Solimpeks Enerji Başarı Hikayesi

Solimpeks Enerji Gıda Turizm San. Tic. A.Ş.

Solimpeks, güneş enerjisi sektöründeki 30 yılı aşkın tecrübe ve bilgi birikimini günümüz teknolojisiyle birleştirerek, Dünya standartlarında güneş enerjisi sistemleri üretmeyi başarmıştır...Devamı

Latin Amerika un ihracatçısına 'ilaç' olacak...

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

27.08.2015 Perşembe - İSTANBUL

Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika’nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı

Döviz kuru ve pazarlardaki sıkıntılar nedeniyle ihracat rakamlarında düşüş yaşanırken, un ihracatçıları çözümü yeni pazar arayışında buldu. Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika'nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı. Birliğin, Latin Amerika ülkelerinden Brezilya'da 1.5 yıldır devam eden çalışmaları sonucunda 2014 yılında 11 milyon dolarlık ihracat yapılırken, 2015 hedefi 25 milyon dolar olarak belirlendi.

Birlik üyeleri, bugüne kadar ihracat yapamadığımız diğer 9 Latin Amerika ülkesine 2017 itibariyle 100 milyon dolarlık ihracat hedefleniyor.

Türk unu ve makarnası Sao Paulo'da görücüye çıktı

Brezilya'nın en büyük sanayi eyaleti olan Sau Paulo'da düzenlenen gıda fuarına, İhracatçılar Birliği'nin destekleriyle katılan 13 Türk firması, Latin Amerika ülkelerinden gelen ziyaretçilere ürünlerini tanıttı. DÜNYA'nın sorularını yanıtlayan OAİB Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Turgay Ünlü, "İhracat son dönemlerde kura paralel düşüşler içerisinde. Dünyada kurların yükselmesi sebebiyle talep daralması var. Yurtdışındaki tüketici de 2 kilo un yerine 1 kilo un yemeye, günlük yumurta yerine 3 günde 1 yumurta yemeye başlıyor. Kur nedeniyle artan enflasyon talebi daraltıyor. İhracatımız miktar olarak yükselse de, gelir bakımından yüzde 2 daralma var. Petrol fiyatlarında düşüş olması, gıdadaki en büyük pazarımız Irak ve Ortadoğu'da da talep daralmasına yol açtı. Bu nedenle üreticilerimizi yeni pazarlara yönlendirmek zorundayız. Bu nedenle yaklaşık 1.5 yıldır Latin Amerika Pazarı'nda çalışma yapıyoruz. Bu pazara cumhuriyet tarihinde hiç ihracat yapmamıştık. Bu çalışmalar sonucunda başladık." dedi.

Brezilya'da kısa sürede 25 milyon doları aşarız

Ünlü, "Brezilya Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ihracat yapamadığımız bir ülkeydi. Biz tanıtım grubu olarak çalışmalarda bulunduk. Hemen ihracata başladık, şimdilik yılda 6 bin ton ihracat yapıyoruz. Brezilya aslında çok ciddi bir buğday üreticisi. 5 milyon ton üretiyor, 16 milyon ton buğday tüketiyor. Gerisini Arjantin'den un olarak alıyor. Aktiviteler ve fuarlara katılımla 10 ülkeli bölgede 2 yıl içerisinde 100 milyon dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. Brezilya'da 1.5 yılda geldiğimiz nokta, hedefimizin gerçekleşeceğini gösteriyor." şeklinde konuştu...

Kendi aramızda rekabet zarar veriyor

Fiyat rekabetinin anti damping soruşturmaları nedeniyle pazar kaybettirdiğine vurgu yapan Ünlü, "Pazarları kazanmak için çok çalışıyoruz. Ve kazanıyoruz. Ancak sonra kendi ayağımıza sıkmaya başlıyoruz. Her sektörde böyle maalesef. Kendi aramızda fiyat rekabetine giriyoruz. Bu, pazara hakim olmaya başladığımız ülkelerde anti damping soruşturmalarına neden oluyor ve pazarı kaybediyoruz. Bizim, dış pazarlarda birbirimizle ve fiyatımızla değil, kalitemizle rekabet etmemiz gerekiyor. Çok uyarıyoruz ama maalesef üreticilerimize dinletemiyoruz. Ve birkaç kişinin fiyat kırması nedeniyle topluca pazarı kaybediyoruz." dedi

2.5 milyar doları aşarız

Ünlü, "Türkiye dünya un ihracatında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da birinci sırada. 2 milyon 220 bin ton un ihraç ettik ama buğday fiyatları düşünce un fiyatları da geriledi ve 1 milyar dolarda kaldık. Bizim 2023'te 2.5 milyar dolarlık hedefimiz var. Ve bu çalışmalarla bu hedefi rahatlıkla aşarız" şeklinde konuştu.Güney Amerika'nın yanı sıra, Afrika pazarında da daha aktif şekilde rol alacaklarını dile getiren Ünlü, "Navlun konusunda da ciddi avantajlar var. o avantajları da kullanmalıyız. Türkiye'ye mal getirip boş dönen gemileri kullanmalıyız. Örneğin muz getiren gemilerle, Dominik'e dönüşte nişasta gönderiyoruz, Şili'ye gönderiyoruz. Uzak bölgeler için boş dönen gemiler bizim içi avantaj. Mesela, Tayland'da özellikle büyük talep gördük. Un Tanıtım Grubu ve OAİB olarak önemli bağlantılar kurduk. Tayland yılda 30 bin ton civarında un alıyor. Ağırlıklı olarak bisküvi, ikincisi karides yeminde kullanıyorlar, büyük karides çiftlikleri kullanıyor" dedi.

Güney Amerika Gıda Fuarı katılımcıları:

  • Altınapa Değirmencilik AŞ (Konya)
  • Ektaş Tarım Ürünleri AŞ (Bilecik)
  • Konya Yıldızı (Konya)
  • Marova Un AŞ (Mardin)
  • Pakmaya İhracat AŞ (İstanbul)
  • Sunar AŞ(Adana)
  • Tekinak Gıda AŞ(Çankırı)
  • Tekirdağ Un(Tekirdağ)
  • Ulusoy Un AŞ (Tekirdağ)
  • Yörükoğulları Gıda AŞ (Edirne)
  • Yüksel Tezcan AŞ (İzmir)

 

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Zeybekci: Her ay rekor kıracağız

10.01.2018 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanı Zeybekci, ihracat rakamlarını ocak sonunda açıklayacaklarını ve 2018'de her ay rekor kırılacağını söyledi. ... Devamı

'İhracat Beklenti'sinde gerileme

08.01.2018 - İSTANBUL

İhracat Beklenti Endeksi, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın son çeyreğine göre 11,2 puan azalarak 112,5 seviyesinde gerçekleşti. İthalat Beklenti Endeksi de bu dönemde 2,1 puan artarak 115 düzeyine ulaştı.... Devamı

Ege İhracatçı Birlikleri 2018'de 13 milyar dolar ihracat hedefliyor

08.01.2018 - İZMİR

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, 2018 yılında EİB olarak ihracatı yüzde 8 artırarak 13 milyar dolara ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.... Devamı

İhracat şampiyonu mandalina

05.01.2018 - İSTANBUL

Bu sezon en çok ihraç edilen ürün 267.6 milyon dolarla mandalina oldu.... Devamı

2017'de ihracat 157 milyar doları aştı

02.01.2018 - İSTANBUL

Aralık ayında dış ticaret açığı yüzde 71.36 artışla 9 milyar 571 milyon dolara yükseldi. Bu ayda ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 59,2 oldu. ... Devamı