Ata Bilişim Başarı Hikayesi

Ata Bilişim San. Tic. Ltd. Sti.

2007 yılında kurulan ATA Bilişim; eğitim, destek, teknik servis, proje, satış ve pazarlama departmanlarındaki eğitimli kadrosuyla müşterilerine “Müşteri Memnuniyetinin Sürekliliği Esastır“ ilkesi ile hizmet vermektedir...Devamı

İran'a hazır giyim ihracatında büyük artış

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.10.2016 Salı - İSTANBUL

Türkiye'den İran'a yılın ilk 8 ayında yapılan hazır giyim ihracatı yüzde 219 artış kaydetti.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İran'a hazır giyim ihracatında önemli bir sıçrama yakaladıklarını belirterek, "22 iç giyim firması ile gittiğimiz Tahran'da çok büyük ilgi gördük. Yılın ilk 8 ayında ihracatımızı yüzde 219 arttırarak 237 milyon dolara çıkardık" değerlendirmesinde bulundu.

İHKİB'den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Tanrıverdi, Tahran'ı son bir yıl içinde ikinci kez ziyaret eden Türk iç giyimcilerin İranlı alıcıların yoğun ilgisiyle karşılaştığını kaydederek, İran'ın, Ekonomi Bakanlığı desteğinde 22 firma ile yürüttükleri İç Giyim URGE projesi kapsamında hedef pazarlardan olduğunu aktardı.

'Çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz'

Tanrıverdi, İran'a hazır giyim ihracatında son yıllarda çok önemli artış kaydettiklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"İhracatımızı 2014'te 71 milyon dolarken 2015'te 121 milyon dolara çıkardık. Bu yıl çok daha iyi durumdayız. Yılın 8 ayında İran'a hazır giyim ihracatımız yüzde 219 artarak 237 milyon dolar oldu. Rakamın yıl sonunda 300 milyon doları aşacağını şimdiden söyleyebilirim. Tahran ziyaretimizde yoğun bir ilgiyle karşılaştık. İç giyim firmalarımızın temsilcileri Tahran, Culfa, İsfahan, Kereç, Bandar Abbas, Meşed, Tebriz, Ramsar gibi şehirlerden gelen 205 alıcı ile çok faydalı görüşmeler yaptılar. Önümüzdeki dönemde karşılıklı ziyaretleri sıklaştırarak ticari ilişkilerimizi çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz."

'İran'da avantajlıyız'

İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Nazım Kanpolat ise yılbaşında uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte İran'da yeni bir sürecin başladığını belirterek, İran'ın 80 milyonluk genç nüfusu, 400 milyar doları aşan ulusal geliri ile bölgenin ikinci büyük ekonomisi olduğunu hatırlattı.

Kanpolat, şu ifadeleri kullandı:

"Kültürel ve coğrafi yakınlığımız nedeniyle rakiplerimize göre İran'da çeşitli avantajlara sahibiz. Ülkelerimiz arasında imzalanan ticaret anlaşmasının ihracatımız üzerinde olumlu yansımalarını görüyoruz. Yaptırımların tamamen kalkmasıyla birlikte İran hızlı bir büyüme sürecine girecek. Bu büyük potansiyeli değerlendirmek isteyen firmalarımıza her türlü desteği vermeye devam edeceğiz. İran pazarında daha fazla yer alabilmek için İHKİB'in kurumsal faaliyetlerinin yanı sıra firmalar da bireysel olarak daha fazla çaba göstermeli."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

'İlk 1000 ihracatçı' açıklandı ilk 4 otomotivin, zirve Ford'un

13.06.2018 - İSTANBUL

TİM'in hazırladığı 'İlk 1000 İhracatçı Firma-2017' araştırması açıklandı, ilk 4 sırada otomotiv sektörü yer aldı. ... Devamı

İhracatın cirodaki payı ilk çeyrekte arttı

08.06.2018 - İSTANBUL

Firma cirolarındaki ihracatın payı yılın ilk çeyreğinde yüzde 66.2 ye yükseldi. İlk üç ayda ihracat yapan 48 bin firmadan 3 bin 500'ü ilk defa ihracata başladı. ... Devamı

İhracat mayıs ayında da rekor kırdı

01.06.2018 - İSTANBUL

1,5 yıldır kesintisiz olarak artan ihracat mayıs ayında 14 milyar dolara çıkarak aylık bazda rekor kırdı. ... Devamı

"İhracat rekorlarla büyüyor"

08.05.2018 - KAYSERİ

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatın son bir buçuk yıldır sürekli arttığını söyledi. Büyükekşi, son 7 aydan beri de ihracatta çift haneli artış açıkladıklarını belirtti. ... Devamı

Parite etkisi ihracatı yukarı çekti

07.05.2018 - İSTANBUL

Parite etkisi ilk dört ayda ihracatı 3.8 milyar dolar yukarı çekti.... Devamı