Talat Matbaacılık Başarı Hikayesi

Talat Matbaacılık ve Deri Mamulleri A.Ş.

40 yılı aşkın bir sürede yüz binlerce farklı tasarımın üretimine imza atmanın gururunu taşıyan Talat Matbaacılık, 5.000 m² üzerine kurulu entegre tesislerinde elektronik dizgi, film, cilthane, ambalaj ve ofset tesislerinde kalite ve estetikten taviz vermeden hızlı üretim yapabilmektedir...Devamı

Hazır giyim ihracatı 13 milyar dolara ulaştı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

28.10.2013 Pazartesi - İSTANBUL

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ocak-eylül dönemindeki ihracatı yüzde 8.5 arttı.

 

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yılın 9 ayındaki ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,5 artarak 12 milyar 975 milyon 145 bin dolar oldu.

İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) verilerinden derlenen bilgiye göre, geçen yılın 9 ayında 11 milyar 957 milyon 374 bin dolar olan hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 8,5 artışla 12 milyar 975 milyon 145 bin dolara ulaştı. 

Sektör, Türkiye'nin 9 aydaki ihracatının yüzde 11,6'sını, sanayi ihracatının ise yüzde 14,7'sini karşıladı. 

Ürün gruplarında ise "örme giyim eşyaları ve aksesuarları" 6 milyar 886 milyon 551 bin dolarla ilk, "dokuma giyim eşyaları ve aksesuarları" 4 milyar 331 milyon 583 bin dolarla ikinci, "diğer hazır eşyalar ve ev tekstilleri" ise 1 milyar 596 milyon 411 bin dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı.

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, söz konusu dönemde en fazla ihracatı Almanya'ya yaptı. Ocak-eylül döneminde bu ülkeye yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 artarak 2 milyar 791 milyon 910 bin dolara yükseldi.

Almanya'yı 1 milyar 584 milyon 10 bin dolarla İngiltere, 1 milyar 89 milyon 792 bin dolarla İspanya, 846 milyon 61 bin dolarla Fransa, 696 milyon 568 bin dolarla Hollanda takip etti.

Türkiye'nin en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri sattığı ilk 10 ülke arasındaki 7 Avrupa Birliği (AB) ülkesine 7 milyar 910 milyon 667 bin dolar ihracat yapıldı. 

Ocak-eylül döneminde AB üyesi ülkelere ihracat ise geçen yılın aynı dönemine yüzde 6 artışla 9 milyar 602 milyon 4 bin dolara ulaştı, bu ülkelere yapılan satış, sektördeki toplam ihracatın yüzde 75'ini oluşturdu. 

İhracat artışında dikkat çeken ülkeler

Söz konusu dönemde, ihracatın en fazla arttığı ülke Slovakya olurken, bu ülkeye yapılan ihracat geçen yılın 9 ayına göre yüzde 128 artışla 96 milyon 292 bin dolara yükseldi. 

Litvanya, yüzde 112'lik artışla 2'nci sırada yer alırken, bu ülkeyi yüzde 80'lik artışla Ukrayna, yüzde 66'lık artışla Finlandiya, yüzde 61'lik artışla Kırgızistan izledi.

Sektörün en fazla ihracat yaptığı 7'nci ülke konumundaki Irak'a gerçekleştirilen satış da geçen yılın ocak-eylül dönemine göre yüzde 43,7 artarak 396 milyon 652 bin dolar oldu.

 

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Irak'a kanatlı eti ihracatı yüzde 49 arttı

20.10.2017 - İSTANBUL

Yılın 9 ayında Irak'a yapılan kanatlı eti ihracatı bir önceki yıla kıyasla yüzde 49 arttı. ... Devamı

İhracatta birim değer ağustosta yüzde 1,4 arttı

13.10.2017 - İSTANBUL

Ağustos ayında ihracatta birim değer yüzde 1,4; miktar endeksi yüzde 10,8 arttı.... Devamı

Otomobil ihracatı eylülde yüzde 19 arttı

09.10.2017 - İSTANBUL

Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 10.9 artışla 2 milyar 152 milyon dolara ulaştı. Otomobil özelinde ise artış yüzde 19 oldu. Otomotivci siyasi gerginlik de dinlemedi, Almanya'ya ihracat yüzde 15 arttı.... Devamı

İhracat beklentisi 4. çeyrekte geriledi

09.10.2017 - İSTANBUL

Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Beklenti Endeksi, 4. çeyrekte bir önceki çeyreğe göre 2,8 puan azaldı. İthalat Beklenti Endeksi ise aynı dönemde 6,5 puan arttı.... Devamı

Yaş meyve ve sebze ihracatı yüzde 15 arttı

05.10.2017 - İSTANBUL

Türkiye'nin yaş meyve ve sebzede 9 aylık ihracatı, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla miktarda yüzde 15, değerde yüzde 12 artış göstererek 1,31 milyar dolar olarak gerçekleşti.... Devamı