ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Köprülü Otomotiv Başarı Hikayesi

Köprülü Otomotiv ve Endüstri Ürünleri San. Tic. A.Ş.

1958 yılında Konya Ticaret Odası'na Köprülü Halıcılık olarak kayıt olan firma, 1991 yılından bu yana anonim şirket olarak ticari faaliyetlerini sürdürmektedir...Devamı

Meyveli İçecek Pazarına Limonata Dopingi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

Geride bıraktığımız 2008 yılında yüzde 24 oranında büyüme gösteren meyveli içecekte, krize karşın 2009 yılının ilk 5 ayında yüzde 15 büyüme sağlandı.

Türkiye'deki toplam soğuk alkolsüz içecekler pazarının büyüklüğünü yaklaşık 15.5 milyar litre olarak açıklayan MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, "Meyve suyu ve meyve nektarının soğuk alkolsüz içecekler tüketimindeki payının yaklaşık yüzde 4 olduğunu bildirdi.

Son 6 yıldır küçülme trendinde olan meyveli içecek kategorisinin, krizin etkisi ve limonatanın pazara girmesi ile 2008'den itibaren büyüme trendine geçtiğini kaydeden Akdağ, "Meyveli içecek kategorisi 2008 yılında yüzde 24, 2009'un ilk 5 ayında yüzde 18 büyüdü. Elbette bu dikkat çekici büyüme oranları, yeni oluşan pazarın yüksek potansiyelinin etkisi. Buna ek olarak pazara yeni tasarımlar ile giren ve ürün çeşitliliğini artıran firmaların da payı büyük" görüşünü ifade etti.

Limonata tüketimi 12 kat arttı

İçecek pazarında geleneksel tatlara dönüş eğilimi ile yıldızı parlayan limonatada tüketim her geçen gün artıyor. Ambalajlı limonatanın piyasaya ilk sürüldüğü 2007 yılında tüketimin bin 290 litre civarında olduğunu belirten MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, 2008 yılında ise yakalanan hızlı ivme ile 14 bin litreye ulaşıldığını kaydetti.

Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "2009'un ilk 5 ayına baktığımızda tüketimin şimdiden 8 bin litrelere geldiğini görüyoruz. Bu miktar önceki yıl aynı dönemdeki tüketimin 12 katı. Limonatanın satış değerleri bakımından ise 2009'un ilk 5 ayını, 2008'in aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda yaklaşık 3.8 katlık bir artış yaşandığını görüyoruz. Bir diğer deyişle limonata, yüzde 284'lük cirosal artışla içecek pazarının yıldızı olmuştur."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Çimento üretimi azaldı

21.09.2018 - İSTANBUL

Gayrimenkuldeki sıkıntılar çimento ve beton gibi iki önemli alanı da etkilemeye başladı. Özellikle son bir ayda etkili olan durgunluk tüm bölgelerdeki çimento fabrikalarında üretimlerin yarı yarıya azalmasına neden oldu.... Devamı

TEKNOFEST başladı

21.09.2018 - İSTANBUL

Türkiye'nin ilk havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST İstanbul Yeni Havalimanı'nda başladı. Dört gün sürecek ve yoğun ilgi çeken festivalde teknoloji yarışmalarına toplamda 750 takım ve 2 binin üzerinde yarışmacı katılacak. ... Devamı

"Yağlı tohumda üretim artışı için prim desteği ve teşvik şart"

21.09.2018 - İSTANBUL

Yağlı tohumda desteklerin artırılmasının sanayicinin sözleşmeli üretime daha çok ilgi duymasını sağlayacağını vurgulayan BYSD Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, “2030 yılına kadar bunu iyi yönetirsek 15.6 milyar dolar ülkemizde kalır” dedi.... Devamı

Yeni Ekonomi Programı açıklandı

20.09.2018 - İSTANBUL

Türkiye ekonomisinin yol haritasını oluşturacak olan Yeni Ekonomi Programı açıklandı. Hazine ve Maliye Bakanı Albayrak, 2019 büyüme tahmininin yüzde 2,3, enflasyon hedefinin yüzde 15,9 olduğunu açıkladı. ... Devamı

TÜBİTAK Genç Girişim Programı için çağrıya çıktı

20.09.2018 - BURSA

Bireysel Genç Girişim Programı kapsamında girişimci adaylarına 200 bin TL hibe verilecek.... Devamı