Kemahlıoğlu Plastik Başarı Hikayesi

Kemahlıoğlu Plastik Ambalaj San. ve Tic. A.Ş.

1979 yılında Yüksek Makine Mühendisi Ömer Kemahlıoğlu ve Mehmet Kemahlıoğlu ortaklığında Kolektif Şirket olarak kurulan firma, 1995 yılında 3 aile bireyinin de katılımıyla, Kemahlıoğlu Plastik Amb. San. ve Tic. A.Ş. unvanını almıştır...Devamı

Bakan Ergün: Kapasite Kullanımı, Krizden Çıkışın Yeni Bir İşareti

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

10.07.2009 Cuma - ANKARA

Bakan Ergün, bugün açıklanan sanayi kapasite kullanım oranlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, "Bugün açıklanan sanayi kapasite kullanım oranları krizden çıkışın yeni bir işareti oldu" dedi.

Hükümetin aldığı tedbirlerin krizden çıkış sürecine katkılarının yakından görüldüğünü bildiren Ergün, şunları söyledi:

"Bugün açıklanan sanayi kapasite kullanım oranları bu çıkışın yeni bir işareti oldu. Yüzde 60'lara kadar düşen kapasite kullanım oranları son 4 ayda yüzde 73'e kadar çıkmış oldu. Önümüzdeki aylarda bu artış trendi devam edecek. Kriz öncesi dönemdeki kapasite kullanım oranlarına, üretim miktarına, ihracat rakamına ve istihdam miktarına Türkiye ulaşmış olacak. Ancak, sadece hükümetlerin aldığı tedbirlerle bu sürecin içinden çıkmak yetmiyor. Topyekun sivil toplum örgütleri, halk, medya ve kamunun ülkenin bütünlüğü içinde böyle bir çıkışa destek vermesi, moral motivasyon unsuru olması gerekiyor."

Bu süreçte sanayicilerin ürettiği ürünlerin iç pazarda daha fazla tüketilmesinin büyük önem taşıdığını vurgulayan Ergün, şöyle devam etti:

"Sanayicimiz ürettiğini yurt içi ve yurt dışına satmak istiyor. Yurt dışı pazarında belki ülkelerin ekonomisinin rahatlamasını beklemek gerekebilir. İhracat rakamlarımız artmaya başladı. Ama iç pazarımızda sanayicimizin ürettiklerinin tüketimine daha özel önem vermemiz lazım. Krizden çıkış sürecinde tüketicimiz, kendi ürünlerimizin tüketimine daha fazla önem vermelidir. Sanayicimizin güçlenmesi, kapasite kullanım oranlarının artması, üretimin, milli gelirin ve istihdamın daha da artmasına kendi iç pazarımızdan güçlü bir destek verilmesi zaruriyeti vardır. Bu nedenle 70 milyonu aşkın büyük bir pazar olduğumuzu unutmayalım."

Son yıllarda sanayi profilinde ciddi değişiklikler meydana geldiğini ifade eden Ergün, sanayicilerin yeni bilgi ve teknolojilerin peşinde koşarken bir yandan da çevreye duyarlı ve sosyal sorumluluğu olan sanayici profilinin ön plana çıkmaya başladığını kaydetti.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"2017, Toyota için dönüm noktası oldu"

16.01.2018 - İSTANBUL

Toyota Türkiye Genel Müdürü Kato, şirket içerisinde Avrupa'daki en yüksek üretim hacmine sahip tesis olduklarını açıkladı. ... Devamı

Mersinli mobilyacılar KDV indiriminin devamını istiyor

16.01.2018 - İÇEL

2017'de KDV indirimiyle iyi bir dönem geçiren mobilya sektörü, vergi indiriminin bu yıl da devam etmesini istiyor.... Devamı

Sun Grup, 2018’de Ar-Ge ve Ür-Ge ile büyüyecek

16.01.2018 - İZMİR

Sun Grup Başkanı Sabri Ünlütürk, kârlılığı artırmanın yolunun da Ar-Ge ve tasarımdan geçtiğini belirterek, “Sun Tekstil, 2017’yi 140 milyon dolar ciroyla kapattı. Bu yıl yüzde 20 büyüme planlıyoruz. Bunu da tasarımlarımızı artırarak yapacağız” dedi.... Devamı

Schott Orim, inovasyonla ürün portföyünü genişletecek

16.01.2018 - TEKİRDAĞ

Alman merkezli Schott Orim, Bolu ve Çerkezköy'deki fabrikalarına 2.5 milyon euroluk iş sağlığı ve güvenliği yatırımı yaptı.... Devamı

Akdeniz Çivi, çelik çivide ithalatı sıfırladı

16.01.2018 - İÇEL

Son 3 yılda yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin en n hızlı büyüyen 100 00 şirketi arasına giren firma, yüzde 158'lik büyümeyle 89. sırada yer aldı.... Devamı