Talipsan Deri Başarı Hikayesi

Talipsan Deri Konfeksiyon Gıda ve Hediyelik Eşya Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

Deri sektörüne yönelik geçmişte çok küçük çapta başlanan ticari faaliyet, bugün Ülkemizin farklı illerine yönelik üretim ve pazarlama yapabilen, kendi markasını yaratmış Talipsan Deri firmasının başarı hikayesini ortaya çıkartmıştır... Devamı

Meyveli İçecek Pazarına Limonata Dopingi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

Geride bıraktığımız 2008 yılında yüzde 24 oranında büyüme gösteren meyveli içecekte, krize karşın 2009 yılının ilk 5 ayında yüzde 15 büyüme sağlandı.

Türkiye'deki toplam soğuk alkolsüz içecekler pazarının büyüklüğünü yaklaşık 15.5 milyar litre olarak açıklayan MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, "Meyve suyu ve meyve nektarının soğuk alkolsüz içecekler tüketimindeki payının yaklaşık yüzde 4 olduğunu bildirdi.

Son 6 yıldır küçülme trendinde olan meyveli içecek kategorisinin, krizin etkisi ve limonatanın pazara girmesi ile 2008'den itibaren büyüme trendine geçtiğini kaydeden Akdağ, "Meyveli içecek kategorisi 2008 yılında yüzde 24, 2009'un ilk 5 ayında yüzde 18 büyüdü. Elbette bu dikkat çekici büyüme oranları, yeni oluşan pazarın yüksek potansiyelinin etkisi. Buna ek olarak pazara yeni tasarımlar ile giren ve ürün çeşitliliğini artıran firmaların da payı büyük" görüşünü ifade etti.

Limonata tüketimi 12 kat arttı

İçecek pazarında geleneksel tatlara dönüş eğilimi ile yıldızı parlayan limonatada tüketim her geçen gün artıyor. Ambalajlı limonatanın piyasaya ilk sürüldüğü 2007 yılında tüketimin bin 290 litre civarında olduğunu belirten MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, 2008 yılında ise yakalanan hızlı ivme ile 14 bin litreye ulaşıldığını kaydetti.

Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "2009'un ilk 5 ayına baktığımızda tüketimin şimdiden 8 bin litrelere geldiğini görüyoruz. Bu miktar önceki yıl aynı dönemdeki tüketimin 12 katı. Limonatanın satış değerleri bakımından ise 2009'un ilk 5 ayını, 2008'in aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda yaklaşık 3.8 katlık bir artış yaşandığını görüyoruz. Bir diğer deyişle limonata, yüzde 284'lük cirosal artışla içecek pazarının yıldızı olmuştur."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"2017, Toyota için dönüm noktası oldu"

16.01.2018 - İSTANBUL

Toyota Türkiye Genel Müdürü Kato, şirket içerisinde Avrupa'daki en yüksek üretim hacmine sahip tesis olduklarını açıkladı. ... Devamı

Mersinli mobilyacılar KDV indiriminin devamını istiyor

16.01.2018 - İÇEL

2017'de KDV indirimiyle iyi bir dönem geçiren mobilya sektörü, vergi indiriminin bu yıl da devam etmesini istiyor.... Devamı

Sun Grup, 2018’de Ar-Ge ve Ür-Ge ile büyüyecek

16.01.2018 - İZMİR

Sun Grup Başkanı Sabri Ünlütürk, kârlılığı artırmanın yolunun da Ar-Ge ve tasarımdan geçtiğini belirterek, “Sun Tekstil, 2017’yi 140 milyon dolar ciroyla kapattı. Bu yıl yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Bunu da tasarımlarımızı artırarak yapacağız” dedi.... Devamı

Schott Orim, inovasyonla ürün portföyünü genişletecek

16.01.2018 - TEKİRDAĞ

Alman merkezli Schott Orim, Bolu ve Çerkezköy'deki fabrikalarına 2.5 milyon euroluk iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yaptı.... Devamı

Akdeniz Çivi, çelik çivide ithalatı sıfırladı

16.01.2018 - İÇEL

Son 3 yılda yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin en n hızlı büyüyen 100 00 şirketi arasına giren firma, yüzde 158'lik büyümeyle 89. sırada yer aldı.... Devamı