Ata Bilişim Başarı Hikayesi

Ata Bilişim San. Tic. Ltd. Sti.

2007 yılında kurulan ATA Bilişim; eğitim, destek, teknik servis, proje, satış ve pazarlama departmanlarındaki eğitimli kadrosuyla müşterilerine “Müşteri Memnuniyetinin Sürekliliği Esastır“ ilkesi ile hizmet vermektedir...Devamı

Meyveli İçecek Pazarına Limonata Dopingi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

Geride bıraktığımız 2008 yılında yüzde 24 oranında büyüme gösteren meyveli içecekte, krize karşın 2009 yılının ilk 5 ayında yüzde 15 büyüme sağlandı.

Türkiye'deki toplam soğuk alkolsüz içecekler pazarının büyüklüğünü yaklaşık 15.5 milyar litre olarak açıklayan MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, "Meyve suyu ve meyve nektarının soğuk alkolsüz içecekler tüketimindeki payının yaklaşık yüzde 4 olduğunu bildirdi.

Son 6 yıldır küçülme trendinde olan meyveli içecek kategorisinin, krizin etkisi ve limonatanın pazara girmesi ile 2008'den itibaren büyüme trendine geçtiğini kaydeden Akdağ, "Meyveli içecek kategorisi 2008 yılında yüzde 24, 2009'un ilk 5 ayında yüzde 18 büyüdü. Elbette bu dikkat çekici büyüme oranları, yeni oluşan pazarın yüksek potansiyelinin etkisi. Buna ek olarak pazara yeni tasarımlar ile giren ve ürün çeşitliliğini artıran firmaların da payı büyük" görüşünü ifade etti.

Limonata tüketimi 12 kat arttı

İçecek pazarında geleneksel tatlara dönüş eğilimi ile yıldızı parlayan limonatada tüketim her geçen gün artıyor. Ambalajlı limonatanın piyasaya ilk sürüldüğü 2007 yılında tüketimin bin 290 litre civarında olduğunu belirten MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, 2008 yılında ise yakalanan hızlı ivme ile 14 bin litreye ulaşıldığını kaydetti.

Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "2009'un ilk 5 ayına baktığımızda tüketimin şimdiden 8 bin litrelere geldiğini görüyoruz. Bu miktar önceki yıl aynı dönemdeki tüketimin 12 katı. Limonatanın satış değerleri bakımından ise 2009'un ilk 5 ayını, 2008'in aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda yaklaşık 3.8 katlık bir artış yaşandığını görüyoruz. Bir diğer deyişle limonata, yüzde 284'lük cirosal artışla içecek pazarının yıldızı olmuştur."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Kocaer, Türkiye’de ödülü aldı, EMEA bölgesinde de yarışacak

17.11.2017 - İZMİR

Kocaer, EMEA bölgesinde düzenlenecek SAP Kalite Ödülü 2017’de kendi sektöründe Türkiye’yi temsil edecek.... Devamı

THY, gayrimenkul işine girdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Türk Hava Yolları, yeni bir gayrimenkul şirketi kurduğunu duyurdu.... Devamı

Net uluslararası yatırım pozisyonu, 440 milyar dolar açık verdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Net uluslararası yatırım pozisyonunda açık eylülde 440 milyar dolara çıktı. Açık, Yılın ilk 9 ayında açık 77 milyar dolar büyüdü.... Devamı

Ar-Ge bütçesi 24 milyar lirayı geçti

17.11.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre 2016'da Ar-Ge harcamaları yüzde 19,5 artışla 24.6 milyar lira oldu. Bu dönemde 136 bin 953 kişi Ar-Ge personeli olarak çalıştı.... Devamı

Ekimde otomobil satışları yüzde 5,9 arttı

17.11.2017 - İSTANBUL

ODD verilerine göre ekim ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,9 artarak 1.2 milyon adet seviyesine ulaştı.... Devamı