İlkay Kağıtçılık Başarı Hikayesi

İlkay Kağıtçılık Tic. A.Ş.

1977 yılında İstanbul'da kurulan, 2000 yılında yapışkan kağıt ve bant sanayine yönelik üretime başlayan, ambalaj, kağıt otomotiv, tekstil, yapı elemanları ve beyaz eşya vb. sanayi ile yan sanayi unsurlarına hizmet veren İlkay Kağıtçılık, sektörünün önde gelen başarılı kuruluşları arasında yer almaktadır.Devamı

İHKİB'den İskandinav Çıkarması

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

06.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) İskandinav ülkelerinde başta çorap, iç giyim ve denim olmak üzere Türk tekstilini marka haline getirmek ve 4 yıl sonunda 20 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedefliyor.

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

''Krizde İskandinav ülkelerine odaklanıp 104 milyon dolar olan çorap ve iç giyim ihracatımızı 310 milyon dolara çıkaracağız'' diyen Tanrıverdi, 14-16 Eylül 2009 tarihleri arasında dünyada çorap ve iç giyime en çok parayı harcayan İskandinavya ülkelerinden Danimarka'ya çıkarma yapacaklarını ve 1,3 milyar dolarlık pastadan alınan payı yüzde 8'den yüzde 25'e yükseltmeyi amaçladıklarını ifade etti.

"Spesifik çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk"

Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
"İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Karşılaştırmak için, Türkiye'nin yıllık kişi başına çorap tüketimi 5 çift. Bu yüzden, yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık.

Danimarka'nın başkenti Kophenhag'a gitmeden önce katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. Sık sık alışverişe çıkan 13-18 yaş arası gençler, iç çamaşırı ve çorap için yılda 20-26 Euro harcıyorlar. 18-25 yaş aralığında ise rakam daha da artıyor.

Markaları çok iyi tanıyan bu kesim iç çamaşırı ve çoraba yılda 40-60 Euro harcıyor. Danimarkalı ithalatçılar zamanında ve istenildiği şekilde teslimat yapabilen tedarikçilerle uzun sureli ilişkiler kurmayı tercih ediyor. Bu durumda coğrafi yakınlık açısından ön plana çıkan Türkiye, İskandinavya'ya üretim yapan Çin'e karşı avantajlı konuma geçiyor"

"Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro"

Tanrıverdi, 4 yıl sürecek olan projenin devamında, 2010 senesinde, 27 AB ülkesinde örme dokuma sektörü tanıtım, pazarlama; 2011 senesinde, Kuzey ve Doğu Avrupa başta olmak üzere 27 AB ülkesinde denim hazır giyim sektörü tanıtım, pazarlama; 2012 senesinde de İskandinav ülkeleri başta olmak üzere 27 AB ülkesinde genel hazır giyim konfeksiyon sektörü tanıtım ve pazarlama faaliyetleri sürdüreceklerini ifade etti.

Proje'nin Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından destekleneceğine dikkati çeken Tanrıverdi, "Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro, Danimarka organizasyonuna ise bunun 200 bin Eurosunu ayıracağız. Dört yılın sonunda da Türkiye'nin toplam hazır giyim ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İntertek Türkiye, 2017'de hedefinin iki katı büyüdü

20.04.2018 - İSTANBUL

İntertek, Türkiye'de geçen yıl belirlediği hedeflerin üzerinde iki katlık bir büyüme gerçekleştirdi. ... Devamı

Bursa Eldiven Sanayi ihracata odaklanacak

20.04.2018 - BURSA

Bursa Eldiven Sanayi, Bursa Karma OSB'de 5 milyon lira yatırımla tesis kurdu.... Devamı

Şirket olarak AB'ye girdi, sektörü de AB ile yarıştıracak

20.04.2018 - Yurtdışı

Çelik tel ve halat sektörünün ilk Ar-Ge merkezini de kuran şirket, sektörün katma değerinin Avrupa seviyesine ulaşmasını bekliyor. ... Devamı

İngiliz YOTEL, 3'üncü havalimanına 451 odalı otel açacak

20.04.2018 - İSTANBUL

Ulaşım ve turizmi buluşturan İngiliz devi YO! Company, otelcilik markası YOTEL'i yeni havalimanı ile Türkiye'ye getiriyor.... Devamı

Şenpiliç'ten 400 milyon liralık yatırım

20.04.2018 - İSTANBUL

Şirket, Osmaniye Kadirli'de ilk etapta günlük kapasitesi 450 bin adet olan kesimhane ve yıllık 579 bin 500 ton olan yem fabrikasının yatırımına hazırlanıyor.... Devamı