tarafından yönetilen Kayadağ Gıda, bulunduğu bölgedeki büyük gıda toptancıları arasında yer almaktadır...Devamı

Narenciye ihracatçıları 5 ülkeye çıkarma yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.01.2017 Salı - İSTANBUL

Narenciye Tanıtım Grubu son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan'da sektörü tanıttı. Sırada Suudi Arabistan ve ikinci Rusya ziyareti var.


Tanıtım gruplarının kapatılma ya da birleştirilmesinin tartışıldığı ortamda Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), yurtdışı tanıtım atağını hız kesmeden sürdürüyor. Uluslararası medya kuruluşu Global Connection (GC) ile birlikte yürütülen tanıtım çalışmaları kapsamında son bir ayda Rusya, Polonya, BAE, Romanya ve Kazakistan olmak üzere 5 ülkeye çıkarma yapıldı.

"İhracatı artıracak potansiyelimiz var"

NTG Başkanı Ali Kavak, söz konusu 5 ülkede düzenlenen tanıtım çalışmalarını değerlendirdi. Bu ülkelerle ticaret hacminin çok yüksek noktalara taşınması için yeterli potansiyelin olduğuna dikkat çeken Kavak, sürdürülen tanıtım faaliyetlerinin sonuçlarını da çok hızlı görmeye başladıklarını kaydetti. Narenciye ihracatının yükselen bir trend yakaladığına vurgu yapan Kavak, arkalarına aldıkları bu rüzgarı doğru değerlendirmek adına hızla diğer ülkelerde de tanıtıma ağırlık vereceklerini söyledi. Bu amaçla bu yılın ilk aylarında Suudi Arabistan'ın Cidde kentine ve en büyük pazarları olan Moskova'ya yine tanıtım amaçlı ziyaretler gerçekleştireceklerini söyledi.

Türkiye yaş meyve-sebze üretiminde dünya 5'incisi

NTG Başkanı Ali Kavak'ın verdiği bilgiye göre, Türkiye; dünya yaş meyve sebze üretiminden aldığı yüzde 2,4 pay ile 5'inci sırada bulunuyor. Türkiye narenciye üretiminde ise yüzde 2,7 pay ile 9'uncu sırada. Yaklaşık bir milyar dolarlık ihracata imza atan Türk narenciye sektörü, ürün çeşitliliği açısından da zenginlik gösteriyor. Türkiye'nin toplam narenciye ihracatının % 36'sını mandalina, % 35'ini limon, yüzde 20'sini portakal, %9'unu da greyfurt oluşturuyor."

Türk ihracatçıları ve üreticileri olarak, tanıtımın yanı sıra; üretim metotlarımızı ve teknolojilerimizi insan ve çevre sağlığı odaklı yaparak, ürün kalitesini artırarak büyümeyi hedefledik" diyen Kavak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sağlığa ve teknolojiye yaptığımız yatırımların karşılığını almaya başladığımızı, ürünlerimizin beğeniyle tüketildiğini görmekten mutluyuz. Son 15 yıl içerisinde Türkiye'de tarımın yeniden yapılandırılması noktasında bir devrim yaşandı ve biz bu konudaki duyarlılığımızı her zaman sürdüreceğiz."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Irak'a kanatlı eti ihracatı yüzde 49 arttı

20.10.2017 - İSTANBUL

Yılın 9 ayında Irak'a yapılan kanatlı eti ihracatı bir önceki yıla kıyasla yüzde 49 arttı. ... Devamı

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı