Dubacı Tarım Başarı Hikayesi

Dubacı Tarım Ürünleri Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

Tarım Sektörü'ne Edirne'nin İpsala İlçesi'nde, çeltik yetiştiriciliği ile 1979 yılında, babadan kalma 30 dekarlık bir sahada başlayan ve bugün 2.000 dekarlık modern bir çeltik çiftliğine ulaşan Dubacı Ailesi, kiralamış olduğu araziler ile birlikte, yıllık 4.000 dekarlık bir sahada çeltik tarımı gerçekleştirmektedir...Devamı

İhracat otomotiv ve emtia fiyatları ile arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

02.03.2017 Perşembe - BURSA

Türkiye'nin ihracatı uzun zaman sonra üst üste 4 artış kaydetti. Otomotiv ihracatındaki güçlü artış ile emtia fiyatları ihracatı yukarı çekti. Hazır giyimdeki olumsuz tablo ise şubatta da devam etti.

 

İhracat şubat ayında yıllık bazda yüzde 5.1 artarak 11.3 milyar dolara yükseldi. Bu artışta otomotiv sektörünün gösterdiği performansın yanısıra petrol ve diğer emtia fiyatlarının yükselmesi etkili oldu. Bursa'da yapılan toplantı ile rakamları açıklayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Otomotiv ihracatı yüzde 12.5 artarken zeytin ve zeytinyağı sektörü yüzde 82.3, mücevher sektörü yüzde 64 yükseliş yaşadı. Yılın ilk iki ayında kg başına ihracatını en hızlı artıran sektörümüz savunma ve havacılık oldu ve kg başı değeri geçen seneye göre 12.7 dolar artış kaydederek 33 dolara çıktı" dedi. Türkiye'nin ihracatı şubat ayında yıllık bazda yüzde 5.1 artarak 11.3 milyar dolara yükseldi. Artışta son dönemde son dönemdeki parlak performansını sürdüren otomotiv sektörünün yanı sıra başta petrol olmak üzere emtia fiyatlarında yaşanan artış belirleyici oldu. İhracatta yaşanan artışı bu yıl çalışma gününün bir gün eksik olması ile hazır giyim, elektronik ve tarım sektöründe gerçekleşen düşüş sınırladı.

İhracat rakamlarını Bursa'da, Durmazlar Makina'da açıklayan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, sektörel olarak bakıldığında şubat ayı liderinin otomotiv olduğunu söyleyerek, "Otomotiv sektörümüzün ihracatı yüzde 12,5 artış gösterdi. En dikkat çekici artışlar ise yüzde 82,3 ile Zeytin ve Zeytinyağı sektörümüz yüzde 64 artış ile Mücevher sektörümüzde yaşandı" dedi. Büyükekşi yılın ilk iki ayında değer bazında en fazla ihracat artışı gerçekleştiren 3 sektörün sırasıyla 804 milyon dolar artışla otomotiv, 447 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri ile 430 milyon dolarla çelik sektörü olduğunu açıkladı. Kimyevi maddeler ve mamulleri ile çelikteki artışın emtia fiyatlarındaki yükselişten kaynaklandığını söyleyen Büyükekşi, "Yine ilk 2 aylık dönemde kg başına ihracatını en hızlı artıran sektörümüz savunma ve havacılık oldu. Bu sektörümüzün kg başı değeri geçen seneye göre 12,7 dolar artış kaydetti ve 33 dolar oldu" dedi.

En dikkat çekici artışlar Çin, ABD ve İsrail'de görüldü

İhracat pazarlarına yönelik değerlendirmelerini de paylaşan Büyükekşi, "Şubat ayında en dikkat çekici artışları Çin, İsrail ve ABD'de görüyoruz. Bu ülkelere ihracatımız sırasıyla yüzde 67, 27.8 ve 26.5 artış kaydetti" şeklinde konuştu. Son üç çeyrektir İhracat Eğilim Anketlerinde ABD'nin hedef pazar tercihlerinde liderliği kimseye kaptırmadığını hatırlatan Büyükekşi, "Bu ülkedeki güçlü ihracat artışının sürmesini bekliyoruz" dedi. Yılın ilk 2 ayında yüzdesel bazda en yüksek ihracat artışının yüzde 139 ile Malta ve yüzde 112 ile Singapur'da yakalandığını ifade eden Büyükekşi, "Malta'ya ihracat artışımızda gemi ve yat, Singapur'a olan artışta ise kimyevi maddeler ve mamulleri sektörleri başı çekti" diye konuştu. Büyükekşi, şubat ayında en fazla ihracat yapan ilk 10 ilden Sakarya'nın yüzde 167 ile ihracatını en hızlı artıran il olduğunu söyledi.

