Bony Tekstil Başarı Hikayesi

Bony Tekstil

Çorap sektörüne yönelik olarak, Hasan Gülkaya tarafından üretim ve satış amacıyla 1986 yılında kurulan, ülkemizde sektörünün öncüsü olan BONY, kurulduğundan bu yana planlı, programlı ve istikrarlı büyüyerek, mükemmelliyetçi bir tutumla, müşteri odaklı çalışma prensibi edinmiştir... Devamı

Kocaeli'den 22 ülkeye diş implantı ihracatı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

19.12.2016 Pazartesi - KOCAELİ

TÜBİTAK MAM ve DTİ İmplant firması iş birliğinde yerli imkanlarla üretilen diş implantları, Avrupa ülkelerinden yoğun talep görüyor. Yüzde 100 yerli bilgi birikimi ve iş gücüyle geliştirilen diş implantları, 22 ülkeye ihraç ediliyor.

 

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Marmara Araştırma Merkezi (MAM) ve DTİ İmplant firması işbirliğinde yerli imkanlarla geliştirilen diş implantları, 22 ülkeye ihraç ediliyor.

TÜBİTAK MAM iş birliğiyle geliştirilen yerli implantın üretimi için 2012'de İstanbul'da fabrika kuran firma, yurtdışından gelen yüksek talebin karşılanamaması üzerine üretim tesislerini Türkiye'nin tek teknoloji geliştirme ve serbest bölgesi olan Kocaeli'deki TÜBİTAK Marmara Teknokent'e (TÜBİTAK MARTEK) taşıdı. Firma, Avrupa'nın en büyük implant üretim tesislerinden biri olan Kocaeli'deki yeni fabrikasında yeni yılda 500 bin üretim adedine ulaşmayı hedefliyor. DTİ İmplant Genel Müdürü Talat Buğur, tıp öğrencisi olduğu yıllarda kurduğu yerli diş implantı üretme hayalini, 2012'de TÜBİTAK'ın desteğiyle gerçeğe dönüştürdüğünü söyledi.

TÜBİTAK MAM Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji Enstitüsü ile sahibi olduğu DTİ İmplant'ın kamu, özel sektör ve üniversite iş birliğinin başarılı bir örneğini sergilediğini belirten Buğur, yaptıkları Ar-Ge çalışmaları sonucu implant uygulamalarıyla yüzey teknolojisinde yeni bir sayfa açtıklarını kaydetti.

İlk etapta yıllık 250 bin adet

Buğur, "Mevcut teknolojiyle implantın sıvı içerisinde saklanması ve bir yıl içerisinde kullanılması gerekiyordu. Biz ise farklı bir teknoloji kullanarak SLA Active yüzeyi kuru olarak elde ettik ve raf ömrünü 5 yıla çıkardık" dedi. Buğur, saklanmasında ve sterilizasyonunda çok önemli avantajlara sahip olan bu ürünün sadece Türkiye'de üretildiğini, TÜBİTAK MARTEK'te kurdukları yeni fabrikada ilk etapta yıllık 250 bin ve hemen sonrasında da 500 bin adet implant üretmeyi ve bunların önemli bir kısmını ihraç ederek ülkeye döviz kazandırmayı amaçladıklarını belirtti.

"4.5 milyar dolarlık pazar"

Türkiye'de yıllık implant pazarının 350-400 bin civarında olduğuna dikkati çeken DTİ İmplant Genel Müdürü Talat Buğur, sözlerini şöyle sürdürdü: "Avrupa ülkelerinde yılda 5,5 milyon, dünya genelinde ise 40 milyon civarında implant kullanılıyor. Dünya implant pazarının büyüklüğü 4,5 milyar dolar olarak tahmin ediliyor ve sektör global olarak yılda yüzde 12 büyüyor. Bu önümüzde ciddi fırsatlar olduğunu bize gösteriyor. Avrupa Birliği'ne ciddi ihracat rakamlarına ulaştık. Şu anda yurtdışından gelen talebin tamamını karşılayamıyoruz. Önümüzdeki yıl ciddi bir ihracat atağına başlayacağız. Almanya, İsviçre, ABD ve Uzakdoğu'da ofis kurma çalışmalarına başladık."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Irak'a kanatlı eti ihracatı yüzde 49 arttı

20.10.2017 - İSTANBUL

Yılın 9 ayında Irak'a yapılan kanatlı eti ihracatı bir önceki yıla kıyasla yüzde 49 arttı. ... Devamı

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı