ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Ferah Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Ferah Konfeksiyon

Genç yaşlarda çalışmaya başlamak suretiyle ticari hayata atılan Saadettin Dirik, tekstil ve konfeksiyon sektörünün başarılı firmalarından Ferah Konfeksiyon'u bugünlere ulaştırmıştır... Devamı

Japon Yanmar global büyümede Türkiye'ye rol biçti

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

01.03.2017 Çarşamba - İZMİR

Japon Yanmar, güçlü olduğu tarım ekipmanları ve enerji sistemleri sektörlerinde de ürünlerini Türk tüketicisine sunmaya başladı.

 

2016 yılında ulaştığı 7 milyar dolarlık ciro büyüklüğünü 2020'de, yaklaşık yüzde 50 büyüme ile 10 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen Yanmar, bu büyümeyi sağlayacak stratejisinde Türkiye'ye özel önem veriyor. Japon firma, Türkiye'nin büyüme hızı, genç nüfusu ve tarımsal üretim gücüyle iç piyasada büyümek isterken, bir yandan da farklı ülkelerdeki üretim tesislerine Türk firmalardan yan sanayi tedariğini arttırmaya yönelik görüşmeler yapıyor. Yanmar'ın bir diğer hedefinde ise Türkiye'nin jeopolitik konumundan yararlanarak çevre ülkelerin pazarlarına etkili girmek var.

Yanmar'ın deniz araçlarında kullanılan motorlarla ve iş makineleri ile Türkiye'de bilindiğini, ancak tarım ekipmanlarında ve enerji sistemlerinde de dünyada iyi bilinen bir marka olduğunu aktaran Yanmar Holdings Türkiye İrtibat Ofisi Genel Müdürü Mustafa Kemal Erdoğan, bu ürünlerde de iç pazarda iyi bir yer edinmek hedefiyle Türkiye operasyonuna sağlam adımlarla başladıklarını söyledi.

Yanmar'ın 7 milyar dolar olan yıllık cirosunu 2020'de 10 milyar dolara çıkaracağını ve bu büyümede Türkiye merkezli operasyonlarına özel önem biçtiğini aktaran Erdoğan, "Öngördüğümüz bu yüzde 50'ye yakın büyüme içinde inorganik büyüme de var. Biz inorganik, satın alma ile de büyüyen bir firmayız. Yanmar, 2015'te Avrupa'nın en büyük jeneratör üreticisi İspanyol Himoinsa firmasını, 2016'da iş makinesi üreten Alman Tereks firmasını satın aldı. Yanmar'ın, organik ve inorganik büyümesinde Türkiye'nin büyük bir rolü olacak" diye konuştu.

Yıl sonuna kadar buradaki yapılanmayı satış ofisi haline getireceklerini ve kadroyu güçlendireceklerini belirten Erdoğan, "İrtibat bürosu olarak şu anda sadece pazar araştırma ve pazarlama çalışmaları yürütüyoruz. Türkiye'deki en önemli bulunma nedenimiz; ülkenin kuruluşunun 100. yılını kutlayacağı 2023 yılı için belirlediği hedeflerini tutturmak için ulaşacağı yüksek büyüme hızı. Genç nüfusu, jeopolitik konumunun sunduğu avantajları değerlendirmek için Türkiye pazarında büyümeyi hedefliyoruz" dedi.

Türkiye'de her türlü işbirliğine de açık olduklarını ifade eden Mustafa Kemal Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'den hali hazırda traktör kabini, kaynaklı gövde şasi parçaları ve kepçe alıyoruz. Traktör ve tarım ekipmanları sektörü çok büyük olduğu için biz buradan tedarik zincirini büyütmeyi çok önemsiyoruz. Bizim Fransa ve Almanya'da üretimlerimiz var. Türkiye'deki tedarikçilerden daha fazla yararlanarak, Avrupa'daki tesislerimize buradan daha çok yan sanayi sağlamak istiyoruz. Bu konuda ciddi çalışmalarımız var."

Türkiye'nin jeopolitik konumunu değerlendirecek

Mustafa Kemal Erdoğan, Yanmar'ın ürettiği ürün gruplarında Türkiye pazarının çok büyük potansiyele sahip olduğunu, bu potansiyeli ürünleri pazarlamanın yanı sıra, yan sanayi tedarik etme ve işbirlikleri kurma şeklinde de değerlendirmek istediklerini ifade etti. Erdoğan, şunları söyledi: "Yanmar 2016'da dünyadaki faaliyetlerinden 7 milyar dolarlık ciro sağladı. Birçok bölgede bulunan Yanmar'ın, Türkiye ve komşusu olan Orta Doğu, Orta Asya, Kuzey Afrika'da henüz operasyonu yok. Buradaki yapılanmamız ile Türkiye başta olmak üzere komşu ülkelerde de çalışacağız. Orta vadede İran, Azerbaycan, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ülkeleri, İsrail ve Balkan ülkelerini buradan yönetmek istiyoruz."

Türkiye'den yan sanayi tedariğini arttıracak

Yanmar'ın, distribütörleri aracılığıyla deniz motorları ve iş makinelerini uzun yıllardır Türkiye pazarına sunduğunu, artık traktör, fide dikim makineleri, hasat makineleri, biçerdöverler gibi tarım makineleri ile doğalgazla hem ısıtma, hem soğutma hem de elektrik üretimini sağlayan enerji sistemleri, koojenerasyon sistemleri ve jeneratörleri de Türkiye'de pazarlamaya başladıklarını vurgulayan Erdoğan, "Yanmar Türkiye olarak, ürünlerimizi direkt üreticiden tüketiciye sunmaya ve satış sonrası servis hizmetleri vermeye başlıyoruz" ifadelerini kullandı.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Sanayi üretiminde düşüş

16.11.2018 - İSTANBUL

Sanayi üretimi eylülde hem geçen yılın aynı dönemine göre hem de bir önceki aya göre yüzde 2,7 oranında azaldı. ... Devamı

İklimlendirme sektörü, Tire OSB'de test ve analiz laboratuarı kuracak

16.11.2018 - İZMİR

EHİS LAB 2020'de Tire OSB'de iklimlendirme sanayicisine hizmet vermeye başlayacak. ... Devamı

Hollanda, konfeksyion ihracatında artış rekormeni oldu

16.11.2018 - İSTANBUL

Türkiye'nin 2018 yılı Ocak-Ekim döneminde Hollanda'ya konfeksiyon ürünleri ihracatının 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 19'luk artışla 828 milyon dolara ulaştı.... Devamı

Türkiye, enerjisinin yüzde 88'ini fosilden sağlıyor

16.11.2018 - İSTANBUL

Climate Transparency tarafından yayınlanan Brown to Green isimli rapora göre, Türkiye enerjisinin yüzde 88'ini fosil yakıtlardan temin ediyor.... Devamı

Dünya devleri Türk ev ve mutfak ürünleri için geldi

15.11.2018 - İSTANBUL

Binlerce mağazaları ile perakende sektöründe kendi ülkelerinde ve dünya çapında lider olan firmalar Türk ev ve mutfak sanayi ürünlerini satın almak için Türkiye'ye geldi.... Devamı