CEO'lar ülkelerinde 'Türkiye'ye gelin, hikayenizi keşfedin' diyecek

"Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci liderliğinde, Türkiye İmaj Kampanyası çalışmalarımıza tam gaz devam ediyoruz" diyen Büyükekşi, kampanya hakkında detaylar paylaştı. Mart ayında, aralarında Amerika, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri'nin bulunduğu toplam 7 ülkenin TV, gazete, dergi ve açık hava mecralarında ülke tanıtımı yapılacağını anlatan Büyükekşi, "O ülkenin önde gelen firma CEO'ları, kendi cümleleriyle bizi anlatacaklar. Kendi insanlarını ülkemizi keşfe davet edecekler. Ve diyecekler ki; 'Come to Turkey, discover your own story' (Türkiye'ye gelin, hikayenizi keşfedin)" sözleriyle kampanya sloganını açıkladı.

Hazır giyimde olumsuz ayrışma şubatta da sürdü

Şubat ayında hazır giyim ihracatı yüzde 9.1 geriledi. Sektörün genel ihracat performansından olumsuz ayrışması geçtiğimiz ağustos ayından bu yana sürüyor. Son altı aydır ihracat düşüyor. Büyükekşi, büyük alım gruplarının güvenlik endişesi sebebiyle Türkiye'ye gelmemesinin düşüşte belirleyici olduğunu söyledi. Bu sorunu aşmak için görüşmeler yapıldığının altını çizdi. Ancak sektörün 'rekabetçi kura' rağmen ihracatının ne zaman tekrar artışa geçeceği konusunda henüz net bir şey söylenemiyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın önceki akşam Kongre'de yaptığı konuşmada serbest ticaret karşıtı açıklamalarını yorumlayan Büyükekşi, "Trump daha çok komşuları ve Asya ülkelerini hedef alıyor. Bizim ticaret rakamlarımız zaten çok yüksek değil" dedi.

Toplantıya Büyükeşi'nin yanı sıra Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İbrahim burkay, TİM Başkanvekilleri Mustafa Çıkrıkçıoğlu, Tahsin Öztiryaki, Süleyman Kocasert, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Gülle ve Otomotiv İhracatçıları Birliği Başkanı Orhan Sabuncu, Makina İhracatçıları Birliği Başkanı Adnan Dalgakıran katıldı.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Dış ticaret hacmi hedefi 100 milyar dolar"

18.08.2017 - İZMİR

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Özlü, Türkiye ile Rusya arasındaki dış ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkarılmasının hedeflendiğini belirtti.... Devamı

Batı Akdeniz'in ihracatı 1 milyar doları aştı

17.08.2017 - ANTALYA

Antalya, Burdur ve Isparta'yı kapsayan Batı Akdeniz'den 1 Ocak-16 Ağustos 2017'de gerçekleştirilen ihracat 1 milyar 34 milyon dolar oldu.... Devamı

Rusya'ya yaş meyve sebze ihracatı yüzde 118 arttı

16.08.2017 - İSTANBUL

Yılın ilk yedi ayında Rusya'ya olan yaş meyve sebze ihracatımız geçen seneye göre yüzde 118 artış göstererek 223 milyon dolar oldu. ... Devamı

TTG, Türk malı imajını güçlendirecek

14.08.2017 - İSTANBUL

Türkiye Tanıtım Grubu'nun kuruluş ve görevlerini belirleyen Türkiye Tanıtım Grubu'nun Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı. ... Devamı

'Güney Kore ile ticaret hacmi artacak'

09.08.2017 - İSTANBUL

TİM Güney Kore Ticaret Heyeti Başkanı Aymen, "İnanıyoruz ki Güney Kore ile ilişkilerimizi geliştirerek ve tecrübelerimizi paylaşarak ticaret döngümüze çok daha fazla ürün ekleyeceğiz ve ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmini artıracağız" dedi.... Devamı