Akdöküm Sanayi A.Ş.

Akdöküm Sanayi Anonim Şirketi

Akdöküm Sanayi A.Ş. 1958 yılında İzmir/Çamdibi`nde küçük bir dökümhane olarak kurulmuştur. Türkiye`de ilk kez beyaz temper ve sfero dökümü gerçekleştiren Akdöküm, bugün 550 kişinin çalıştığı, üretiminin % 95`ini ihraç eden, konusunda 10`un üzerinde kalite belgesine sahip bir firmadır.Devamı

Çimento Üreticilerinden 'Beton Yol' Talebi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

18.06.2009 Perşembe - ANKARA

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini söyledi.

 

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Genel Koordinatörü Oğuz Tezmen, Türkiye'de birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirterek, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var" dedi.

Tezmen, beton kalitesi ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin de bir an önce çıkması gerektiğini söyledi. Oğuz Tezmen, birliğin Ar-Ge Enstitüsünün çalışmaları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlediği basın toplantısında, TÇMB'nin aşağı yukarı Türkiye'deki tüm çimento sektörünü temsil ettiğini belirterek, birliğin Kalite ve Çevre Kurulu ile Ar-Ge departmanının çalışmalarını anlattı.

Türk çimento sektörünün Avrupa'nın en büyük üreticisi olduğunu belirten Tezmen, Avrupa'ya yoğun ihracat yapan sektörün, geçen yıllarda önemli pazar olan Rusya'ya kriz nedeniyle ihracatının azaldığını ancak, şu anda Irak ve Suriye'nin ciddi bir pazar olduğunu söyledi. Tezmen, çimento sektörünün üretimde çevreye duyarlılığının yüksek olduğunu söyledi.

Türkiye'de halen beton yol yapımına geçilmediğini, birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirten Tezmen, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var. Beton yol kalıcı ve sağlam. Yolların hali meydanda" dedi.

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini ifade etti.

Beton ve asfalt yolun maliyetine yönelik çalışmalara da değinen Tezmen, hatta bazı hesaplamalara göre, beton yolun maliyetinin daha düşük olduğunu söyledi.

Betonun kalite ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin bir an önce çıkması gerektiğini ifade eden Tezmen, tebliğle birlikte hazır beton sektörünün de bir denetime gireceğini kaydetti.

Tezmen, bu kapsamda inşaat ve inşaat malzemelerinin standartlara uygunluğu ile denetimine değinerek, İstanbul'un deprem bölgesi olduğunu anımsattı ve kentsel dönüşüm projelerine gecikilmeden başlanması gerektiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tüketici de kendi elektriğini üretip satabilecek

18.01.2018 - ÇANAKKALE

Resmi Gazete'de yayımlanan karara göre, çatılarda üretilen tüketim fazlası elektriğin satışı gerçekleştirilebilecek.Her abone, bir tek üretim hakkına sahip olacak.... Devamı

Norveç’in ilk akülü gemileri Türkiye’den

18.01.2018 - İSTANBUL

Türk tersanelerinde üretilmiş iki feribot Norveç’e teslim edildi. Nordfjord ile Anda-Lote arasında deniz yolunda çalışacak bu iki feribotun özelliği tamamen pille çalışıyor olması.... Devamı

THY’den mobile özel indirim kampanyası

18.01.2018 - İSTANBUL

THY, geçtiğimiz aylarda yeniden tasarlayarak hizmete aldığı mobil uygulama üzerinden alınacak yurt içi ve yurt dışı dahil tüm biletlerde yüzde 15 indirim uygulama kararı aldı.... Devamı

Faiz kararı sonrası dolar/TL aşağı yönlü

18.01.2018 - İSTANBUL

TCMB piyasa beklentisine paralel olarak faizlerde değişikliğe gitmedi. Karar sonrası dolar geriledi, borsa yükseldi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

18.01.2018 - İSTANBUL

Piyasaların merakla beklediği Merkez Bankası, beklentilere paralel olarak faiz tarafında herhangi bir değişiklik yapmadı.... Devamı