ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Canel Madencilik Başarı Hikayesi

Canel Münip Çoker Madencilik

Sahibi olduğu mermer ocaklarıyla lider bej mermer üreticilerinden biri olan Canel Madencilik; ürünlerini blok, plaka, fayans, döşeme, basamak gibi pek çok ebatta temin edebilmektedir. Turkiye’nin ocak içerisinde fabrikası bulunan ilk firması olan Canel'in ürünlerinin sert ve dayanıklı yüzey yapısı, yoğun insan trafiğinin bulunduğu ve makinelerin kullanıldığı alanlarda tercih edilmesindeki en önemli nedenlerinden biridir...Devamı

Anadolu'yu Avrupa'ya bağlayacak BALO martta başlıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

25.02.2013 Pazartesi - BURSA

25 milyon euroluk Balo Projesi ile Anadolu'nun yükleri Bandırma ve Tekirdağ limanları üzerinden Avrupa'ya ulaşacak. Balo haftada 5 seferle başlayacak.

 

Anadolu'nun yüklerini Bandırma ve Tekirdağ üzerinden Avrupa'ya ulaştıracak olan BALO projesinde yük taşımaları mart ayında başlayacak. Kasım ayına kadar haftada 5 kez yapılacak seferler daha sonra artırılacak. Bursa - Bandırma arası yükler ise TIR'larla taşınacak.

İlk hazırlandığında Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar olarak lanse edilen ve daha sonra Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından sahiplenerek tüm Türkiye'yi kapsaması için Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları AŞ olarak kurgulanan BALO projesiyle ilgili Genel Müdür Hüseyin İşteermiş, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlene toplantıda Bursalı sanayicileri bilgilendirdi. Türkiye genelinde oda, borsalar ve OSB'ler ile sektör temsilcilerinden oluşan 93 ortağı bulunan BALO AŞ kapsamında Anadolu'dan çıkacak yükler Anadolu'da Bandırma ve Trakya'da Tekirdağ'da bulunan yük birleştirme merkezlerinde toplanarak, buralarda gideceği Avrupa kentlerindeki lojistik köylere göre ayrıştırılacak.
Taşımaların mart ayında başlaması bekleniyor.

BALO'nun hedefi Kasım ayına kadar haftada 5 tren seferiyle başlayacak olan taşımacılığı günde 4 tren seferiyle devam ettirebilmek. BALO projesi kapsamında Bursa'dan yola çıkacak olan yükler Bandırma Limanı'na TIR'larla ulaştırılacak, buradan trenlere yüklenecek. 25 milyon euroluk bir proje olan BALO
kapsamında İzmir-Almanya arasındaki yükün taşınması 7 günde yapılacak.

65 milyar euro yatırım gerekiyor

Bugünkü haliyle 2023 hedeflerine ulaşmak için deniz, kara ve hava taşımacılığında 65 milyar euroluk bir yatırım yapmak gerektiğinin altını çizen BALO Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş, bu kapsamda da 330 bin adet TIR, 1.200 adet 4 bin TEU'luk gemi alınması gerektiğini ifade etti. BALO aracılığıyla ihraç mallarının Avrupa, Eski Doğu Bloku, İskadinav, Baltık, Ortadoğu ve BDT ülkelerine kadar ulaştırılacağını belirten İşteermiş, taşımacılığın yüzde 90'ının demiryolu ile gerçekleştireceğini vurguladı.

İşteermiş, "Sistemimizde standart 40'lık konteynerlere oranla daha fazla palet yüklenebilen, standart TIR römorku hacmine eşit sayıda palet alan 45'HC (high cube) konteynerler kullanılacaktır.

Konteynerler, ilk hareketinden teslim anına kadar, ihracatçı tarafından BALO elektronik yük takip sistemi üzerinden izlenebilecek. Yurtiçinde Ankara, Eskişehir, Konya, Kayseri, Samsun, Gaziantep, Aydın, Denizli, İzmir, Manisa, Bursa ve İstanbul yük toplama merkezlerinden, 45'lik high cube konteynerlerle alınan yükler, blok ve tarifeli tren seferler ile Anadolu'da Bandırma ve Trakya'da Tekirdağ'da bulunan yük birleştirme merkezlerinde toplanarak, buralarda gideceği Avrupa kentlerindeki lojistik köylere göre ayrıştırılacak" dedi.

Hüseyin İşteermiş, Ulaştırma Bakanlığı'nın Tekirdağ- Muratlı arasında yaptırdığı demiryolu bağlantı hattı ile Avrupa Yük Birleştirme Merkezi'nden Kapıkule'ye ulaşan tarifeli BALO blok trenlerinin ülke geçiş belgesi sorunu yaşamadan, Avrupa varış noktalarındaki lojistik köylere doğru yola çıkacağını da dile getirdi.

Viking Treni ile İskandinavya'ya

BALO ile JSC Litvanya Demiryolları arasında imzalanan mutabakat doğrultusunda Türk ihraç yüklerinin, Litvanya - Belarus - Ukrayna ülkeleri arasında kombine taşımacılık yapan "Viking Treni" proje hattına bağlanabileceğini de anlatan İşteermiş, "Viking Hattı ile Anadolu'dan Litvanya, Belarus, Ukrayna, Rusya ve Polonya'ya gidecek olan ihraç ürünler Samsun ve Derince limanlarından Karadeniz'i geçerek daha düşük maliyet ve daha kısa sürede ulaştırılacak ve yine ülkemize bu güzergâh üzerinden gelen yüklerin de yurt içinde dağıtımı ve Türkiye üzerinden
Ortadoğu ülkelerine transit geçişleri BALO tarafından yapılacak" diye konuştu.

Hüseyin İşteermiş, Türkiye'de toplam ihracat taşımalarında taşıma modellerinin payları incelendiğinde denizyolunun yüzde 52, karayolunun yüzde 40, havayolunun yüzde 7 pay aldığını, demiryollarının ise oranının sadece yüzde 1 olduğunun altını çizdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

DİĞER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

'Pasaport ve ehliyet'te yeni dönem

02.04.2018 - İSTANBUL

Pasaport ve sürücü belgeleri bugünden itibaren nüfus müdürlüklerinden verilmeye başlanacak.... Devamı

Maraş'ta Ekstrem Spor Merkezi kurulacak

27.03.2018 - KAHRAMANMARAŞ

Kapıçam Tabiat Parkı'nda 70 bin metrekare büyüklüğünde Ekstrem Spor Merkezi oluşturulacak.... Devamı

Kocaeli'den 5 yılda 1024 yatırım

26.03.2018 - KOCAELİ

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Karaosmanoğlu, kentin nüfusunun her yıl 50 bin arttığını söyledi.... Devamı

Ormanlar dünya nüfusunun %20'sine geçim olanağı sağlıyor

23.03.2018 - ANKARA

Bugün yaklaşık 1.8 milyar insan arazi bozulumu ve çölleşmeden etkileniyor. Ormanlık arazinin en az yüzde 65'i bozulmuş durumda.... Devamı

Türkiye soy ağacı için uykusuz kaldı

16.02.2018 - ANKARA

İçişleri Bakanlığınca e-Devlet uygulaması üzerinden verilen "Alt-üst soy raporu" hizmeti kapsamında 23.00 ila 07.45 saatlerinde 3 milyon 109 bin 468 belge üretildi."Alt-üst soy raporu"nda bir gecede 3 milyon 109 bin 468 belge üretildi.... Devamı