Metalurji Grubu Başarı Hikayesi

Metalurji Grubu

1992 yılında Ankara'lı sanayicilere hizmet vermek amacıyla kurulan, 24 saatlik çalışma sistemi ile yıllık 4.000 ton ısıl işlem kapasitesi bulunan, Metalurji Grubu; proses takibinde zaman-sıcaklık diyagramı, zengin laboratuvar ekipmanlarıyla sadece Ankara'da değil ülke çapında müşteri potansiyeline sahip olmuştur.Devamı

Çimento Üreticilerinden 'Beton Yol' Talebi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

18.06.2009 Perşembe - ANKARA

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini söyledi.

 

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Genel Koordinatörü Oğuz Tezmen, Türkiye'de birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirterek, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var" dedi.

Tezmen, beton kalitesi ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin de bir an önce çıkması gerektiğini söyledi. Oğuz Tezmen, birliğin Ar-Ge Enstitüsünün çalışmaları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlediği basın toplantısında, TÇMB'nin aşağı yukarı Türkiye'deki tüm çimento sektörünü temsil ettiğini belirterek, birliğin Kalite ve Çevre Kurulu ile Ar-Ge departmanının çalışmalarını anlattı.

Türk çimento sektörünün Avrupa'nın en büyük üreticisi olduğunu belirten Tezmen, Avrupa'ya yoğun ihracat yapan sektörün, geçen yıllarda önemli pazar olan Rusya'ya kriz nedeniyle ihracatının azaldığını ancak, şu anda Irak ve Suriye'nin ciddi bir pazar olduğunu söyledi. Tezmen, çimento sektörünün üretimde çevreye duyarlılığının yüksek olduğunu söyledi.

Türkiye'de halen beton yol yapımına geçilmediğini, birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirten Tezmen, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var. Beton yol kalıcı ve sağlam. Yolların hali meydanda" dedi.

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini ifade etti.

Beton ve asfalt yolun maliyetine yönelik çalışmalara da değinen Tezmen, hatta bazı hesaplamalara göre, beton yolun maliyetinin daha düşük olduğunu söyledi.

Betonun kalite ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin bir an önce çıkması gerektiğini ifade eden Tezmen, tebliğle birlikte hazır beton sektörünün de bir denetime gireceğini kaydetti.

Tezmen, bu kapsamda inşaat ve inşaat malzemelerinin standartlara uygunluğu ile denetimine değinerek, İstanbul'un deprem bölgesi olduğunu anımsattı ve kentsel dönüşüm projelerine gecikilmeden başlanması gerektiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Kocaer, Türkiye’de ödülü aldı, EMEA bölgesinde de yarışacak

17.11.2017 - İZMİR

Kocaer, EMEA bölgesinde düzenlenecek SAP Kalite Ödülü 2017’de kendi sektöründe Türkiye’yi temsil edecek.... Devamı

THY, gayrimenkul işine girdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Türk Hava Yolları, yeni bir gayrimenkul şirketi kurduğunu duyurdu.... Devamı

Net uluslararası yatırım pozisyonu, 440 milyar dolar açık verdi

17.11.2017 - İSTANBUL

Net uluslararası yatırım pozisyonunda açık eylülde 440 milyar dolara çıktı. Açık, Yılın ilk 9 ayında açık 77 milyar dolar büyüdü.... Devamı

Ar-Ge bütçesi 24 milyar lirayı geçti

17.11.2017 - İSTANBUL

TÜİK verilerine göre 2016'da Ar-Ge harcamaları yüzde 19,5 artışla 24.6 milyar lira oldu. Bu dönemde 136 bin 953 kişi Ar-Ge personeli olarak çalıştı.... Devamı

Ekimde otomobil satışları yüzde 5,9 arttı

17.11.2017 - İSTANBUL

ODD verilerine göre ekim ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,9 artarak 1.2 milyon adet seviyesine ulaştı.... Devamı