Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

Latin Amerika un ihracatçısına 'ilaç' olacak...

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

27.08.2015 Perşembe - İSTANBUL

Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika’nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı

Döviz kuru ve pazarlardaki sıkıntılar nedeniyle ihracat rakamlarında düşüş yaşanırken, un ihracatçıları çözümü yeni pazar arayışında buldu. Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği, Cumhuriyet tarihinde ihracat yapılamayan tek bölge olan Latin Amerika'nın 10 ülkesine ihracat yapabilmek için çalışma başlattı. Birliğin, Latin Amerika ülkelerinden Brezilya'da 1.5 yıldır devam eden çalışmaları sonucunda 2014 yılında 11 milyon dolarlık ihracat yapılırken, 2015 hedefi 25 milyon dolar olarak belirlendi.

Birlik üyeleri, bugüne kadar ihracat yapamadığımız diğer 9 Latin Amerika ülkesine 2017 itibariyle 100 milyon dolarlık ihracat hedefleniyor.

Türk unu ve makarnası Sao Paulo'da görücüye çıktı

Brezilya'nın en büyük sanayi eyaleti olan Sau Paulo'da düzenlenen gıda fuarına, İhracatçılar Birliği'nin destekleriyle katılan 13 Türk firması, Latin Amerika ülkelerinden gelen ziyaretçilere ürünlerini tanıttı. DÜNYA'nın sorularını yanıtlayan OAİB Un ve Unlu Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Turgay Ünlü, "İhracat son dönemlerde kura paralel düşüşler içerisinde. Dünyada kurların yükselmesi sebebiyle talep daralması var. Yurtdışındaki tüketici de 2 kilo un yerine 1 kilo un yemeye, günlük yumurta yerine 3 günde 1 yumurta yemeye başlıyor. Kur nedeniyle artan enflasyon talebi daraltıyor. İhracatımız miktar olarak yükselse de, gelir bakımından yüzde 2 daralma var. Petrol fiyatlarında düşüş olması, gıdadaki en büyük pazarımız Irak ve Ortadoğu'da da talep daralmasına yol açtı. Bu nedenle üreticilerimizi yeni pazarlara yönlendirmek zorundayız. Bu nedenle yaklaşık 1.5 yıldır Latin Amerika Pazarı'nda çalışma yapıyoruz. Bu pazara cumhuriyet tarihinde hiç ihracat yapmamıştık. Bu çalışmalar sonucunda başladık." dedi.

Brezilya'da kısa sürede 25 milyon doları aşarız

Ünlü, "Brezilya Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ihracat yapamadığımız bir ülkeydi. Biz tanıtım grubu olarak çalışmalarda bulunduk. Hemen ihracata başladık, şimdilik yılda 6 bin ton ihracat yapıyoruz. Brezilya aslında çok ciddi bir buğday üreticisi. 5 milyon ton üretiyor, 16 milyon ton buğday tüketiyor. Gerisini Arjantin'den un olarak alıyor. Aktiviteler ve fuarlara katılımla 10 ülkeli bölgede 2 yıl içerisinde 100 milyon dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. Brezilya'da 1.5 yılda geldiğimiz nokta, hedefimizin gerçekleşeceğini gösteriyor." şeklinde konuştu...

Kendi aramızda rekabet zarar veriyor

Fiyat rekabetinin anti damping soruşturmaları nedeniyle pazar kaybettirdiğine vurgu yapan Ünlü, "Pazarları kazanmak için çok çalışıyoruz. Ve kazanıyoruz. Ancak sonra kendi ayağımıza sıkmaya başlıyoruz. Her sektörde böyle maalesef. Kendi aramızda fiyat rekabetine giriyoruz. Bu, pazara hakim olmaya başladığımız ülkelerde anti damping soruşturmalarına neden oluyor ve pazarı kaybediyoruz. Bizim, dış pazarlarda birbirimizle ve fiyatımızla değil, kalitemizle rekabet etmemiz gerekiyor. Çok uyarıyoruz ama maalesef üreticilerimize dinletemiyoruz. Ve birkaç kişinin fiyat kırması nedeniyle topluca pazarı kaybediyoruz." dedi

2.5 milyar doları aşarız

Ünlü, "Türkiye dünya un ihracatında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da birinci sırada. 2 milyon 220 bin ton un ihraç ettik ama buğday fiyatları düşünce un fiyatları da geriledi ve 1 milyar dolarda kaldık. Bizim 2023'te 2.5 milyar dolarlık hedefimiz var. Ve bu çalışmalarla bu hedefi rahatlıkla aşarız" şeklinde konuştu.Güney Amerika'nın yanı sıra, Afrika pazarında da daha aktif şekilde rol alacaklarını dile getiren Ünlü, "Navlun konusunda da ciddi avantajlar var. o avantajları da kullanmalıyız. Türkiye'ye mal getirip boş dönen gemileri kullanmalıyız. Örneğin muz getiren gemilerle, Dominik'e dönüşte nişasta gönderiyoruz, Şili'ye gönderiyoruz. Uzak bölgeler için boş dönen gemiler bizim içi avantaj. Mesela, Tayland'da özellikle büyük talep gördük. Un Tanıtım Grubu ve OAİB olarak önemli bağlantılar kurduk. Tayland yılda 30 bin ton civarında un alıyor. Ağırlıklı olarak bisküvi, ikincisi karides yeminde kullanıyorlar, büyük karides çiftlikleri kullanıyor" dedi.

Güney Amerika Gıda Fuarı katılımcıları:

  • Altınapa Değirmencilik AŞ (Konya)
  • Ektaş Tarım Ürünleri AŞ (Bilecik)
  • Konya Yıldızı (Konya)
  • Marova Un AŞ (Mardin)
  • Pakmaya İhracat AŞ (İstanbul)
  • Sunar AŞ(Adana)
  • Tekinak Gıda AŞ(Çankırı)
  • Tekirdağ Un(Tekirdağ)
  • Ulusoy Un AŞ (Tekirdağ)
  • Yörükoğulları Gıda AŞ (Edirne)
  • Yüksel Tezcan AŞ (İzmir)

 

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Irak'a kanatlı eti ihracatı yüzde 49 arttı

20.10.2017 - İSTANBUL

Yılın 9 ayında Irak'a yapılan kanatlı eti ihracatı bir önceki yıla kıyasla yüzde 49 arttı. ... Devamı

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı