Bony Tekstil Başarı Hikayesi

Bony Tekstil

Çorap sektörüne yönelik olarak, Hasan Gülkaya tarafından üretim ve satış amacıyla 1986 yılında kurulan, ülkemizde sektörünün öncüsü olan BONY, kurulduğundan bu yana planlı, programlı ve istikrarlı büyüyerek, mükemmelliyetçi bir tutumla, müşteri odaklı çalışma prensibi edinmiştir... Devamı

Marketlerde Fiyatı En Çok Artan Ürün 'Havuç'

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

01.06.2009 Pazartesi - İSTANBUL

Mayıs ayında havucun fiyatı yüzde 32,8 oranında artış gösterdi.

 

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), Mayıs ayında marketlerde fiyatı en çok artan ürünün havuç, fiyatı en fazla düşen ürünün ise sivri biber olduğunu açıkladı.
TZOB'tan yapılan yazılı açıklamada, Mayıs ayında üretici, hal, pazar ve market fiyatlarına ilişkin bilgi verildi.

Açıklamaya göre, Mayıs ayında marketlerde, çilek, yeşil mercimek, kuru incir, fındık, yumurta ve süt fiyatlarında bir değişim olmadı. Marketlerde, kuru fasulyenin yüzde 1, kuru üzümün yüzde 1,2, nohutun yüzde 1,3, ıspanağın yüzde 2, patlıcanın yüzde 13,4, yeşil fasulyenin yüzde 28,6, domatesin yüzde 30,2, salatalığın yüzde 36,6, sivri biberin fiyatı yüzde 49,1 düştü. Söz konusu ayda havucun yüzde 32,8, elmanın yüzde 24,4, patatesin yüzde 18,3, limonun yüzde 18, kırmızı mercimeğin yüzde 5,2, pirincin yüzde 3,8, kuru kayısının yüzde 0,4, etin fiyatı yüzde 0,1 oranında arttı.

Mayıs ayında üretici fiyatlarına bakıldığında ise ıspanak, kuru fasulye, nohut, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, pirinç, kuru kayısı, kuru incir, fındık, süt ve et fiyatlarında  bu dönemde değişim olmadı; patateste yüzde 55,4, limonda yüzde 30,2, elmada yüzde 20, havuçta yüzde 17,8, kuru üzümde yüzde 9,1 fiyat artışı görüldü.

Çilekte yüzde 13,5, yeşil fasulyede yüzde 17, yumurtada yüzde 18,8, domateste yüzde 25,7, salatalıkta yüzde 43,3, patlıcanda yüzde 45,2, sivri biberde yüzde 47,8 fiyat düşüşleri görüldü. Çilek, yeşil fasulye, domates, salatalık, patlıcan, sivri biberde hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte hasat edilen ürün miktarındaki artışa; yumurtada ise talepteki daralmaya bağlı olarak fiyat düşüşleri gerçekleşti.

Açıklamaya göre, üretici fiyatlarında en fazla artış, taze ürünün piyasaya çıkması nedeniyle patateste oldu. Havuçta da görülen fiyat artışını arzdaki daralma etkiledi. Kuru üzümde görülen fiyat artışı sezon sonu olmasından kaynaklandı. Elma için ton başına verilen 50 dolarlık ihracat desteği iç piyasayı hareketlendirdi ve ürün fiyatları bir miktar arttı.

Mayıs ayı itibarıyla market raflarında 8 üründe fiyat artışı olduğu, 6 ürünün fiyatının değişmediği, 9 ürünün ise fiyatının düştüğü belirtildi.

Nisan ayında üretici/market fiyatları arasındaki makasta görülen daralmanın Mayıs ayında da sürdüğü belirtilen açıklamada, geçen ay limonda üretici market fiyatları arasındaki fark yüzde 399,5 iken bu ay farkın yüzde 352,6'ya, yeşil fasulyede farkın yüzde 237,3'den yüzde 190,4'e, patateste yüzde 189,6'dan yüzde 120,5'e indiği belirtildi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türkiye'nin en değerli 87. markası Kütahya Porselen oldu

22.06.2018 - İSTANBUL

Kütahya Porselen, 1990'lı yıllarda başladığı yurtdışı atılımı ile bugün 52 ülkede müşterilerine ulaşıyor. ... Devamı

Alfemo bir haftada altı yeni mağaza açtı

22.06.2018 - İSTANBUL

Bir hafta içinde Muğla-Fethiye, Antalya-Finike, Edremit-Balıkesir, İstanbul-Sancaktepe, Tekirdağ-Çorlu ve İstanbul-Levent'e 6 farklı mağaza açıldı. ... Devamı

Ant Yapı, Londra'da 45 milyon poundluk 4'üncü projeye başladı

22.06.2018 - Yurtdışı

Londra'nın Oxford Street ve Mayfair'in yakınında yer alan, Kral Edward dönemine ait, 45 milyon pound değerindeki konut projesinin 19 ayda teslim edilmesi planlanıyor. ... Devamı

Hırvatistan’dan sökülerek taşınan tesis ihracata başladı

22.06.2018 - ADANA

Hırvatistan'da atıl duran petrokimya tesisini Adana'da yeniden kuran 2 Türk girişimci, ihracata da başladı. Dioki firması yeni bir tesis daha kurarak kapasitesini 2 katına çıkarmayı planlıyor.... Devamı

TBB'den güvenlik uyarısı

22.06.2018 - İSTANBUL

Dolandırıcılık amaçlı bazı vaatlere dikkat çeken Türkiye Bankalar Birliği, yönlendirme veya arama motorları üzerinden giriş yapılan banka sitelerinin doğruluğundan emin olunması gerektiğini vurguladı. ... Devamı