ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Meydan Grup Başarı Hikayesi

Meydan Otomotiv Endüstri Nakliye ve Gıda Sanayi İç Dış Tic. Ltd. Şti.

1969 yılında otomotiv sektörüne yönelik faaliyet gösteren bir firmada çalışan olarak iş hayatına başlayan Ömer Faruk Meydan, 1991yılında Konya için bir ilki gerçekleştirerek; Japon otomobillerinin yedek parça ticaretini yapan firmayı kurmuştur...Devamı

İHKİB'den İskandinav Çıkarması

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

06.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) İskandinav ülkelerinde başta çorap, iç giyim ve denim olmak üzere Türk tekstilini marka haline getirmek ve 4 yıl sonunda 20 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedefliyor.

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

''Krizde İskandinav ülkelerine odaklanıp 104 milyon dolar olan çorap ve iç giyim ihracatımızı 310 milyon dolara çıkaracağız'' diyen Tanrıverdi, 14-16 Eylül 2009 tarihleri arasında dünyada çorap ve iç giyime en çok parayı harcayan İskandinavya ülkelerinden Danimarka'ya çıkarma yapacaklarını ve 1,3 milyar dolarlık pastadan alınan payı yüzde 8'den yüzde 25'e yükseltmeyi amaçladıklarını ifade etti.

"Spesifik çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk"

Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
"İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Karşılaştırmak için, Türkiye'nin yıllık kişi başına çorap tüketimi 5 çift. Bu yüzden, yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık.

Danimarka'nın başkenti Kophenhag'a gitmeden önce katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. Sık sık alışverişe çıkan 13-18 yaş arası gençler, iç çamaşırı ve çorap için yılda 20-26 Euro harcıyorlar. 18-25 yaş aralığında ise rakam daha da artıyor.

Markaları çok iyi tanıyan bu kesim iç çamaşırı ve çoraba yılda 40-60 Euro harcıyor. Danimarkalı ithalatçılar zamanında ve istenildiği şekilde teslimat yapabilen tedarikçilerle uzun sureli ilişkiler kurmayı tercih ediyor. Bu durumda coğrafi yakınlık açısından ön plana çıkan Türkiye, İskandinavya'ya üretim yapan Çin'e karşı avantajlı konuma geçiyor"

"Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro"

Tanrıverdi, 4 yıl sürecek olan projenin devamında, 2010 senesinde, 27 AB ülkesinde örme dokuma sektörü tanıtım, pazarlama; 2011 senesinde, Kuzey ve Doğu Avrupa başta olmak üzere 27 AB ülkesinde denim hazır giyim sektörü tanıtım, pazarlama; 2012 senesinde de İskandinav ülkeleri başta olmak üzere 27 AB ülkesinde genel hazır giyim konfeksiyon sektörü tanıtım ve pazarlama faaliyetleri sürdüreceklerini ifade etti.

Proje'nin Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından destekleneceğine dikkati çeken Tanrıverdi, "Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro, Danimarka organizasyonuna ise bunun 200 bin Eurosunu ayıracağız. Dört yılın sonunda da Türkiye'nin toplam hazır giyim ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Bakliyatta çözüm üretimi artırmaktan geçiyor"

26.09.2018 - İSTANBUL

Mersin Ticaret Borsası Başkanı Abdullah Özdemir, "Dış ticarette net ihracatçı konuma yeniden kavuşabilmemiz için üretimde sıçrama yaratacak yeni politikalara ihtiyacımız var" dedi. ... Devamı

Yeni programın uygulanmasında yöntem ve kararlılık önemli

26.09.2018 - İZMİR

Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yorgancılar, "Yeni Ekonomi Programı'nın uygulanabilirliğindeki yöntem ve kararlılık bundan sonraki süreçte esas olan" dedi.... Devamı

İthal 20 biyoteknolojik ilaç teşvikle 'yerli' üretilecek

26.09.2018 - İSTANBUL

2020'de Türkiye biyoteknolojij ilaç pazarı 5 milyar lirayı aşacak.... Devamı

Hammaddeyi ithal eden sektör üretimin desteklenmesini bekliyor

25.09.2018 - İSTANBUL

Bitkisel yağ sektöründe yıllık ortalama 2.5 milyon ton ayçiçeği üretiminin yapılması adına üretimin teşvik edilmesi gerekiyor.... Devamı

Çimento pazarında dengeler değişti

25.09.2018 - İSTANBUL

Piyasadan çekilen Çin, 2019 yılından itibaren çimento ve klinker ithalatına başlayacak.... Devamı