Hüma Hastanesi Başarı Hikayesi

Hüma Sağlık Hizmetleri Ltd. Şti.

2004 yılının Mart ayında Kayseri’nin ilk Kadın Sağlığı Merkezi olarak kurulan Hüma Hastanesi, 2006 yılının Şubat ayında Anadolu’nun ilk Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi olarak hizmet vermeye başlamıştır...Devamı

İnterneti etkin kullanan KOBİ'nin geliri %17 arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.03.2012 Salı - İSTANBUL

BCG tarafından hazırlanan "4,2 Trilyon Dolarlık Fırsat: G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" başlıklı rapora göre, Türkiye'de interneti etkin kullanan şirketlerin gelirlerinde 3 yılda yüzde 17 artış görüldü.

 

The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan "4.2 Trilyon Dolarlık Fırsat: G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" başlıklı rapora göre, Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 milyar lirayı geçiyor.

Rapora göre Türkiye'de interneti satış/ pazarlama, müşteri ve tedarikçi iletişimi için yüksek oranda kullanan şirketler, son 3 yılda gelirlerini ortalama yüzde 17 artırırken, interneti daha az kullanan şirketler aynı dönemde gelirlerini yüzde 11 yükseltti. İnterneti kullanmayan şirketlerin gelirlerinde yüzde 8'lik düştü.

Türkiye'de internet kullanım alışkanlığının hızlı bir şekilde gelişmesi, başta perakendecilik, bankacılık ve sigortacılık sektörleri olmak üzere, birçok sektördeki dinamiklerde önemli değişimleri beraberinde getirecek. Türkiye'de yaklaşık 30 milyon internet kullanıcısı bulunurken, 16-74 yaş aralığındaki nüfusun yaklaşık yüzde 45'i internet kullanıyor ve bu oranın 2015 yılında yaklaşık yüzde 55'e ulaşması bekleniyor.

4 yılda 4.2 trilyon doları bulacak

Rapora göre, G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin 2010 yılındaki 2,3 trilyon dolarlık toplam büyüklüğü, İtalya veya Brezilya ekonomilerinden daha büyük. 2016 yılında dünyada 3 milyar internet kullanıcısı olacağı ve G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin toplam büyüklüğünün 4.2 trilyon doları bulacağı tahmin ediliyor.

Reklam hacmi 2016'da 1.4 milyar dolara ulaşacak

BCG'nin raporuna göre, e-ticaret yolu ile internetten doğrudan alınan mal ve hizmetlerin değeri 2010 yılında yaklaşık 4 milyar lira civarında bulunuyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 20'si alışveriş yapmadan önce fiyatları ve ürün özelliklerini internet kullanarak inceliyor.

Bu etki, göz önünde bulundurulduğunda ortaya çıkan rakam internetin gerçek etkisini gösteriyor ve Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 milyar lirayı geçiyor. Türkiye'de reklam pastası içinde en hızlı büyüyen bölüm olan online reklam harcamalarının toplam reklam harcamaları içindeki payının, 2016 yılında yüzde 18'e ulaşması bekleniyor.

Televizyon ve gazeteden sonra en çok reklam harcaması yapılan mecra olan internette 2016 yılında toplam 1.4 milyar lira reklam harcaması yapılacağı öngörülüyor. İnterneti satış/ pazarlama, müşteri ve tedarikçi iletişimi için yüksek oranda kullanan şirketler, son 3 yılda gelirlerini ortalama yüzde 17 artırırken, interneti daha az kullanan şirketler aynı dönemde gelirlerini yüzde 11 yükseltti. İnterneti kullanmayan şirketlerin gelirlerinde yüzde 8'lik düşüş gözleniyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

DİĞER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Frankfurt Otomobil Fuarı'na yoğun ilgi

18.09.2017 - Yurtdışı

39 farklı ülkeden bin firma katıldığı Frankfurt Otomobil Fuarı yoğun ilgi görüyor.... Devamı

'Türkiye'de zehirli yumurta' iddiasına tepki

06.09.2017 - İSTANBUL

Türkiye'de 'zehirli yumurta'ya rastlandığı iddiasına sektör temsilcileri tepki gösterdi. YUM-BİR Başkanı Konya, "İddia son günlerde yaşanan siyasi gerginliklerin ürünü" dedi.... Devamı

Tatilde en çok fotoğraf paylaşan ikinci ülkeyiz

21.07.2017 -

Yapılan araştırmaya göre Türkler tatilde en çok fotoğraf paylaşan ikinci ülke oldu. Tatilde mobil cihazları tamamen kaptanların oranı ise yüzde 11.... Devamı

Vakıflara bedelsiz kamu arazisi

21.07.2017 -

Kamuya ait taşınmazlar, eğitim ve yurt faaliyeti için bedelsiz olarak devredilebilecek. Devredilen kurumlarda öğrencilerin en az yüzde 3'ü bedelsiz, yüzde 10'u da yüzde 50 indirimli olarak eğitim görecek.... Devamı

TÜRKONFED geleceğin girişimcilerini yetiştiriyor

19.07.2017 -

TÜRKONFED, 30 lise öğrencisine 'STEM ile Girişimde Yeni Ufuklar' projesi kapsamında bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik temelli girişimcilik dersi verecek.... Devamı