Profen Başarı Hikayesi

Profen İletişim Teknolojileri ve Hiz. San. Tic. A.Ş.

Girişimci genç mühendislerin kurduğu Profen, uydu haberleşme teknolojileri alanında dünya çapında marka olma yolunda olanca hızıyla ilerlemektedir...Devamı

İhracatçının başarısı Türkiye imajına bağlı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.07.2017 Perşembe -

TİM'in yaptığı araştırmaya göre Türkiye imajı ile Türk ihraç ürünleri memnuniyeti arasında bazı istisnalar dışında yüksek korelasyon bulunuyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 26 ülkede gerçekleştirilen Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Buna göre Türk ihraç ürünlerinden memnuniyet oranı yüzde 62 düzeyinde, Türkiye'nin imajını olumlu bulanların oranı da yüzde 60 olarak belirlendi. Araştırmayı değerlendiren TİM başkanı Mehmet Büyükekşi, "Ülke imajımızın güçlü olduğu pazarlarda ürünlerimiz de güçlü oluyor. Ülke imajımızın bozulmasına asla izin vermemeliyiz" dedi.

En çok İngilizler memnun

Araştırma Kantar TNS firması tarafından gerçekleştirildi. Ekim 2016 ile Mart 2017 arasında 6 temel sektör grubunda en fazla ihracat yapılan 26 ülkede toplam 2.520 firmanın satın almadan sorumlu yöneticisiyle yüz yüze görüşüldü. Büyükekşi, Türk ihraç ürünleri algısının en olumlu olduğu ülkelerin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan olduğunu bildirdi.

Almanya ve Hollanda etkisi

Türkiye'nin ihracatının yarısını oluşturan AB genelinde Türk ürünlerinden memnuniyet oranının yüzde 59 ile ortalamanın altında kaldığını belirten Büyükekşi, "AB oranını Hollanda, Polonya ve Almanya'nın aşağıya çekiyor. Bu ülkelere ihracatçılarımızın özel bir önem vermesi gerekiyor. Almanya ihracatımızda her daim birinci sırada yer alıyor. Ancak memnuniyet oranının ortalamanın altında kaldığını görüyoruz. Eğer biz Almanya'daki alıcılarımızın nelerden memnun olmadıklarını anlarsak, eksiklikleri gideririz" dedi.

Sektörlerin Türk ihraç ürünleri memnuniyet derecesine de bakıldığını kaydeden Büyükekşi, "6 temel sektör grubunda, memnuniyet derecesi en yüksek olan sektör yüzde 65 ile elektrik-makine oldu. Ancak memnuniyet derecesi bütün sektörlerimizde birbirine yakın" dedi. Büyükekşi hedeflerinin oranı yüzde 85'e ulaştırmak olduğunu açıkladı.

Türk ihraç ürünleri tercih oranı yüzde 55

Araştırmaya dahil olan firmaların yüzde 70'i Türkiye'den mal alan firmalarından, yüzde 30'u ise almayanlardan seçildi. Buna rağmen Türk ihraç ürünleri tercih edilme oranı yüzde 55 oldu. Büyükekşi, "Türk ihraç ürünlerini tercih etmeyen, ancak uygun koşullar olursa tercih edeceğini belirten firmaların oranı da yüzde 37. Yani yüzde 37'yi temsil eden firmalar, bizim potansiyel alıcılarımızı oluşturuyor. Yapmamız gereken şey sektör sektör tüketici odaklı çözüm süreçleri geliş-tirerek uygun koşulları sağlamak. Bu potansiyeli değerlendirdiğimizde ise yüzde 92'ye ulaşıyoruz" diye konuştu.

Avrupa'da ürün-ülke ayrışması

Türk ihracat ürünlerinden memnun olan ülkelerde ortalamanın altında olan Almanya, Türkiye algısında İspanya'nın ardından ikinci sırada yer alıyor. Türk ürünlerinden yüzde 85 gibi bir oranla en fazla memnun olan İngiltere'de, genel Türkiye algısı ise yüzde 40 gibi düşük seviyede. İngiltere, bu oranla genel Türkiye imajın sıralamasından Kanada'nın (yüzde 30) ardından sondan ikinci sırada bulunuyor. AB genelinde ise genel memnuniyet oranı yüzde 65 ile yüzde 60'lık genel ortalamanın üzerinde. Araştırma büyük oranda referandum kampanyası sırasında AB ülkeleri ile yaşanan gerilimin öncesinde gerçekleştirildi. Dolayısıyla güncel durumda memnuniyet oranları araştırma sonuçlarına yansıyandan daha düşük olabilir.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Irak'a kanatlı eti ihracatı yüzde 49 arttı

20.10.2017 - İSTANBUL

Yılın 9 ayında Irak'a yapılan kanatlı eti ihracatı bir önceki yıla kıyasla yüzde 49 arttı. ... Devamı

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı