Atiker Metal Başarı Hikayesi

Atiker Metal İth. İhr. ve İmalat San. Tic. A.Ş.

Temiz ve güçlü bir ticaret mazisine sahip olan Atiker A.Ş, yılların üretim tecrübesiyle sürekli yeniliği ve güçlenmeyi hedeflemektedir. 42.000 m²’lik kapalı ve açık alan üretim tesisleri ve 500'e yakın çalışanı ile teknolojiyi ve yenilikleri yakından takip eden firma, sadece şirketleşme ve makine parkı artırımıyla kalmayıp, entegre tesisleşmeyi de ön plana taşımaktadır... Devamı

Latin Amerika un ihracatçısına 'ilaç' olacak...

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

27.08.2015 Perşembe - İSTANBUL

Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika’nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı

Döviz kuru ve pazarlardaki sıkıntılar nedeniyle ihracat rakamlarında düşüş yaşanırken, un ihracatçıları çözümü yeni pazar arayışında buldu. Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika'nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı. Birliğin, Latin Amerika ülkelerinden Brezilya'da 1.5 yıldır devam eden çalışmaları sonucunda 2014 yılında 11 milyon dolarlık ihracat yapılırken, 2015 hedefi 25 milyon dolar olarak belirlendi.

Birlik üyeleri, bugüne kadar ihracat yapamadığımız diğer 9 Latin Amerika ülkesine 2017 itibariyle 100 milyon dolarlık ihracat hedefleniyor.

Türk unu ve makarnası Sao Paulo'da görücüye çıktı

Brezilya'nın en büyük sanayi eyaleti olan Sau Paulo'da düzenlenen gıda fuarına, İhracatçılar Birliği'nin destekleriyle katılan 13 Türk firması, Latin Amerika ülkelerinden gelen ziyaretçilere ürünlerini tanıttı. DÜNYA'nın sorularını yanıtlayan OAİB Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Turgay Ünlü, "İhracat son dönemlerde kura paralel düşüşler içerisinde. Dünyada kurların yükselmesi sebebiyle talep daralması var. Yurtdışındaki tüketici de 2 kilo un yerine 1 kilo un yemeye, günlük yumurta yerine 3 günde 1 yumurta yemeye başlıyor. Kur nedeniyle artan enflasyon talebi daraltıyor. İhracatımız miktar olarak yükselse de, gelir bakımından yüzde 2 daralma var. Petrol fiyatlarında düşüş olması, gıdadaki en büyük pazarımız Irak ve Ortadoğu'da da talep daralmasına yol açtı. Bu nedenle üreticilerimizi yeni pazarlara yönlendirmek zorundayız. Bu nedenle yaklaşık 1.5 yıldır Latin Amerika Pazarı'nda çalışma yapıyoruz. Bu pazara cumhuriyet tarihinde hiç ihracat yapmamıştık. Bu çalışmalar sonucunda başladık." dedi.

Brezilya'da kısa sürede 25 milyon doları aşarız

Ünlü, "Brezilya Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ihracat yapamadığımız bir ülkeydi. Biz tanıtım grubu olarak çalışmalarda bulunduk. Hemen ihracata başladık, şimdilik yılda 6 bin ton ihracat yapıyoruz. Brezilya aslında çok ciddi bir buğday üreticisi. 5 milyon ton üretiyor, 16 milyon ton buğday tüketiyor. Gerisini Arjantin'den un olarak alıyor. Aktiviteler ve fuarlara katılımla 10 ülkeli bölgede 2 yıl içerisinde 100 milyon dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. Brezilya'da 1.5 yılda geldiğimiz nokta, hedefimizin gerçekleşeceğini gösteriyor." şeklinde konuştu...

