Canel Madencilik Başarı Hikayesi

Canel Münip Çoker Madencilik

Sahibi olduğu mermer ocaklarıyla lider bej mermer üreticilerinden biri olan Canel Madencilik; ürünlerini blok, plaka, fayans, döşeme, basamak gibi pek çok ebatta temin edebilmektedir. Turkiye’nin ocak içerisinde fabrikası bulunan ilk firması olan Canel'in ürünlerinin sert ve dayanıklı yüzey yapısı, yoğun insan trafiğinin bulunduğu ve makinelerin kullanıldığı alanlarda tercih edilmesindeki en önemli nedenlerinden biridir...Devamı

İHKİB'den İskandinav Çıkarması

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

06.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) İskandinav ülkelerinde başta çorap, iç giyim ve denim olmak üzere Türk tekstilini marka haline getirmek ve 4 yıl sonunda 20 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedefliyor.

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

''Krizde İskandinav ülkelerine odaklanıp 104 milyon dolar olan çorap ve iç giyim ihracatımızı 310 milyon dolara çıkaracağız'' diyen Tanrıverdi, 14-16 Eylül 2009 tarihleri arasında dünyada çorap ve iç giyime en çok parayı harcayan İskandinavya ülkelerinden Danimarka'ya çıkarma yapacaklarını ve 1,3 milyar dolarlık pastadan alınan payı yüzde 8'den yüzde 25'e yükseltmeyi amaçladıklarını ifade etti.

"Spesifik çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk"

Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
"İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Karşılaştırmak için, Türkiye'nin yıllık kişi başına çorap tüketimi 5 çift. Bu yüzden, yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık.

Danimarka'nın başkenti Kophenhag'a gitmeden önce katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. Sık sık alışverişe çıkan 13-18 yaş arası gençler, iç çamaşırı ve çorap için yılda 20-26 Euro harcıyorlar. 18-25 yaş aralığında ise rakam daha da artıyor.

Markaları çok iyi tanıyan bu kesim iç çamaşırı ve çoraba yılda 40-60 Euro harcıyor. Danimarkalı ithalatçılar zamanında ve istenildiği şekilde teslimat yapabilen tedarikçilerle uzun sureli ilişkiler kurmayı tercih ediyor. Bu durumda coğrafi yakınlık açısından ön plana çıkan Türkiye, İskandinavya'ya üretim yapan Çin'e karşı avantajlı konuma geçiyor"

"Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro"

Tanrıverdi, 4 yıl sürecek olan projenin devamında, 2010 senesinde, 27 AB ülkesinde örme dokuma sektörü tanıtım, pazarlama; 2011 senesinde, Kuzey ve Doğu Avrupa başta olmak üzere 27 AB ülkesinde denim hazır giyim sektörü tanıtım, pazarlama; 2012 senesinde de İskandinav ülkeleri başta olmak üzere 27 AB ülkesinde genel hazır giyim konfeksiyon sektörü tanıtım ve pazarlama faaliyetleri sürdüreceklerini ifade etti.

Proje'nin Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından destekleneceğine dikkati çeken Tanrıverdi, "Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro, Danimarka organizasyonuna ise bunun 200 bin Eurosunu ayıracağız. Dört yılın sonunda da Türkiye'nin toplam hazır giyim ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Yılsonu TÜFE beklentisi yüzde 13.88'e çıktı

19.07.2018 - İSTANBUL

Merkez Bankası'nın (TCMB) Temmuz beklenti anketinde, yıl sonu TÜFE beklentisi bir önceki anketteki yüzde 12.28'den yüzde 13.88'e yükseldi. ... Devamı

AKAMİB'den altı ayda 327 milyon liralık ihracat

19.07.2018 - İÇEL

AKAMİB, haziran ayında gerçekleştirdiği 39 milyon 868 bin liralık ihracatla birlikte 6 aylık toplam ihracatını 327 milyon 149 bin liraya yükseltti.... Devamı

Konut satışlarında yüzde 22 artış

19.07.2018 - İSTANBUL

Kampanyaların da etkisiyle haziran ayında 119 bin 413 konut satıldı. ... Devamı

IMF'nin Türkiye için 2018 büyüme tahmini yüzde 3,9

19.07.2018 - İSTANBUL

IMF Araştırma Departmanı Direktörü Gian Maria Milesi-Ferretti, IMF'nin Türkiye ekonomisinin bu yıl yüzde 4,2 ve gelecek yıl yüzde 3,9 büyümesini beklediğini belirtti.... Devamı

Kablo sektörüne bakış

19.07.2018 - İSTANBUL

İhracattaki durgunluk iç pazara yönelimi artırarak, arz fazlalığını tetikliyor.... Devamı