Bilişim Sanayi Başarı Hikayesi

Bilişim Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

1985'te kurulan Bilişim Ltd, Türkiye'nin üstün başarıyla sonuçlanmış önemli projelerine imza atan, alanında uzmanlaşmış, öncü bir yazılımevi ve 'danışmanlık kurumu'dur... Devamı

Anadolu'yu Avrupa'ya bağlayacak BALO martta başlıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

25.02.2013 Pazartesi - BURSA

25 milyon euroluk Balo Projesi ile Anadolu'nun yükleri Bandırma ve Tekirdağ limanları üzerinden Avrupa'ya ulaşacak. Balo haftada 5 seferle başlayacak.

 

Anadolu'nun yüklerini Bandırma ve Tekirdağ üzerinden Avrupa'ya ulaştıracak olan BALO projesinde yük taşımaları mart ayında başlayacak. Kasım ayına kadar haftada 5 kez yapılacak seferler daha sonra artırılacak. Bursa - Bandırma arası yükler ise TIR'larla taşınacak.

İlk hazırlandığında Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar olarak lanse edilen ve daha sonra Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından sahiplenerek tüm Türkiye'yi kapsaması için Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları AŞ olarak kurgulanan BALO projesiyle ilgili Genel Müdür Hüseyin İşteermiş, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlene toplantıda Bursalı sanayicileri bilgilendirdi. Türkiye genelinde oda, borsalar ve OSB'ler ile sektör temsilcilerinden oluşan 93 ortağı bulunan BALO AŞ kapsamında Anadolu'dan çıkacak yükler Anadolu'da Bandırma ve Trakya'da Tekirdağ'da bulunan yük birleştirme merkezlerinde toplanarak, buralarda gideceği Avrupa kentlerindeki lojistik köylere göre ayrıştırılacak.
Taşımaların mart ayında başlaması bekleniyor.

BALO'nun hedefi Kasım ayına kadar haftada 5 tren seferiyle başlayacak olan taşımacılığı günde 4 tren seferiyle devam ettirebilmek. BALO projesi kapsamında Bursa'dan yola çıkacak olan yükler Bandırma Limanı'na TIR'larla ulaştırılacak, buradan trenlere yüklenecek. 25 milyon euroluk bir proje olan BALO
kapsamında İzmir-Almanya arasındaki yükün taşınması 7 günde yapılacak.

65 milyar euro yatırım gerekiyor

Bugünkü haliyle 2023 hedeflerine ulaşmak için deniz, kara ve hava taşımacılığında 65 milyar euroluk bir yatırım yapmak gerektiğinin altını çizen BALO Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş, bu kapsamda da 330 bin adet TIR, 1.200 adet 4 bin TEU'luk gemi alınması gerektiğini ifade etti. BALO aracılığıyla ihraç mallarının Avrupa, Eski Doğu Bloku, İskadinav, Baltık, Ortadoğu ve BDT ülkelerine kadar ulaştırılacağını belirten İşteermiş, taşımacılığın yüzde 90'ının demiryolu ile gerçekleştireceğini vurguladı.

İşteermiş, "Sistemimizde standart 40'lık konteynerlere oranla daha fazla palet yüklenebilen, standart TIR römorku hacmine eşit sayıda palet alan 45'HC (high cube) konteynerler kullanılacaktır.

Konteynerler, ilk hareketinden teslim anına kadar, ihracatçı tarafından BALO elektronik yük takip sistemi üzerinden izlenebilecek. Yurtiçinde Ankara, Eskişehir, Konya, Kayseri, Samsun, Gaziantep, Aydın, Denizli, İzmir, Manisa, Bursa ve İstanbul yük toplama merkezlerinden, 45'lik high cube konteynerlerle alınan yükler, blok ve tarifeli tren seferler ile Anadolu'da Bandırma ve Trakya'da Tekirdağ'da bulunan yük birleştirme merkezlerinde toplanarak, buralarda gideceği Avrupa kentlerindeki lojistik köylere göre ayrıştırılacak" dedi.

Hüseyin İşteermiş, Ulaştırma Bakanlığı'nın Tekirdağ- Muratlı arasında yaptırdığı demiryolu bağlantı hattı ile Avrupa Yük Birleştirme Merkezi'nden Kapıkule'ye ulaşan tarifeli BALO blok trenlerinin ülke geçiş belgesi sorunu yaşamadan, Avrupa varış noktalarındaki lojistik köylere doğru yola çıkacağını da dile getirdi.

Viking Treni ile İskandinavya'ya

BALO ile JSC Litvanya Demiryolları arasında imzalanan mutabakat doğrultusunda Türk ihraç yüklerinin, Litvanya - Belarus - Ukrayna ülkeleri arasında kombine taşımacılık yapan "Viking Treni" proje hattına bağlanabileceğini de anlatan İşteermiş, "Viking Hattı ile Anadolu'dan Litvanya, Belarus, Ukrayna, Rusya ve Polonya'ya gidecek olan ihraç ürünler Samsun ve Derince limanlarından Karadeniz'i geçerek daha düşük maliyet ve daha kısa sürede ulaştırılacak ve yine ülkemize bu güzergâh üzerinden gelen yüklerin de yurt içinde dağıtımı ve Türkiye üzerinden
Ortadoğu ülkelerine transit geçişleri BALO tarafından yapılacak" diye konuştu.

Hüseyin İşteermiş, Türkiye'de toplam ihracat taşımalarında taşıma modellerinin payları incelendiğinde denizyolunun yüzde 52, karayolunun yüzde 40, havayolunun yüzde 7 pay aldığını, demiryollarının ise oranının sadece yüzde 1 olduğunun altını çizdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

DİĞER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Frankfurt Otomobil Fuarı'na yoğun ilgi

18.09.2017 - Yurtdışı

39 farklı ülkeden bin firma katıldığı Frankfurt Otomobil Fuarı yoğun ilgi görüyor.... Devamı

'Türkiye'de zehirli yumurta' iddiasına tepki

06.09.2017 - İSTANBUL

Türkiye'de 'zehirli yumurta'ya rastlandığı iddiasına sektör temsilcileri tepki gösterdi. YUM-BİR Başkanı Konya, "İddia son günlerde yaşanan siyasi gerginliklerin ürünü" dedi.... Devamı

Tatilde en çok fotoğraf paylaşan ikinci ülkeyiz

21.07.2017 -

Yapılan araştırmaya göre Türkler tatilde en çok fotoğraf paylaşan ikinci ülke oldu. Tatilde mobil cihazları tamamen kaptanların oranı ise yüzde 11.... Devamı

Vakıflara bedelsiz kamu arazisi

21.07.2017 -

Kamuya ait taşınmazlar, eğitim ve yurt faaliyeti için bedelsiz olarak devredilebilecek. Devredilen kurumlarda öğrencilerin en az yüzde 3'ü bedelsiz, yüzde 10'u da yüzde 50 indirimli olarak eğitim görecek.... Devamı

TÜRKONFED geleceğin girişimcilerini yetiştiriyor

19.07.2017 -

TÜRKONFED, 30 lise öğrencisine 'STEM ile Girişimde Yeni Ufuklar' projesi kapsamında bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik temelli girişimcilik dersi verecek.... Devamı