Kendi aramızda rekabet zarar veriyor

Fiyat rekabetinin anti damping soruşturmaları nedeniyle pazar kaybettirdiğine vurgu yapan Ünlü, "Pazarları kazanmak için çok çalışıyoruz. Ve kazanıyoruz. Ancak sonra kendi ayağımıza sıkmaya başlıyoruz. Her sektörde böyle maalesef. Kendi aramızda fiyat rekabetine giriyoruz. Bu, pazara hakim olmaya başladığımız ülkelerde anti damping soruşturmalarına neden oluyor ve pazarı kaybediyoruz. Bizim, dış pazarlarda birbirimizle ve fiyatımızla değil, kalitemizle rekabet etmemiz gerekiyor. Çok uyarıyoruz ama maalesef üreticilerimize dinletemiyoruz. Ve birkaç kişinin fiyat kırması nedeniyle topluca pazarı kaybediyoruz." dedi

2.5 milyar doları aşarız

Ünlü, "Türkiye dünya un ihracatında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da birinci sırada. 2 milyon 220 bin ton un ihraç ettik ama buğday fiyatları düşünce un fiyatları da geriledi ve 1 milyar dolarda kaldık. Bizim 2023'te 2.5 milyar dolarlık hedefimiz var. Ve bu çalışmalarla bu hedefi rahatlıkla aşarız" şeklinde konuştu.Güney Amerika'nın yanı sıra, Afrika pazarında da daha aktif şekilde rol alacaklarını dile getiren Ünlü, "Navlun konusunda da ciddi avantajlar var. o avantajları da kullanmalıyız. Türkiye'ye mal getirip boş dönen gemileri kullanmalıyız. Örneğin muz getiren gemilerle, Dominik'e dönüşte nişasta gönderiyoruz, Şili'ye gönderiyoruz. Uzak bölgeler için boş dönen gemiler bizim içi avantaj. Mesela, Tayland'da özellikle büyük talep gördük. Un Tanıtım Grubu ve OAİB olarak önemli bağlantılar kurduk. Tayland yılda 30 bin ton civarında un alıyor. Ağırlıklı olarak bisküvi, ikincisi karides yeminde kullanıyorlar, büyük karides çiftlikleri kullanıyor" dedi.

Güney Amerika Gıda Fuarı katılımcıları:

  • Altınapa Değirmencilik AŞ (Konya)
  • Ektaş Tarım Ürünleri AŞ (Bilecik)
  • Konya Yıldızı (Konya)
  • Marova Un AŞ (Mardin)
  • Pakmaya İhracat AŞ (İstanbul)
  • Sunar AŞ(Adana)
  • Tekinak Gıda AŞ(Çankırı)
  • Tekirdağ Un(Tekirdağ)
  • Ulusoy Un AŞ (Tekirdağ)
  • Yörükoğulları Gıda AŞ (Edirne)
  • Yüksel Tezcan AŞ (İzmir)

 

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracatın yüzde 10'u makineden

09.07.2018 - İSTANBUL

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, "2023 hedefimiz toplam ihracat içinde makinenin payını yüzde 15-20 bandına yerleştirmek" dedi. ... Devamı

İstanbul'dan 6 ayda 34.8 milyar dolarlık ihracat

04.07.2018 - İSTANBUL

İstanbul'da bulunan ihracatçılar, 27 ayrı sektörde ürettiği 34.8 milyar dolarlık ürünü dünyanın 229 ihraç noktasına ulaştırdı.... Devamı

Doğu Karadeniz'den 564,5 milyon dolarlık ihracat

03.07.2018 - TRABZON

Doğu Karadeniz den ocak-haziran döneminde 564 milyon 525 bin 995 dolarlık ihracat yapıldı. ... Devamı

Dış ticaret açığı mayısta yüzde 6 arttı

29.06.2018 -

Mayıs ayında dış ticaret açığı yüzde 5,7 artarak 7 milyar 759 milyon dolara yükseldi. 5 aylık ticaret açığı 35.2 milyar dolar oldu.... Devamı

'İlk 1000 ihracatçı' açıklandı ilk 4 otomotivin, zirve Ford'un

13.06.2018 - İSTANBUL

TİM'in hazırladığı 'İlk 1000 İhracatçı Firma-2017' araştırması açıklandı, ilk 4 sırada otomotiv sektörü yer aldı. ... Devamı